Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok"— Előadás másolata:

1 4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Innováció 4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok

2 Az innováció A termelési tényezők új kombinációja, amelyet a vállalkozó hoz létre Új javak előállítása Új termelési eljárás bevezetése Új elhelyezési lehetőség (piac) megnyitása Nyersanyagok vagy félkész áruk új beszerzési forrásának megnyitása Új szervezet létrehozása

3 A vállalat számára a az innováció 3 fő formája
Új termék/szolgáltatás Új technológia Új szervezeti megoldás A fogyasztó számára az innováció lehet: Új felhasználási cél A termékkel járó jobb szolgáltatás Rövidebb szállítási határidő Hosszabb élettartam Alacsonyabb ár

4 Az innovációs helyzet típusai
Megoldás van nincs Felismert igény piacvezérelt III. Az újdonság, amelyre felismert piaci igény létezik Technológiavezérelt A technikai fejlődés nyújtotta lehetőségek piaci kihasználása

5 Az innovációs stratégia típusai
Folyamatos, tudatosan irányított fejlesztési munka eredményeként létrejövő ujdonság, amelynek megjelenésekor semmiféle meglepetés nem történik Az események spontán alakulására, illetve folyamatos kisléptékű fejlesztésekre bízza az újdonságok születését.

6 Az innovációs stratégia irányultsága
Újdonság a piac számára alacsony magas Újdonság a vállalat számára Technológiai innováció (új eljárás régi probléma) Komplex megoldások (a technológia és a piac együtt fejlődik) Vezető pozíciójú vállalatok Termékdifferenciálás (minőséggel és változatokkal való versenyzés) Szerkezeti újítás (meglévő technológiák új kombinációjával új funkciók)

7 Az innováció elfogadtatása
Relatív előny Beilleszthetőség Bonyolultság Kipróbálhatóság Megfigyelhetőség

8 Sikerkritériumok Az információs rendszer hatékonysága (a fogyasztói igényekről, tudományos eredmények) A minőség középpontba helyezése (amit a fogyasztó még elismer és amiért hajlandó fizetni) Az innovációs tevékenység sebessége (termék és technológiai fejlesztés vmint a bevezetés egyidejűleg megy végbe) Kooperáció Növekvő figyelem az externáliákra (támadhatatlanság a használat biztonsága, természeti környezet védelme tekintetében) A kiszállás lehetősége (kudarc tudomásulvétele)

9 Vezetői szükségletek Kaleidoszkóp szerű gondolkodás Legyen víziója
Koalíciók alkotása Csoport munka végzése Ossza meg a sikert

10 Szervezeti innováció Ha megbomlik az összhang a környezet-startégia-magatartás modellben Üzleti folyamatok újraszervezése (BPR): Az üzleti, vállalati folyamatok újragondolása és radikális áttervezése drámai javulás elérése céljából a szervezetek olyan lényeges teljesítménymutatóiban, mint költség, minőség, a szolgáltatás és a gyorsaság

11 Technológiai innováció
Azon eljárások rendszere, amelyek során fogyasztói igény-kielégítésre alkalmas szolgáltatás/termék jön létre Technológiai stratégia elemei (amely alapja az innovációnak) Technológia kiválasztása, specializálódás mértéke A technológia beépülése a vállalat tudásanyagába (mennyire törekednek fejlesztésre) Technológia forrásai Idő-ütemezés K+F nagysága K+F szervezet és politikája A termelő berendezéseken túl a teljes folyamatra vonatkozik; felsővezetés nagy szerepe Szorosan kapcsolódik a termékinnovációval

12 Termék innováció 1. Ötletgyűjtés
Vállalati kultúra Célirányos tevékenység  ötletgenerálás 2. érdemes-e megvalósítani (ígéretesek elutasítása, későbbi elutasítás költséges – kritériumok 3. terméktervezés (mi az újítás, kinek, hogyan) 4. első piaci tesztelés (kérdőíves felmérés, interjú) 5. termékfejlesztés (prototípus készítése, tesztelés 6. lépés második piaci tesztelés (valósághű környezetben) 7. termelés (üzemi feltételek közötti gyártás 8. Piaci bevezetés (marketing mix, mikor, hol, kinek, hogyan?)


Letölteni ppt "4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok"

Hasonló előadás


Google Hirdetések