Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

KÖNYVTÁRAK A MÉDIÁBAN Keszi Erika Zsuzsanna Mobil:06-30-4303450.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "KÖNYVTÁRAK A MÉDIÁBAN Keszi Erika Zsuzsanna Mobil:06-30-4303450."— Előadás másolata:

1 KÖNYVTÁRAK A MÉDIÁBAN Keszi Erika Zsuzsanna Mobil:

2 HÍRES EMBEREK ÍRTÁK, MONDTÁK A KÖNYVRŐL, KÖNYVTÁRRÓL ÉS A MÉDIÁRÓL „Szabadjára engedtek a könyvtárban, s én elindultam az emberi bölcsesség ostromára.” Jean-Paul Sartre „A könyvek nem élettelen papírok, hanem a polcon sorakozó élő elmék. Mindegyik a saját hangján beszél, és mint ahogy egy lejátszóból gombnyomásra felhangzik a zene, levéve és kinyitva egy kötetet, meghalljuk egy térben és időben messze élő társunk hangját, amint értelmünkhöz és szívünkhöz szól.” Gilbert Highet „A világ könyv, mely rólunk szól.” Borges „A papír hatalmasabb lehet bármilyen fegyvernél.” Terry Pratchett „Egy ország annyit ér, amennyit a sajtója.” Albert Camus

3 A MÉDIA

4 A MÉDIA FOGALMA Az információ rögzítésére és közvetítésére használt eszközök összessége Közvetítő közegek összessége Mondanivaló kifejezésére használt fórumok Műsorszolgáltatás televíziózás, rádiózás, internetes tartalomszolgáltatás, távközlés összessége

5 A MÉDIA CSOPORTOSÍTÁSA Érzékszervekre gyakorolt hatás Újságok TK=A+P1+P2+U) Rádiók TK=A+A1+P1+P2+U Tévék TK=A+AV+P1+P2+U *TK=tömegkommunikáció A= aktualitás A1= auditívás AV=audiovizualitás P1=periodicitás (rendszeres időközönként jelenik meg) P2=publicitás ( közönsége van) U=univerzalitás (társadalmi sokszínűség)

6 A MÉDIA CSOPORTOSÍTÁSA Publicítás ( ) Rétegek Terület Információ mennyiség Bevethetőség Leállíthatóság

7 A MÉDIA FUNKCIÓI Tájékoztatás Vita, eszmecsere (szaklapok ) Szórakoztatás (kereskedelmi média) Szocializáció/integráció („beszélünk róla”) Kultúra, oktatás (tematikus csatornák, lapok) Mozgósítás („akié a lap, azé a közvélemény”) Rábeszélés Média-mix A célcsoport leghatékonyabb lefedése A bevetett eszközök-hatékony kiegészítése

8 MÉDIAKOMMUNIKÁCIÓ

9 A MÉDIAKOMMUNIKÁCIÓ CÉLJA  Ismertség elérése, növelése. Az olvasók,könyvtárlátogatók,potenciális könyvtárlátogatók tájékoztatása,megnyerése, identitástudat fokozás, kötődés  Érdeklődés fenntartása  Elégedettség fokozása  Pozitív imázs kialakítása, erősítése a nyomtatott és elektronikus sajtó tájékoztatásán keresztül  Szakmailag megalapozott válaszadás a sajtó megkeresésekre

10 A MÉDIAKOMMUNIKÁCIÓ IRÁNYAI Közönség Társadalmi nyilvánosság Média véleményvezérek Protokoll Fenntartók, döntéshozók Szakma Támogatók, potenciális támogatók TERVEZÉSE Következetesség, rendszerszerűség (folyamatos jelenlét / kampányok) Egységes, koherens arculat (arculati elemek, színvilág, áttekinthetőség) Célközönség figyelembe vétele Időterv Kapcsolati háló szerepe

11 PR

12 PR Történetisége Források Változások „Az életben egyetlen állandóság van és az maga a változás.” Fogalma „A bizalomépítés művészete.” Mónus Ágnes „Egy szervezet kommunikációja.” Nagy Alfréd PR=a hírnév menedzselése IPRA „Amit mondasz, amit teszel és amit mások mondanak rólad.”

13 A PR TEVÉKENYSÉG PR legismertebb szlogenje: "A mókus is patkány, csak jobb a sajtója."

14 A PR TEVÉKENYSÉG ESZKÖZEI Sajtókapcsolatok Rendezvények Nyomtatványok Rood show TV rádió produkciók Informatikai eszközök PR filmek

15 KAPCSOLAT A MÉDIÁVAL „sajtókapcsolat” KAPCSOLAT A MÉDIÁVAL

16 SAJTÓKAPCSOLAT Kapcsolatfelvétel Építsük ki újságírók megismerése, sajtólista Akkor él, ha ápolják.

17 Sajtólista Általános újságírói címlista Szakterület szerinti Média szerinti Főszerkesztői Rovatvezetői Nemzetközi tudósítói Szóvivői

18 Média megnevezése Kiadó neve, elérhetősége Kiadóvezető elérhetősége Szerkesztőség elérhetősége Főszerkesztő elérhetősége Megjegyzés Új Dunántúli Napló AS-M Kft. Baranya Megyei Irodája 7627 Pécs, Engel J.u Pécs, Pf.:134 Tel.: 72/ Fax:72/ Póré László 7627 Pécs, Engel J.u Pécs, Pf.:134 Tel.: 72/ Fax:72/ Póré László Felelős szerkesztő Nimmerfroh Ferenc hu Média címlista

19 Újságírói címlista MÉDIA ÚJSÁGÍRÓ NEVE BEOSZTÁSA Elérhetősége Milyen címre kéri az infókat? Megjegyzés Új Dunántúli Napló Mészáros Endre kulturális rovatvezető 7627 Pécs, Engel J.u / ntulinaplo.hu színház, POSZT Régió Rádió Kiss Tünde szerkesztő műsorvezető 7621 Pécs, Szent Mór u / utazás, ázsia Stb.

20 A sajtókapcsolatok személyi, tárgyi feltételei  szakképzett, média-ismeretekkel is rendelkező pr manager, sajtófőnök, sajtófelelős  sajtómonitoring („hogyan vélekedik rólunk a sajtó?”)  SWOT analízis  a potenciális nyilatkozók (managament) kommunikációs képzése, média-szereplések előkészítése  technikai feltételek biztosítása (diktafonnal ellátott mini webkamera, b-roll, fotó, mobil, lap-top stb.)

21 A sajtókapcsolatok formái Sajtótalálkozók  Sajtóutak  Sajtóközpont. Sajtóiroda  Interjú  Sajtótájékoztató (hírérték!)  Szóvivői tájékoztató (rendszeres, indokolt)  Sajtókonferencia – konferenciához kötődik  Sajtó háttérbeszélgetés  Sajtóreggeli, ebéd, vacsora  Sajtóklub (tartós együttműködés)  Írásos anyag (PR cikk)

22 Sajtótájékoztató szervezése Naprakész címlista Személyre szóló meghívók,- kontroll Helyszín (személyi, tárgyi feltételek) Háttéranyagok készítése - sajtódosszié A sajtó által kért fotók, adatok, dokumentumok biztosítása A nyilatkozatok megírása, a nyilatkozók felkészítése Egyeztetés az újságírókkal Lebonyolítás Értékelés Sajtóanyag begyűjtése, értékelése, archiválása Belső visszhang Pénzügyi elszámolások Zárójelentés

23 SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ Forgatókönyvek Programterv Technikai forgatókönyv

24 A Dél-Dunántúli Regionális Könyvtár és Tudásközpont tisztelettel meghívja Önt október 7-én kor kezdődő SAJTÓTÁJÉKOZTATÓJÁRA Téma: „HÁLÓZZUK BE EURÓPÁT!” KÖNYVTÁRAK AZ EGÉSZ ÉLETEN ÁT TARTÓ TANULÁSÉRT Kiállítás EDUCATIO&KÖNYVTÁR - az épület kiállítótermében - A sajtótájékoztató helyszíne: Dél-Dunántúli Regionális Könyvtár és Tudásközpont Tanácsterem IV. emelet Információ 72/

25 A sajtótájékoztató technikai forgatókönyve

26 PERIODICITÁS PUBLICITÁS (Háló)Terv Adott eseményhez, programhoz kapcsolódó médiamegjelenések terveMédiaterv Munkaterve alapján készül, havonkénti bontásban. Időtartam Kezdés-befejezés

27 Egyházi média Forrás:Magyar Katolikus Püspöki Konferencia Titkársága NAPILAP 1 db Magyar Kurír. Katolikus hírportál RÁDIÓK 3 db Magyar Katolikus Rádió Zrt. Mária Rádió Budapest Szent István Rádió, Eger HETILAPOK 3 db Keresztény Élet Új ember Mértékadó ORSZÁGOS PERIODIKÁK 10 db A szív Igen Jel Karitász-Szolgáló Szeretet Képmás családmagazin Népek Missziója Táborkereszt Új Ember Magazin Új misszió Zászlónk FOLYÓIRATOK 9 db Communio Folia Theologica Kánonjog Katekhón Magyar Sion Pannonhalmi Szemle Távlatok Teológia Vigilia EGYHÁZMEGYEI LAPOK 9 db Esztergom-Budapest Görög Katolikus Szemle Hitvallás Jó Hír Martinus Örömhír Spiritus Sugárút SZEM

28 Egyházi média Forrás:Magyar Katolikus Püspöki Konferencia Titkársága SZERZETESRENDEK ÁLTAL KIADOTT LAPOK 6 db Bencés Hírlevél Kármel A Lélek Szava Miasszonyunk Híradója Szalézi Értesítő Világposta LELKISÉGI MOZGALMAK ÁLTAL KIADOTT LAPOK 4 db Marana Tha Oázis Új Kalász Új város HELYI ÉS PLÉBÁNIAI LAPOK 53 Db Battonyai Katolikus Krónikától A Várunk-ig. OKTATÁSI INTÉZMÉNYEK KIADVÁNYAI 1 db Ítélet HATÁRON TÚL MEGJELENŐ MAGYAR NYELVŰ LAPOK 11 db Egyházközségi Apostol Életünk Hírvivő Hitélet Krisztus Világossága Keresztény Szó A Lélek Erejével Passerelles – Összekötő Hídak Új hajtás Vasárnap Krisztusi Szolidaritás

29 PERSONÁLIA Vendégünk: Bertók László Kossuth-díjas költő Időpont: 2011.december 5. Helyszín: CSGYMVK Várkonyi Nándor Könyvtára (Pécs, Nagy Jenő u.24.) Média megnevezése Dunántúli Naplóhír, fotó Pécsi Újsághírcikk Pécsi Hírekhír Metrohír Régió RádióHír, riport Pécs TVhír Könyvtári L. lapinterjú Verzócikk Port.huhír

30 2012. évi médiaterv Média2012. I. negyedév I. negyedév I. negyedév I. negyedév Dunántúli Napló 0000 Pécsi Újság 00 Pécsi Hírek 00 Metro 0000 Régió Rádió 0 Pécs TV 0 Könyvtári L. lap 00 Verzó 0000 Port.hu 0000 MTI OS 00 MTV Híradó 00

31 BENNE VAGYUNK A MÉDIÁBAN

32 Sajtómonitoring Sajtófigyelés MédiaAdatBank A médium neve, a megjelenés példányszáma Főszerkesztő, rovatvezető neve Lapzárta időpontja Reklámvezető neve, tarifák, hirdetési formák Megjelenési információk, mérési adatok Mellékletek, megjelenési időpontok Megjegyzés

33 Sajtódokumentáció A sajtómegjelenések 1-1példányának megfelelő szempontok szerinti gyűjtése Forrás megjelölés, oldalszám, rovat, dátum felvezetés az adatbankba Csoportosítás (napilapok, magazinok, stb.) Kereső tartalomjegyzék Publikációösszesítés, prezentáció stb. Gyors keresés, sokszorosíthatóság, kis hely Információgyűjtés magunkról és a szakterületről

34 A sajtóértékelés szempontrendszere Minőségi szempontok A témáról mennyi volt a negatív, a közömbös (tárgyilagos, tényszerű), a pozitív hangvételű anyag? Milyen az arány? Kik azok az újságírók, akik rendszeresen egyazon hangvételben írnak rólunk? Milyen a megnyilatkozási arány, és milyen hangvételű a szereplésük? Dinamikus szempontok Változott-e a publikáció mennyisége? Megjelenések száma grafikonon A megjelenések havi bontása Változott-e a témakörök szubjektív megítélése? Leggyengébb és legintenzívebb szakasz A változások tartósak, vagy átmenetiek? Lehetséges trendek felállítása Mennyiségi szempontok Mennyi médium, hányszor foglalkozott a témával? A szakmai média hogyan foglalkozott a témával? A szerkesztett és az átvett hírek aránya mekkora? Hány újságíró foglalkozott a témával, kik ők? Alkalomszerűen, vagy visszatérően? Mely médiumok nem foglalkoztak a témával, mi jellemzi azokat?

35 A sajtóelemzés kérdései Hol van „rés” a kapcsolatban? Az újságírók és a téma viszonya Hogyan ítélik meg a témát? Az újságírói tevékenység megítélése (közömbös, elhatárolódó) Az anyagkészítés módja: saját, MTI OS stb. Média audit célirányos, könyvtárat érintő kérdések Cél az adott médiában milyen hírneve van könyvtárnak; az újságírók hogyan értékelik és tudják-e használni az általunk küldött anyagokat; tudják-e ki a könyvtár pr managere, sajtófelelőse stb. Tevékenység: médiakör/újságírói kör kiválasztása kérdések kidolgozása telefonhívások időzítése (lapindító,lapzárta stb) válaszok elemzése

36 NYILATKOZATI REND A KÖNYVTÁR MÉDIAKAPCSOLATI SZABÁLYZATA  Általános cél  A média tájékoztatására jogosultak köre  Nyilatkozó (1986. évi Sajtótörvény 11§. d.) „A bölcsesség művészete abban áll, hogy tudjuk, mi fölött kell átsiklanunk.” (William James)  Sajtótájékoztató  Kríziskommunikáció Interjúszervezés Fázisai: szemlélet, felkészülés, interjú, értékelés

37 A PR ÉS MARKETING NEM ROKONOK - IKERTESTVÉREK Stratégia és időzítés „ A stratégia és az időzítés a Marketing” Himalájája.” Al Ries - Jack Trout

38 7 P - PR Miért? Mit? Mikor? Miképp? Mi módon? Miből? Mennyiért?

39 A JÓ MÉDIAKAPCSOLAT TITKA A JÓ MÉDIAKAPCSOLAT TITKA Tegyen vagy mondjon bárki bármit - nekem jónak kell lennem. Mint ahogyan az arany, a smaragd, a bíbor is egyre azt hajtogatná: tegyen vagy mondjon bárki bármit, nekem aranynak, smaragdnak, bíbornak kell lennem - meg kell őriznem színeimet. Marcus Aurélius

40 Hamvas Béla: Útravaló „ A boldogságot csak az bírja el, aki elosztja. A fény csak abban válik áldássá, aki másnak is ad belőle. Mert amikor bennünket elküldtek, az útrabocsájtó Hatalom így szólt: Rád bízok minden embert külön, kivétel nélkül mindenkit. Segíts, adj enni, adj ruhát, mindenkire vigyázz úgy, mint magadra, és ne hagyd a sötétségben elmerülni! A mit szerzel, amit elérsz, amit tudsz, amit átélsz, osszad meg! Az egész világ a tiéd. Szabad vagy a kövektől az éterig. Ismerd meg, hódítsd meg, senki se tiltja! De jaj neked, ha magadnak tartod! Elbocsátlak téged is, mint mindenkit: felelős vagy minden emberért aki veled él, s el kell számolnod minden fillérrel, amit magadra költesz, minden örömmel, amit magadba zártál, és minden boldog pillanattal, amit magadnak tartottál meg. Most eredj, és élj, mert a világ a tiéd!"

41 „Fújjon mindig hátad mögül a szél. S míg újra találkozunk, hordozzon tenyerén az Isten.” (kelta-ír köszöntő)

42 Köszönöm a figyelmet! Keszi Erika Zsuzsanna protokoll és rendezvényszervező


Letölteni ppt "KÖNYVTÁRAK A MÉDIÁBAN Keszi Erika Zsuzsanna Mobil:06-30-4303450."

Hasonló előadás


Google Hirdetések