Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Motorikus képességek. 1. A játék neve: Zsinórjáték •Korosztály: 8 éves kortól felfele •Létszám: 2 gyerek •Kellékek: fonal vagy madzag •Hely: lehet benn.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Motorikus képességek. 1. A játék neve: Zsinórjáték •Korosztály: 8 éves kortól felfele •Létszám: 2 gyerek •Kellékek: fonal vagy madzag •Hely: lehet benn."— Előadás másolata:

1 Motorikus képességek

2 1. A játék neve: Zsinórjáték •Korosztály: 8 éves kortól felfele •Létszám: 2 gyerek •Kellékek: fonal vagy madzag •Hely: lehet benn vagy kinn játszani •Idő: perc •Menete: Lányok átvevős ügyességi játéka. Egy méteres fonalat, vagy madzagot a két végénél összekötnek, majd az egyik játékos ujjai használatával ügyesen a kézfejre veszi, és megfeszíti. Így kialakul egy minta. A másik játékos ezt oly módon emeli le, hogy újabb forma alakuljon ki. A fonal alakulásainak elnevezése: bölcső, szőnyeg, folyó, levél, pókháló, béka, stb. •Célja: kézügyesség fejlesztés

3

4 2. A játék neve: Picard tányérjáték •Korosztály: 7 éves kortól felfele •Létszám: 2 gyerek •Kellékek: asztal, fakorongok •Hely: lehet benn vagy kinn játszani •Idő: a gyerekektől függ •Menete: Franciaországban ismert játék. Ketten játsszák. A játékosok felváltva dobják a fakorongjaikat, úgy hogy minél több fönnmaradjon a játékasztal végén megjelölt vonal mögött. Egymás korongjait le is lökhetik, így hátráltatva az ellenfelét. •Célja: kézügyesség fejlesztés

5

6 3. A játék neve: Birkagyűjtés •Korosztály: bármely korosztálynak ajánlott •Létszám: 2 gyerek •Kellékek: kampósbotok, juhok •Hely: lehet benn vagy kinn játszani •Idő: perc •Menete: A magyarság ősi foglalkozásainak egyike volt a pásztorkodás. Az alföldi, hegyvidéki legelőkön hajdan nagy létszámú nyájakat őriztek: marhákat, lovakat, juhokat, sertéseket. A juhászok a birkákra vigyáztak, és megesett, hogy egy-egy állatot ki kellett szakítani a nyájból, s ehhez használták a kampósbotot. Ezt a mozzanatot idézi a gyorsasági verseny, mely két juhász között zajlik. A körülkerített nyájból a versenyzőknek minél több juhot kell a kampós bot segítségével kiemelni. Az a győztes, aki több állatot gyűjt. •Célja: kézügyesség fejlesztés

7

8 4. A játék neve: Bige •Korosztály: 8 éves kortól felfele •Létszám: gyerek •Kellékek: bige, két kő vagy fadarab, ütőfa •Hely: kinn játszható •Idő: a gyerekektől függ •Menete: Nagy múltú magyar játék. A két végén kihegyezett bigét, keresztbe fektették két kő vagy fadarabon, s a játékos egy ütőfát aládugva kilódítja azt, minél messzebbre. A földre esett bige egyik végére ráütöttek, mire az a levegőbe felpördült, és röptében kellett tovább ütni. •Célja: kézügyesség fejlesztés

9

10 5. A játék neve: Kulcs adogatás •Korosztály: bármely korosztálynak ajánlott •Létszám: korlátlan létszám •Kellékek: kulcscsomó •Hely: lehet benn és kinn játszani •Idő: 5-10 perc •Menete: Körben ülünk és valaki elindít a körből egy zörgős kulcscsomót. Ezt úgy kell tovább adja társának, hogy ne szolaljon meg az a kulcs. Akinél megszólalt az kiesik a játékból. •Célja: kézügyesség fejlesztés

11 Szóbeli kifejezőképesség

12 1. A játék neve: Milyen? •Korosztály: 10 évtől felfele •Létszám: korlátlan •Kellékek: maga a gyerek •Hely: lehet kinn is benn is játszani •Idő: 10/15 perc •Menete: A gyerekek körben ülnek. A játékvezető megnevez egy tárgyat, személyt, állatot vagy növényt. A gyerekeknek minél több jelzőt kell a megnevezett dologhoz találniuk. (pl. Labda- piros, pettyes, gömbölyű. kicsi, nagy, gumi, pattanós, lyukas stb.) •Célja: a szóbeli kommunikációs képesség fejlesztése, szókincsgyarapítás, kreativitás fejlesztése, memóriafejlesztés

13 2. A játék neve: Kutya kergeti a macskát •Korosztály: bármely korosztálynak ajánlott •Létszám: korlátlan •Kellékek: maga a gyerek •Hely: lehet benn is kinn is játszani •Idő: 10/15 perc •Menete: Minden gyerek választ egy olyan állatot, aminek a hangját utánozni tudja. A kutya kezdi a játékot a következő mondattal:,,Kutya kergeti a macskát, vau-vau." A macska folytatja:,,Macska kergeti a tyúkot, miau-miau." Így kergetik egymást az állatok, míg mindenki sorra nem kerül. Amelyik állatot már mondták, azt nem szabad szólítani. Úgy is lehet játszani, hogy mindenki meg kell ismételje az előtte elhangzott mondatokat. •Célja: a szóbeli kommunikációs képesség fejlesztése, szókincsgyarapítás, rövid távú memória fejlesztése stb.

14 3. A játék neve: Írjunk mesét! •Korosztály: bármely korosztálynak ajánlott •Létszám: korlátlan •Kellékek: képek •Hely: lehet benn is kinn is játszani •Idő:10/15 perc •Menete: Egy zsákba képeket teszünk, amiből kihúzunk 3-4 képet. Mindenki jól megfigyeli a képeket, majd a kezdő játékos (kezdetben óvónő vagy tanítónő) az egyik képről elkezd egy mesét. Egy mondat után a mellette ülő játékos folytatja, és így tovább körbe-körbe, míg valaki be nem fejezi a mesét. Vigyázni kell, mert az összes kihúzott képet bele kell foglalni. A végén megbeszélhetjük, hogy ki hogyan képzelte el, tetszik-e a közös mese. El is lehet játszani önként jelentkező szereplőkkel. •Célja: a szóbeli kommunikációs képesség fejlesztése, szókincsgyarapítás, fantázia fejlesztő, mondatalkotás stb.

15 4. A játék neve: Jó tündér varázsol •Korosztály: bármely korosztálynak ajánlott •Létszám: korlátlan •Kellékek: maga a gyerek •Hely: lehet kinn is benn is játszani •Idő: 10/15 perc •Menete: A gyerekek félkörben ülnek. Kiszámolóval kiválasztjuk a tündért, aki körbe jár, megérint egy gyereket, és azt mondja:,,Teljesítem három kívánságodat - mi lenne az?" A kérdezett gyerek válaszol a kérdésre, és helyet cserélnek. •Célja: a szóbeli kommunikációs képesség fejlesztése, szókincs gyarapítása, fantázia fejlesztés stb.

16 5. A játék neve: Üvegpörgető •Korosztály: bármely korosztálynak ajánlott •Létszám: korlátlan •Kellékek: üveg •Hely: lehet kinn is benn is játszani •Idő: 10/15 perc •Menete: A gyerekek nagy körben állnak, a kör közepén a játékvezető megpörget egy hosszúnyakú üveget. Aki felé az üveg nyaka áll, az egy állatnevet kell mondjon (növény, gyümölcs, bútor, tanszer, játékszer stb.). Ha megmondta, o pörgeti meg az üveget, ha nem tud mondani, újból a játékvezető pörget. Ugyanazt a nevet nem szabad kétszer mondani. Ha az üveg nyaka többször mutat ugyanarra a gyerekre, a mellette lévő társa feleljen, aki még nem volt. •Célja: a szóbeli kommunikációs képesség fejlesztése, szókincs gyarapítása,memória fejlesztés stb.

17


Letölteni ppt "Motorikus képességek. 1. A játék neve: Zsinórjáték •Korosztály: 8 éves kortól felfele •Létszám: 2 gyerek •Kellékek: fonal vagy madzag •Hely: lehet benn."

Hasonló előadás


Google Hirdetések