Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kompetenciafejlesztés - Tankönyvek

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kompetenciafejlesztés - Tankönyvek"— Előadás másolata:

1 Kompetenciafejlesztés - Tankönyvek
szakértői megbeszélés október 29.

2 Kiinduló pontok A tankönyv rendkívül fontos eleme a tanítási és tanulási környezetnek. A tankönyvkínálat vegyes minőségű. A feladat nem egy mások által összeállított és ajánlott „tuti tankönyvlista” beszerzése. A tankönyvválasztás és a tankönyvhasználat szakszerűségének fokozása a cél.

3

4

5 3. évfolyam

6 4. évfolyam

7

8

9

10

11

12

13

14 Egymástól eltérő szakszavak száma (Kémia 8. Nemfémes elemek)
39 67 102 57 20 40 60 80 100 120 1970-es évek 1980-as évek 1990-es évek 2000-es évek

15 Túl sokat markolnak

16

17 A szövegezés nem alkalmazkodik a tanulók olvasási képességeihez

18

19 Az illusztrációk alkalmazása nem elég tudatos és hatékony

20 Értékelési kritériumok összeállítása
A tankönyvértékelés és analízis módszerének megismerése A közismereti tankönyvek elemzése és értékelés Döntés Nem megfelelő Megfelelő A piaci kínálat összehasonlítása az értékelési kritériumok szerint. A tankönyv adta lehetőségek kihasználása és dúsítása Információk gyűjtése a piaci kínálatról. Tantestületi és egyéni továbbkép-zések A legalkalmasabb tankönyv kiválasztása A kompetencia alapú programcsomagok megismerése és felhasználása A tankönyvkiválasztás elveinek módosítás, pontosítása

21

22 A pedagógiai kutatási eredmények adaptálása
a tanulási célt meghatározó és téma lényegét bemutató bevezetések a problémafelvető szövegek, ábrák és kérdések az előzetes ismeretek feltárását elősegítő csoportos feladatok a személyes tapasztalatokra történő utalások a strukturált ismeretanyag érthető szövegek: ismerős, érdekes, tartalmilag és szövegtani szempontból is jól strukturált az önálló munkát igénylő tanulói feladatok a folyamatos tanulói reflektálást elősegítő kérdések a korábbi elképzelések és ismeretek újragondolására késztető feladatok az új ismeretek megértését (s nemcsak felmondását) igénylő ellenőrző feladatok

23

24 iskolakész oktatási programok tanár- és diákbarát taneszközök
A Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program 2.1 és 3.1 számú intézkedéseinek központi programjai iskolakész oktatási programok tanár- és diákbarát taneszközök esélyteremtő megoldások a hátrányokkal érkezőknek programra szabott továbbképzés és tanácsadás informatív diagnosztikus mérési rendszerek

25 Kompetencia alapú fejlesztő csomagok

26

27


Letölteni ppt "Kompetenciafejlesztés - Tankönyvek"

Hasonló előadás


Google Hirdetések