Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Minőségi oktatás létrehozása – Hátránykompenzáció közoktatási és kulturális szolgáltatások fejlesztésével és tartalmi modernizációjával Magyarhomorogon.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Minőségi oktatás létrehozása – Hátránykompenzáció közoktatási és kulturális szolgáltatások fejlesztésével és tartalmi modernizációjával Magyarhomorogon."— Előadás másolata:

1 Minőségi oktatás létrehozása – Hátránykompenzáció közoktatási és kulturális szolgáltatások fejlesztésével és tartalmi modernizációjával Magyarhomorogon TÁMOP /

2 A pályázat beadásának indokai
Magyarhomorog jelentős hátrányainak kompenzációja: a település közoktatási szolgáltatásainak támogatásával, a kulturális tevékenységek megerősítésével, a közösségfejlesztéssel, az oktatás hatékonyságának fejlesztésével, a tantestület igénye a megújulásra, a szülők elvárásai az innovációra (angol, informatika, helytörténet).

3 A projekt hosszútávú céljai, várható eredményei I.
A közoktatási és közművelődési szolgátatások fejlesztésével az életminőség javítása, az esélyhátrányok kompenzálása érdekében. Az egész életen át tartó tanulás feltéteteleinek megalapozása a 3-25 éves fiatalok érdekében. Az esélyegyenlőség érvényesítése az általános iskola és a helyi közművelődési szinterek együttműködésével. A halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek lemaradásának csökkentése. Eredményesebb legyen az átmenetek pedagógiai kezelése. Javuljanak a továbbtanulási mutatók.

4 A projekt hosszútávú céljai, várható eredményei II.
A nevelőtestület, a közművelődés dolgozóinak felkészítése további projektek megvalósítására. Az SNI-s tanulók iskolai, társadalmi beilleszkedését könnyíteni. Összefogni a településen az oktatási, közművelődési és civil szervezetek tevékenységét (községi és iskolai könyvtár, teleház, helytörténeti kiállítás, néptánc és népdalkör, Tájak-Korok Egyesület). A módszertani továbbképzések során megszerzett tanúsítványok száma várhatóan 80 darab. Megnövekszik az óvoda és iskola szakmai elismertsége. Megalapozódik a pedagógusok, ezáltal a gyerekek IKT kompetenciája.

5 A projekt célcsoportjai
Óvodások 70 fő köztük 16 fő HHH Általános iskolai tanulók 1-8. évfolyam 216 fő közülük 48 fő HHH 97 fő HH Sajátos nevelési igényű tanulók 9 fő Fiatal felnőttek 20 fő A projekt megvalósítói: Pedagógusok 28 fő köztük 6 fő óvodapedagógus, 22 fő tanító, tanár A tanulók szülei A közművelődési és civil szervezetek képviselői

6 A projekt irányítása Kóti Balázs – projektmenedzser
Kállai Szilvia – projektasszisztens Amberboyné Ignácz Irma – szakmai vezető Medovarszki Györgyné – pénzügyi vezető Kulcsár Anita – pénzügyi asszisztens

7 A projekt tevékenységei
Pedagógiai és módszertani fejlesztés – pedagógusképzés (a projekt kulcseleme) Tehetséggondozás, kompetenciafejlesztés (taneszközbeszerzés, készségfejlesztés, élményalapú művészeti oktatás) Mentori felkészítés igénybevétele Hátrányos helyzetű gyerekek integrációja Tanulási életutat fejlesztő programok (mérések, egyéni fejlesztés, korai beóvodázás, óvoda-iskola átmenet, továbbtanulásra felkészítő foglalkozások) Közművelődési program az egész életen át tartó tanulásért (informatikai tanfolyam, múzeumi órák, helytörténet) A helyi tanterv, a Pedagógiai Program módosítása

8 A projekt ütemezése A program időtartama: október január 31. I. szakasz Előkészítés, felkészítés II. szakasz Munkacsoportok létrehozása, konkrét feladatok megjelölése III. szakasz A program megvalósítása, az adaptív munka, a konkrét vállalások végrehajtása 2011. január december 31. IV. szakasz A tapasztalatok összegzése, lezárása 2012. január 31. V. szakasz A projekt megvalósítására vonatkozó szakmai és pénzügyi jelentés elkészítése

9 A projekt költségvetése I.
A támogatás összege: Ft Szabó Pál Általános Iskola és Óvoda - A projekt előkészítés költségei: Ft - A projekt szakmai megvalósítása: Ft - Egyéb támogatások (utazás, anyagköltség): Ft - Igénybevett szolgáltatások: Ft - Egyéb költség (tájékoztatás): Ft - Általános költség: Ft

10 A projekt költségvetése II.
Magyarhomorog Községi Önkormányzat - A projekt előkészítés költségei: Ft - Bérköltség: Ft - Egyéb szolgáltatás: Ft - Eszközbeszerzés: Ft - Általános költség: Ft - Tartalék: Ft

11 Néhány konkrétum Lesz jó gyakorlatot megismerő szakmai program („kirándulás”) Elkészül egy helytörténeti munkafüzet Hatszor eljutnak tanulóink a Bihari Múzeumba Informatikai alapozás 1-3. osztályban Játékos angol az óvodában és 1-3. osztályban Matematika-magyar felkészítő 7-8. osztályban Ovi-suli program új elemekkel

12 Eddig is, ezután is ebben áll a „titkunk”.
„Jót s jól!” Eddig is, ezután is ebben áll a „titkunk”.

13 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Minőségi oktatás létrehozása – Hátránykompenzáció közoktatási és kulturális szolgáltatások fejlesztésével és tartalmi modernizációjával Magyarhomorogon."

Hasonló előadás


Google Hirdetések