Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Gondolatok Sárospatak iskolavárosi helyzetéről Sárospatak, 2011. okt. 20.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Gondolatok Sárospatak iskolavárosi helyzetéről Sárospatak, 2011. okt. 20."— Előadás másolata:

1 Gondolatok Sárospatak iskolavárosi helyzetéről Sárospatak, okt. 20.

2 Az iskolaváros jellemzői:  Sokszínű intézményrendszer.  Nagy vonzáskörzet.  Diákok magas létszáma.  Az oktató, nevelő munka és a kutató, tudományos jellegű tevékenység magas színvonala.  A magyar pedagógia-, és kultúrtörténetben betöltött meghatározó szerep, nagy hagyományok.  Értelmiségi légkör.

3 Az iskolavárosi létet befolyásoló tényezők:  A vonzáskörzet területi átalakulása.  A vonzáskörzetben lejátszódó gazdasági, demográfiai, társadalmi folyamatok alakulása.  A megváltozott körülményekhez történő alkalmazkodási képesség kialakítása, az ehhez szükséges feltételek megteremése.  A korábbi minőség megőrzése.  A humánerőforrás alakulása.  A hagyományőrzés minősége.  Az értelmiségi légkör fenntartása.

4 Sárospatak, mint iskolaváros helyzetét veszélyeztető tényezők:  A vonzáskörzet beszűkülése.  Kedvezőtlen gazdasági, demográfiai és társadalmi folyamatok.  A humánerőforrás utánpótlásának nehézségei.

5 Szűkülő vonzáskörzet okai:  Kedvezőtlen földrajzi fekvés: –félköríves vonzáskörzet –rossz közlekedésföldrajzi adottság –az infrastruktúra elmaradottsága  Országos és térségi intézményhálózat bővülése: –közoktatási, felsőoktatási és egyházi intézmények számának növekedése –növekvő konkurencia

6 Kedvezőtlen gazdasági, demográfiai, társadalmi folyamatok:  Gazdasági lemaradás.  Csökkenő népességszám (csökkenő gyermeklétszám, országos átlagot meghaladó elvándorlás).  Az etnikai összetétel változása.  Növekvő munkanélküliség.  Elszegényedés – hátrányos helyzetű családok számának növekedése.  A szociokult u rális hátrányok erősödése (értékvesztés).  Leszakadó gazdasági, társadalmi közeg.

7

8

9

10

11 A humánerőforrás pótlásának nehézségei:  Sárospatak megtartó és vonzerejének folyamatos romlása (a munka és az egyéni érvényesülés lehetőségének erős korlátozottsága).  A diplomás fiatalok elvándorlása.  A tanári pálya és a tudományos tevékenység presztízsvesztése.  A magyar oktatási rendszer kiszámíthatatlan változásai.  A pezsgő szellemi élet hiánya.

12 Lehetőségek I.:  A meglévő értékek, hagyományok megőrzése.  Az oktató-nevelő munka módszereinek szélesítése a megváltozott körülmények figyelembevételével.  Az új oktatási törvényekben rejlő lehetőségek kihasználása.  A tehetséges, pályakezdő fiatalok megnyerése.  Az oktatási intézmények szorosabb együttműködése, feladatmegosztás.  Helyi közigazgatási, politikai, egyházi és civil szervezetek anyagi és/vagy erkölcsi támogatásának megnyerése.  …

13 Lehetőségek II.:  …  Bekapcsolódás országos programokba, pályázatok kihasználása.  Országos és regionális szintű rendezvények rendszeres szervezése.  Külföldi kapcsolatok szélesítése.  Az elért eredmények folyamatos publikálása.  Politikamentes értelmiségi rendezvények, szervezetek, beszélgetések, alkotóműhelyek létrehozása, munkájuk összehangolása.


Letölteni ppt "Gondolatok Sárospatak iskolavárosi helyzetéről Sárospatak, 2011. okt. 20."

Hasonló előadás


Google Hirdetések