Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Zaj- és rezgés Vizsgálati módszerek Közlekedési zaj mérésének alapelvei - közút.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Zaj- és rezgés Vizsgálati módszerek Közlekedési zaj mérésének alapelvei - közút."— Előadás másolata:

1 Zaj- és rezgés Vizsgálati módszerek Közlekedési zaj mérésének alapelvei - közút

2 Közlekedési zaj mérése: Közút A vizsgálat során a mérési idő alatt meg kell határozni a mérési ponton a közúttól származó alapzaj szerint korrigált - egyenértékű A- hangnyomásszintet (L' A e q ). MSZ : 1992 A közlekedési zaj mérése, Közúti zaj Amennyiben a mérés során a mintavételezéses mérési eljárást alkalmazzuk, úgy a t mérési idő több szakaszból áll; ezek a szakaszok a T megítélési időben egyenletesen követik egymást, egyenlő hosszúságúak és az egyes szakaszokban mért részeredmények a mérési eredmény kialakításában egyenlő súllyal szerepelnek. A mérési idő (a mérési szakaszok együttes időtartama) nem lehet kevesebb, a szakaszok kezdetének követési ideje pedig nem lehet nagyobb nappal 4, éjjel 2 óránál. (szabvány fejezete)

3 Mintavételezés vagy szakaszos mérés esetén a mérés eredményét az egyes szakaszokban mért - alapzaj szerint korrigált egyenértékű A- hangnyomásszintből (L' Aeqi ) a következő módon kell meghatározni: ahol L Aeqi az i-edik mérési szakaszban mért – alapzaj szerint korrigált – egyenértékű A-hangnyomásszint, dB; t i az i-edik mérési szakasz időtartama, s; K = 0, mivel a mérés a mintavételezéses mérési módszerrel történt; A közúti közlekedésből származó mértékadó A-hangnyomásszint meghatározása A mérés idején fennálló forgalmi helyzet időnként lényegesen különbözik az átlagostól. Ennek kiküszöbölésére meg kell határozni a közúti közlekedésből származó mértékadó A-hangnyomásszintet (L AM, kö ).

4 A mértékadó forgalmi helyzethez tartozó zajállapot felmérése Mivel a közlekedési zajméréshez mértékadó forgalmi adatokkal nem rendelkezünk, így a szabvány bekezdése alapján az L AM, kö mértékadó A- hangnyomásszintet az alábbiak szerint határozhatjuk meg: Mértékadó forgalmi adatokkal nem rendelkező közút vizsgálata esetén L AM, kö = L' Aeq + K ü + K h, ahol K ü a hónapok (üdülőszezon) szerinti korrekció; Az üdülőidényi személygépkocsi - forgalom relatív értékének meghatározása: július és augusztus hónapok átlagos személygépjármű forgalma április és május hónapok átlagos személygépjármű forgalma július és augusztus hónapok átlagos személygépjármű forgalma április és május hónapok átlagos személygépjármű forgalma /A havi forgalmi adatokat „Az országos közutak évi keresztmetszeti forgalma” c. kiadványból vettük./ Ψ=

5 A hónapok szerinti korrekció (K ü ) értéke, dB (ha a mérés a megjelölt hónapban történik) hónap Az üdülőidényi gépkocsiforgalom kicsi Ψ<1,4 közepes 1,4<Ψ<2,6 nagy 2,6<Ψ január0,71,62,8 február0,41,83 március0,112 április00,50,8 május000 június-0,3-0,6 július-0,6-1,8-2,8 augusztus-0,7-2-3,5 szeptember0-0,5-0,4 október000,7 november0,40,81,8 december0,71,22,2 K h a hétvégi forgalom miatti korrekció, melynek értéke a mérési nap alapján 0, így K h =0.


Letölteni ppt "Zaj- és rezgés Vizsgálati módszerek Közlekedési zaj mérésének alapelvei - közút."

Hasonló előadás


Google Hirdetések