Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely."— Előadás másolata:

1 Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely

2  A piaci részesedés mögött rejlő dinamika mérőeszközei: •Ismertség (Awareness) •Attitűd (Attitudes) •Használat (Usage)  Számszerűsíti a fogyasztó ismereteit  „Nyomon követés”  hosszú távú változások követése.  Eredmények összehasonlítása a versenytársakéval  Teljesítményértékelés

3 A CÉL A VÁSÁRLÓI SZEMLÉLET ÉS VISELKEDÉS VÁLTOZÁSAINAK NYOMON KÖVETÉSE  A fogyasztó egymást követő szakaszokon mennek át az információ hiányától a termék első megvásárlásán keresztül a márkahűségig.  AZ AAU-mutatók ezen szakaszok nyomon követésére tervezték.

4 Különböző szinteket különítenek el:  Első említés: Első márka Mérhető (hány %-nak elsődleges)  Reklámismertség: Célvásárló/célcsoport hány %-a ismeri a márka reklámját Kampány/médiaspecifikus vagy a teljes reklám spektrum  Márka-/termékismeret: Hány % van specifikus tudása Bizalom a márka vagy termék összefüggésében

5  A fogyasztó márkákra vagy termékekre adott válaszához kapcsolódó mérés.  A fogyasztó hitének és annak erősségének kombinációja.  Legfontosabb mutatói:  Attitűd, tetszés, imázs  Észlelt ár-érték arány  Észlelt minőség/megbescsülés  Relatív észlelt minőség  Szándékok  Vásárlási szándékok

6  A vásárlók saját maguk által bevallott viselkedésének mérése  Vásárlási gyakoriságot és vásárlásonkénti mennyiség nagyságát vizsgálja.  Nemcsak azt hangsúlyozza, hogy mit vásárolunk, hanem azt is, hogy mikor és hol?  Hányan próbáltak ki egy márkát?  Adatok forrása:  Garancialevelek és regisztrációk, melyek gyakran díjakkal, véletlenszerű sorsolással ösztönzi a részvételt.  Rendszeresen adminisztrált felmérések. (telefonon, e-mailben, weben keresztül) Hányan utasították el?Hányan vették fel szokásaik közé?

7 Ismertség Attitűd Használat A hallgatóknak először tudniuk kell az Egyetem és a szak létezéséről, azután… attitűdöt és bizalmat alakítanak ki az Egyetemmel kapcsolatban, végül… beiratkoznak az Egyetemre és tapasztalatot szereznek róla.

8


Letölteni ppt "Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely."

Hasonló előadás


Google Hirdetések