Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„A városi közlekedés alternatívái”

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„A városi közlekedés alternatívái”"— Előadás másolata:

1 „A városi közlekedés alternatívái”
Kerékpáros Budapest Kerékpárforgalom-számlálás, tanulságokkal Kertesy Géza vezető tervező, ügyvezető

2 A kerékpáros forgalomszámlálás kezdetei
A kerékpáros létesítmények indokoltságának igazolásához szükség volt számadatokra; még nagyságrendi elképzelés sem volt erről a forgalomról. A BFFH Közlekedési Ügyosztálya megrendelésére 1994 évben elkészült a számlálás módszertani tanulmánya. Az első méréssorozat 1994 évben történt, 38 mérőhelyen.

3 A kerékpáros mérések A mérések 2x3 óra időtartamban, hétköznap és hétvégén történtek, a megbízásnak megfelelő évszakokban. Mértékadó helyeken folyamatos, nyáron 15, ősszel 12 órás mérést is végeztünk, az „egész napos szorzó” meghatározása érdekében. Meglévő, ill. tervezett kerékpáros létesítményeken, valamint ezek nélküli területeken történtek mérések. Év Mérőhelyek száma 1994 38 1995 39 1997 31 1998 26 1999 48 2006 20 2007 5 2010 6

4 Az első méréssorozat tapasztalatai (1994)
Kerékpáros létesítményeken, nyáron hétköznap átlagosan 170, hétvégén 300 kerékpáros közlekedett a 6 órás mérés alatt. Kerékpáros létesítmény nélküli mérőhelyek átlagos forgalma hétköznap 70, hétvégén 90 kerékpáros volt. Rekreációs létesítménynél (Margit – sziget): hétköznap 367, hétvégén 580 kerékpárost regisztráltunk.

5 Érdekességek 1997 –es forgalomszámlálás az Astoriánál. Meglepetés: nyáron hétköznap 112, hétvégén 171 kerékpáros a 6 órás mérés alatt ott, ahol nagyon sokan úgy nyilatkoztak, hogy itt nem kerékpározik senki. A 6 órás mérés összesített adatából hétköznap 2,17, hétvégén 1,89 szorzótényezővel képezhető az egész napos kerékpáros forgalom. A párhuzamos közúton a kerékpárosok 5-15% -a közlekedik. A kerékpárt használók legnagyobb hányadának jellemző életkora 15 – 25 év (1994).

6 A kerékpáros létesítmények hossza, a kerékpáros forgalomnagyság, valamint a kerékpáros balesetek számának alakulása hétköznap

7 A kerékpáros létesítmények hossza, a kerékpáros forgalomnagyság, valamint a kerékpáros balesetek számának alakulása hétvégén

8 Hétköznapi és hétvégi kerékpáros forgalomnagyságok összehasonlítása 2010. évi mérések alapján

9 A kerékpáros forgalom fejlődésének bemutatása 2 mérőhely példáján (Astoria, Oktogon)
1998 és 2010 között iskolai időszakban hétköznap közel 16 -szorosára (!) nőtt az Astoria csomóponton keresztülhaladó kerékpárosok száma (hétvégén 2,2 -szeresére). Az Oktogonon 1997 és 2010 között nyáron hétköznap 5,5 -, hétvégén 1,7 -szeresére nőtt a kerékpáros forgalom. A két csomópont együttes kerékpáros forgalma 13 év alatt nyári időszakban hétköznap közel 5 -, hétvégén közel 2 -szeresére nőtt.

10 A kerékpáros forgalom fejlődésének bemutatása 2 mérőhely példáján (Astoria, Oktogon)

11 A kerékpáros forgalom és az időjárás összefüggései I. - hőmérséklet

12 A kerékpáros forgalom és az időjárás összefüggései II. – napsütés

13 A kerékpáros balesetek kerületenkénti megoszlása

14 A kerékpáros balesetek havi megoszlása

15 Összegzés Stratégiai lépés: a kerékpáros forgalom számszerűsítése megtörtént; A kerékpáros forgalom – a fejlesztéseknek, és a lassú, de biztos szemléletváltozásnak köszönhetően - dinamikusan növekszik; A forgalom növekedésével egyre fontosabb feladat a kerékpárosok közlekedési képzése.


Letölteni ppt "„A városi közlekedés alternatívái”"

Hasonló előadás


Google Hirdetések