Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ELŐVÁROSI ÚTSZAKASZOK KÖZÚTI BIZTONSÁGI AUDITJA, VALAMINT FELÜLVIZSGÁLATA Tóthné Temesi Kinga Közúti biztonsági auditori alapképzés MMK

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ELŐVÁROSI ÚTSZAKASZOK KÖZÚTI BIZTONSÁGI AUDITJA, VALAMINT FELÜLVIZSGÁLATA Tóthné Temesi Kinga Közúti biztonsági auditori alapképzés MMK"— Előadás másolata:

1 ELŐVÁROSI ÚTSZAKASZOK KÖZÚTI BIZTONSÁGI AUDITJA, VALAMINT FELÜLVIZSGÁLATA Tóthné Temesi Kinga Közúti biztonsági auditori alapképzés MMK2016.10.21.

2 Az auditálás célja Az út biztonságos működése Minden úthasználó biztonságának növelése Potenciális közlekedésbiztonsági problémák azonosítása Javaslattétel a problémák megoldására Emlékeztető

3 Az útügyi műszaki előírások szabályozási rendszere Törvény Rendelet Szabvány Útügyi Műszaki Szabályzat Útügyi Műszaki Előírás

4 Baleseti okok megoszlása

5 Brendan Marsh

6

7

8 SOKKOLÓ KÉPEK

9 A biztonságos közúti környezet Nem tartogat meglepetéseket Elegendő, szabályozott, nem túl sok és lényeges információkat ad Tájékoztat a várható körülményekről Figyelmeztet a szokatlan körülményről Átvezet a szokatlan, konfliktusos szakaszon Megbocsájt a hibákért Emlékeztető

10 Veszélyhelyzetek Túlzott sebességkülönbségek Irányeltérések Nagy abszolút sebességek Kiszámíthatatlan helyzetek Emlékeztető

11 Terv felülvizsgálat (műszaki, tartalmi) Jogszabályoknak, műszaki előírásoknak való megfelelés ellenőrzése Tervjóváhagyás Gazdasági és egyéb (nem biztonsági) szempontok összevetése Kizárólag közlekedés biztonsági célzatú műszaki biztonsági ellenőrzés Mi a közúti biztonsági audit?

12 Átmeneti zóna

13 Átmenet a lakott területen kívüli és a lakott területi szakasz között

14 Jó megoldások

15

16

17

18

19 A 87. sz. főút Szombathely Északi bevezető szakasza Hossz:1,4 km Tervezési paraméter: –B.IV.b.B (60 km/h) –K.IV.B (70 km/h) Forgalomnagyság:7952 E/nap (2010) Személysérüléses balesetek (2007-2011) –Azonos ir. haladó jmű ütk.: 6 K –Gyalogos elütés: 2 S + 2 K –Szembe haladó jmű ütk.: 3 K –Pályaelhagyás: 2 K

20 Az út funkciója

21 Keresztmetszeti kialakítás Vonalvezetés Tervezett négynyomúsás 2+2 sávos keresztmetszettel

22 Csomópontok Farkas Károly utca Minerva utca SHELL üzemanyagtöltő állomás Toyota autókereskedés Szabadnép utca Földútcsatlakozások, kapubehajtók

23 További vizsgálandó paraméterek Melléklétesítmények Passzív védőberendezések Jelzőtáblák Burkolati jelek Világítás Egyéb útfelszerelések Növénytelepítés Műtárgyak Vasúti átjárók Megállóhelyek Gyalogos-átkelőhelyek Parkolás, árufeltöltés, szállítás

24

25

26

27

28 Problémák: Geometriai kialakítás és funkció nincs összhangban egymássalGeometriai kialakítás és funkció nincs összhangban egymással Nagy kihaladó sebességek a körforgalom utánNagy kihaladó sebességek a körforgalom után Rövid balra kanyarodó sáv az „előzési sáv” kezdete - ráfutás veszélyRövid balra kanyarodó sáv az „előzési sáv” kezdete - ráfutás veszély Alárendelt ágról balra kanyarodó az „előzési sávra” fordulAlárendelt ágról balra kanyarodó az „előzési sávra” fordul

29

30

31

32 Szombathely 70 Problémák Problémák: A település vége+sebességkorlátozás ellenére kialakuló magas sebességekA település vége+sebességkorlátozás ellenére kialakuló magas sebességek Vegyes kanyarodó sávok – ráfutás veszélyVegyes kanyarodó sávok – ráfutás veszély A haladó sáv a kanyarodók miatt gyakori sávváltásra kényszerülA haladó sáv a kanyarodók miatt gyakori sávváltásra kényszerül

33

34

35 Problémák: Belterületi határ nincs összhangban a forgalomszabályozássalBelterületi határ nincs összhangban a forgalomszabályozással Nincs megoldva a kerékpárosok továbbvezetéseNincs megoldva a kerékpárosok továbbvezetése

36

37

38 000000 Problémák: Fasor okozta „folyosóhatás” miatti megnövekedett haladási sebességekFasor okozta „folyosóhatás” miatti megnövekedett haladási sebességek Belterületi funkció és külterületi jelleg ellentmondásaBelterületi funkció és külterületi jelleg ellentmondása

39

40

41 Problémák: Csomóponti geometria nincs összhangban a forgalmi viszonyokkal – szükségtelen kanyarodó sáv szabálytalan előzésekre ösztönözCsomóponti geometria nincs összhangban a forgalmi viszonyokkal – szükségtelen kanyarodó sáv szabálytalan előzésekre ösztönöz Nincs megoldva a kerékpáros közlekedésNincs megoldva a kerékpáros közlekedés

42

43 Problémák: Az „előzési sáv” megszűnése a körforgalom becsatlakozásának területével egybeesik, nincs átmeneti zóna a megfelelő időben történő visszatérésreAz „előzési sáv” megszűnése a körforgalom becsatlakozásának területével egybeesik, nincs átmeneti zóna a megfelelő időben történő visszatérésre Árokburkoló beton elem (áteresz kifolyásánál) az ütközési zónában potenciális baleseti veszélyforrásÁrokburkoló beton elem (áteresz kifolyásánál) az ütközési zónában potenciális baleseti veszélyforrás

44 Útravaló Az audit jelentés tömör, lényegre törő, kizárólag közlekedésbiztonsági célzatú infrastruktúra vizsgálati szakvélemény. A problémákat egymástól elkülönítve, minél jobban be kell tudni azonosítani. Célszerű a problémát és a javaslatot sematikusan illusztrálni. Semmiképpen se tartalmazzon sok szöveget, annak bizonyítását, hogy nincs probléma.


Letölteni ppt "ELŐVÁROSI ÚTSZAKASZOK KÖZÚTI BIZTONSÁGI AUDITJA, VALAMINT FELÜLVIZSGÁLATA Tóthné Temesi Kinga Közúti biztonsági auditori alapképzés MMK"

Hasonló előadás


Google Hirdetések