Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szegedi Tudományegyetem TÁMOP 3.1.4.. „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szegedi Tudományegyetem TÁMOP 3.1.4.. „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú."— Előadás másolata:

1 Szegedi Tudományegyetem TÁMOP

2 „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” TÁMOP /

3 A pályázat célja Hozzásegítse a diákokat az életen át tartó tanulás megalapozásához Hozzásegítse a diákokat az életen át tartó tanulás megalapozásához Munkaer ő -piac igényeihez való rugalmas alkalmazkodást segítse Munkaer ő -piac igényeihez való rugalmas alkalmazkodást segítse Tehetséggondozás és felzárkóztatás egyensúlyának megteremtése Tehetséggondozás és felzárkóztatás egyensúlyának megteremtése Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Kompetencia alapú oktatás elterjesztése

4 Mi a kompetencia? Egyszerűen fogalmazva: Képességek, készségek, amelyek hozzásegítenek bennünket, hogy az ismereteinket, tudásunkat alkalmazni tudjuk a mindennapokban, a folytonosan változó világban. Képességek, készségek, amelyek hozzásegítenek bennünket, hogy az ismereteinket, tudásunkat alkalmazni tudjuk a mindennapokban, a folytonosan változó világban.

5 A pályázó Szegedi Tudományegyetem, mint intézményfenntartó, Ft támogatást nyert el a projekt megvalósítására. Szegedi Tudományegyetem, mint intézményfenntartó, Ft támogatást nyert el a projekt megvalósítására. Ebből iskolánk részesedése: Ft. Ebből iskolánk részesedése: Ft.

6 Mire használható fel az összeg? oktatásfejlesztésre oktatásfejlesztésre eszközbeszerzésre eszközbeszerzésre képzésekre, innovációra képzésekre, innovációra és a megvalósításhoz szükséges járulékos egyéb költségekre, a 2009/ es tanévben. és a megvalósításhoz szükséges járulékos egyéb költségekre, a 2009/ es tanévben.

7 A pályázatban részt vevő iskolák Egyetemi Óvoda Egyetemi Óvoda Juhász Gyula Gyakorló Általános Iskola Juhász Gyula Gyakorló Általános Iskola Ságvári Endre Gyakorló Általános Iskola Ságvári Endre Gyakorló Általános Iskola Ságvári Endre Gyakorló Gimnázium Ságvári Endre Gyakorló Gimnázium SZTE Vántus István Gyakorló Zeneművészeti Szakközépiskola SZTE Vántus István Gyakorló Zeneművészeti Szakközépiskola

8 Mit vállalt az iskolánk Kompetencia alapú oktatócsomagok bevezetése Kompetencia alapú oktatócsomagok bevezetése Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli tanítása Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli tanítása Tantárgytömbösített oktatás Tantárgytömbösített oktatás Oktatási projekt készítése Oktatási projekt készítése Témahét megtartása Témahét megtartása Jó gyakorlat átvétele (Kokasos módszer-zeneterápia) Jó gyakorlat átvétele (Kokasos módszer-zeneterápia) Modulszerű oktatás Modulszerű oktatás Új technikai eszközök használata a tanórák 10 % - ában Új technikai eszközök használata a tanórák 10 % - ában

9 Milyen kompetenciákat fejlesztünk az oktatócsomagokkal? Szövegértés-szövegalkotás:9.z Szövegértés-szövegalkotás:9.z Matematika: 9.z Matematika: 9.z IKT kulcskompetencia: 12.z. IKT kulcskompetencia: 12.z. Életpálya építés: 13.z. Életpálya építés: 13.z. Tantárgytömbösítés: 11.z. Tantárgytömbösítés: 11.z. Műveltségterület tantárgyi bontás nélkül (néprajz): 11.z, 13.z. Műveltségterület tantárgyi bontás nélkül (néprajz): 11.z, 13.z.

10 Mit jelent a műveltségterület tantárgyi bontás nélküli tanítása? A 11.z és 13.z osztály néprajzot tanul, amelyben együtt tanulja a népzenét, a néprajzot, stb. A 11.z és 13.z osztály néprajzot tanul, amelyben együtt tanulja a népzenét, a néprajzot, stb.

11 Mit jelent a tantárgytömbösített oktatás? A tanulók kéthetes ciklusokban tanulnak. A tanulók kéthetes ciklusokban tanulnak. Új módszerekkel dolgoznak, így több lehetőségük lesz az elsajátítás mellett a gyakorlásra, alkalmazásra. Új módszerekkel dolgoznak, így több lehetőségük lesz az elsajátítás mellett a gyakorlásra, alkalmazásra. Hatékonyabbá válik a tanulási idő felhasználása Hatékonyabbá válik a tanulási idő felhasználása Bevont tanulócsoportok: 11.z. (szolfézs, zeneirodalom) Bevont tanulócsoportok: 11.z. (szolfézs, zeneirodalom)

12 Milyen projektben vesznek részt a diákok? A projekt egy három hetet meghaladó programsorozat. A projekt egy három hetet meghaladó programsorozat. Témája: Vántus élete és munkássága Témája: Vántus élete és munkássága Bevont évfolyamok: 9.z, 10.z, 11.z, 12.z, 13.z Bevont évfolyamok: 9.z, 10.z, 11.z, 12.z, 13.z

13 Mi a témahét? A tanulók ezen a héten az „A hatékony önálló tanulás” cím alatt előadásokat hallgatnak, és elsajátítják a különböző tanulási módszereket, technikákat. A tanulók ezen a héten az „A hatékony önálló tanulás” cím alatt előadásokat hallgatnak, és elsajátítják a különböző tanulási módszereket, technikákat. Bevont évfolyam: 9.z. Bevont évfolyam: 9.z.

14 Mi a modulrendszerű oktatás? A gyerekek a tananyagot témák szerint csoportosítva tanulják, nem passzív befogadóként, hanem tevékeny résztvev ő ként. A gyerekek a tananyagot témák szerint csoportosítva tanulják, nem passzív befogadóként, hanem tevékeny résztvev ő ként. A testnevelés órán a diákok a Kovács Módszerről tanulnak, a látott és hallott módszereket a tanár segítségével megtanulják, készséggé formálják az 1 év alatt. A testnevelés órán a diákok a Kovács Módszerről tanulnak, a látott és hallott módszereket a tanár segítségével megtanulják, készséggé formálják az 1 év alatt. Bevont évfolyam: 13.z. Bevont évfolyam: 13.z.

15 Milyen új technikai eszközökről van szó a pályázat kapcsán? Elsősorban a számítógépekről. Elsősorban a számítógépekről. A Finale 2010-es kottaíró program bevezetéséről. A Finale 2010-es kottaíró program bevezetéséről. Interaktív, digitális táblák használatáról. Interaktív, digitális táblák használatáról.


Letölteni ppt "Szegedi Tudományegyetem TÁMOP 3.1.4.. „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú."

Hasonló előadás


Google Hirdetések