Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaDonát Gáspár Megváltozta több, mint 9 éve
1
Zalai Borút: NŐ a tudás – NŐ a piac Zalabér, 2007.06.27.
2
Vállalkozási formák, alapítás, megszűnés, környezet Gazdaság: anyagi létszféra Vállalat: a vállalkozás szervezeti kerete Üzleti vállalkozás: profitorientált, ületi tevékenységet folytat,fogyasztási igényeket elégít ki, önálló, piaci helyzetben van, kockázatot vállal,jogi-anyagi-erkölcsi felelősséget vállal
3
A gazdaság szereplői: Háztartás Vállalat Nonprofit intézmények Állam
4
A vállalkozások környezete Természeti környezet Társadalmi,politikai környezet Állam: törvények, adók, szabályozás Gazdasági, piaci környezet
5
Vállalkozási formák Egyéni vállalkozás: belföldi,természetes személy, vállalkozási igazolvánnyal, (okmányiroda ), több telephely, több alkalmazott, bedolgozó, segítő családtag, személyes közreműködés, megszűnés ( visszaadás, visszavonás,) Egyéni cég – átalalkulhat
6
Vállalkozási formák Törvényi háttér Jogi személyiséggel rendelkező: KFT, Rt, Közös Vállalat Jogi személyiség nélküli gazdasági társaság: KKt, Bt Alapítás: külföldi és belföldi természetes és jogi személyek, jogi személyiség nélküli gazdasági társaságok
7
Folyt. Legalább két tag ( kft és rt kivétel) Megszűnés: meghatározott idő eltelt, saját elhatározás, törlik a nyilvántartásból, Felelősség: Korlátolt vagy korlátlan Átalakulás: más társasággá, összeolvadhat, szétválhat
8
Folyt. Kkt Bt: társasági szerződés, beltag ( felelőssége korlátlan), kültag: ( korlátozott felelősség ) Kft: törzstőke( ma 3 millió),apport, társasági szerződés, taggyűlés, stb. Rt:20 millió, zártkörű-nyilvános, közgyűlés, stb
9
Stratégiai tervezés, beruházások üzleti tervezés A tervezés 10 pontja: - Az ideális állapot ( hova szeretnénk elérni ) - A létrehozandó értékes végtermékek - A fő célok((szándékok )) - Az indokok - Fortélyok, irányelvek, vezérfonalak, működési szabályok - Érintett területek, felelősség, érdekeltség, feltételek ( itt kell leírni a motiválást!!!)
10
Folyt. - Mérőszámok- még a vevőelégedettség is!! - Projektek ( cselekedetsorok) - Programpontok ( részműveletek ) felelős, átfutási idő, határidő, költség, stb - Utasítások
11
A stratégiai tervezés elvei Stratégia: Ez maga a hadjárat!!!! Elvek: - Ami jó, azt kell támogatni!(Innováció) - tökéletes szervezet legyen - tökéletes szervezet legyen - Jó kapcsolatok vevővel – szállítóval – befektetőkkel – munkatársakkal, kompromisszumokkal - Jó kapcsolatok vevővel – szállítóval – befektetőkkel – munkatársakkal, kompromisszumokkal - „”romboló „”ember ne legyen a cégben! - „”romboló „”ember ne legyen a cégben! - Erős ellenfelet „”elsöpörni””, vagy mást csinálni - Erős ellenfelet „”elsöpörni””, vagy mást csinálni
12
Beruházás, tervezés ? Lehet –e a Jövőbe látni?? Befektetés és/vagy beruházás? Mi a beruházás: a közeljövőben pénzt adunk ki valamilyen üzleti elképzelés megvalósítására, majd a távolabbi jövőben pénzbevételt remélünk! Figyelni: Kiadások - bevételek tervezése! Időtengely!Tervváltozatok!
13
Folyt. Sajátosságok: - kockázatok! - állóeszközök mobilitása korlátozott ( ültetvény?) - üzemeltetés, fenntartás, rekonstrukciós költségek, - mezőgazdaság sajátosságai: állattenyésztés - növénytermesztés
14
Üzleti tervezés Annak leírása, hogy hogyan képzeljük el a vállalkozásunkat a jövőben! Kik használják: - Mi magunk - Bankok, hitelkérelemnél, - Pályázatoknál - Befektetők - Lobby célra
15
Üzleti terv részei 1. A vállalkozás koncepciója: vállalkozás szerkezete, iparág, termék leírás, hogyan akarjuk sikeressé tenni a vállalkozást, 2. A piacról szóló rész, vásárlóelemzés, konkurencia elemzés, 3. Pénzügyi rész: pénzforgalmi megállapítások, mérlegek, mutatók (( Formásan bekötve!!!! ))
16
Üzleti terv ? Milyen hosszú legyen az üzleti terv ? változó, de optimálisan 15-20 oldal ? Kinek van szüksége üzleti tervre ? csak annak nincs szüksége rá, aki nem vállalkozik, kezdőnek a kezdethez - megállapodott cég – ha segítséget keres,
17
Folyt. ? Mikor van szükség az üzleti terv frissitésére? - Mikor új pénzügyi periódus kezdődik ( negyedév-év) - Hitelkérelem-befektetők - Jelentős piaci változás esetén - Új termék esetén - Vezetésváltozásnál - Egy küszöbérték átlépésnél ( új iroda, árbevétel küszöb, X-dik dolgozó, ) - Régi az előző
18
Informatika szerepe a vállalatirányitásban Meg van a lehetőség és az igény is! Vezetők informálása: aktuálisan – pontosan – teljességgel – tömören! Piaci információk Integrált rendszerek
19
Kereskedelmi ismeretek Fogalmak: - Az áru hasznossága: elégedettség érzés - Az ár: arányos legyen a hasznossággal - Kereslet: fizetőképes szükséglet - Jövedelem: eből tudja kielégíteni az előbbit - Fogyasztás: a termékek és szolgáltatások felhasználása szükségletkielégítés céljából - Kereskedelem: adás-vételek összessége ill. az a szervezet, amely ezt lebonyolítja,
20
Folyt. - Áru: az a hasznos dolog, ami az adásvétel tárgya, - Készlet: a forgalom lebonyolítísához szükséges árumennyiség - Minőség: az áru használat szempontjából fontos tulajdonságainak összessége - Ár: egy termék vagy szolgáltatás tulajdonjogának megszerzéséért kért pénzmennyiség,
21
Folyt. - Árleszállítás: forgalomnövelő, felesleges árukészlet felszámolása, likviditás segítése ((árháború)) - Árdifferenciálás: különböző vevőknek különböző áron adjuk: felár, árengedmény, szállítási feltételek, stb… - Lélektani ár: 1000 helyett 999 Ft
22
Marketing Folyamat, amelyben a válalat kielégíti a vevők igényeit, úgy hogy a nyereség az ő igényeit is kielégíti. Olyan piacközpontú termelési és értékesítési koncepció, amelynek célja a pici alkalmazkodás Fejlődése: - Termelésorientáció: még nagyobb a kerséet, mint a kínálat,
23
Folyt. - Termékorientáció: még nem éles a verseny, új termék a fontos - Értékesítési orientáció: kínálati túlsúly, fogyasztók befolyásolása, hatékony eladás, - Marketing orientáció: fogyasztói szempontok: azt kell termelni, amit a vevő igényel.
24
Folyt. Marketingkutatás Adatgyűjtés, információgyűjtés, elemzés, közlés a vezetői döntésekhez Fogyasztókutatás: család – háztartás Piackutatás: Helyi piac – piaci részesedés Márkakutatás: márkaválasztás, márka-piac Vállalat-kutatásIparágkutatás
25
Folyt. Marketingstratégia: - Piacszegmentálás: célpiacok meghatározása - Piackutatás, piacelemzés - Célpiac kiválasztása - Versenystratégia megválasztása ( vezető – kihívó - követő – meghúzódó szerep)
26
Folyt. Marketing – Mix ProductTermék PriceÁr PromotionReklám, kommunikáció PlaceElosztás ( hely ) PublicsCélcsoport
27
Folyt. Termékmarketing: minőség, termékjellemzők, választék, márkanév, csomagolás, méret, szolgáltatások, garanciák, visszavétel Termékéletciklus: bevezetés – növekedés – érettség – hanyatlás Árpolitika: katalógusár, engedmények, részletfizetés, hitelfeltételek, törlesztési idő Célok: túlélés, profitmaximalizálás, árbevételmaximalizálás, forgalomnövelés, piaci részesedés, lefölözés.
28
Folyt. Kommunikációs politika: Céljai: - A vállalat, a termék megismertetése a vásárlókkal, - Termékeladás - Új vevők szerzése, - Értékesítés költségeinek a csökkentése, - Vállalat hírnevének öregbítése
29
Folyt. Kommunikációs politika részei: - Reklámozás - Vásárlás ösztönzése - Személyes eladás - Közönségkapcsolatok – PR Elosztás, értékesítési csatornák:nagy-és kisker Célcsoport
30
Kommunikációs ismeretek Olyan interakció az emberek között,amelynek tartalma az informácó cseréje kommunikációs eszközök segítségével, jelek formájában. Verbális: a nyelv(szóban és írásban) Nem verbális:mimika, tekintet, vokális, gesztusok, érintés, testtartás, térközszabályozás, stb. Üzleti kommunikáció: emberek között, ember és számítógép között, számítógépek között
31
Folyt. Kapcsolati viszonyok: vállalaton belül: emberek között-csoporton belüli-kivülállókkal való kapcsolatok Vállalaton kívül: tulajdonossal, szállítókkal,vevőkkel, adóhatósággal, társadalmi kapcsolatok(pl. mecenatúra) Tárgyalási helyzet: - üzleti tárgyalás, konfliktusok,
32
Folyt. Vokális kommunikáció – beszéd Alapkövetemények: légzés, hangerő hangszín, érthetőség, hangsúly, hanglejtés, spontán beszéd, Konfliktuskezelés: Hogyan reagálunk azokra a helyzetekre, amikor valami nem úgy történik, ahogy mi szeretnénk: kilépünk, kioktatunk, megsértődünk, elégtételt veszünk,tisztázzuk
33
Folyt. Kreatív konfliktuskezelés: - Keressünk válaszokat, - Tisztázzuk a probléma lényegét - Mit tanulhatunk az eseményekből - Lehetőségek Erőszakmentes konfliktuskezelés - Meg kell tanulni legyőzni az erőszakot - Aktívan kell fellépni ellene - Stb…
34
Folyt. Konfliktuskezeő stratégiák - versengő: győztes-vesztes - Alkalmazkodó: segíti az ellenfelét - Elkerülő: kilép - Kompromisszumkereső: megegyezés - Problémamegoldó: együttműködés Önismeret
35
Munkaügyi-munkajogi ismeretek Munka Törvénykönyve Munkaviszony: munkáltató-munkavállaló Munkaszerződés határozatlan időre, írásban: alapbér, munkakör, munkavégzés helye És: munkarend, bérfizetés napja, munkába lép, szabadság, felmondási idő, stb Próbaidő 30 -90 nap Munkaidő: napi – heti - havi
36
Folyt. PihenőidőPihenőnapKészenlét Munkavégzés szabályai: egészséges, biztonságos munkavégzés Szabadság Szocális juttatások Munkviszony megszüntetése FelmondásVégkielégítés
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.