Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon."— Előadás másolata:

1 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon

2 Jó gyakorlatok az ötlettől a szerződésig Előadó: Petróczi Gábor igazgató, koordinátor címzetes főiskolai docens Ságvári Endre Gimnázium 3700 Kazincbarcika Jószerencsét út 2. Tel: 48-510-050, Fax: 48-510-056 E-mail E-mail: direktor@sagvari-barcika.hudirektor@sagvari-barcika.hu www.sagvari-barcika.hu www.petroczi.eoldal.hu

3 Milyen a „jó” jó gyakorlat? A jó gyakorlat fogalmát minden jelenlévő ismeri: –Szolgáltatói kosár indításaSzolgáltatói kosár indítása –innovatív folyamat, módszer, cselekvés és eszközhasználat együttese, –amely az intézmény gyakorlatában megtapasztalható A referencia-intézmény képes arra, hogy szakszerűen magas szintű szolgáltatásokat nyújtson a hálózati tanulás rendszerében!

4 Jó gyakorlat közzétételének eljárásrendje Mindenek előtt: regisztráció az Educatio jó gyakorlati felületén: • praktikus, ha az azonosítót és a jelszót a projektben részt vevő tagok mindegyike tudja • a legnagyobb hiba a jó gyakorlat feltöltésének halogatása – ha ez a folyamat leáll, az összes többi munka (majdnem hogy) fölösleges! – egy jó gyakorlatot félóra alatt föl lehet vinni – az ellenőrzött jó gyakorlatot ki kell nyomtatni, – majd postai úton be kell küldeni az Educatio-nak – a minősítés kb. két hetet vesz igénybe A tartalmilag hibátlan jó gyakorlatok nyilvánosak!

5 Tanácsok a feltöltő felület kezeléséhez Az az igazság, hogy a felület hasonlít egy nehezen megfejthető ÉMÁSZ-számlához! • A bosszantó kattintgatás helyett inkább szánjunk 10 percet a felület logikájának megfejtésére! •Jó gyakorlatok feltöltési logikájaJó gyakorlatok feltöltési logikája •intézményi innováció –jó gyakorlatok •jó gyakorlatok feltöltése –új jó gyakorlat rögzítése •és most jön a 30 percnyi folyamatos munka –ha jót akarunk, a telefont ne vegyük föl! Bizonytalansági klikk: „Gyakorlati tanácsok” menü!

6 A feltöltendő anyagok előkészítése A munka azonban nem oldható meg 30 perc alatt, ha a jó gyakorlat jellemzőit akkor találjuk ki! • a leírási paramétereket elő kell készíteni: – a felületen szereplő kérdésekre Word formátumban, szerkesztett módon korrekt válaszokat kell adni • Jó gyakorlat-Wordi.doc Jó gyakorlat-Wordi.doc – a nem adekvát kérdések kivételével minden kérdésre rövid, ugyanakkor érdemi választ kell adni (5. pont) • nincs mellébeszélés, mert az visszatapsolással, • időcsúszással, bosszúsággal pénzügyi veszteséggel jár! Jó gyakorlatok feltöltő felülete Jó gyakorlatok feltöltő felülete –az első három kérdéscsoport az intézmény adataira vonatkozik, és a második jó gyakorlat feltöltésénél már feljön menüben (már barátok vagyunk!

7 A kitöltés motivációja és buktatói A feltöltött jó gyakorlatot el kell menteni! – az elmentett jó gyakorlat ismét megnyitható, módosítható, kiegészíthető, tovább szerkeszthető – a jó gyakorlatokhoz három kép tölthető föl • ezt a lehetőséget a menedzser típusú feltöltőnek ki kell használnia • én sohasem láttam viszont a feltöltött képeimet! – a 6-7-8. kérdés megválaszolása egyszerű – a 9-10. kérdések a költségek típusára és mértékére vonatkozó kötelezően elemek • mindenkor a maximális 600 eFt-ból induljunk ki! • mérlegeljük jó gyakorlatunk értékét és a piaci viszonyokat • ne feledjük, hogy csak költségtervezést végzünk, ez a megkötendő szerződésben nem jelent lényeges kötöttséget!

8 Ellenőrzés, véglegesítés, nyomatatás Ez után ellenőrzés, ellenőrzés, ellenőrzés! • Nézzünk szét a feltöltött jó gyakorlatok között! – KeményF. Álatlános Iskola, Mórcz Zsigmond Gimn., stb. – (potenciális) referencia-intézmény kötőjellel – Ne Használjunk Ok Nélkül Nagy Kezdőbetűket! • Az ellenőrzéseket követően kattintsunk a Véglegesítés ikonra, (de megfontoltan ám!), – mert a véglegesítést követően már nincs további módosítási lehetőségünk – már csak nyomtatnunk kell, aláírnunk, postáznunk – egy példányt feltétlen őrizzünk meg az iktatóban – ha véglegesítés után mégis javítanunk kell, mail-ben megírt kérésünkre feloldják

9 Van azért néhány kérdésem is… 1.Meddig tart vajon a próbaüzem? – talán 2011. március 31-ig ??? –Próbaüzem üzenetPróbaüzem üzenet 2.A digitális világban (KIR, KIFIR, KIR-INFO, KIR-STAT) miért kell postázni egy digitális anyagot? Vajon miért van az, hogy tömegesen nem töltöttük föl a kiváló jó gyakorlatainkat? – amikor még digitális aláírással is rendelkezem? 3.Miért nem töltöttük föl tömegesen a jó gyakorlatokat? – a jó gyakorlati projekt (főként kezdetben) nyilvános- ságra hozása erősen bürokratikus jellemzőkkel bír(t) – az egész eljárás hónapokat csúszott • hamarébb alakultak ki a jó gyakorlatok, azokat sokkal hamarébb írtuk le Word-ben az iskolákban, mintsem megnyílt a jó gyakorlatokat befogadó digitális felület • a referencia-intézmények minősítésével ugyanez a helyzet – sokszor előfordult a jó gyakorlati felületen a „fehér fal” effektus, azaz a jó gyakorlat eltűnt, újra kellett írni, stb. – túl vagyunk terhelve kb. kétszeresen továbbképzésekkel!

10 Statisztikai mutatók vizsgálata… Hol tartunk mi, az Észak-magyarországi Régió potenciális referencia-intézményei? – büszkék lehetünk-e az időarányos munkánkra? –Regionális feltöltési adatokRegionális feltöltési adatok –Hát, úgy látom, egyáltalán nem: körülményesek vagyunk!

11 Ha már nyilvános a jó gyakorlat… Ne várakozzunk ölbe tett kézzel, legfontosabb teendőink a következők: • minél szélesebb körben terjesszük jó gyakorlatainkat • vállalkozzunk bemutató jó gyakorlatra – találjunk ki valamit, ami fontos a partnereknek • keressük föl a potenciális vásárlókat • készítsük el a projekt átadás/átvételi dokumentációját, leírását (mi most készítjük) • készüljünk föl az átadás-átvételi folyamatok végrehajtására, • valamint a szerződések megkötésére

12 Dokumentumok a tárgyalásokról Az együttműködés megkezdésétől számítva dokumentáljuk a megbeszéléseket! • az első megbeszélésről készüljön jelenléti ív és rövid feljegyzés az együttműködési szándékról • fontos feladat annak meghatározása, hogy ki készíti elő a szerződés tervezetét – ki hogyan egyezteti a fenntartóval, projektmenedzserrel • javaslatok: – Pácin-megállapodási.doc Pácin-megállapodási.doc • Megállapodás.doc Megállapodás.doc • Jelenlét dokumentálása.doc Jelenlét dokumentálása.doc • Feljegyzés.doc Feljegyzés.doc

13 Milyen legyen a szerződésünk? A szerződéskötésre való törekvés az utóbbi két hétben jelentősen fölgyorsult: • oka, az önkormányzatok által kötött szerződésekben szereplő határidő (2010. aug. 31.) • Figyelem, fontos: – a vásárló minden esetben az intézmény fenntartója, – a szerződés körültekintő megkötése azonban a két intézmény feladata – a fenntartók általában preferálják, ha egyetlen számlával oldható meg a jó gyakorlat átvétele, • tehát az egyetlen számla tartalmazza a mentorálási, utazási, étkezési, szállás, stb. költségeket • Szerződés-ppt10.doc Szerződés-ppt10.doc • Szerződés - mentorálással.doc Szerződés - mentorálással.doc

14 Mi legyen a szerződésben? A szerződő partnerek pontos megnevezése, képviselőjük neve és titulusa. • az átadott jó gyakorlat megnevezése, annak felsorolása, hogy mi tartozik a portfolióba • határidők: mentorálás, dokumentáció átadása, készre jelentés dátuma, fizetési időpontok • látogatási, tapasztalatátadási találkozók • az együttműködés időtartama – legalább 2011. március 31-ig – de a jó gyakorlat hosszú távú beépítését is biztosítani kell • a vevő neve, címe, képviselője feltétlenül szerepeljen

15 A későbbi jogviták elkerülése… A szerződésben érdemes figyelmet fordítani az átvett jó gyakorlat továbbadására! • előfordulhat, hogy az átvevő iskola a jó gyakorlatot továbbfejleszti (ez nem baj, sőt!) • mikor tekinthető az átvett jó gyakorlat továbbfejlesztése önálló jó gyakorlatnak – amelyet az egykori átvevő tovább értékesíthet? • javaslatok: – öt évig e témakörben nem adható tovább a gyakorlat – csak közösen aláírt megállapodás alapján adható tovább – egyáltalán nem adható tovább

16 Legyünk rugalmasak a szerződésnél A szerződéskötéskor gyorsnak és rugalmasnak kell lennünk! • a szerződésről való tárgyalást követően a fenntartót feltétlenül értesítenünk kell, • be kell mutatnunk az árajánlatot és a szerződés tervezetét – ha ez elkészült, akkor az átadás-átvételi tárgyalásról, együttműködésről készült feljegyzést • javaslatok: – egyeztessük a vásárló, eladó adatait – egyeztessünk a fenntartóval a határidők kérdéséről – egyeztessünk a számlázás feltételeiről • benne legyen-e a szerződésben, hogy milyen számlán számolja el az önkormányzat

17 Tisztelt Kollégák ! Mindenkinek megköszönöm a szíves figyelmet! A Ságvári Endre Gimnázium jó gyakorlatait az Educatio szolgáltatói kosarában az alábbi linken találja meg: http://kosar.educatio.hu/index.php/intezmenyi_innovacio/jo_gyakorlatok_list/kereses/srcRegio=0&srcTelepu les=Kazincbarcika&srcAlkTer=0&srcIntTip=gim&srcKif= További információk az iskola honlapján: www.sagvari-barcika.hu Saját szakértői weblapomon letölthető jó gyakorlati szerződéseket is talál: www.petroczi.eoldal.huwww.petroczi.eoldal.hu Olvassák a www.em-halo.hu lapotwww.em-halo.hu Elérhetőségeink: HelpDesk:+36/511-528

18 További szép napot kívánok mindenkinek!


Letölteni ppt "Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon."

Hasonló előadás


Google Hirdetések