Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Motorikus képességek.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Motorikus képességek."— Előadás másolata:

1 Motorikus képességek

2 1. A játék neve: Zsinórjáték
Korosztály: 8 éves kortól felfele Létszám: 2 gyerek Kellékek: fonal vagy madzag Hely: lehet benn vagy kinn játszani Idő: perc Menete: Lányok átvevős ügyességi játéka. Egy méteres fonalat, vagy madzagot a két végénél összekötnek, majd az egyik játékos ujjai használatával ügyesen a kézfejre veszi, és megfeszíti. Így kialakul egy minta. A másik játékos ezt oly módon emeli le, hogy újabb forma alakuljon ki. A fonal alakulásainak elnevezése: bölcső, szőnyeg, folyó, levél, pókháló, béka, stb. Célja: kézügyesség fejlesztés

3

4 2. A játék neve: Picard tányérjáték
Korosztály: 7 éves kortól felfele Létszám: 2 gyerek Kellékek: asztal, fakorongok Hely: lehet benn vagy kinn játszani Idő: a gyerekektől függ Menete: Franciaországban ismert játék. Ketten játsszák. A játékosok felváltva dobják a fakorongjaikat, úgy hogy minél több fönnmaradjon a játékasztal végén megjelölt vonal mögött. Egymás korongjait le is lökhetik, így hátráltatva az ellenfelét. Célja: kézügyesség fejlesztés

5

6 3. A játék neve: Birkagyűjtés
Korosztály: bármely korosztálynak ajánlott Létszám: 2 gyerek Kellékek: kampósbotok, juhok Hely: lehet benn vagy kinn játszani Idő: perc Menete: A magyarság ősi foglalkozásainak egyike volt a pásztorkodás. Az alföldi, hegyvidéki legelőkön hajdan nagy létszámú nyájakat őriztek: marhákat, lovakat, juhokat, sertéseket. A juhászok a birkákra vigyáztak, és megesett, hogy egy-egy állatot ki kellett szakítani a nyájból, s ehhez használták a kampósbotot. Ezt a mozzanatot idézi a gyorsasági verseny, mely két juhász között zajlik. A körülkerített nyájból a versenyzőknek minél több juhot kell a kampós bot segítségével kiemelni. Az a győztes, aki több állatot gyűjt. Célja: kézügyesség fejlesztés

7

8 4. A játék neve: Bige Korosztály: 8 éves kortól felfele
Létszám: gyerek Kellékek: bige, két kő vagy fadarab, ütőfa Hely: kinn játszható Idő: a gyerekektől függ Menete: Nagy múltú magyar játék. A két végén kihegyezett bigét, keresztbe fektették két kő vagy fadarabon, s a játékos egy ütőfát aládugva kilódítja azt, minél messzebbre. A földre esett bige egyik végére ráütöttek, mire az a levegőbe felpördült, és röptében kellett tovább ütni. Célja: kézügyesség fejlesztés

9

10 5. A játék neve: Kulcs adogatás
Korosztály: bármely korosztálynak ajánlott Létszám: korlátlan létszám Kellékek: kulcscsomó Hely: lehet benn és kinn játszani Idő: 5-10 perc Menete: Körben ülünk és valaki elindít a körből egy zörgős kulcscsomót. Ezt úgy kell tovább adja társának, hogy ne szolaljon meg az a kulcs. Akinél megszólalt az kiesik a játékból. Célja: kézügyesség fejlesztés

11 Szóbeli kifejezőképesség

12 1. A játék neve: Milyen? Korosztály: 10 évtől felfele
Létszám: korlátlan Kellékek: maga a gyerek Hely: lehet kinn is benn is játszani Idő: 10/15 perc Menete: A gyerekek körben ülnek. A játékvezető megnevez egy tárgyat, személyt, állatot vagy növényt. A gyerekeknek minél több jelzőt kell a megnevezett dologhoz találniuk. (pl. Labda-piros, pettyes, gömbölyű. kicsi, nagy, gumi, pattanós, lyukas stb.) Célja: a szóbeli kommunikációs képesség fejlesztése, szókincsgyarapítás, kreativitás fejlesztése, memóriafejlesztés

13 2. A játék neve: Kutya kergeti a macskát
Korosztály: bármely korosztálynak ajánlott Létszám: korlátlan Kellékek: maga a gyerek Hely: lehet benn is kinn is játszani Idő: 10/15 perc Menete: Minden gyerek választ egy olyan állatot, aminek a hangját utánozni tudja. A kutya kezdi a játékot a következő mondattal: ,,Kutya kergeti a macskát, vau-vau." A macska folytatja: ,,Macska kergeti a tyúkot, miau-miau." Így kergetik egymást az állatok , míg mindenki sorra nem kerül. Amelyik állatot már mondták, azt nem szabad szólítani. Úgy is lehet játszani, hogy mindenki meg kell ismételje az előtte elhangzott mondatokat. Célja: a szóbeli kommunikációs képesség fejlesztése, szókincsgyarapítás, rövid távú memória fejlesztése stb.

14 3. A játék neve: Írjunk mesét!
Korosztály: bármely korosztálynak ajánlott Létszám: korlátlan Kellékek: képek Hely: lehet benn is kinn is játszani Idő:10/15 perc Menete: Egy zsákba képeket teszünk, amiből kihúzunk 3-4 képet. Mindenki jól megfigyeli a képeket, majd a kezdő játékos (kezdetben óvónő vagy tanítónő) az egyik képről elkezd egy mesét. Egy mondat után a mellette ülő játékos folytatja, és így tovább körbe-körbe, míg valaki be nem fejezi a mesét. Vigyázni kell, mert az összes kihúzott képet bele kell foglalni. A végén megbeszélhetjük, hogy ki hogyan képzelte el, tetszik-e a közös mese. El is lehet játszani önként jelentkező szereplőkkel. Célja: a szóbeli kommunikációs képesség fejlesztése, szókincsgyarapítás, fantázia fejlesztő, mondatalkotás stb.

15 4. A játék neve: Jó tündér varázsol
Korosztály: bármely korosztálynak ajánlott Létszám: korlátlan Kellékek: maga a gyerek Hely: lehet kinn is benn is játszani Idő: 10/15 perc Menete: A gyerekek félkörben ülnek. Kiszámolóval kiválasztjuk a tündért, aki körbe jár, megérint egy gyereket, és azt mondja: ,,Teljesítem három kívánságodat - mi lenne az?" A kérdezett gyerek válaszol a kérdésre, és helyet cserélnek. Célja: a szóbeli kommunikációs képesség fejlesztése, szókincs gyarapítása, fantázia fejlesztés stb.

16 5. A játék neve: Üvegpörgető
Korosztály: bármely korosztálynak ajánlott Létszám: korlátlan Kellékek: üveg Hely: lehet kinn is benn is játszani Idő: 10/15 perc Menete: A gyerekek nagy körben állnak, a kör közepén a játékvezető megpörget egy hosszúnyakú üveget. Aki felé az üveg nyaka áll, az egy állatnevet kell mondjon (növény, gyümölcs, bútor, tanszer, játékszer stb.). Ha megmondta, o pörgeti meg az üveget, ha nem tud mondani, újból a játékvezető pörget. Ugyanazt a nevet nem szabad kétszer mondani. Ha az üveg nyaka többször mutat ugyanarra a gyerekre, a mellette lévő társa feleljen, aki még nem volt. Célja: a szóbeli kommunikációs képesség fejlesztése, szókincs gyarapítása,memória fejlesztés stb.

17


Letölteni ppt "Motorikus képességek."

Hasonló előadás


Google Hirdetések