Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt. stratégiájának elemzése Dajka Botond Konzulens: Prof. Dr. Illés Bálint Csaba Budapest 2013 Az AEGON Magyarország.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt. stratégiájának elemzése Dajka Botond Konzulens: Prof. Dr. Illés Bálint Csaba Budapest 2013 Az AEGON Magyarország."— Előadás másolata:

1 Az AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt. stratégiájának elemzése Dajka Botond Konzulens: Prof. Dr. Illés Bálint Csaba Budapest 2013 Az AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt. stratégiájának elemzése

2 Dolgozat felépítése Biztosítási piac jellemzése Magyarországon és a válság hatásai3. DIA Aegon Zrt. aktuális helyzetének bemutatása, története, tevékenysége4. DIA Aegon Zrt. makrokörnyezeti elemzése5. DIA Aegon Zrt. versenyhelyzetének elemzése a Porter 5 erő modell segítségével6. DIA Aegon Zrt. SWOT analízise és stratégiájának elemzése7. DIA Aegon Zrt. portfólió elemzése8. DIA Hasonlóságelemzés az Aegon Zrt.-nél9. DIA Következtetések, javaslatok 10. DIA Téma aktualitása Dolgozat céljai Az AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt. stratégiájának elemzése

3 Magyar biztosítási piac Története a XIV. században kezdődött 1857-ben első magyar biztosító szövetkezet EMABIT Napjainkban már MABISZ (előde a BIOSZ volt) Államosítás Hungária Biztosító 2013-ban 32 MABISZ által jegyzett biztosítás körében működő vállalat 2008-as válság súlyos hatással volt a biztosítási szektorra Csökkenő szerződésállomány, átalakult KGFB és CASCO szektor Az AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt. stratégiájának elemzése

4 Aegon Általános Biztosító Zrt. Az AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt. stratégiájának elemzése án kezdte meg működését Állami Biztosító Életbiztosítási és összevont kockázatú lakás- és épületbiztosítások Később balesetbiztosítás A törzstőke kettéosztása ÁB-AEGON Általános Biztosító Rt. Holland anyacég A holland AEGON csoport 100%-os tulajdonhányaddal rendelkezett AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt. Értékesítési színvonal folyamatos fejlődése

5 Makrokörnyezeti elemzés Az AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt. stratégiájának elemzése Környezeti tényező megnevezése Célok elérését segítőCélok elérését gátló Politikai Adópolitika- X Munkához kötött jogszabályok -X EU integrációX- Gazdasági GDP alakulásaX - InflációX - Diszkrecionális jövedelem - X Társadalmi Népesedés X- Jövedelem eloszlás - X Életstílus változás-X Technológiai Elavulási ráta-X Termék innováció-X Technológiai átvitel sebessége X-

6 Porter-féle 5 erő modell Környezeti tényező Trend jellemzése Hatás jellemzése megnevezése (1= nagyon gyenge; 6= nagyon erős) Versenytársak közötti rivalizálás Jobb minőségfejlődő4 Értékesítési hálózat nagy terjedelme nem jellemző1 Új belépők fenyegetése Vállalati fúzióritka6 Vállalati szétválásritka6 Szállítók alkuereje Garanciaextra3 Elektronikus szolgáltatásfejlődő5 Vevők alkuereje Meghatározott pénzösszeg determinált5 Olcsóbb árnövekvő2 Helyettesítők fenyegetése Többfajta szolgáltatásáltagos3 Összevont kedvezmények növekvő6 Az AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt. stratégiájának elemzése

7 SWOT elemzés és stratégia I. Erősségek - meghatározó piaci szerep - vásárlói vélemény megfelelő - gazdaságos az üzemméret - vállalati stratégia folyamatos sikere - kimagasló pénzügyi mutatók - motivált szakemberek - fejlődő vállalati menedzsment Lehetőségek - piaci részesedés növelése - új piaci belépés - termékfejlesztés - szolgáltatás bővítés - elektronikus ügyintézési mód - szervezeti felépítés átszervezése Gyengeségek - piaci részesedés stagnálása - bonyolult pénzügyi háttér - intézmények avulása - technológiai beruházás drága - nehéz innovatív terméket létrehozni, termékfejlesztés gyorsulása miatt Fenyegetések - EU integráció által fejlődő új belépők - fogyasztói igények nehéz kielégítése - szakszervezeti befolyásolás - demográfiai változások kedvezőtlenek - több helyettesítő termék létezik - szigorodó adószabályozás Az AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt. stratégiájának elemzése

8 SWOT elemzés és stratégia II. Az AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt. stratégiájának elemzése Stratégiai típusStratégiai célok Széleskörű akcióprogramok ElvárásokMutatószám/Mérés Legjobb költséget biztosító pénzügyi stratégia részesedés növelésúj termékek min. 2%-os növekedés 5 éven belül új értékesítés nettó árbevétele eladások növekedése értékesítés újrastrukturálása min. 5% adózott eredmény növekedés eredmény kimutatás termék-specializációKGFB szektor harca piaci részesedésének 10%-os birtoklása KGFB szektor díjbevételei Specifikus akcióprogram KGFB-re CélFelelős személyHatáridőErőforrás igény Márkahűség kialakítása vevői elégedettségüzletkötők2012-es KGFB szezonösszes üzletkötő 30%-os Árcsökkenés DM-je fogyasztóhoz való eljutás marketing szféra2013-as KGFB szezonegész részleg Alapszolgáltatás bővítése kátyú és assistance szolgáltatás integrálása K+F szektor2013-as KGFB szezon fejlesztő Elektronikus ügyintézés az ügyfeleknek üzletkötői hűség és vállalati hűség as KGFB szezon-

9 BCG-mátrix Az AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt. stratégiájának elemzése

10 Hasonlóságelemzés

11 Következtetések, javaslatok Rendkívüli helyzet, elmaradott a magyar piac (főként nyugati országokhoz képest) Új lehetőségek kiaknázása (szigorodó élvezeti cikkre vonatkozó jogszabályok) Innovatív megoldások segítségül hívása (öngondoskodás fogalma) 2013-ban a biztosítási piac 5,15%-ot nőtt (436 milliárdos díjbevétel) Jövedelmezőség tovább romlott (Nem-élet ági veszteségek miatt) Hiába nőtt az egyszeri díj életbiztosítások száma Jövő a betegségbiztosítás és egészségbiztosítási szektorban van Magyar piac nem minőségérzékeny Alacsony megtakarítási jelleg és tartalékképzés hiánya Költségtakarékosabb gazdálkodás biztosítói oldalról Az AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt. stratégiájának elemzése

12 Köszönöm a Bizottság megtisztelő figyelmét! Az AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt. stratégiájának elemzése


Letölteni ppt "Az AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt. stratégiájának elemzése Dajka Botond Konzulens: Prof. Dr. Illés Bálint Csaba Budapest 2013 Az AEGON Magyarország."

Hasonló előadás


Google Hirdetések