Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Településmarketing Imázsaudit (folytatás). 2 Dunning-Norman-féle kutatás Tényezősorrend: 1. város- / régióimázs 2. helyi kulturális, 3. nyelvi, 4. kényelmi.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Településmarketing Imázsaudit (folytatás). 2 Dunning-Norman-féle kutatás Tényezősorrend: 1. város- / régióimázs 2. helyi kulturális, 3. nyelvi, 4. kényelmi."— Előadás másolata:

1 Településmarketing Imázsaudit (folytatás)

2 2 Dunning-Norman-féle kutatás Tényezősorrend: 1. város- / régióimázs 2. helyi kulturális, 3. nyelvi, 4. kényelmi tényezők 5. eü-i és oktatási intézmények 6. lakáshelyzet 7. önkormányzat anyagi segítsége 8. elérhetőség 9. helyi munkaerő

3 3 Telephelyválasztás Mo-n Beruházás megvalósításának közvetlen költségeivel összefüggő tényezők Beruházás megvalósításának közvetlen költségeivel összefüggő tényezők Megvalósult üzem működtetésének feltételeire, hatékonyságára ható tényezők Megvalósult üzem működtetésének feltételeire, hatékonyságára ható tényezők Piac közelségével, annak minőségével összefüggő tényezők Piac közelségével, annak minőségével összefüggő tényezők „Puha” tényezők (egyéb adottságok) „Puha” tényezők (egyéb adottságok)

4 4 Telephelyválasztás Mo-n Előnyös tényezők: alacsony ipar- és infrastruktúra telepítési költségek alacsony ipar- és infrastruktúra telepítési költségek hatékony helyi gazdaságtámogatási rendszer hatékony helyi gazdaságtámogatási rendszer jó minőségű szabad ipari területek jó minőségű szabad ipari területek

5 5 Telephelyválasztás Mo-n Hátrányok: kvalifikált munkaerő hiánya kvalifikált munkaerő hiánya vevők és beszállítók viszonylagos távolsága vevők és beszállítók viszonylagos távolsága

6 6 Kedvelt beruházási formák Mo-n 1. Helyi vállalat megvásárlása 2. Önálló zöldmezős beruházás 3. Közös vállalat létrehozása helyi partnerekkel 4. Ipari parkba telepedés 5. Közös vállalat létrehozása nem helyi partnerekkel 6. Tartós kapacitás- vagy területbérlet

7 7 Kooperációs imázs Beszállítókkal szembeni elvárás Beszállítókkal szembeni elvárás Tényezők: Tényezők: ár szükséges, de ár szükséges, de minőség nem elégséges minőség nem elégséges rugalmasság feltételek rugalmasság feltételek pénzügyi stabilitás pénzügyi stabilitás korábbi kapcsolatok korábbi kapcsolatok referenciák referenciák

8 8 Piacimázs Potenciális és tényleges méret Potenciális és tényleges méret Piacméret változása Piacméret változása Keresleti struktúra jellege Keresleti struktúra jellege Fogyasztói preferenciák Fogyasztói preferenciák Árérzékenység Árérzékenység Minőségtudatosság foka Minőségtudatosság foka

9 9 Társadalmi imázs Célcsoport-elvárások Célcsoport-elvárások Sztereotípiák Sztereotípiák Társadalmi cselekvés Társadalmi cselekvés Intézményrendszer Intézményrendszer Identitástudat, társadalmi kohézió Identitástudat, társadalmi kohézió

10 10 Ökológiai imázs Élet környezeti feltételei Élet környezeti feltételei (környvédelmi, eü-i, kényelmi feltételek) Gazdasági tevékenység környezeti feltételei (infrastruktúra, szabályozás) Gazdasági tevékenység környezeti feltételei (infrastruktúra, szabályozás) Kibocsátott és befogadott környezetterhelés Kibocsátott és befogadott környezetterhelés Környezettudatosság szerepe Környezettudatosság szerepe

11 11 Kulturális imázs Szellemi, művészeti és sporttevékenységről kialakult kép Szellemi, művészeti és sporttevékenységről kialakult képTényezők: intézmények értéke intézmények értéke rendezvények értéke rendezvények értéke értékrendi változások értékrendi változások küldő és fogadó szerep küldő és fogadó szerep


Letölteni ppt "Településmarketing Imázsaudit (folytatás). 2 Dunning-Norman-féle kutatás Tényezősorrend: 1. város- / régióimázs 2. helyi kulturális, 3. nyelvi, 4. kényelmi."

Hasonló előadás


Google Hirdetések