Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”"— Előadás másolata:

1 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben A pályázat megvalósításának kötelező elemei

2 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt TÁMOP 3.1.4: Komplex intézményi fejlesztések Kompetencia alapú Kompetencia alapú oktatás bevezetése Oktatási programok, új tanulás- és oktatásszervezési eljárások Oktatási programok, új tanulás- és oktatásszervezési eljárások bevezetése (programcsomagok bevezetése, műveltségterületi oktatás, tömbösített oktatás, projektmódszer, moduláris oktatás, stb.) digitális írásbeliség A digitális írásbeliség elterjesztése, digitális készségek fejlesztése Esélyegyenlőség Esélyegyenlőség javítása (szegregáció-mentesség, oktatási integráció, egyenlő hozzáférés)

3 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Mit kell tudni a programcsomagokról? tankönyvjegyzékről, kompetencia alapú oktatási programok A „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” című pályázati felhívásokban a projekt megvalósításához szükséges tankönyveket és programcsomagokat a tankönyvjegyzékről, illetve az oktatási és kulturális miniszter által kiadott kompetencia alapú oktatási programok (programcsomagok) közül lehet választani.

4 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A TÁMOP /08/1. és TÁMOP /08/2. pályázati kiírásokban részt vevő intézményeknek a programban részt vevő tanulócsoportok részére február 28- a után, a befogadást követően, a pótrendelés keretében kell beszereznie a tankönyveket, tanulói taneszközöket. Az iskola pótrendeléseket szeptember 5-ig küldhet a kiadóknak.

5 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A kompetenciafejlesztő tankönyvekről A pályázatban minden olyan, tankönyvjegyzéken található tankönyv elszámolható, amely február 8-án megjelent 2/2008 (II. 08.) OKM rendelettel kihirdetett, vagy azt követően miniszteri rendeletben kihirdetett vagy jóváhagyott kerettanterv alapján került kifejlesztésre és akkreditálásra, és legkorábban május 16-át követően kapott tankönyvvé nyilvánítási határozatot (figyelembe véve a tankönyvek engedélyezési eljárásának határidejét)

6 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A tankönyvek adatainak megismeréséhe A tankönyvek adatainak megismeréséhez A kiadvány adatait vizsgálva módja van ellenőrizni, hogy a kiadvány tankönyvvé nyilvánítási engedélye mettől-meddig érvényes. Az engedélyszámot mutató adat után zárójelben megtalálja az engedélyszám érvényességének kezdetét és a tankönyvvé nyilvánítási engedély lejártának időpontját. Vizsgálhatja továbbá, hogy a kiadvány alkalmazása, mely kerettantervhez kapcsolódik.

7 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Tankönyvi adatok Tantárgy Kiadó Cím Szerző Évfolyam Oktatás típusa

8 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Tankönyvi adatok MinősítésKiadói kódCímSzerzőEgységára KK-H-AMAT0501 Matematika "A" 5.évfolyam Tanulói munkafüzet 1. félév 1.rész Gidófalvi Zsuzsa, Laczka Gyuláné, Pintér Klára, Tóth László Ft KK-h-amat0503 Matematikai kompetenciaterület "A" Matematika 5. évfolyam Tanulói munkafüzet 2. félév B.-Laczka Krisztina,Gidófalvi Zsuzsanna,Jakucs Erika,Laczka Gyuláné, Lénárt István,Makara Ágnes,Malmos Katalin,Pusztai Julianna,Tóth László Ft KK-H-AMAT0506 Matematikai kompetenciaterület "A" Matematika 5.évfolyam Tanulói eszközök 2. félév 1.rész Benczédi-Laczka Krisztina, Gidófalvi Zsuzsa,Jakucs Erika, Laczka Gyuláné, Lénárt István, Makara Ágnes, Malmos Katalin, Pusztai Julianna, Tóth László Ft

9 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Tankönyvjegyzéken szereplő kiadvány adatai Kiadói kód: KK-H-AMAT0501 Tartozékok Tartós Cím: Matematika "A" 5.évfolyam Tanulói munkafüzet 1. félév 1.rész Fogyatékos Alcím: nincs Nemzetiségi Szerző: Gidófalvi Zsuzsa, Laczka Gyuláné, Pintér Klára, Tóth László Felnőttoktatás Szerkesztő: Teszár Edit Emelt szint Fordító: nincs Emelt óraszám Kiadó: Kompetencia Konzorcium Átdolgozott Előző/külföldi kiadó: nincs NAT Tantárgy: Matematika A kompetenciaterület programcsomagja; Ajánlott isk.: Általános iskola; Megj. forma: Nyomtatott könyv - kartonált, (irkafűzött, és ragasztott) Oktatás típ.: Közismeret Évfolyam: Beszerzési ár: Ft

10 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Kiadvány tömege:250 grammSzínnyomás: Borító: Többszínnyomás Belső: Többszínnyomás Melléklet: Nem értelmezhető Ábrák aránya (%):40 Engedélyszám: KHF/1031-9/2009 ( ) Kötésmód: ragasztott, kartonált, fóliázott Első kiadás éve:2008 Megjelenés:Budapest, 2008NAT témakör: Matematika (NAT 2003) ; Ajánlott óraszám: Terjedelem:10, A/5 ívOldalszám:94Formátum:

11 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Tanterv: MegnevezésNyilvántartási szám Ismeretanyag elsajátításához szükséges idő Educatio Kht. kompetenciafejlesztő oktatási progra

12 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Az oktatási és kulturális miniszter jóváhagyott programcsomagok részét képező tankönyvek listáját továbbra is a tankönyvjegyzék külön része tartalmazza „Az oktatási és kulturális miniszter által jóváhagyott kompetencia alapú oktatási program (programcsomag) részeként jóváhagyott tankönyvek” címmel.

13 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A taneszközökről 1. A tankönyvek, illetve nyomdai munkálatokat igénylő eszközök esetében: – megrendelték és megkapják a Kompetencia Konzorciumtól – Kompetencia Konzorcium nem gyártja, de gyártásra megfelelő példányszám esetén az Educatio gyártatja – túl alacsony példányszám esetén elektronikusan, nyomdai gyártásra előkészítve kapják meg, hogy nyomtathassák.

14 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt 2.A tanári útmutatót, illetve, amit nem szeretnének nyomtatva megkapni, pedig dvd- n megrendelhetik. 3.Egyéb taneszközök esetében (mint varázsláda, Lénárt-gömb…): elérhetőséget fogunk adni, ahonnan megrendelhetik.

15 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt 3. A programcsomag nem tankönyvjegyzéken szereplő elemei is elszámolhatók az NFÜ/OKMT által kiadott közlemény alapján, mivel a miniszter által kihirdetett programcsomagok részei. A tankönyvjegyzéken szereplő tankönyvek beszerzése nem közbeszerzés köteles. Viszont minden más esetben vegyék igénybe a közbeszerzési tanácsadót, mert a pályázó (aki hangsúlyozottan a fenntartó) igénybe vehet ilyet.

16 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Intézményi fejlesztések elemei 4. szakrendszerű Tantárgytömbösített oktatás a szakrendszerű oktatásban: A Kt. 52.§ (3) szerint a kötelező tanórai foglalkozások teljes intézményi időkeretének legalább %-a mértékéig. A minimális célértéket 3 év alatt felmenő rendszerben kell elérni (választott műveltségterület/tantárgy).

17 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Tantárgytömbösítés Tantárgytömbösítés a tanórai foglalkozások ciklikus megszervezésének rendje, melynek keretei között adott tantárgy, adott műveltségi terület, adott félévre számított tanórai foglalkozásait nem egyenletesen, minden tanítási hétre elosztva, hanem ciklikusan egy-egy időszakra összevonva szervezik meg.

18 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Tantárgytömbösítés követelményei a pályázat szerint a tanítási ciklusoknak legalább két hetenként kell váltaniuk egymást, tantárgytömbösítésbe bevont tantárgyak, a tantárgytömbösítésbe bevont tantárgyak, műveltségi területek, tanítási óráinak legalább két egymást követő tanítási napra kell esniük, a tanítási napok közül az egyiken legalább három, a másikon legalább kettő a tantárgytömbösítésbe bevont tanítási órának kell lennie, az egy tanítási napon szervezett tanítási órákat egymást követően, egymáshoz kapcsolódóan kell megtartani.

19 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Pályázati magyarázat A tantárgytömbösítés végrehajtásában az iskoláknak nagyfokú szabadsága van. A megadott időkeret( %) a megadott tanítási ciklus (legalább két hét) az elvárt minimum.

20 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Pályázati magyarázat 2 Ha az időkeretet teljesítik, az egymást követő órákat megszervezik, akkor az iskola dönti el, hogy a szakrendszerű oktatás melyik évfolyamán, melyik osztályokba vezeti be a tantárgytömbösített oktatást. Lehet három hetes, négy hetes ciklus is. ( Teljesíthető a tantárgytömbösített oktatás pl., a nyelvi előkészítő évfolyamon.)

21 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Elvárások A tevékenységet a pályázónak úgy kell megterveznie, hogy annak körében (a tanulásszervezési eljárások bevezetésének keretében) a következő kötelező elemek megvalósuljanak: – Legalább egy, három hetet meghaladó projekt megszervezése tanévenként – Legalább egy témahét megszervezése tanévenként – Legalább egy moduláris oktatási program megszervezése (pl. egészséges életmód, környezetvédelem, demokráciára nevelés, játék, érzelmi-erkölcsi nevelés stb. témakörben) tanévenként

22 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Az oktatási folyamat az oktatás tartalma (új kompetenciák), rugalmas szervezeti keretek (osztálybontás, nívócsoport, feladatra szerveződő team), szervezési módok (egyéni, pár, csoport, frontális) szervezeti formák (45’, blokk, tantárgytömbösítés) módszerek (kooperatív, projekt, esettanulmány).

23 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Példák a tömbösített időkeretre – általános iskola A tömbösített oktatás a felső tagozat szakrendszerű óráira vonatkozik. Számítás alapja: 5-6. évfolyam óráiból (összes évi óraszám) levonva a nem szakrendszerű oktatás órái (helyi tanterv alapján) és a 7-8. évfolyam órái.

24 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Példák a tömbösített időkeretre – általános iskola A tömbösített oktatás a felső tagozat szakrendszerű óráira vonatkozik. Számítás alapja: 5-6. évfolyam óráiból (összes évi óraszám) levonva a nem szakrendszerű oktatás órái (helyi tanterv alapján) és a 7-8. évfolyam órái.

25 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Példa egy osztályra 5-6. évfolyam: Heti kötelező óraszám 22,5, (évi 832,5) ha az intézmény 25%-ban vállalta a nem szakrendszerű oktatást, akkor a heti szakrendszerű oktatás 17 óra, ez évi 629 óra évfolyam: Heti kötelező óraszám 25, évi 925 óra.

26 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Évfolyamonként 1 osztályos iskola esetében éves szakrendszerű óra 2x629= 1258 óra és 2X925=1850 óra, összesen:3108 óra, melynek 5 %155 óra heti4 óra 10 %310 óra8 óra 15%465 óra 12 óra másképpen 5 % tanulócsoportonként évente 39 óra 10 % 78 óra 15 % 117 óra

27 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Példák Tantárgyak heti óraszáma: pl. 7. évfolyam: magyar3 történelem2 angol3 matematika4 biológia1,5 2/1 kémia1,5 1/2 fizika1,5 1/2 földrajz1,5 2/1 számítástechnika1 rajz1 ének1 technika1 testnevelés3

28 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A hét: Művészetek, stb., hete pl. 7. évfolyam: magyar3+32 vagy3x tömbösítés történelem2+22 angol3+12 földrajz1+21 számítástechnika1 rajz1+12 ének1+12 testnevelés3

29 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt B hét Tudományok hete angol2 matematika4+44x biológia2+11 kémia2+11 fizika1+21 számítástechnika1 technika1+11 testnevelés3

30 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Mire kell figyelni a tantárgytömbösítés megszervezésekor A tanulók heti óraszámára A pedagógusok kötelező óraszámára A pedagógusok túlórakeretére Tanítási időkeretre A tantárgy éves óraszámára A tantárgyfelosztásra A bevont és nem bevont osztályok órarendjére A tanítás minőségére

31 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Egyéb ötletek a megszervezéshez Egy adott évfolyamon vezetik be egész tanévre vonatkozóan. Az 5-15% teljesítése felmenő rendszerben történik. Bizonyos napokat jelölnek ki a tömbösített oktatás megszervezésére. Egész évben A-B hétre osztva tanítanak.

32 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Tömbösített oktatás- nem szakrendszerű oktatás kapcsolata A tömbösített nem szakrendszerű oktatást témakörök zárásakor, félévi értékelés után vagy tanév végi ismétléskor ugyancsak lehet alkalmazni. Arra is van lehetőség, hogy az osztályokban témanapokat, heteket vezethessenek be, amelyek keretében a diákok élményszerűen sajátíthatják el a tananyagot. A nem szakrendszerű oktatás rugalmas időkeretei miatt az is előfordulhat, hogy egy tanóra nem negyvenöt percig, hanem rövidebb vagy éppen hosszabb ideig tart.

33 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Együttműködés- ráhangolás az intézményben Összefüggő tantárgyak órarendi tömbösítése (különböző epochák kialakítása). Különböző szaktanárok tevékenységének tartalmi egyeztetése egy-egy osztályban Egy adott téma közös tanítása a különböző tantárgyakat tanító tanárok együttműködésével.

34 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Együttműködés- ráhangolás 2 Projektek közös kidolgozása különböző tárgyak tanáraival. Értékelési eszközök megalkotása a különböző tantárgyakat tanító tanárok együttes munkájával (pl. feladatlap, témazáró, vizsga tételsor stb.)

35 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Együttműködés- ráhangolás 3 A tanulók összehangolt fejlesztése különböző szakos tanárok által a domináns kompetenciák (pl. kommunikáció, problémamegoldás) terén. Az iskolai internetes labor közös használata a különböző tárgyakat tanító tanárokkal és csoportjaikkal.

36 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Együttműködés- ráhangolás 4 Az iskolai könyvtár közös használata a különböző tárgyakat tanító tanárokkal és csoportjaikkal. Az iskolai honlap közös szerkesztése a különböző tárgyakat tanító tanárokkal és csoportjaikkal. A „rokon” tantárgyak tanárai egyeztetnek a tankönyvrendelés során.

37 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A tanulásszervezés sikerének néhány alapelve Differenciálás – Egyéni különbségek figyelembevétele – Tanítási tartalom, tanítási idő rugalmas kezelése Szociális készségek fejlettsége – Szociális kompetencia – Divergens gondolkodás, problémamegoldó képesség, kreativitás, kommunikációs készségek (metakommunikáció), önismeret, önkifejezés, társismeret Motiváló módszerek alkalmazása – pl. kooperatív-, projekt módszer, drámapedagógia Ergonómia

38 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Milyen egy tanterem? kommunikáció kooperáció csoportmunka helyváltoztatás L e h e t s é g e s ?

39 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Milyen egy másik tanterem? kommunikáció kooperáció csoportmunka helyváltoztatás f e l a d a t

40 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A PROJEKT MÓDSZER Reformpedagógia John Dewey, amerikai filozófus és pedagógus, a Chicagói Egyetem tanára, aki a XIX. század utolsó éveiben teremtette meg kísérleti iskolájában a módszer alapjait.

41 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Jellemzői A pedagógiai projekt mindig alkotó jellegű megismerési-cselekvési egység, A pedagógiai projekt „valóságos” (tárgyi vagy szellemi) produktum létrehozásának valóságos vagy szimulált (modellált) folyamata, (Hortobágyi Katalin, 2002)

42 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Jellemzői A pedagógiai projekt mindig komplex, A pedagógiai projekt tanárok és diákok partneri együttműködése, A pedagógiai projekt a differenciálás eszköze.

43 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A PROJEKTMÓDSZER CÉLJA sajátos tanulási egység, technika, a megismerés fő forrásává az önálló és csoportos tapasztalást teszi. a tanulók egy-egy problémának a lehető legtöbb összefüggését és kapcsolódási pontját is felfedjék.

44 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A passzív befogadó és feldolgozó magatartás helyett, a saját meglévő képességek, viselkedésformák kipróbálására, és újak kialakítása. A projektmódszer fő értéke a munkafolyamat: a gondolkodási folyamat, a gyakorlati tevékenységek megvalósítása során szerzett tapasztalatok, élmények szellemi és érzelmi hatása.

45 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Hogyan fogjunk a projekt megszervezéséhez? A tervezés szakaszai: témaválasztás, tervkészítés, adatgyűjtés, a téma feldolgozása, a termék, produktum összeállítása, a projekt értékelése, a termék, produktum bemutatása.

46 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A pedagógiai projektek fajtái 1. Témaválasztás módja szerint: – Pedagógusok hirdetik meg, – Diákok azonos érdeklődés mentén, – Megadott téma feldolgozása, – Szigorúan meghatározottak a feldolgozás szempontjai.

47 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt 2. Tartalma, témája szerint: Tananyaghoz, műveltségi területhez kapcsolódó projekt Tananyaghoz csak részben kapcsolódó projekt A tananyaghoz nem kapcsolódó projekt

48 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt 3. Tanítási időhöz való viszonya alapján Hagyományos órakereteket változatlanul hagyja Epochális oktatás, tantárgytömbösítés A tanítási szünetekhez kapcsolódó szaktáborok, gyermekfoglalkozások, műhelymunkák, alkotótáborok

49 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt 4. Időtartam alapján Rövid távú projekt (1-2 nap) Középtávú projekt (1-2 hét) Hosszú távú projekt (több hét, félév, év)

50 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Mintaprojektek Mintaprojektek ticlelist&iid=1 ticlelist&iid=1 5. évfolyam A kommunikáció általános modellje Az információ és az informatika Jog Tér Idő Mozgás Hazai tájaink 6. évfolyam Az információ és az informatika I. Az információ és az informatika II. Könyvtárhasználat Ügyeink intézése Tudomány és technika térben és időben Víz Levegő Környezetünk állapota

51 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt PROJEKTLEÍRÁS Órakeret Évfolyam Cél Kulcsfogalmak Partnerek Felhasználható források

52 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Lépések, tevékenységek Munkaformák, módszerek Feltételek, eszközök NAT-kapcsolódások: műveltségi területek, kulcskompetenciák, kiemelt fejlesztési feladatok Tantervi, tantárgyi kapcsolódások

53 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Tanácsadói szolgáltatások Helyzetelemzés készítésekor Helyzetelemzés készítésekor – Komplex intézményi szaktanácsadó – IKT helyzetelemző szaktanácsadó – Esélyegyenlőségi szakértő

54 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Tanácsadói szolgáltatások A projekt megvalósításakor A projekt megvalósításakor – Intézményi folyamat szaktanácsadó – IKT fejlesztési folyamat szaktanácsadó – Kompetenciaterületi mentor szaktanácsadó – IKT mentor-szaktanácsadó – IPR módszertani mentor-szaktanácsadó – Egyéb tanácsadói tevékenység

55 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Intézményi folyamat szaktanácsadó Vezetői, fenntartói támogatást nyújt – Szervezeti folyamatba, szervezeti kultúrába, az intézményi alapdokumentumokba való beépítéshez. Segíti az oktatásszervezési módok alkalmazását. Tekintettel van az intézményi sajátosságokra. Minőségfejlesztés eszközrendszerét alkalmazza. Térségi, regionális szempontokat figyelembe veszi. A pályázat céljait szem előtt tartja. Koordinálja a szaktanácsadók munkáját.

56 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Kompetenciaterületi mentor szaktanácsadó Az oktatási programok adaptációját végzi a pedagógusok számára. Támogatja a kereszttantervi együttműködéseket. Segítséget nyújt a taneszközök, mérés, értékelési eszközök kiválasztásában. Együttműködik a folyamat szaktanácsadókkal.

57 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Egyéb tanácsadói tevékenység A projekt keretében lehetőség van a pályázat céljaihoz illeszkedő, annak eredményes megvalósítását szolgáló oktatási, pedagógiai tanácsadói szolgáltatás tervezésére és megvalósítására.

58 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Köszönöm a figyelmet! Berecz Árpádné folyamatmenedzser


Letölteni ppt "„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”"

Hasonló előadás


Google Hirdetések