Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az internet használata a marketingmix-ben Damjanovich Nebojsa online marketing tanácsadó www.damjanovich.hu.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az internet használata a marketingmix-ben Damjanovich Nebojsa online marketing tanácsadó www.damjanovich.hu."— Előadás másolata:

1 Az internet használata a marketingmix-ben Damjanovich Nebojsa online marketing tanácsadó

2 © 2003 Damjanovich Nebojsa: Az internet használata a marketingmix-ben 2 Bemutatkozás •Damjanovich Nebojsa –Online marketing tanácsadó –Három könyv szerzője – marketing, Keresőmarketing, Online pr –Előadások, szakmai publikációk –Referenciák: –a NOKIA Hungary, a HVB Bank Hungary, a GlaxoSmithKline, az AstraZeneca, az MSD, a Figyelő Fórum, a DHL, a Procter & Gamble, a UPC Magyarország, a Kopint-Datorg, az Office Depot, a Junior Achievemen, az Index.hu, az Italok.hu és a ColourBird.com

3 © 2003 Damjanovich Nebojsa: Az internet használata a marketingmix-ben 3 Tartalom •Keresőmarketing • marketing •Banner •Szponzoráció •Online PR •Partnerségek

4 © 2003 Damjanovich Nebojsa: Az internet használata a marketingmix-ben 4 Tartalom •Keresőmarketing • marketing •Banner •Szponzoráció •Online PR •Partnerségek

5 © 2003 Damjanovich Nebojsa: Az internet használata a marketingmix-ben 5 Keresőmarketing •Minden off-line, online kampánynál •Márkanév, terméknév, fogalom •Mennyire vagyunk „láthatóak” a neten? •Benchmarking: –Keresők, katalógusok, linkgyűjtemények –Saját website látogatói statisztikánk

6 © 2003 Damjanovich Nebojsa: Az internet használata a marketingmix-ben 6 Keresőmarketing InteraktivitásBranding Kampány Folyamatos jelenlét • Költséghatékony jelenlét (website optimalizálás) • Kulcsszavas hirdetés – közel 70% ROI Kulcsszavas hirdetés Website optimalizálás

7 © 2003 Damjanovich Nebojsa: Az internet használata a marketingmix-ben 7

8 8

9 9 Tartalom •Keresőmarketing • marketing •Banner •Szponzoráció •Online PR •Partnerségek

10 © 2003 Damjanovich Nebojsa: Az internet használata a marketingmix-ben 10 marketing •Minden speciális célcsoportnál •Nyomtatott sajtó mellett használhatunk: – hírlevél (saját) –Hirdetés hírlevélben (média) –Direkt (saját listára) – kutatás (saját, média vagy listatulajdonos listájára) –Autoresponder

11 © 2003 Damjanovich Nebojsa: Az internet használata a marketingmix-ben 11 marketing InteraktivitásBranding Kampány Folyamatos jelenlét •Technikailag és vizuálisan gondozott kommunikáció magas szintű márkaismertséget biztosít • Az eszköz rendkívüli interaktivitási lehetőségekkel rendelkezik

12 © 2003 Damjanovich Nebojsa: Az internet használata a marketingmix-ben 12

13 © 2003 Damjanovich Nebojsa: Az internet használata a marketingmix-ben 13 Tartalom •Keresőmarketing • marketing •Banner •Szponzoráció •Online PR •Partnerségek

14 © 2003 Damjanovich Nebojsa: Az internet használata a marketingmix-ben 14 Banner •Vényköteles gyógyszerek esetében csak a speciális website-okon •Banner, box, „felhőkarcoló” stb. •Kisebb válaszadási arányok •Jó márkaismertséget növelő eszköz •„Felhívás a cselekvésre” kötelező használni!

15 © 2003 Damjanovich Nebojsa: Az internet használata a marketingmix-ben 15 Banner (hirdetési csík) InteraktivitásBranding Kampány Folyamatos jelenlét • Rövid idő alatt nagy elérés • Offline kampány támogatása is lehetséges • Kiegészítő online reklámeszköz! (speciális website-okon) Banner

16 © 2003 Damjanovich Nebojsa: Az internet használata a marketingmix-ben 16 Péda

17 © 2003 Damjanovich Nebojsa: Az internet használata a marketingmix-ben 17 Tartalom •Keresőmarketing • marketing •Banner •Szponzoráció •Online PR •Partnerségek

18 © 2003 Damjanovich Nebojsa: Az internet használata a marketingmix-ben 18 Szponzoráció •Stratégiailag fontos website-okon •Akár kampányszerűen •Az üzenet, kreatív és az egész tartalom változhat •Minimum fél, de optimális az 1 év •Online szponzoráció MÉRHETŐ

19 © 2003 Damjanovich Nebojsa: Az internet használata a marketingmix-ben 19 Eredmények mérése •A feladattól és a céltől függően történik az eredmények mérése •Akció típusok: –Cikkek, hírek, kvízek, fórumok, játékok, más •Médiateljesítmények: –Összes és egyéni látogató, összes és egyéni oldalletöltések, összes és egyéni rákattintások, kitöltött kérdőívek stb.

20 © 2003 Damjanovich Nebojsa: Az internet használata a marketingmix-ben 20 Szponzoráció InteraktivitásBranding Kampány Folyamatos jelenlét • Leginkább használatos eszköz a vényköteles gyógyszerek online promóciójában • PR jellegével nagyob érdeklődést vált ki és „hitelesebb” • Rendkívülien költséghatékony Szponzoráció

21 © 2003 Damjanovich Nebojsa: Az internet használata a marketingmix-ben 21 Tartalom •Keresőmarketing • marketing •Banner •Szponzoráció •Online PR •Partnerségek

22 © 2003 Damjanovich Nebojsa: Az internet használata a marketingmix-ben 22 Online PR •Sajtószoba a website-on •Sajtóközlemények – PR ügynökség •Több célcsoport használatával •Linkek elhelyezése minden anyagban •Fizetett PR cikk

23 © 2003 Damjanovich Nebojsa: Az internet használata a marketingmix-ben 23 Online PR InteraktivitásBranding Kampány Folyamatos jelenlét • Sok lehetőség a kihasználására (vállalati website, brand-site, speciális website-ok, hírlevelek, chat, fórum, levelező listák Online PR

24 © 2003 Damjanovich Nebojsa: Az internet használata a marketingmix-ben 24

25 © 2003 Damjanovich Nebojsa: Az internet használata a marketingmix-ben 25 Mit keresnek a médiaképviselők általában a Sajtószobában? •PR kapcsolat (elérésekkel) •Alapvető adatok ellenőrzése a szervezetről –Vezetők helyes névírása, kor, telep- és székhely címek stb. •A vállalat saját közleményei •Pénzügyi információk •Képek letöltése a cikkhez

26 © 2003 Damjanovich Nebojsa: Az internet használata a marketingmix-ben 26 Sajtószoba nyitóoldala •Login felület •Utolsó 3-4 képes hír lead-ben + link •További hírek - link •Pop-up ablak – felhívás a regisztrációra •Magyarázat a regisztráció szükségességéről

27 © 2003 Damjanovich Nebojsa: Az internet használata a marketingmix-ben 27 Regisztráció •Előnyök hangsúlyozása és a lehetőségek bemutatása •Regisztrációs lap –Privát és médiaadatokkal –Hírlevél és a többi közlemény engedélyezése •Manuális engedélyeztetés/visszaigazolás

28 © 2003 Damjanovich Nebojsa: Az internet használata a marketingmix-ben 28 Kapcsolatok •Kontaktszemélyek neve, címe, arcképe, jogosultsági körök, direkt elérései, munkaidőn kívüli elérések, helyettesek •Kiemelt helyen •Kontaktszemélyek önéletrajza •NEM: vagy

29 © 2003 Damjanovich Nebojsa: Az internet használata a marketingmix-ben 29 Sajtóközlemények •Sajtóközlemények címoldala és rajta –Az anyag címe, kelte, téma és a teljes szöveghez és háttéranyagokhoz vezető link •Interaktív szövegek és képek •Nyomtatási könnyítések •Sajtóközlemények archívuma

30 © 2003 Damjanovich Nebojsa: Az internet használata a marketingmix-ben 30 Keresők •Belső –Segíti a sajtóképviselő gyorsabb navigálását –Speciális információ keresést –Archívum jobb áttekintése/használhatósága •Sajtóközlemények, képek, szavak és szókapcsolatok •Külső –Valamelyik kereskedelmi kereső

31 © 2003 Damjanovich Nebojsa: Az internet használata a marketingmix-ben 31 Termékek/szolgáltatások •Új termékek/szolgáltatások, frissítések, visszavonások, esettanulmányok, fogyasztói tanusítványok, hang- és videó klippek, mediakit, nyomdakész szöveg/kép anyagok

32 © 2003 Damjanovich Nebojsa: Az internet használata a marketingmix-ben 32 Vállalati események •Rendezvények, konferenciák, új belépők, előléptetések, leépítések, pénzügyi hírek és évi jelentések, részvényárfolyam, előrejelzések, háttéranyagok –a menedzsment önéletrajzai és elérései –fényképek (nyomdakész is) –tanulmányok, elemzések stb.

33 © 2003 Damjanovich Nebojsa: Az internet használata a marketingmix-ben 33 Levelezési lista •PR kapcsolat (mező) • listák –Sajtótájékoztatók –Sajtóközlemények –Esemény beharangozások –Follow-up üzenetek –Speciális kérések (automatizált )

34 © 2003 Damjanovich Nebojsa: Az internet használata a marketingmix-ben 34 Hasznos linkek •A vállalat egységei •A vállalat partner- és beszállító listája •Együttműködő és hivatalos szervezetek •Az üggyel kapcsolatos non-profit szervezetek •Más, az iparághoz kapcsolódó linkek

35 © 2003 Damjanovich Nebojsa: Az internet használata a marketingmix-ben 35 Iparág információi •Minden anyag, tanulmány vagy esemény az iparággal kapcsolatban •Összehasonlító elemzések, kutatási adatok •A lényeg, hogy a sajtóképviselők egy idő után forrásként használják (és jelöljék meg) a website-unkat

36 © 2003 Damjanovich Nebojsa: Az internet használata a marketingmix-ben 36 Díjak és elismerések •Minden információ a kapot díjakról és elismerésekről •Forrásokkal, kapcsolat információval •Letölthető, nyomdakész szöveg-kép anyagokkal

37 © 2003 Damjanovich Nebojsa: Az internet használata a marketingmix-ben 37 Segítség •Struktúrált, felhasználóbarát „segítség” eszköz nélkül kudarcba fulladhat a „Sajtószoba” •A fejlesztő feladata 10%-ra csökkenteni az ember beavatkozását (ügyintést) •Minden oldalon szerepeljen!

38 © 2003 Damjanovich Nebojsa: Az internet használata a marketingmix-ben 38 Tartalom •Keresőmarketing • marketing •Banner •Szponzoráció •Online PR •Partnerségek

39 © 2003 Damjanovich Nebojsa: Az internet használata a marketingmix-ben 39 Partnerségek •Szakmai szolgáltatás az online tartalomszolgáltatóknak •Tartalom szolgáltatása speciális website- oknak –Tanulmányok, cikkek, hírek, képek, konferenciák, bemutatók •Inkább PR, mint reklám!

40 © 2003 Damjanovich Nebojsa: Az internet használata a marketingmix-ben 40 Partnerségek InteraktivitásBranding Kampány Folyamatos jelenlét • Mindkét félnek hasznot kell húzni a partnerségből • Releváns és „többlet értékű” tartalmak Partnerségek

41 © 2003 Damjanovich Nebojsa: Az internet használata a marketingmix-ben 41 Kérdések? Eléréseim: Damjanovich Nebojsa Telefon: (30) Website:


Letölteni ppt "Az internet használata a marketingmix-ben Damjanovich Nebojsa online marketing tanácsadó www.damjanovich.hu."

Hasonló előadás


Google Hirdetések