Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Üzleti kommunikáció etikája. Kommunikációs készség Vezetőnek magas szinten kellene művelnie Fejleszthető Fogalom Tartalom Terjedelem Visszacsatolás.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Üzleti kommunikáció etikája. Kommunikációs készség Vezetőnek magas szinten kellene művelnie Fejleszthető Fogalom Tartalom Terjedelem Visszacsatolás."— Előadás másolata:

1 Üzleti kommunikáció etikája

2 Kommunikációs készség Vezetőnek magas szinten kellene művelnie Fejleszthető Fogalom Tartalom Terjedelem Visszacsatolás

3 Helyes gondolkodás formális logikai törvénye: Azonosság elve A=A A-Á formula – Állítás – Tagadás Igaz/Hamis  Hazugság  Tévedés

4 Kommunikáció formái: Közvetlen /személyközi Közvetett Verbális Nonverbális Szándék nélküli, véletlenszerű Kifejező Célirányos Személyes Csoport Tömeg

5 A kommunikáció nyelvi – etikai követelményei A beszéd legyen világos, érthető, szabatos. A beszéd legyen célirányos. A beszédben megfelelő arányt kell kapjon a lényeges és a lényegtelen. A beszéd legyen a válaszhoz és a megértéshez elegendő, – ne legyen a szükségesnél sem több, sem kevesebb, – pozitívumokat illetően bőbeszédű, negatívumokat illetően szűkszavú → bizalomvesztés. Kerülni kell a tolvajnyelv, szleng használatát. Szavakat helyesen kell megválasztani. Óvakodni kell a durva beszédtől a trágárságtól. A szavak kiejtése legyen érthető (hadarás, szóvégek elharapása). A stílus alkalmazkodjon a helyhez, a körülményekhez, a tárgyalás jellegéhez, az üzleti partnerekhez. A szellemeskedés nem kizárt, de csak mértékkel alkalmazható.

6 Szerződés A felek egybehangzó akaratnyilatkozata valamilyen célzott joghatás elérése érdekében. Kötelezettség keletkezik valamely szolgáltatás teljesítésére és jogosultság a szolgáltatás követelésére. A goodwill része – az ajánlat formai és tartalmi kérdései, – a szerződés formai és tartalmi kérdései, – a szerződés teljesítése, illetve a nem teljesítés következményeinek vállalása,ha ezekért mi vagyunk felelősek.

7 Szerződési ajánlat Ajánlati kötelezettség (postafordulta) Jogi és erkölcsi felelősség szerződés alapján Jogi állás: az önérdek nem lehet tisztességtelen

8 Szerződési ajánlat Biztosítani kell: – Egyértelmű eladási/vételi szándék – Jogi kötelezettségvállalás ismerete, ennek jelzése – Megkötendő szerződés feltételeinek pontos ismertetése – Szóbeli megállapodás  szerződési feltételek

9 Morális követelmények a szerződéssel szemben – Legyen tömör, világos, egyértelmű, szabatos. – Ha valami nem egyértelmű, szóban tisztázni kell. – A szerződéssel „fényképet” készít a szerződő fél magáról (hírneve, megbízhatósága, színvonala, egész morális arculata kifejeződik benne). – A teljesítése is minősíti az érdekelt feleket.

10 Szerződés teljesítése Adott szó megszegése Szerződés szegés: – Csalárd ígéret – Objektív gátló tényezők – Szubjektív ok Enyhítő megoldás: – Őszinteség – Felelősségvállalás – Erkölcsi és anyagi kártérítés

11 Szélhámos stratégiák 1.Asszociatív elemek 2.Csalétek 3.Simogatás 4.Magakéretés 5.Csiki-csuki 6.Tükör játék

12 Üzleti becsület összetevői Adott szó megtartása Pontosság – Teljesítés – Érkezés – Tárgyalás (bőbeszédűség: Képtelen fegyelmezni gondolatait Leplezni akarja álláspontját Maga se tudja mit akar)

13 Üzleti becsület összetevői Stílus Szavak funkciói: – Közli a jelet, amit felfogunk – Jelentése eljut a tudatunkba – Érzelmi hatás – Hangulata Eufemizmus használata - empátia

14 Az üzleti tárgyalás morális tartalmú magatartásjegyei Udvariasság Következetesség Rugalmasság Nyíltság Őszinteség Bizalomkeltés Diszkréció Én-központúság mérséklése Empátia Fegyelmezettség Határozottság Igazságosság Igényesség Kompromisszumkészség Korrektség Magabiztosság Pontosság Önuralom Megbízhatóság Szótartás Tapintat Tolerancia Türelem, stb

15 Vállalati kommunikáció Vita – Feszült vita: Érzelmi túlfűtöttség Tudat beszűkülése Logikus érvek gyengülése – Normális vita Másik fél jóindulatának megnyerése (mosoly, elismerés, felelősség vállalás)

16 Meggyőzni vagy legyőzni? Meggyőzés – Megértse, – Jónak tartsa, – Elfogadja, – Mellé álljon, – Képviselje Demokrata vagy liberális vezető Legyőzés – Nem fontos, hogy megértse – Nem fontos, hogy jónak tartsa – Fontos, hogy elfogadja Autoriter vezető

17 A beosztott minősítése A vezető erkölcsi kötelessége Világossá tenni, hogy milyen értékek mentén dicsérek Az elismerésnek reálisnak és megalapozottnak kell lennie. – Az alaptalan dicséret az igényes, önkritikus embert bizonytalansággal tölti el, sérelemként is megélheti

18 Miért dicséretet precízen elvégzett munka, precízen végzett túlmunka, kreativitás és önállóság, egyéb mindez együtt.

19 Vállalati kommunikáció csoportosítása: Iránya szerint – Horizontális – Vertikális Formája szerint – Formális – Informális

20 Hatékony kommunikációs rendszer segíthet: Konfliktusok felfedezésében és kezelésében A szervezet közhangulatának befolyásolásában A rejtett kreatív potenciál kibontakoztatásában A szervezeti egységek közötti információáramlásban A vezetői elvárások, döntések nyilvánossá tételében


Letölteni ppt "Üzleti kommunikáció etikája. Kommunikációs készség Vezetőnek magas szinten kellene művelnie Fejleszthető Fogalom Tartalom Terjedelem Visszacsatolás."

Hasonló előadás


Google Hirdetések