Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MFFLT KONGRESSZUS, 2013. JÚNIUS 28. Számolási kognitív deficit, a diszkalkulia, és képi problémareprezentációs terápiája.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MFFLT KONGRESSZUS, 2013. JÚNIUS 28. Számolási kognitív deficit, a diszkalkulia, és képi problémareprezentációs terápiája."— Előadás másolata:

1 MFFLT KONGRESSZUS, JÚNIUS 28. Számolási kognitív deficit, a diszkalkulia, és képi problémareprezentációs terápiája

2 Fejlődési diszkalkulia (FD) Agyi plaszticitáshiány, a struktúra és/vagy funkció sérülése, neurodinamikai deficit a szám agyi feldolgozásában Neurológiai, neuropszichológiai képe Kognitív deficit, diszfunkció Pszichológiai aspektusbólPedagógiai aspektusból Matematikai, számolási teljesítményzavar tünetegyüttese Tartósan alacsony szintű teljesítmény - terápiás beavatkozás Észlelés, figyelem, memória, gondolkodás módosulásai, és személyiségváltozások Tipikus hibák a számlálás, számolás, szám-és mennyiségfogalom, matematikai fogalmak értésében. Az intellektus és matematikai teljesítmény közötti szignifikáns eltérés, diszkrepancia.

3 Kognitív és tanulás terápiák Pszichés modell Modalitás-specifikus sérülések Vizuális-, auditív-, vesztibuláris- proprioceptív-, taktilis észlelés – szakaszos fejlődése Spontán és tervezetten, a háromdimenziós térben szerzett tapasztalatok, időészlelés szabályszerűségek keresése (csoportosítás, szortírozás, halmazalkotás, osztályozás) Mentális reprezentáció Matematikai, gondolkodás specifikus modalitások – intermodális kapcsolatok Genetikailag előhuzalozott számosságdetektor Informális, formális tanulás

4 DYSCaLCULINe PRoGRAM Fejlődésorientált szemléletű kognitív-, és számolásterápia. Kétdimenziós eszköztárat használ. Vizuálisan reprezentált mennyiségek. Képi problémareprezentáció, mint vizuális támogatás alkalmazása óvodás és iskolás korúaknál. A matematikai viszonyok térbeni elhelyezése. Kódváltások A lényeges és közös jegyek megtalálása. A kép eltér óvodás és iskolás korúaknál. Iskolásoknál a kép már leginkább piktoriális, sematikus, amelynek elemezhető, lemásolható, összehasonlító tulajdonságai segítik a feldolgozási folyamatot. A kép által és rajta szemléltetett információ, a képzetkialakítást segíti. A kép tárolható, racionalizálható. A matematikai nyelvezet képi reprezentációja: lecsupaszított matematikai fogalmak képszerű megjelenítése, és rögzítése. Az induló szinteken a kontextus ismerős és elképzelhető. A gyermek tevékeny a dolgok alakításában, átéli az önhatékonyságot.

5 A DL terápia a folyamat oda-visszafordíthatóságára épít Képi problémareprezentáció – információfeldolgozás - kódolás, szimbolikus jelekké válás – visszakódolás. A program a matematikai viszonyokat térbe helyezi oldalnyi számolólap és kivágható képanyag

6 www,dyscalculine.com Köszönöm szépen! „ Az egész különbözik részeinek összegétől, az egész egymással viszonyban álló részekből áll.” (Atkinson)


Letölteni ppt "MFFLT KONGRESSZUS, 2013. JÚNIUS 28. Számolási kognitív deficit, a diszkalkulia, és képi problémareprezentációs terápiája."

Hasonló előadás


Google Hirdetések