Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Perge Erika Debreceni Egyetem Műszaki Kar

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Perge Erika Debreceni Egyetem Műszaki Kar"— Előadás másolata:

1

2 Perge Erika Debreceni Egyetem Műszaki Kar

3

4

5

6

7

8

9

10 National Geographic 1985 Egy afgán leány portréja

11  Színdinamika  Megjelenítési technika

12 Hallgatók  színmeghatározó és  szín megkülönböztető képességének fejlesztése.

13  Színelméleti ismeretanyag elsajátítása  Harmóniatípusok megismerése, alkalmazása  Színkeverési gyakorlatok végzése

14

15

16

17

18

19

20  AutoCAD  ArchiCAD  Photoshop  Saját fejlesztésű színtani oktatóprogram

21

22

23

24

25  Ideje: február – május  A kísérletben résztvevők száma: 70  Csoportok száma: 4

26 37 fő a Debreceni Egyetem Műszaki Karának - építészmérnök szakos hallgatói 33 fő a Debreceni Medgyessy Ferenc Gimnázium és Művészeti Szakközépiskola - alkalmazott grafikus - festő - fotó szakma tanuló

27 A Debreceni Egyetem Műszaki Karának hallgatói • A csoport : Photoshop + Saját a fejlesztésű színtani oktatóprogram alkalmazása • B csoport : Photoshop alkalmazása • C csoport : Hagyományos eszközök (Festés) alkalmazása A Debreceni Medgyessy Ferenc Gimnázium és Művészeti Szakközépiskola tanulói • D csoport : Saját a fejlesztésű színtani oktatóprogram alkalmazása

28  Színhasonlító  Színmeghatározó

29

30

31

32

33 1. Világossági és telítettségi összehasonlítás válaszai: 0 vagy 1 Válasz/Különbség összegét képeztük 0/0 =0/min.kül. Folytonosnak tekinthető skálát kaptunk. 2. Színkeverés a válasz 3 komponense alapján Pithagoraszi távolságot határoztunk meg a kikeverendő és a kikevert szín értékei között az elő és az utóteszteknél a távolságok átlagát képeztük 3. Sorbarakás elő és utótesztek súlyozott átlagát képeztük arányban 4. GYAKORISÁGI ELOSZLÁS meghatározása a kapott eredményekből

34 1. Vizsgáltuk, hogy az elő és az utóteszt eredményei szignifikánsan különböznek-e. • Páros T - próba • Wilcoxon - próba 2. Vizsgáltuk, hogy van-e lényeges különbség a 4 csoportban alkalmazott tanulási technikák eredményessége között. • Variancia - analízis • Kruskal - Wallis próba 3. Vizsgáltuk, hogy melyik (az a legalább 1) csoport, melynek eredménye eltér a többiétől. • Tukey Post-Hoc Teszt (páronkénti hasonlítás)

35 Paired Samples Test Paired Differences tdfSig. (2-tailed) MeanStd. Deviation Std. Error Mean 95% Confidence Interval of the Difference LowerUpper Pair 1Ido1 - Ido2-22, ,341134, ,242245,414-,17069,865 Pair 2Tpont1 - Tpont2-,62595,57616,06886-,76333-, ,09069,000 Pair 3Vpont1 - Vpont2-2,044641,97737, , , ,65169,000 Pair 4K1 - K215, ,286781, , , ,44769,000 Pair 5R1 - R25,200004,22949,505524,191516, ,28669,000 p< 0,05 Nagyon erős szignifikáns eltérés van az elő és az utótesztben nyújtott teljesítmények között a telítettség, a világosság, a színkeverés és a sorbarakás tekintetében. Vizsgáltuk, hogy az elő és az utóteszt eredményei szignifikánsan különböznek-e.

36 Nagy a valószínűsége, hogy nem a véletlen műve a kapott eredmény. Vizsgáltuk, hogy az elő és az utóteszt eredményei szignifikánsan különböznek-e.

37 Vizsgáltuk, hogy van-e lényeges különbség a különböző csoportok tanulás módszertani eredményei között. ANOVA Sum of SquaresdfMean SquareFSig. Tdiff Between Groups,2643,088,257,856 Within Groups 22,64166,343 Total 22,90569 Vdiff Between Groups 31,771310,5902,937,040 Within Groups 238,018663,606 Total 269,78969 Kdiff Between Groups 968, ,8193,364,024 Within Groups 6332, ,954 Total 7301,43869 Rdiff Between Groups 22,02537,342,400,754 Within Groups 1212, ,368 Total 1234,31169 Feltételezve, hogy a csoportok között nincs tendenciózus különbség, annak a valószínűsége, hogy a véletlen miatt mutatkozik ilyen különbség csoportok között a világosság és a színmeghatározás tekintetében, annak a valószínűsége 4% ill. 2%. p< 0,05 Van lényeges különbség a csoportokban alkalmazott tanítási technikák eredményessége között. p< 0,05

38 Színkeverésben szignifikánsan van különbség. Világosságkülönbség meghatározásában Tendencia mutatható ki. Többcsoportos pedagógiai kísérlet segítségével kimutattuk, hogy a csoportok telítettségi jellemzője nem különbözik lényegesen. Vizsgáljuk, hogy van-e lényeges különbség a különböző csoportok tanulás módszertani eredményei között.

39 Vizsgáljuk, hogy melyik az a (legalább 1) csoport, melynek eredménye eltér a többiétől a telítettségi eredmények alapján. Dependent Variable (I) Csoport(J) Csoport Mean Difference (I-J)Std. ErrorSig. 95% Confidence Interval Lower Bound Upper Bound Tdiff Tukey HSD 1,002,00-,11017,24502,969-,7560,5356 3,00-,18924,23509,852-,8089,4304 4,00-,10789,16598,915-,5454,3296 2,001,00,11017,24502,969-,5356,7560 3,00-,07907,28460,992-,8292,6711 4,00,00227,230821,000-,6061,6106 3,001,00,18924,23509,852-,4304,8089 2,00,07907,28460,992-,6711,8292 4,00,08135,22025,983-,4992,6619 4,001,00,10789,16598,915-,3296,5454 2,00-,00227,230821,000-,6106,6061 3,00-,08135,22025,983-,6619,4992

40 Vizsgáljuk, hogy melyik az a (legalább 1) csoport, melynek eredménye eltér a többiétől a világossági eredmények alapján. Dependent Variable(I) Csoport(J) Csoport Mean Difference (I-J)Std. ErrorSig. 95% Confidence Interval Lower Bound Upper Bound VdiffTukey HSD 1,00 2,001,08510,79442,525-1,00883,1790 3,001,89280,76225,072-,11633,9019 4,00 1,37142,53814,062-,04702,7898 2,001,00-1,08510,79442,525-3,17901,0088 3,00,80770,92277,818-1,62453,2398 4,00,28632,74838,981-1,68622,2588 3,001,00-1,89280,76225,072-3,9019,1163 2,00-,80770,92277,818-3,23981,6245 4,00-,52138,71413,885-2,40361,3609 4,001,00-1,37142,53814,062-2,7898,0470 2,00-,28632,74838,981-2,25881,6862 3,00,52138,71413,885-1,36092,4036 Tendencia 7% Tendencia 6%

41 Vizsgáltuk, hogy melyik az a (legalább 1) csoport, melynek eredménye eltér a többiétől a színkeverés eredménye alapján. Dependent Variable(I) Csoport(J) Csoport Mean Difference (I-J)Std. ErrorSig. 95% Confidence Interval Lower Bound Upper Bound KdiffTukey HSD1,002,00-7,161464,09780,308-17,96213,6392 3,00-11,62966 * 3,93183,022-21,9928-1,2665 4,00-2,686552,77586,768-10,00294,6298 2,001,007,161464,09780,308-3,639217,9621 3,00-4,468204,75982,784-17,01378,0773 4,004,474913,86031,654-5,699814,6496 3,001,0011,62966 * 3,93183,0221,266521,9928 2,004,468204,75982,784-8,077317,0137 4,008,943113,68365,082-,765918,6522 4,001,002,686552,77586,768-4,629810,0029 2,00-4,474913,86031,654-14,64965,6998 3,00-8,943113,68365,082-18,6522,7659 Tendencia 8% Szignifikánsan jobb 2%

42  Alap- és középfokú oktatási intézményekben  Felsőfokú oktatási intézményekben  Különböző szakmák képzésében

43


Letölteni ppt "Perge Erika Debreceni Egyetem Műszaki Kar"

Hasonló előadás


Google Hirdetések