Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÖBBET? JOBBAN. hatékonyságnövelő módszerek KIV2 GYAKORLAT 2016 Rostás Zoltán.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÖBBET? JOBBAN. hatékonyságnövelő módszerek KIV2 GYAKORLAT 2016 Rostás Zoltán."— Előadás másolata:

1 TÖBBET? JOBBAN. hatékonyságnövelő módszerek KIV2 GYAKORLAT 2016 Rostás Zoltán

2 Tudnak Önök dolgozni? … AKKOR EZ ITT ÖN?

3 És élvezik is?

4 A simább út… Amit az ember átlátni s megismerni fáradság nélkül nem tud, azt közönségesen inkább azon oknak tulajdonítja, mely apárúl fiúra, mint valamely igazság, axiómaképp ment át; mintsem annak józan s egészséges létét vagy nemlétét önerejével vizsgálná meg; inkább a régi szokás göröncsös útján izzad élte fogytáig, mintsem pillanatokig eszét fárasztaná egy kissé jobb szisztéma és simább út feltalálása végett. Gr. Széchenyi István

5 A mai óra célja 1.megismertetni Önöket a személyes hatékonyságnövelő módszerekkel (productivity) 2.azért, hogy ezt a későbbiekben a csoportmunkákban 3.és az egyéni (diploma, komplex) feladataikban hasznosítani tudják… 4.… és ha van ezzel kapcsolatban javaslatuk, jó tapasztalatuk (best practice) - osszák ezt meg most a többiekkel

6 Gyors önértékelés: osztályzatok? átlag? 1.Online kommunikáció 2.Olvasási készség 3.Íráskészség 4.Rajz- és vizuális készség 5.Hatékony jegyzetelés és adatbányászat 6.Problémamegoldó készség 7.Hatékony feladatmegoldás 8.IDŐGAZDÁLKODÁS komplexitás papír, toll, számozás 1-8-ig, osztályzatok, átlag – mennyi?

7 műsoron kívül… 1.Adják oda a szomszédjuknak, legyenek szívesek. 2.Kérjék meg, értékelje az írásképet, a rendezettséget, az olvashatóságot (fehér papíron fehér ceruzával…) 3.Csak annyit írjon rá: igen vagy nem. Ez arra a kérdésre válasz, hogy elcserélné-e Önnel az írását, vagy engedné-e, hogy Ön írja meg a zárthelyijét maga helyett. 4. EREDMÉNY? x (db) „igen” / létszám (fő) = y (%)

8 Néhány hallgatói dolgozat (írásképe) CENZÚRÁZVA. NEM SÉRTEGETJÜK A HALLGATÓKAT. BÁTORÍTJUK, BÍZTATJUK ŐKET.

9 …információgazdálkodás. A szellemi munka…

10 Ahol a legnagyobb feladat vár Önökre… Előadástechnika vs. hallgatói tervbemutató Öveges József professzor (a fizika Steve Jobs-a)

11 Akik átlaga kisebb mint 5,04 – azoknak a mai gyakorlaton… … szeretnénk megmutatni négy, az Építészkaron (és később is) jól használható kreatív, (közös) munkát serkentő módszert. ábrázolás és mindmap feladatlisták ötletmátrix infografika (5,05 átlagtól haza lehet menni)

12 listák első módszercsoport I II III IV

13 Mutasd a listád, megmondom ki vagy! Kérem, vegyék elő a listáikat…

14 Idő-feladat-fontosság listák 1.

15 Idő-feladat-fontosság listák 2.

16 Idő-feladat-fontosság listák 3.

17 Idő-feladat-fontosság listák 4.

18 mindmap második módszer I II III IV

19 ábrázolási módszerek és vizuális alátámasztási technikák az építési projekt menedzsmentben Á B R Á Z O L Á S T E C H N I K A Összeállította: Vidovszky István PhD külön gyakorlat lesz ebből

20

21

22 ODOO projekt facility management terve

23

24 1. gyakorlati feladat PROBLÉMA: Ön feltalálta a vízben oldódó csónakot. Ez többsíkú probléma lehet az Ön életében és munkásságában, de most maradjuk a technikai részleteknél. Alakítsanak négyfős csoportokat. Együtt fognak dolgozni a félév végéig. Adjanak maguknak egy nevet, tervezzenek logót. (Később találják ki/meg a csoportmunka-helyet a weben, ahol berendezik a virtuális irodájukat. Innen-ide küldik majd a (beadandó) file-okat, itt tárolják a saját anyagaikat, itt kommunikálnak.) MEGOLDÁS: Készítsen mindmap-et a csónak tulajdonságairól Cél: a sorozatgyártás megkezdése és az eladások növelése a kreatív iparban

25 ötletmátrix harmadik módszer I II III IV szakirodalom: Kaszás György: Gondolkodjunk, mert vagyunk! (HVG könyvek, 2011) webes források: https://lh6.googleusercontent.com

26 AZ ÖTLETMÁTRIX 1. 1.Határozzuk meg célunkat! 2.Írjuk fel vízszintesen a lehetséges paramétereket, tényezőket! 3.Az egyes tényezők alá függőlegesen írjuk fel a megoldásvázlatainkat, ötletvariációinkat, a többi oszloptól függetlenül! Csak a felső paraméter számít. 4.Keressünk lehetséges kombinációkat úgy, hogy minden oszlopból csak egy ötletet választunk ki! Minél merészebb a kapcsolódás, annál eredetibb az ötlet.

27

28 helyiségkapcsolati diagram

29 a mandala módszer egy strukturált, szabályozott és nagyon egyszerű eszközökkel operáló, mégis bonyolult problémákat is kezelni képes vizuális gondolkodási módszer

30 inspiráció: a tibeti mandalák (meditációs gyakorlatok színes homokkal)

31 a módszer lényege egy középponti gondolat (téma) köré épül a probléma teljes „körbejárására” alkalmas több szintű – a teljes képtől a részletekig egyszerre vizuális, asszociatív és strukturált segíti a részek közötti összefüggések feltárását Példa: egy cikk összefoglalója (8 fejezettel)

32 mindmap vs. mandala strukturált mindig 4-8 elemet továbbfejlesztő, egyensúlyra törekvő kötött rendszer tetszőleges mélységbe hatoló, az egyes ágakon kiegyensúlyozatlan, kifejezetten aszimmetrikus szabad rendszer

33 infografika negyedik módszer I II III IV szakirodalom: web: bárhol webes források:

34 A MÓDSZER LÉNYEGE adat rendszer üzenet vizuális design ….mert egy kép többet ér ezer szónál (???? Napóleon)

35 Melyik tantárgyra / Karra tippelnek?

36 Példák

37

38 Forrás: MITŐL LESZ JÓ A KOMPLEX TERVÜK?

39 INTÉZMÉNY INFRA- STRUK- TÚRA INFRA- STRUK- TÚRA GYŰJTE- MÉNY GYŰJTE- MÉNY értékközvetítés oktatás, nevelés tájékoztatás szórakoztatás kiszolgálás értékközvetítés oktatás, nevelés tájékoztatás szórakoztatás kiszolgálás használat üzemeltetés gazdálkodás fejlesztés használat üzemeltetés gazdálkodás fejlesztés gyűjtés, kutatás feldolgozás tud. közzététel állagmegóvás tárolás, őrzés gyűjtés, kutatás feldolgozás tud. közzététel állagmegóvás tárolás, őrzés manipuláció raktározás, védelem kezelés eszközei infotechnológia manipuláció raktározás, védelem kezelés eszközei infotechnológia ♠ MÚZEUMOK ♥ MŰKÖDÉSI ♣ MODELLJE ♦ ♣♦ ♠ ♥ biztonsági, kényelmi szolgáltatások ésszerű használat esztétikai értékek biztonsági, kényelmi szolgáltatások ésszerű használat esztétikai értékek interakció közvetítés befogadás reflexió, hatás interakció közvetítés befogadás reflexió, hatás intézményi/kulturális környezet hatalmi /szabályozási környezet technológiai/anyagi környezet gazd./pénzügyi környezet KÖZÖNSÉG intézmények fenntartók szponzorok viták és támpontok értelmezés, reflexió kulturális küldetés értékmentés és értékközvetítés oktatás, képzés tudományos teljesítmény árpolitika fund-raising reklám, szponzoráció partnerség, pályázatok költségvetési lobby hasznosítási bevételek hatékony gazdálkodás gazdasági admin. hatalmi/kulturális reprezentáció ideológiai megerősítés nemzetközi hírnév szabályozási (jogi) és költségvetési lobby kulturális politika média, sajtólobby működtetés technológiai megoldásai kényelmi / kereskedelmi berendezések energetika, kibocsájtás építészeti reprezentáció megközelítés, helyi védelem, épített körny. szolgáltatás, kommunikáció szolgáltatás, kommunikáció gazdálkodás szervezés, vezetés szervezés, vezetés szakmai tevékenységek szakmai tevékenységek KÖRNYEZET -- PARTNEREK – ERŐFORRÁSOK – TEVÉKENYSÉGEK TEVÉKENYSÉGEK GAZDASÁGI

40 Amreican University Students Activities

41 Hivatkozások szakirodalom: Herbert Simon – összes műve Pólya György: A gondolkodás iskolája (Akkord, 2000) Kaszás György: Gondolkodjunk, mert vagyunk! (HVG, 2011) webes források: html#.USDCsKU03Qg

42 2. gyakorlati feladat - csoportmunka A Mars lakói a föld meglátogatására készülnek. Szeretnék megismerni a sajátos szubkultúrákat, ezért felvették a kapcsolatot a Kari Hallgatói Önkormányzat képviselőivel. Készítsenek infografikát a BME Építészmérnöki Karáról marslakók számára. (A Marslakók eddig csak az angol és a piréz nyelvet sajátították el, alapszinten. De a képeket értik, régóta figyelnek minket.) Beadandó egy db jól látható és értelmezhető rajz, A4-es lapon, a csoport minden tagja által aláírva, a csoport nevével és logojával. EZT OLDJA MEG OTTHON VAGY A KÁVÉHÁZBAN…

43 Az otthon végzendő gyakorlatok beadása jelöljék meg a tankört és a csoport nevét és küldjék el a következő címre: gmail.com

44 Összefoglalás 1.megismerkedtünk néhány személyes hatékonyságnövelő módszerrel (productivity) 2.azért, hogy ezt a későbbiekben a csoportmunkákban – pl. a házi feladatukban 3.… és az egyéni (diploma, komplex) feladataikban hasznosítani tudják. 4.és kaptunk néhány jó ötletet, tippet is egymástól.

45 REMÉLEM HASZNOS IDŐT TÖLTÖTTÜNK EL EGYÜTT, KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET !


Letölteni ppt "TÖBBET? JOBBAN. hatékonyságnövelő módszerek KIV2 GYAKORLAT 2016 Rostás Zoltán."

Hasonló előadás


Google Hirdetések