Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 Website ergonómia Hogyan tedd hatékonnyá weboldalad? Gombos Zsolt.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 Website ergonómia Hogyan tedd hatékonnyá weboldalad? Gombos Zsolt."— Előadás másolata:

1 1 Website ergonómia Hogyan tedd hatékonnyá weboldalad? Gombos Zsolt

2 1. Megszokások 2009. Május 9.2

3 Mi az ergonómia? Kilincs magassága Szék magassága Autó műszerfala 2009. Május 9.3

4 Mi a website ergonómia? •A felhasználói kényelem speciálisan az internetes világra értelmezett formája •Azaz: –Használható –Logikus –Egyszerű –Átlátható –Gyors 2009. Május 9.4

5 2. Össznépi Webergonómia Teszt 2009. Május 9.5

6 17/01 Az oldal letöltés sebessége 2009. Május 9.6 Az oldal mérete: >100 kB de inkább >60 kB Hidd el: a látogató mindig siet.

7 17/01 Az oldal letöltés sebessége http://tools.pingdom.com/ 2009. Május 9.7

8 17/01 Az oldal letöltés sebessége 2009. Május 9.8 „Igen, de a sávszélesség folyamatosan nő! Hol vannak már azok a modemes idők?!”

9 17/01 Az oldal letöltés sebessége A weboldalam 5 másodpercen belül betöltődik. 2009. Május 9.9

10 17/02 2009. Május 9.10 Kontraszt

11 17/02 2009. Május 9.11 Kontraszt A legjobb megoldás: Fehér alapon fekete szöveg

12 17/02 Kontraszt A háttér és a szöveg között a megfelelő a kontraszt a weboldalamon. 2009. Május 9.12

13 17/03 Betűtípus: Georgia Arial Verdana Tahoma Courier New Trebuchet MS Impact Times New Roman 2009. Május 9.13 Betűk

14 17/03 Betűk 2009. Május 9.14 Betűméret / betűköz: A felhasználó szabadon változtathassa!

15 17/03 Betűk Az általam használt betűtípus bárki által megjeleníthető ÉS lehetőség van a betűméret tetszőleges megválasztására. 2009. Május 9.15

16 17/04 Flash animációk 2009. Május 9.16 „200 ezerér’ csináltattam az intrót a weboldal elé, az emberek várják csak ki!” Nem fogják kivárni.

17 17/04 Flash animációk Sőt. 2009. Május 9.17

18 17/04 Flash animációk A weboldalam nem tartalmaz FELESLEGES Flash animációkat. 2009. Május 9.18

19 17/05 Képek mérete + képaláírások 2009. Május 9.19 Optimális esetben egy kép több méretben is elérhető: NÉZŐKÉP + KÖZEPES MÉRET + TELJES MÉRET

20 17/05 Képek mérete + képaláírások 2009. Május 9.20

21 17/05 Képek mérete + képaláírások Képaláírás (ALT tag) •Tájékoztatja a gyengén látó felhasználókat a kép tartalmáról •A kereső robotoknak is hasznos információt nyújt 2009. Május 9.21

22 17/05 Képek mérete + képaláírások A weboldaladon megfelelőek a képek méretei és tartalmaznak magyarázó (alternatív) szöveget. 2009. Május 9.22

23 17/06 Hiba - 404? 2009. Május 9.23

24 17/06 Hiba - 404? •Legyen hibaoldalad! •Segítsd a tájékozódást! •Értesülj róla! 2009. Május 9.24

25 17/06 Hiba - 404? Van 404-es hibaoldalam, és van rajta a felhasználónak szánt értékes tartalom. 2009. Május 9.25

26 17/07 Logó 2009. Május 9.26 •Állandó, jól látható helyen legyen (BF) •Hivatkozzon a nyitóoldaladra Véletlenek nincsenek:

27 17/07 Logó 2009. Május 9.27

28 17/07 Logó A logóm, a weboldal bal felső részében helyezkedik el, és linkel a nyitóoldalamra. 2009. Május 9.28

29 17/08 Szlogen 2009. Május 9.29 •Legyen jól látható helyen •Ne legyen több pár szónál •Mondja el mivel foglalkozol, és mitől vagy más mint a konkurenseid •Keresőoptimalizálás szempontjából is hasznos lehet Véletlenek nincsenek:

30 17/08 Szlogen A szlogenem rövid, tömör és jó kifejezi mitől vagyok más mint a konkurensek, és szerepel is a weboldaladon. 2009. Május 9.30

31 17/09 5 másodperces szabály 2009. Május 9.31 Ennyi idő alatt derüljön ki egy új látogatónak, miről szól az oldal Domain + logó/szlogen + vezérkép + főcím + menüpontok

32 17/09 5 másodperces szabály (Szerintem…) Egy új látogatónak van esélye 5 másodpercen belül eldönteni miről szól a weboldalam. 2009. Május 9.32

33 17/10 Rólunk / Bemutatkozás 2009. Május 9.33 •Unalmas menüpont, de fontos •Ne az első menüpont legyen! •De legyen ott a fő navigációban!

34 17/10 Rólunk / Bemutatkozás Nem a „Cégünkről” az első menüpontom, de megtalálható a fő navigációs elemek között! 2009. Május 9.34

35 17/11 Elérhetőség 2009. Május 9.35 •A legfontosabb kapcsolat-felvételi forma legyen állandóan látható •Minél több mód legyen a kapcsolat- felvételre! •Ne csak cégnév, hanem legyen fotó, és személynév is, külön elérhetőséggel

36 17/11 Elérhetőség Fő elérhetőségeim folyamatosan látszódnak, de van neki külön menüpont is, jól látható helyen. 2009. Május 9.36

37 17/12 Fő navigációs sor (Őrangyal) 2009. Május 9.37 •Alapkonvenció: Az emberek nem használnak olyan honlapokat, ahol nem ismerik ki magukat. •A fő navigációs sor kötelezően állandó elem (majdnem) minden oldalon. •Fő- és aloldalak következetes megkülönböztetése •„Hol vagyok?”

38 17/12 Fő navigációs sor (Őrangyal) 2009. Május 9.38 Webmorzsák: Ön itt áll!

39 17/12 Fő navigációs sor (Őrangyal) A fő menüsorom, állandó helyen van, következetes felépítésű, és használok webmorzsákat! 2009. Május 9.39

40 17/13 Oldalon belüli navigáció 2009. Május 9.40 •Egyszerűen fogalmazz: Óriásplakátra szövegezz, ne regényt írj! Vegye fel a kapcsolatot munkatársunkkal online! >> helyett: Kapcsolatfelvétel >>

41 17/13 Oldalon belüli navigáció Egyszerű és tömör az oldalon belüli navigáció a weboldalamon. 2009. Május 9.41

42 17/14 Linkek 2009. Május 9.42 • Aláhúzott és következetesen eltér a szöveg színétől. Link >> • A már egyszer meglátogatott oldal színe más színű Link >>

43 17/14 Linkek 2009. Május 9.43 Véletlenek nincsenek:

44 17/14 Linkek A linkek jól elkülönülnek a szövegtől, és a már meglátogatott linkek színe eltér a többitől. 2009. Május 9.44

45 17/15 Aki keres az talál! 2009. Május 9.45 • Legyen keresés! (kivéve ha…) • A séma egyszerű: Kereső mező és egy gomb: „keresés” • Felesleges: „Írja be a keresett kifejezést” • A keresés működjön! Releváns találatokat adjon! •Az oldal jobb felső részében legyen állandó elemként.

46 17/15 Aki keres az talál! Van keresés funkció a weboldalon, jobb felül található, és releváns találatokat ad. 2009. Május 9.46

47 17/16 Főcímek 2009. Május 9.47 •A neten nem olvasunk, hanem ÁTOLVASUNK. (szkennelünk) •Legyen leíró, tartalmazza az adott aloldal főbb kulcsszavait •Logikusan látszódjon a hierarchia •Használj, elemeket

48 17/16 Főcímek Jól látható a fő és alcímek közötti hierarchia, a címek tartalmazzák az adott aloldal főbb kulcsszavait, és a forrásban vannak elemek. 2009. Május 9.48

49 17/17 Csinos URL-ek 2009. Május 9.49 http://www.valami.hu/index.php?id=46 VAGY http://www.valami.hu/online-marketing/

50 17/17 Csinos URL-ek A weboldalon csinos URL-eket használok. 2009. Május 9.50

51 Nos? Mennyi az annyi? 2009. Május 9.51

52 Eredmények 2009. Május 9.52 17 pont?

53 Meglepetés 2009. Május 9.53 Csak 10.000 Ft+Áfa!!

54 Meglepetés 2009. Május 9.54 +++ 20.000 Ft +Áfa tényleg csak nektek:


Letölteni ppt "1 Website ergonómia Hogyan tedd hatékonnyá weboldalad? Gombos Zsolt."

Hasonló előadás


Google Hirdetések