Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szállodák és utazási irodák kapcsolata az idegenvezetőkkel (idegenvezetéssel) 2012. február 24. Kundi Viktória Kodolányi János Főiskola.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szállodák és utazási irodák kapcsolata az idegenvezetőkkel (idegenvezetéssel) 2012. február 24. Kundi Viktória Kodolányi János Főiskola."— Előadás másolata:

1 Szállodák és utazási irodák kapcsolata az idegenvezetőkkel (idegenvezetéssel) február 24. Kundi Viktória Kodolányi János Főiskola

2 A jó idegenvezető… Az idegenvezető PSZICHOLOGUS. Az idegenvezető PEDAGÓGUS Az idegenvezető JÓ EMBERISMERŐ Az idegenvezető EMPATIKUS képessége Az idegenvezető született SZERVEZŐ Az idegenvezető HATÁROZOTT, biztonsági érzést ad a csoportnak

3 Fogyasztói trendek változása S tabilitásigény T eljesítmény nyomása É lmények Ö nmegvalósítás Ú j nemi szerepek E gészség É rdekérvényesítés

4 Utazási irodák és idegenvezetők beválogatási rendszer: mik a paraméterek; „régi öregek” és „fluktuálódó újak”; – rossz megítélés; – szakmai felhígulás; ár-minőség arány vagy olcsóság mint versenyelőny; csoportkísérés – idegenvezetés; kapcsolattartás és problémakezelés;

5 Szállodák és idegenvezetők kapcsolata Elméleti oktatás alapján: „Az idegenvezető alapvetően nem kerül kapcsolatba a szállodával, ….” ?! – Csoportfogadást megelőző feladatok; Szobalista és foglalás ellenőrzése; Szobák elhelyezkedésének és fekvésének ellenőrzése; Szolgáltatások és bekészítések ellenőrzése; – Csoportelszállásolás; Szobaelosztás; – Tájékoztatási feladatok; Programok, transzfer és étkezés megszervezése; – Problémakezelés; – Ellenőrző és visszacsatolási feladatok; Beszámolók készítése – tájékoztatás az iroda felé;

6 Gazdasági válság és technológia boom Reakció: – Egyéni utakra való specializáció; – Előzetes tájékoztatásra való fókuszálás – materiális anyagok; – Költségcsökkentés – egy desztináció, egy idegenvezető, több iroda; – „Csoportkísérői” feladatkör;

7 Technológiai boom GPS-ek rohamos terjedése; – Idegenvezető funkció: POI (Point of Interest); 12 nyelven elérhető (magyarul is); Nevezetességek hanganyaggal történő bemutatása; Érdekességek, aktuális programkínálat; Folyamatosan frissül, DE! offline is működik; Telefonnal összeköthető, övre csatolható; Interaktív térképekkel – 4,9 euro/várostérkép, „városi séta”; – Ára: kb. 160 eurótól; – Előnye: offline – nem generál internet díjat;

8 Androidos telefonok további „előnyei” Olvasható értékelések szállodákról, nevezetességekről, éttermekről; Olcsó, rugalmas, könnyen (?!) kezelhető; Már nem csak a fiatalok körében; Azonnal látható az internet segítségével, hogyan értékelik a szállodánkat, éttermünket a szolgáltatásokat igénybe vevő turisták!

9 Szükség van-e idegenvezetőkre egyáltalán? – 1. Gazdasági és technológia fejlődés és következményei: – Elektrotechnikai eszközök rohamos terjedése; – Képzett humán erőforrás magas ára; – Telített piaci környezet a turisztikai szféra minden területén; Ki a hiteles idegenvezető? – HOPP ON - HOPP OFF; – ingyenes városnézés (borravalóért); – Orosztanárból átképzett német nyelvű idegenvezetők;

10 Szükség van-e idegenvezetőkre egyáltalán? – 2. Kell-e még az idegenvezető? – szállodák és utazási irodák együttműködése az idegenvezetőkkel; Bevált szakemberek vs. olcsó „szakemberek”; Tourinform irodák; Szállodák idegenvezető „kínálata”; – egyéni és utazási irodai csoportok mellé; Androidos idegenvezető programok térhódítása (POI); Térképes alkalmazások;

11 IGEN! Mert mi történik, ha probléma adódik? járatkésés, járattörlés – jár-e szállás és ellátás, és ki fogja ezt kiharcolni?; Baleset és egyéb problémák – a szakadékba esett utas és a zárt osztályra került vendég esete; Szállodai problémakezelés; Nyelvi problémák – Do you speak English? stb. Androidos készülékek hátrányai!

12 Köszönöm a megtisztelő figyelmet!


Letölteni ppt "Szállodák és utazási irodák kapcsolata az idegenvezetőkkel (idegenvezetéssel) 2012. február 24. Kundi Viktória Kodolányi János Főiskola."

Hasonló előadás


Google Hirdetések