Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Papp Letícia SZTE-ÁOK VI. évf. Tippek és tanácsok.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Papp Letícia SZTE-ÁOK VI. évf. Tippek és tanácsok."— Előadás másolata:

1 Papp Letícia SZTE-ÁOK VI. évf. Tippek és tanácsok

2  Fokozatosan csökken a dohányzás okozta betegségek kockázata  Megszűnik a reggeli köhögés  Kevesebbet lesz beteg  Jobb lesz a közérzete, könnyebben kap levegőt  Jobb lesz a fizikai teljesítőképessége  Nem lesz kellemetlen a lehelete, nem lesznek sárgák az ujjai  Jobban érzi majd az ízeket  Nem lesz idő előtt ráncos a bőre

3  Sokkal aktívabb lesz, és kiegyensúlyozottabb  Megszabadul egy káros és költséges szenvedélytől (évente ezer Ft)  Nem árt majd családjának a passzív dohányzással  Kisebb az esélye annak, hogy a gyerekei dohányozni fognak, sőt tisztelni fogják akaratereje miatt

4  Szorongás  Alvási zavarok  Ingerlékenység, izgatottság  Türelmetlenség  Koncentrálási nehézség  Nyugtalanság  Sóvárgás a dohány után  Ürességérzés  DE! Néhány hét alatt magától megszűnik, vagy nikotin pótlással enyhíthető

5 Dohányzás ↓ Motiváció ↓ Elhatározás ↓ Visszaesés ← Leszokás → Nem dohányzás

6  Hozza meg a döntést!  Előre kitűzött napon hagyja abba  A hirtelen elhatározás sokszor hatékonyabb lehet  Nikotin pótlás  Gyógyszeres segítség  AKARATERŐ Minden fejben dől el!

7 Tapasz  Naponta 1x kell felhelyezni  Egyenletes nikotin szintet biztosít Rágógumi:  Csökkenti a rágyújtási kényszert  Fiataloknak, nem túl erős dohányosoknak Elektromos cigaretta  A dohányzás élménye megmarad, a károsító anyagok nélkül

8  Vényköteles, orvos írja fel  Rendszeres és pontos gyógyszerszedést igényel  18 év felettiek alkalmazhatják  Nem tartalmaz nikotint  Csökkenti a nikotin utáni sóvárgást és a megvonási tüneteket

9  Mondja el a környezetének, hogy le akar szokni  Szabaduljon meg azoktól a dolgoktól, melyek a dohányzásra emlékeztetnek.  Távolítsa el az összes cigarettát, nehogy a reflexeinek essen áldozatul.  Szellőztetés, illatosítás, takarítás, a ruhák átmosása

10 A szokások megváltoztatása  Kerülje azokat a szituációkat, melyekben rágyújtana (dohányzási napló)  Az étkezések utáni dohányzás helyettesítése gyógyteával. Jó hatású: menta+édesgyökér, zöld tea, kálmosgyökér  Sport, testmozgás! Kitűnő elfoglaltság, remek stresszoldó, jó közérzetet biztosít.  A szokások megváltoztatása

11  Gyűjtse össze azt a pénzt, amit eddig cigarettára költött.  Egy idő után költse el valamire, amit már régen meg akart venni vagy csinálni.  "Aki nem játszik, az nem is nyer!" - ha meg sem próbálja letenni a cigarettát, biztos, hogy nem fog megszabadulni tőle.

12  A KITARTÁS és AKARATERŐ  Ha nem sikerül rögtön leszokni, nem Ön lenne az első…  Legtöbb embernek csak sokadszorra sikerül!  Motiváló tényező  Barátok és a környezet segítsége  Ne legyen a környezetében dohányfüst. Kerüljük ezeket a helyeket, egészen addig, amíg csábítást érez a rágyújtásra.

13  Az elvonási tünetek: néhány hét alatt elmúlnak önkontroll, támogatás, nikotinpótlás, rizikós helyzetek kerülése, sport  Magabiztosság: túlságosan bízunk benne, „ha eddig kibírtuk, egy szál elszívásával nem szokunk vissza” az első cigaretta rossz szájízt okoz, de néhány óra múlva megkívánja a következőt kerüljük a megbotlást  Stressz: azt hisszük, hogy egy szál elszívása megnyugtat, de ettől később még erősebb lesz a nikotinéhség relaxáljunk  Félelem az elhízástól sportoljunk

14


Letölteni ppt "Papp Letícia SZTE-ÁOK VI. évf. Tippek és tanácsok."

Hasonló előadás


Google Hirdetések