Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola T a t a b á n y a 20 év 1985 - 2005.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola T a t a b á n y a 20 év 1985 - 2005."— Előadás másolata:

1 Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola T a t a b á n y a 20 év

2 A MÚLT…

3 Intézményünk Tatabánya legfiatalabb iskolája: 1985-ben 1985-ben épült. Régen volt… „Ha nincsen gyökered, elvisz a szél.” (A múlt…) 1..

4 Rajki Antalné Antalné igazgató akkori tantestületével iskolát teremtett itt – a semmiből. Az első évnyitó még úttörő-nyakkendőben: „Ha nincsen gyökered, elvisz a szél.” (A múlt…)

5 1990-ben iskolánk felvette Székelyföld szülöttének, szülöttének, Kőrösi Csoma Sándornak a nevét. Kitartása, tudása, hazaszeretete példa mindannyiunk számára. „Ha nincsen gyökered, elvisz a szél.” (A múlt…) Ünnepeinken azóta is fellobban tövében a két gyertya lángja: A návadó ünnepségen felavattuk a Barcsik Tibor Tibor által készített kopjafát.

6 Ekkor énekeltük először együtt a Székely Himnuszt Himnuszt és iskolai „ himnuszunkat ”. „Ha nincsen gyökered, elvisz a szél.” (A múlt…)

7 Megalapítottuk a Kőrösi-díjat, amelyet minden évben kiemelkedő munkájáért kap meg egy diák és és egy pedagógus. „Ha nincsen gyökered, elvisz a szél.” (A múlt…)

8 Kik is ők? „Ha nincsen gyökered, elvisz a szél.” (A múlt…) 6. Kőrösi-díjas tanáraink: Fülöp Ferencné Mező lászlóné Dalmadiné Végh Ilona Erdész Emőke Rajki Antalné Balatoni Emilné Henzer Zsuzsanna Szabóné Kulcsár Nóra dr. Vassné Jakab Gizella id. Barcsik Tibor Tomkóné Ujvári Zsuzsanna Gutyán Ágnes Mózes Gáborné Arató Mónika Kőrösi-díjas diákjaink: Kovács Mónika Ádám Mónika ifj. Barcsik Tibor Németh András Koroknai Alexandra Módos Renáta Klung Angéla Molnár Ágnes Frank Melinda Varga Tímea Márku Mónika Kalmár Petra Nedermann Dénes Eke Andrea Rigó Tünde

9 „Ha nincsen gyökered, elvisz a szél.” (A múlt…) Akkoriban jelent meg első iskolaújságunk. iskolaújságunk. Címlapján a „vándorló”, a célja felé igyekvő Csoma Sándor alakja. Azóta iskolaújságunkban, a havi rendszerességgel megjelenő „ Kőrösi Hírek ”-ben, újságíró-szakköröseink nyomon követik iskolai életünk minden jelentős eseményét.

10 A JELEN…

11 „Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) 8. Az eltelt évek alatt iskolánk sokat szépült, gazdagodott kívül…

12 „Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) 9. … és belül.

13 „Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) 10. A 2004/2005-ös tanév tantestülete

14 ben az országban elsők között kezdtük el az informatika oktatását 1. osztálytól kezdve. Ma már iskolánk az Országos Közoktatási Intézet „Gyermekinformatika” bázisiskolája. Tapasztalatainkkal másfél évtizede segítjük kollégáinkat szerte az országban.

15 12. Oktatómunkánk egyik sarokköve az anyanyelvi nevelés. Eddig elért városi, megyei, sőt országos sikereink bizonyítják eredményességét. Immár 10 éve hagyományosan mi vagyunk a házigazdái a 3-4. osztályosok „Kazinczy olvasási- és szépkiejtési” versenyének, amely ma már rangos regionális megmérettetésnek számít.

16 osztálytól kezdve kezdve két nyelv nyelv közül (angol, (angol, német) német) választhatnak tanulóink. Érdeklődő, tehetséges diákjainknak – igény szerint – alsóbb évfolyamokon is szervezünk játékos nyelvoktatást.

17 „Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) Kiemelten fontos terület iskolánkban a tehetséggondozás. Érdeklődésüknek, tehetségüknek megfelelően számos szakkör közül választhatnak tanulóink: színjátszó, nyelv, játék, fafaragó…

18 „Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) …kézműves-szakkör…

19 „Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) 16. …rajzszakkör….

20 „Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) …furulya-szakkör… …újságíró-szakkör.

21 „Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) Sportéletünk nagyon színes: „röpisulival” és „focisulivalvárjuk a hozzánk érkező lányokat, fiúkat. Sportéletünk nagyon színes: „röpisulival” és „focisulival” várjuk a hozzánk érkező lányokat, fiúkat. A hagyományos tavaszi Kőrösi foci- és röpikupa röpikupa évről évre egyre nagyobb érdeklődésre tart számot a város sportoló diákjai közt.

22 „Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) Sportolóink sok sok dicsőséget szereztek már iskolánknak. Erről tanúskodik a temérdek oklevél, érem és serleg.

23 „Hazára találtam, tudom, milyen e föld” „Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) Focistáink az országos NIKE-kupán a Népstadionban:

24 „Hazára találtam, tudom, milyen e föld” „Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) 21. A tehetség széleskörű kibontakoztatásához igen gazdag a kínálatunk : emelt szintű oktatást szervezünk szervezünk testnevelésből, tagozatjellegű, emelt óraszámú képzést nyújtunk nyújtunk informatikából és és angol nyelvből. Művészeti dráma- és táncoktatást táncoktatást is biztosítunk szervezett keretek között.

25 „Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) 22.. Iskolai Iskolai könyvtárunk az egyik leggazdagabb, legjobban felszerelt a városban: közel 9000 könyv, folyóiratok, számítógép, Internet, fejlesztő játékok várják diákjainkat. Nem csoda, hogy igen sűrűn látogatott mind a tanulók, mind a pedagógusok részéről óta a Nemzeti Tankönyvkiadó referenciaiskolája referenciaiskolája vagyunk, így könyvtárunk gyakran ad otthont a Kiadó rendezvényeinek, ahol megtekinthetők annak tankönyvei, kiadványai.

26 „Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) 23. Tehetséges tanulóink megfelelő képzése mellett hasonló figyelmet fordítunk fordítunk a felzárkóztatásra, fejlesztésre fejlesztésre szorulókra is. Velük – pedagógusainkon kívül – külön fejlesztő pedagógusok, logopédus, pszichológus, gyógytestnevelő foglalkozik itt helyben, az iskolában. Munkánkat a kiépített Belsőgondozói Rendszer is segíti, amely a tanulók nyomonkövetésében, mérésében, a személyre szabott fejlesztés kidolgozásában támogatja a pedagógusokat. Iskolánk Komárom-Esztergom Megyei Pedagógiai Intézet „BGR”- bázisiskolája.

27 „Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) 24. Színjátszóink neves városi, megyei és országos fesztiválokon érnek el kiváló eredményeket.

28 Diákjaink idejük túlnyomó részét az iskolában töltik. Ezért igen nagy súlyt fektetünk szabadidejük i i i igényes, hasznos eltöltésére. A diákönkormányzati rendezvényeink, családi programjaink nagyon népszerűek a gyerekek és a szülők körében egyaránt.  Akadályversenyek, kirándulások  Állatok,  Állatok, madarak, fák, föld világnapja Őszi, tavaszi papírgyűjtés  Egészségvédelmi  Egészségvédelmi nap  Almabuli  Almabuli – elsősök avatása  Teremdíszítő  Teremdíszítő versenyek  Klubnapközis  Klubnapközis foglalkozások  Sulidiszkók

29 „Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) ☺Z☺Z☺Z☺Zsetonos játékok ☺G☺G☺G☺Gyereknapi buli ☺D☺D☺D☺Daléneklő versenyek ☺K☺K☺K☺Ki mit tud? ☺J☺J☺J☺Jutalomkirándulások ☺N☺N☺N☺Negyedikesek búcsúztatója ☺B☺B☺B☺Buszos, családi országjárások ☺T☺T☺T☺Tanár-diák mérkőzések Karcsi bácsi a szeren: És még…

30 „Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) Az alsósok évek óta Csákányospusztán, a felsősök Balatonakaliban …

31 „Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) … és vízitúrákon nyaralhatnak.

32 „Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) Ünnepeink kovácsolnak minket igazi közösséggé. A nagyok ünnepi műsoraiból a kicsik is megérzik: mit is jelent kőrösisnek és magyarnak lenni… Nemzeti ünnepeink: október 6., október 23. és március 15.

33 „Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) 30. A Mikulás, Mikulás, a karácsony, karácsony, a farsang, farsang, az anyák napja, a gyereknap …

34 „Hazára találtam, tudom, milyen e föld” (A jelen…) 31. … a pedagógusnap, a Kőrösi-gála és aballagás tesznek minket nagy családdá.

35 „És akinek szép lelkében az ének, az hallja a mások énekét is szépnek.” Gondolatok, emlékek iskolánkról…

36 32. „…Az iskolában a tanterem ajtaját becsukva egy kis időre kizáródik a külvilág, csak a diák van ott, és én, a tanár… Aztán hazavisszük egymást egy-egy kijavítandó dolgozattal, felkészüléssel… Otthonunk megtelik gyerekekkel, iskolával; mi is ott vagyunk velük osztályzatainkkal, bejegyzett üzeneteinkkel, de leginkább a szeretetet, várakozást, biztatást adó figyelmünkkel…” (2000. városi városi pedagógusnapi ünnepi köszöntő) 14. éve a „KŐRÖSIT” hordom haza nap mint nap, s megyek sok helyre „haza” … Mózes Gáborné igazgatóhelyettes, igazgató a év Kőrösi-díjas pedagógusa

37 „És akinek szép lelkében az ének, az hallja a mások énekét is szépnek.” 33. „Büszke vagyok arra, hogy itt dolgozhattam. Kertváros legszélén iskolát teremtettünk, olyan iskolát, amely fáklya környezetében, s amelynek hitvallása lehet: Óvd meg gyermekeimet, óvd meg életüket, hogy különbek legyenek szüleiknél, és felépítsenek egy új és szebb világot. Egy világot tele szépséggel és jóakarattal, hogy szeretet és béke uralkodjon mindenütt.” Rajki Antalné igazgató, az év Kőrösi-díjas pedagógusa

38 „És akinek szép lelkében az ének, az hallja a mások énekét is szépnek.” 34. „20 éve nehéz feladatot vállaltunk: iskolaépületből igazi iskolát teremteni, amelynek lelke, hangulata, értékei, és hagyományai vannak.” Mező Lászlóné igazgatóhelyettes, az év Kőrösi-díjas pedagógusa

39 35. „…Ha időnként kételkedem is: kellek? Kell, amit csinálok? – elég egy apró emberke hozzám bújása, vagy egy kiskamasz mosolya (morgása), és tudom: itt a helyem!” Dalmadiné Végh Ilona igazgatóhelyettes, az év Kőrösi-díjas pedagógusa

40 36. „Volt tanáraim fogadtak. Szólt a gitár, 400 gyerek énekelte: Hazára találtam…Rólam, nekem szólt a dal. Megérkeztem. Hazaérkeztem.” Pányiné Segesdi Nóra igazgatóhelyettes

41 37. „Tanítványaim megannyi új dimenziót, új világot teremtenek. A velük átélt töri órák, könyvtári délutánok,, versenyek, táborok a Balatonnál, kenuzás a Bodrogon… mind életem legszebb pillanatai között szerepelnek.” Henzer Zsuzsanna az év Kőrösi-díjas pedagógusa

42 38. „Hogy is tudnám feledni azokat a pillanatokat: - amikor mi, tanárok énekeltünk az ünnepségeken, - amikor azokat a hatalmas papírsárkányokat hajtogattuk a Kőrösi-névadóra, - amikor együtt kirándultunk itthon és külföldön. Tudom, földrajzilag messze kerültem tőletek…,de én még mindig „kőrösisnek”érzem magam!” Emőke Erdész Harasta – Ausztráliából az év Kőrösi-díjas pedagógusa

43 39. „10 éves volt az iskola. Leírhatatlan az az odafigyelés, igyekezet, áhitat, amivel a gyerekek, tanárok készültek megmutatni a világnak, mit is tudnak ők. S mi, vendégek, meghatódtunk a varázslattól, ami körülölelt bennünket. A szemükből áradt a fény, az a bizonyos a mai világunkban oly keveset látott sugárzó fény.” Dr. Rónáné Falus Júlia - pszichológus az iskolaszék tagja

44 40. „A mi felelősségünk, mivé válik a gyermek. Számukra csak a legszebbet, legjobbat adhatjuk. Ezen munkálkodunk immár 20 éve közösen a Kőrösi Csoma Sándor Iskolával mint jó szomszéd – tisztelve és segítve egymás munkáját. Az eltelt 20 év alatt példaértékű szakmai és emberi kapcsolatot alakítottunk ki.!” Kiss Istvánné a Lila Óvoda vezetője

45 41. „A lányok szerettek idejárni. Mert őket is szerették. Mint mindenkit…Itt ez elvárás, és meggyőződésből, szívből segítenek. Ez egy szeretetre, segítségre, támogatásra méltó közösség!” Molnár Sándor - szülő az iskolaszék elnöke

46 42. „Bárki, ha akarja, megtalálja a saját Himaláját, ahova tartozhat, ahol dolgozhat, ahol megleli belső békéjét, és a nyugalmat, azt, melyet senki nem vehet el, senki nem zúzhat szét.” George Sarton: Alexander Csoma 1929

47 43. „Amikor megkaptam a Kőrösi-díjat, megváltozott az életem. Úgy éreztem, én is megtaláltam az én Himalájám felé vezető utat.” Molnár Ágnes az év Kőrösi-díjas tanulója

48 44.


Letölteni ppt "Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola T a t a b á n y a 20 év 1985 - 2005."

Hasonló előadás


Google Hirdetések