Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az SDT monitor projekt során alkalmazott tanítási módszerek Dancsó Tünde Zárókonferencia 2006.05.23.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az SDT monitor projekt során alkalmazott tanítási módszerek Dancsó Tünde Zárókonferencia 2006.05.23."— Előadás másolata:

1 Az SDT monitor projekt során alkalmazott tanítási módszerek Dancsó Tünde Zárókonferencia

2 Dancsó Tünde2 Az új módszerek bevezetése  A frontális módszert fel kell váltani a korszerűbb módszerekre, pl. pármunka, csoportmunka, projektmódszer.  Az alkalmazott módszer hatékonysága függ a korosztálytól.  Figyelembe kell venni az életkori sajátosságokat.  A bevezetéskor a fokozatosság elvét kell érvényesíteni.

3 Dancsó Tünde3

4 Dancsó Tünde4 Pármunka esetén  Ha önállóan szervezik: –A barátok kerülnek egy párba. –Nem alakulnak ki új kapcsolatok. –Az egyforma képességűek kerülnek egy párba. –Jelentős teljesítménybeli különbségek alakulnak ki a párok között.

5 Dancsó Tünde5

6 Dancsó Tünde6 Csoportmunka esetén  „A csoportok beosztását a tanulókra bíztam. Most fontosabbnak tartottam a tanulók együttműködésének fejlesztését a képességek szerinti bontásnál.”  Új cél jelenik meg a csoportmunka során: –az együttműködés szellemének fejlesztése

7 Dancsó Tünde7 A kezdeti bizonytalanság  „A feladat egy bemutató készítése volt.  A gyerekek a megadott témák közül és a pár- és projekt munkaformák közül választhattak.  Végül a csoportok úgy alakultak meg, hogy pármunkában és egyéni munkaformában dolgozták fel a kiválasztott témát.”

8 Dancsó Tünde8

9 Dancsó Tünde9 Egy obszervációs naplóból…  „A tanulók láthatóan jól érezték magukat az órán.  Első ilyen SDT-s órájuk volt, és nagyon igazgatottak voltak az óra elején.  A módszer újdonsága nagyon motiválóan hatott rájuk.  Egész órán lelkesen de fegyelmezetten dolgoztak.”

10 Dancsó Tünde10

11 Dancsó Tünde11 Az első tanulságok  „Sajnos a pármunkában dolgozó csoportok nem lettek kész a PowerPoint bemutatójukkal, így az ő munkájukból nem tudok csatolni.  Az ok valószínűleg a párok közötti nem megfelelő feladatmegosztás volt.”  Tanulság: a feladat vállalását kell megbeszélni és számon kérni a tanulóktól.

12 Dancsó Tünde12 Belevágunk korszak  „A gyerekek csoportmunkában dolgoztak.  A csoportmunka és a számítógép használata nagyon lelkesítette a tanulókat.  A csoportok önszerveződéssel alakultak ki.  A tanárnak nem kellett beleszólnia a csoport szervezésébe. (Csak egyszer kérte az egyik gyerek, hogy szeretne másik csoportba átmenni.)”  Tanulság: csak a megfelelő mértékben szabad beleszólni a csoportok szerveződésébe.

13 Dancsó Tünde13 Pármunka jellemzői  „Pármunkában sokkal lelkesebben dolgoztak a gyerekek. Meg tudták beszélni a feladat megoldását, tudtak egymásnak segíteni.  Az animációs feladatokat sokkal szívesebben oldják meg, mert azokban tevékenykedniük kell.  A második hasonló feladat megoldása már egyáltalán nem okozott problémát, a tanulók olyan gyorsan megoldották a feladatot, hogy még időt is nyertem.”

14 Dancsó Tünde14 Új számonkérési formák jelennek meg  „Köszönet igazgató úrnak, hogy az itthoni gépemre is telepítette a Class Servert, így elég időt tudtam fordítani arra, hogy megismerjem a rendszer lehetőségeit.  Nagyon sok időbe telt, mire az első feladatlapot elkészítettem, de nagyon büszke voltam magamra, amikor elkészültem.”

15 Dancsó Tünde15 A gép javít helyettünk?  „A feladatlap írása közben alig tudtam megállni, hogy ne segítsek a diákoknak.  Instrukcióim leginkább a helyesírásra vonatkoztak, mert tudtam, hogy a gép csak az általam megadott válaszokat a megfelelő helyesírással fogadja el.  Persze, automatikus javításra állítottam a programot. Most már tudom, hogy ez önzés volt a részemről, de annyira örültem neki, hogy ilyen könnyen kijavítok egy dolgozatot…”

16 Dancsó Tünde16 Kezdünk belejönni…  „Az új témakörök feldolgozása során szinte minden órán használtuk az SDT anyagokat, tanítási óránként más-más formában pl.: csoportmunkában, pármunkában.  Most az animációk projektoros kivetítésekor olyan frontális munkamódszert alkalmaztunk, amely segíti az új ismeretek feldolgozását és a térképi szemlélet fejlesztését.  Így lassan elmondhatjuk, hogy egyre jobban belejövünk, a gyerekek és a tanár is!”

17 Dancsó Tünde17 Visszatérhetünk-e a régi módszerekhez?  „A gyerekek a számonkérésnél erősen reklamáltak a Learning Gateway után, mert szerintük annak segítségével sokkal könnyebben meg tudják oldani a feladatokat.  Saját bevallásuk szerint utálnak írni.  No meg várni kell arra is, hogy kijavítsam a dolgozatokat…”

18 Dancsó Tünde18

19 Dancsó Tünde19 A csoportmunka során is mindenkinek dolgozni kell!  „A frontális munkánál nagyon élvezetesek voltak azok a Flash animációk, amik a mássalhangzó­törvényeket szemléltették!  Nagyon figyelték a tanulók a mozgó és átalakuló betűket.  A feladatok számítógépes feldolgozása csoportmunkában tevékeny munkára késztette a tanulókat. Lelkesen, közösen gondolkodva munkálkodtak.”

20 Dancsó Tünde20 Értékelés a csoportmunka során  „A csoportok munkájának értékelésénél pontosan kiderült, melyik feladatnál vannak hiányosságok és melyek azok, amik hibátlanul sikerültek.  Három munkaforma egy tanórán történő alkalmazása folyamatos munkában tartotta a gyerekeket. Nem lanyhult a figyelmük, mert annyira változatos volt az óra.”

21 Dancsó Tünde21 Egy projektmódszer tanulságai  „Nehéz volt a feladat elmagyarázása. Ebben én vagyok a ludas, mert nem fogalmaztam meg egyszerűbben a feladatokat.  Ezért a másfél óra első perce lényegesen kimerítőbb volt, mint egy átlagos tanóra...  A hátralévő időben viszont szokatlan passzivitásra voltam ítélve, mivel a dolgok szépen mentek nélkülem is a maguk útján.  Nagyon kényelmes óra volt :-)”

22 Dancsó Tünde22


Letölteni ppt "Az SDT monitor projekt során alkalmazott tanítási módszerek Dancsó Tünde Zárókonferencia 2006.05.23."

Hasonló előadás


Google Hirdetések