Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MIÉRT, MIKOR ÉS HOGYAN SZOKJUNK LE A DOHÁNYZÁSRÓL? Jelencsics Cecília Állami Szívkórház Kardiológiai Rehabilitáció Balatonfüred.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MIÉRT, MIKOR ÉS HOGYAN SZOKJUNK LE A DOHÁNYZÁSRÓL? Jelencsics Cecília Állami Szívkórház Kardiológiai Rehabilitáció Balatonfüred."— Előadás másolata:

1 MIÉRT, MIKOR ÉS HOGYAN SZOKJUNK LE A DOHÁNYZÁSRÓL? Jelencsics Cecília Állami Szívkórház Kardiológiai Rehabilitáció Balatonfüred

2 A rehabilitáció célja, hogy azokról a dolgokról „rizikofaktorokról” beszéljünk, amelyeken tudunk változtatni.  Mozgás  Étrend  Dohányzás

3 MIÉRT szokjunk le?  Érszűkítő hatása  4000 vegyi anyag van benne  Rákkeltő  Tüdő betegségek  Fogíny sorvadást okoz  Öregíti a bőrt  Potenciát csökkenti  Immunrendszert gyengíti Találjuk meg a saját motivációnkat!!

4 Miért nehéz róla leszokni? Dohányosoktól kapott válaszok:  Szeretek dohányozni  Jólesik  Megnyugtat  Megszoktam  Örömet okoz  Reggeli kávét nem tudom elképzelni cigi nélkül  Étkezések után jólesik  Buliban, alkohol fogyasztásakor jobban kívánom  Ha unatkozom többet szívok

5 Miért nehéz róla leszokni? -magyarázat A dohányzás csapdája a gyors hatásban van. Nikotin útja: Tüdő → Agy → Jóleső érzés Közben mindenhol csak rombol a szervezetben.

6 Miért nehéz róla leszokni? - összegezve  A nikotin egy nap alatt kiürül a szervezetből,de az agyunknak hiányzik (ezen lehet segíteni).  A szokásaink rabjai vagyunk, a napi rutinfeladatokhoz társul a cigi (ezen is lehet segíteni).  Egyszerűen szeretünk dohányozni (erre nincs gyógymód).

7 HOGYAN KEZDJÜK? Döntsük el melyik csoportba tartozunk:  Dohányzom és nem akarok leszokni  Dohányzom és gondolkodom a leszokáson  Dohányzom és szeretnék leszokni egy hónapon belül  Már nem dohányzom Fontos, hogy NE csapjuk be magunkat!

8 Segítség igénybevétele Csak akkor értelme bármilyen segítségnek, ha az elhatározás 100%-os. Fajtái:  Nikotin tartalmú: tapasz, rágógumi  Nikotin mentes: gyógyszer,gyógynövény  Alternatív segítségek: pl. biorezonancia Pszichés vezetés Akaraterő helyett nem működik!

9 Menetrend  Elhatározásra jutni  Mérlegelni segítség igénybevételét  Kijelölni egy „füstmentes napot” és addig nullára csökkenteni a cigaretták számát  Tartani a dohánymentességet

10 MIKOR kezdjük?  Viszonylag nyugodt körülmények között  Köthetjük valamely fontos naphoz  Legyen aznap sok elfoglaltságunk  Ne halogassuk sokáig, mert minden szál ártalmas.

11 Amire figyelni kell! Hízás:  jobban lehet érezni az illatokat  Lassul az emésztés,  Pótcselekvés – csipegetés  Nő az étvágy Megoldás lehet:  Zöldség, gyümölcs  Folyadék  Mozgás

12 Amire figyelni kell! Feszültség Megoldás lehet:  Relaxációs technikák  Zene  Séta Nem tudok mit kezdeni a kezemmel  Könyv  Kézimunka

13 Jó tanácsok otthonra  Ne legyen a környezetében cigi.  Próbálja kerülni azokat a helyeket, ahol többet dohányzott.  Változtasson a napi menetrenden (pl. reggeli kávé).  Család legyen támogató, ne dohányozzanak Ön előtt.  Kérjen segítséget,ha elakad.  Ne keseredjen el, ha nem sikerül.  Tegye félre azt a pénzt, amit megspórol.  Legyen nagyon büszke magára, ha sikerült!!

14 SOK SIKERT KÍVÁNOK! KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "MIÉRT, MIKOR ÉS HOGYAN SZOKJUNK LE A DOHÁNYZÁSRÓL? Jelencsics Cecília Állami Szívkórház Kardiológiai Rehabilitáció Balatonfüred."

Hasonló előadás


Google Hirdetések