Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Lorántffy Zsuzsanna Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium 2400 Dunaújváros, Radnóti Miklós u. 6. Kompetenciafejlesztés a Lorántffy iskolában Marczona.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Lorántffy Zsuzsanna Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium 2400 Dunaújváros, Radnóti Miklós u. 6. Kompetenciafejlesztés a Lorántffy iskolában Marczona."— Előadás másolata:

1 Lorántffy Zsuzsanna Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium 2400 Dunaújváros, Radnóti Miklós u. 6. Kompetenciafejlesztés a Lorántffy iskolában Marczona Tamás

2 Lorántffy Zsuzsanna Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium 2400 Dunaújváros, Radnóti Miklós u. 6.. A programba kapcsolódás előzményei Iskolánkról: 750 diák 72 pedagógus (+25 óraadó) Szakterületek: (szakközépiskola és szakiskola) KönnyűiparEgészségügy Vegyipar, környezetvédelem Egyéb szolgáltatás Iparművészet

3 Lorántffy Zsuzsanna Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium 2400 Dunaújváros, Radnóti Miklós u. 6.. Fejlesztőprogramok A Világbanki programok és buktatói VB1 Eszközfejlesztés, Módszertani váltás  EÜ,VT VB1 Eszközfejlesztés, Módszertani váltás  EÜ,VT VB2 Tananyagfejlesztés Módszertani váltás  Eszközbeszerzés Jogszabályok  KVT VB2 Tananyagfejlesztés Módszertani váltás  Eszközbeszerzés Jogszabályok  KVT SZFP program SZFP program Módszertani képzések Projektek  Eszközfejlesztés Módszertani képzések Projektek  Eszközfejlesztés Eredmények dokumentálása, minőségbiztosítás Eredmények dokumentálása, minőségbiztosítás TIOK Módszertani képzés Új tananyag Eszközbeszerzés  Módszertani képzés Új tananyag Eszközbeszerzés 

4 Lorántffy Zsuzsanna Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium 2400 Dunaújváros, Radnóti Miklós u. 6.. A TIOK pályázat Kompetenciaterületek (6) Kompetenciaterületek (6) Konzorcium Konzorcium Munkakörülmények Munkakörülmények Tananyagok késve érkezetek Tananyagok késve érkezetek Határidők: mindent azonnal! Határidők: mindent azonnal! Bizonytalanság: mi lesz holnap? Bizonytalanság: mi lesz holnap? Adottságok: Adottságok: Jó technikai felszereltség, Jó technikai felszereltség, Rugalmas iskolavezetés Rugalmas iskolavezetés A fejlesztendő csoport 2 szakközépiskolai osztály (kontroll: 3. szki osztály) A fejlesztendő csoport 2 szakközépiskolai osztály (kontroll: 3. szki osztály)

5 Lorántffy Zsuzsanna Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium 2400 Dunaújváros, Radnóti Miklós u. 6.. Az egyes területek bemutatása Matematika Matematika Kettős óravezetés Kettős óravezetés Tananyag jó, nagyon sok Tananyag jó, nagyon sok Szövegértés-szövegalkotás Szövegértés-szövegalkotás Nincs bontás Nincs bontás Tananyag jó, Tematikus egységek vannak Tananyag jó, Tematikus egységek vannak Nincs ilyen tankönyv, csak a kiadott anyagra támaszkodhattunk Nincs ilyen tankönyv, csak a kiadott anyagra támaszkodhattunk Idegen nyelv Idegen nyelv Évfolyamonként csak órás csomagok készültek el Évfolyamonként csak órás csomagok készültek el Jók, de nem kiemelkedők, csak az órák színesítésére használjuk Jók, de nem kiemelkedők, csak az órák színesítésére használjuk Informatika Informatika Csak az órák színesítésére használjuk, gyakorlatilag az SDT Csak az órák színesítésére használjuk, gyakorlatilag az SDT Pályaorientáció Pályaorientáció Nem készült el a tananyag! Amit adtak, az nem felelt meg a korosztálynak! Nem készült el a tananyag! Amit adtak, az nem felelt meg a korosztálynak! Környezeti és szociális kompetenciák Környezeti és szociális kompetenciák A 30 órás csomagok nehezen illeszthetők az oktatási folyamatba, tantárgyhoz nem kapcsolható, szakköri, szabadidős tevékenységhez nem elég érdekes! A 30 órás csomagok nehezen illeszthetők az oktatási folyamatba, tantárgyhoz nem kapcsolható, szakköri, szabadidős tevékenységhez nem elég érdekes!

6 Lorántffy Zsuzsanna Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium 2400 Dunaújváros, Radnóti Miklós u. 6.. Tanári és tanulói vélemények Több felkészülést igényel Több felkészülést igényel Aktívabbak a diákok Aktívabbak a diákok Ehhez a munkához sok a 36 fő/osztály Ehhez a munkához sok a 36 fő/osztály Eltérő a termek felszereltsége: számítógép, projektor Eltérő a termek felszereltsége: számítógép, projektor A termekben nehéz megszervezni a csoportmunkát A termekben nehéz megszervezni a csoportmunkát Kevés az egyszemélyes tanulóasztal Kevés az egyszemélyes tanulóasztal Érdekesebbek, játékosabbak az órák Tanulni itt is kell Minden órán dolgozni kell, nehéz elbújni a tömegben Kevesebbet kell otthon tanulni

7 Lorántffy Zsuzsanna Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium 2400 Dunaújváros, Radnóti Miklós u. 6.. Vezetői vélemények A diákok aktívabbak, nyitottabbak, motiváltabbak, a transzfer hatás is mérhető A diákok aktívabbak, nyitottabbak, motiváltabbak, a transzfer hatás is mérhető Megváltozott a tanítási módszer Megváltozott a tanítási módszer A jobb eredmény, nagyobb tudás A jobb eredmény, nagyobb tudás Gyakoribb sikerélmény Gyakoribb sikerélmény A tanárok motiválása megoldatlan A tanárok motiválása megoldatlan A projektek miatt változó a pedagógusok leterheltsége (órarend, TIK) A projektek miatt változó a pedagógusok leterheltsége (órarend, TIK) Biztosítani kell az ideálishoz közelítő munkakörülményeket Biztosítani kell az ideálishoz közelítő munkakörülményeket Modulok? Projektek? Pedagógiai asszisztens? Modulok? Projektek? Pedagógiai asszisztens?

8 Lorántffy Zsuzsanna Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium 2400 Dunaújváros, Radnóti Miklós u. 6.. A fejlesztés eredménye Belső mérések Belső mérések Általában jobb de soha sem gyengébb a tesztelésbe bevont csoport, mint a kontroll csoport Általában jobb de soha sem gyengébb a tesztelésbe bevont csoport, mint a kontroll csoport A két csoport eltérően teljesített a különböző kompetenciaterületeken, szakmai irányultságuknak megfelelő volt a különbség A két csoport eltérően teljesített a különböző kompetenciaterületeken, szakmai irányultságuknak megfelelő volt a különbség Konzorciumi mérések Konzorciumi mérések Kontroll csoport egy kisvárosi, kis létszámú gimnáziumi osztály Kontroll csoport egy kisvárosi, kis létszámú gimnáziumi osztály Általában nem volt szignifikáns az eltérés, csak a Általában nem volt szignifikáns az eltérés, csak a Német nyelv területén értek el jobb eredményt a gimnazisták Német nyelv területén értek el jobb eredményt a gimnazisták Országos mérés Országos mérés Nincs kontroll csoport, azonos iskolatípusba tartozókat hasonlították össze Nincs kontroll csoport, azonos iskolatípusba tartozókat hasonlították össze A középmezőnybe tartoztunk, semmiben sem voltunk jobbak, vagy gyengébbek, mint az átlag A középmezőnybe tartoztunk, semmiben sem voltunk jobbak, vagy gyengébbek, mint az átlag

9 Lorántffy Zsuzsanna Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium 2400 Dunaújváros, Radnóti Miklós u. 6.. Mit profitáltunk a programból? Módszertani képzés 79 képzés, 36 fő, közel 2400 óra Módszertani képzés 79 képzés, 36 fő, közel 2400 óra Szemléletmód váltás, elhiszik a pedagógusok, hogy az újabb módszerek hatékonyabbak Szemléletmód váltás, elhiszik a pedagógusok, hogy az újabb módszerek hatékonyabbak Változott a szervezeti felépítés, az MK kapcsolatok, a projektek szerepe Változott a szervezeti felépítés, az MK kapcsolatok, a projektek szerepe Eszközfejlesztés: kb. 1 mill Ft Eszközfejlesztés: kb. 1 mill Ft Lemorzsolódás szerény mértékben csökkent Lemorzsolódás szerény mértékben csökkent

10 Lorántffy Zsuzsanna Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium 2400 Dunaújváros, Radnóti Miklós u. 6.. Mi történt a program vége óta? A konzorcium vezetés megszűnt/átadásra került A konzorcium vezetés megszűnt/átadásra került Fenntarthatóság: Fenntarthatóság: Matematika, Szé-Sza területen használjuk a tananyagokat, Matematika, Szé-Sza területen használjuk a tananyagokat, A többi területen csak színesítjük az órákat. A többi területen csak színesítjük az órákat. DE a módszereket más területeken is alkalmazzuk DE a módszereket más területeken is alkalmazzuk Az érettségi, mint kimeneti szabályozás: Az érettségi, mint kimeneti szabályozás: A tananyaggal felkészíthetők a diákok, de… A tananyaggal felkészíthetők a diákok, de… Pedagógusok ösztönzése Pedagógusok ösztönzése Nem tudjuk kellően elismerni a plusz munkát Nem tudjuk kellően elismerni a plusz munkát

11 Lorántffy Zsuzsanna Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium 2400 Dunaújváros, Radnóti Miklós u. 6.. Összegzés A módszer, a tananyag jó, jobb eredményt lehet elérni vele. A módszer, a tananyag jó, jobb eredményt lehet elérni vele. Ahhoz, hogy az iskolák eredményesek legyenek meg kell oldani: Ahhoz, hogy az iskolák eredményesek legyenek meg kell oldani: az új módszerekhez, követelményekhez illeszkedjen az irányítási, finanszírozási rendszer, az új módszerekhez, követelményekhez illeszkedjen az irányítási, finanszírozási rendszer, a szabályzó dokumentumok módosítását. a szabályzó dokumentumok módosítását.

12 Lorántffy Zsuzsanna Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium 2400 Dunaújváros, Radnóti Miklós u. 6. Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Lorántffy Zsuzsanna Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium 2400 Dunaújváros, Radnóti Miklós u. 6. Kompetenciafejlesztés a Lorántffy iskolában Marczona."

Hasonló előadás


Google Hirdetések