Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vállalati webhely elemzés A 105. 106. 107. és 108-ik legnagyobb árbevételű hazai cég internetes megjelenése Vass Ildikó Emese ÜK/III.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vállalati webhely elemzés A 105. 106. 107. és 108-ik legnagyobb árbevételű hazai cég internetes megjelenése Vass Ildikó Emese ÜK/III."— Előadás másolata:

1 Vállalati webhely elemzés A és 108-ik legnagyobb árbevételű hazai cég internetes megjelenése Vass Ildikó Emese ÜK/III.

2

3 Általános információk  Magyarország egyetlen széles acélszalag hideghengerlő bázisa, vagyis…  Autó alkatrészeket, polcokat, tartó szerkezeteket, mosogatókat, tűzhelyeket és egyéb háztartási eszközöket gyárt.  szeptemberétől a Dunaferr tulajdona  A 105. helyet foglalja el az 500-as toplistán

4 URL:  A webhely funkciója  Információ szolgáltató webhely Vállalat ismertetése Részletekbe menő termék bemutatás Technológiák, fejlesztések Minőség és a környezettel való kapcsolat Kereskedelem Kapcsolat, megközelítés, vezetőség

5 A webhely szerkezete  Fa struktúrájú  A főoldalról elérhető mindegyik alárendelt oldal  (felépítése az előző dián látható)  Szerkezeti hiányok  Mivel nem tranzakciós webhelyről beszélünk, egyáltalán nincsen interaktivitást célzó menüpont (sajtószoba, megrendelő oldal,stb.)  Virtuális ügyfélszolgálat hiánya  Nincsenek linkek, amik kapcsolódó oldalakra vezetik az olvasót  Eligazodást segítő eszközök nem léte

6 Tartalmi kitekintés a webhelyre I.  Pozitívumok  Egyszerű, a cég elnevezéséből eredő domain-név és ebből következő URL-cím (http://www.dwa.hu)http://www.dwa.hu  A névválasztáshoz igazodó címek  Hasznos tartalmi tájékoztatók a cég tevékenységéről, termékeiről, technológiájáról  Átlátható webhely felépítés, könnyű eligazodás

7 Tartalmi kitekintés a webhelyre II.  Hiányosságok  Helyi kereső, „site- map”  Ingyenes szolgáltatások  Interaktív elemek  Archívum  Többlet információk az eltérő látogatói csoportoknak Ezek az elmaradások, nem minősítik vissza a webhelyet, abból a szempontból, hogy egyértelmű célja az informálás és nem az interaktivitás, és ennek az elgondolásnak megfelel.

8 A webhely formai megjelenése  Pozitívumok  Kis méretű képek, gyorsan letölthető anyagok  Formai és tartalmi egység  A cég designnal megegyező web arculat  Letisztult oldalak  Nincsenek reklámok vagy azokra emlékeztető elemek

9 A hibáiwww.dwa.hu  Túl hosszú legördülő oldalak  Elavultság problémája  Látogatók számára unalmas, egysíkú  Nincs külön menüpont, ami ösztönzi a mi hamarabbi visszatérést  Navigáció hiánya (nagyon egyszerű szerkezeti felépítés, így nem igazán van szükség rá)

10 Az oldal, mint e-pr eszköz  A közvéleményt tájékoztatja,  megérteti az üzenet tartalmát és célját, azonban  a szervezet és a közvélemény ill. a közvélemény és a szervezet közötti magatartást nem koordinálja.

11 Glencore Grain Hungary Kft.

12 Általános információk  Budapesti székhelyű mezőgazdaságban tevékenykedő vállalat.  Nagykereskedelmi és importőr besorolás.  Takarmány, vetőmag, gabona nagykereskedelme.  Termékei: búza, kukorica, napraforgó, stb.

13 URL: c.cegbongeszo.huhttp://glencoregrain- c.cegbongeszo.hu  A webhely funkciója  Jelenlétet biztosító webhely Egy nyitóoldal, amely csupán a világhálón való megjelenést szolgálja Néhány adat feltüntetése a cégről Tovább irányítás más lapra (minimális többlet információk)

14 „Hiúsági webhely”  A vállalat Interneten történő elérhetőségéhez elegendő  Az ehhez szükséges követelményeknek megfelel  URL cím a cég nevéből következik (könnyen megtalálható)  Alacsony sávszélességgel letölthető  Az oldalra mutató hiperhivatkozások (www.cegbongeszo.hu)www.cegbongeszo.hu  Vizuális segítség, standard link színek használata

15 Hibák és hiányok  Figyelem, érdeklődés felkeltésének hiány a webhely által  Karbantartási elmaradások  Csak postacím feltüntetése, elérhetőség szempontjából

16 Az oldal, mint e-pr eszköz  A webhely nem felel meg az e-pr által állított egyik kritériumnak sem.  Az üzenet nem hordoz hírértéket.  Elmarad a megértetés az üzenet tartalmát és célját illetően.  A szervezet és a közvélemény ill. a közvélemény és a szervezet közötti magatartást sem koordinálja.

17 E. On Közép-dunántúli Gázszolgáltató Zrt.

18 Általános információk  Fő tulajdonosa az E. On Hungária Zrt.,1995. óta van jelen hazánkban.  Elsődleges tevékenysége a vezetékes földgáz szolgáltatás.  Feladatai közé tartozik még a hálózatok kiépítése, fejlesztése, a leolvasások és az ellenőrzések elvégzése.  Zala, Somogy és Veszprém megyében 445 települést lát el.

19 URL:  A webhely funkciója  Dinamikus, interaktív weblap  Információszolgáltató és tranzakciós elemek keveredése Vállalat, szolgáltatás ismertetése Elérhetőségek Társadalmi jelenlét Interaktív eszközök

20 A webhely szerkezete  Fa-struktúra  Főoldal (kiindulópont + legfrissebb hírek) Főmenű – Ügyfélszolgálat – Karrier – Társadalmi szerepvállalás – Sajtószoba – Vállalatcsoport

21 A webhely szerkezete folyt.  Fa-struktúra  Főoldal Egyéb menüpontok – Oldaltérkép – Kapcsolat – Nyelvmódosítás – Keresés Kiegészítő információk – Jogi nyilatkozat – Adatvédelem – Impresszum

22 Tartalmi kitekintés a webhelyre I.  Cégnévből eredő domain-név és URL-cím, az említettekhez illeszkedő címek  Minden látogató számára érdekes és fontos információk a cégről, szolgáltatásairól  Strukturált tartalmi, képi elrendezés  Rendszeres karbantartás  Ingyen letölthető nyomtatványok

23 Tartalmi kitekintés a webhelyre II.  A webhely összetettsége által indokolt  Site-map  Helyi kereső  Navigációs gombok  Interaktív elemek alkalmazása  Hírlevél  Gyakori kérdések  Archívum (sajtó közlemények, Éves Jelentés)

24 A webhely formai megjelenése  Forma és tartalom egymásra épülése  A céges arculat és a webes design egymáshoz való illeszkedése (pl. Éves Jelentés)  Egységes, követhető szín és betűhasználat  Reklámra emlékeztető képek és szövegek nélküli oldalak

25 Webhely meglátogatásának ösztönzése  Az oldalra mutató hiperhivatkozások (pl. Apertus Linktár, Dunaújváros Online)  Hírlevélre való feliratkozás lehetősége  Folyamatos frissítés, új információk  Online ügyintézés  Kapcsolódó weboldalakra mutató linkek  Játék

26 A hibáihttp://www.eon-hungaria.com  Nehéz eligazodás, átláthatóság hiánya  Oldaltérkép felületessége  Hosszan legördülő oldalak  Látogatói csoportok elkülönítésének hiánya

27 Az oldal, mint e-pr eszköz  A közvéleményt tájékoztatja,  megérteti az üzenet tartalmát és célját,  a szervezet és a közvélemény, illetve a közvélemény és a szervezet közötti magatartás koordinálását is ellátja.  Tehát megfelel az e-pr által támasztott összes kritériumnak!

28 Donau Brennstoffkontor Kft.

29 Általános információk  Ausztriai leányvállalat, ami 1991-ben kezdte meg a tevékenységét.  Magyarország szénpiaci igényeit és az egyetlen kokszoló üzemét igyekszik ellátni.  Nagyipari, kisipari és lakossági szén és tűzifa keresletet bonyolít.  Két fő tevékenysége: a koksz üzletág és a lakossági és energetikai szén üzletág.

30 URL:  A webhely funkciója  Információ szolgáltató és tranzakciós webhely Tájékoztatás a vállalatról és tevékenységéről Kapcsolatfelvétel a munkatársakkal Egyéb elérhetőségek (cím, telefon, stb.) Az oldal interaktív eleme a közvetlen levelezőrendszer

31 A webhely szerkezete  Fa-struktúra  Főoldal (kiindulópont) Cégismertető Tevékenységük Munkatársaik Telephelyek Elérhetőségek (a céggel történő kapcsolatfelvétel lehetőségei és közvetlen levelezőrendszer)

32 Tartalmi kitekintés a webhelyre I.  Pozitívumok  A cég nevének kezdőbetűiből összeállított URL-cím (http://www.dbk.hu/)http://www.dbk.hu/  Hasznos információk a cégről és tevékenységéről  Strukturáltság, áttekinthetőség  Interaktív elem

33 Tartalmi kitekintés a webhelyre II.  Hiányosságok  Site-térkép  Tartalom elérhetősége felhasználói csoportok szerint  Letölthető anyagok, szolgáltatások  Régebbi tartalmak visszakereshetősége

34 A webhely formai megjelenése  Pozitívumok  Alacsony sávszélességgel letölthető oldalak  Egységes megjelenés és tartalom  Egyszerű formavilág  Reklámelemek elmaradása

35 A hibáihttp://www.dbk.hu  Az oldalra mutató hiperhivatkozások elmaradása  A webhelyre történő visszatérés ösztönzésének hiánya  Régi frissítés  Navigációs támogatás kihagyása  Többlet információk hiánya

36 Az oldal, mint e-pr eszköz  Tájékoztat  A közvéleménnyel megérteti az üzenet tartalmát.  Kezdetlegesen koordinálja a közvélemény és a szervezet, a szervezet és a közvélemény közötti magatartást.


Letölteni ppt "Vállalati webhely elemzés A 105. 106. 107. és 108-ik legnagyobb árbevételű hazai cég internetes megjelenése Vass Ildikó Emese ÜK/III."

Hasonló előadás


Google Hirdetések