Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Piackutatás régen és ma, valamint 10 év múlva Mi és miért változik? 2014. szeptember.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Piackutatás régen és ma, valamint 10 év múlva Mi és miért változik? 2014. szeptember."— Előadás másolata:

1 Piackutatás régen és ma, valamint 10 év múlva Mi és miért változik? szeptember

2 Milyen trendek alakítják a globális egészségipart? 2

3 A legfontosabb iparág alakító faktorok PERSZONALIZÁCIÓ: A páciens személyére szabott kezelések 1 2 SPECIALIZÁCIÓ: Multidiszciplináris teamek hozzák a terápiás döntéseket 3 RÉSZTVEVŐ BETEGEK: Nagyobb bevonódottság a terápiás döntésekbe 4 MOBIL EGÉSZSÉG: Monitorozó applikációk 6 TECHNOLÓGIAI FEJLŐDÉS: Felgyorsult technológia fejlődés a diagnosztika és a terápia tekintetében 5 BIG DATA: Elektronikus orvosi adatok / orvosi adatbázisok

4 4 Mit akarnak tőlünk az ügyfelek valójában?

5 Az ügyfeleink egyre többet szeretnének Kifinomultság: Terápiás ismeretek és tapasztalat Szabályozási környezet ismerete és alkalmazkodás Helyi ismeretek / globális elérés Hatékonyság: Idő-, költség- és energiahatékonyság Stakeholder menedzsment Márkanövekedés: Insight-ok & innovatív megoldások Magas hozzáadott értékű kutatások Konzultatív megközelítés

6 6 Mik az innováció irányai a szakmában?

7 SZIMULÁTOROK/PREDIKTÍV ESZKÖZÖK QUANTIFIED SELF KITERJESZTETT VALÓSÁG META DATA FELHŐ TECHNOLÓGIA RFID/ÉRZÉKELŐK GAMIFICATION APPIFICATION NEUROSCIENCE VALÓS IDEJŰ KUTATÁS

8 közelebb áll a hagyományos kutatási metódusokhoz az elemzés alapja a válaszadó véleménye, felidézései -MOBIL SURVEY-K -ONLINE SURVEY-K -ONLINE KÖZÖSSÉGEK -WEBCAM INTERJÚK -MOBIL KVALITATÍV / MOBIL ETNOGRÁFIA -MIKRO SURVEY-K Aktív megoldások a válaszadó minimális tudatos közreműködésével vagy anélkül szolgáltatott adatok a válaszadó tényleges viselkedéséről Passzív megoldások -KÖZÖSSÉGI MÉDIA ANALITIKA -SZÖVEGELEMZÉS -BIG DATA ELEMZÉS -EYE TRACKING -ARCELEMZÉS -BIOMETRIKUS ELEMZÉS SZIMULÁTOROK/PREDIKTÍV ESZKÖZÖK QUANTIFIED SELF KITERJESZTETT VALÓSÁG META DATA FELHŐ TECHNOLÓGIA RFID/ÉRZÉKELŐK GAMIFICATION APPIFICATION NEUROSCIENCE VALÓS IDEJŰ KUTATÁS A technológiai innovációk alakítják az új metodológiákat

9 9 Mi történik valójában a szakmában?

10 A strukturált kutatás helyett a közösségi kutatás válik jellemzővé 10 Közösségi kutatás Ösztönzi az emberek közötti kommunikációt Szociális és viselkedés alapú Dialógus Belemerülő Dinamikus Közös alkotás Időben pont ott és pont akkor Réteges eredmények Történetmesélés Strukturált kutatás Válaszadókat targetál Demográfiai alapú Monológ Lineáris Előre meghatározott Alkotás Időben hosszú Silószerű eredmények Adatriportolás

11 Potenciális kutatási témák egészségügyi mobilos adatgyűjtés tekintetében 11 Üzenetküldés Patikai felmérés Etnográfiai metodológiák Longitudinális naplós kutatások Azonnali impulz reakciók mérése Márka ismertség / fogadtatás

12 Helyhez kötődő mérések 12 HELY Otthoni kutatások – a házban bárhol Helyszín/esemény-fókuszú kutatások „Úton” vagy „Egy nap az életéből” típusú kutatások Médiahasználat Geolokációs adatok gyűjtése

13 A következő slide-okon a GRIT Report eredményeiből mutatunk be tanulságokat 13 A piackutatási trendekkel kapcsolatos évi adatfelvételen alapuló kutatás A téli kiadás alapjául 2229, 2013-ban elkészített interjú szolgált, 1786 beszállítói és 443 ügyfél oldalról A kutatás idősoraiban a fő tanulság, hogy a 2013-as év sok szempontból áttörést hozott a kutatási szakma számára a korábbi buzzword-ök lassan megvalósult projektekben öltenek testet, de a változás nem áll meg

14 In useUnder consideration 2013/142012/132013/142012/13 Online közösségek 49%45%33%38% Mobile survey-k 41% 45% Közösségi média analitika 36% 40%42% Szövegelemzés 33%31%35%37% Big data elemzés 31%0%38%0% Webcam-es interjúk 27%25%30%39% Eye tracking 26%23%25%21% Mobil kvalitatív 22%23%39%41% Mobil etnográfia 21%20%38%39% Micro-survey-k 19%0%32%0% Előjelzések 17% 27%30% Gamification 16%15%38%33% Crowdsourcing 14%13%33%30% Virtuális környezet 14%17%28%30% Arcelemzés 13%9%23%20% Neuroscience 11%9%25%22% Biometrikus elemzés 8%7%19%21% Szignifikáns növekedésSzignifikáns csökkenésBáziss 2012/13= 1,375, 2013/14=2,229 Forrás: GreenBook Research Industry Trends Report, Winter A korábbi évek folyamatos növekedése ugyan az elmúlt egy évben nem mutat szignifikáns változást, de jól látszik, hogy a használatban a többséget elérik az új eszközök Az online közösségek járnak legelöl az adaptáció folyamatában

15 A paradigmaváltást egyértelműsíti, hogy az iparág szereplői egyértelműen az online-ra és a mobil kutatásokra specializált cégekben látják a jövő ügynökségeit 15 Bázis n=2229 Forrás: GreenBook Research Industry Trends Report, Winter 2014 ÜgyfelekBeszállítók Szignifikáns növekedés Szignifikáns csökkenés HASZNÁLJAHASZNÁLNI TERVEZI A jövő kutatóügynökségének specializációjaAz új metodológiák adaptációja Online Mobil survey Big Data elemzés Közösségi média elemzés Online közösségek Fókuszcsoportok Online közösségek Mobil survey Közösségi média analitika Szöveg elemzés Big Data elemzés

16 A változást elsősorban pénzügyi okok vezérlik, de jelentős szerep jut a technológiák elterjedésének is 16 REAKCIÓK A VÁLTOZÁSOKRAA VÁLTOZÁS OKAI ÜgyfelekBeszállítók Ügyféloldali pénzügyi megszorítások Új metodológiák felfedezése A nem-tradicionális technológiák és technikák terjedése Új technológiák felfedezése Beszállítói oldali pénzügyi megszorítások Még többet kihozni a rendelkezésre álló forrásokból Ügyfél igény az innovációra Új mintavételi módok Tablet és okostelefon használat terjedése Technológiai invesztíció Forrás: GreenBook Research Industry Trends Report, Winter 2014

17 17 Hogyan változott az alábbi kutatási módszerek alkalmazása az Ön gyakorlatában? Komoly csökkenés CsökkenésKomoly növekedés Növekedés Jól látszik, hogy az adatközlő tudatosan formált és kommunikált véleménye egyre inkább háttérbe szorul a kutatásban, és az alaposabb feltárás érdekében a szofisztikáltabb megközelítések kerülnek előtérbe Stabil 57,9Online közösségek 53,7Kvalitatív 62,4 Közösségi média analitika 59Kvantitatív 69,3 Big Data elemzés / adatbányászat 67,7Etnográfia Bázis n=2229 Forrás: GreenBook Research Industry Trends Report, Winter 2014

18 18 Mire számíthatunk a jövőben?

19 A jövő további előremutató változásokat hoz az iparág szereplői szerint is 19 A következő öt év tekintetében mekkora változásokra számít az ön cége által előállított termékek és szolgáltatások tekintetében? Bázis n=2229Nincs szignifikáns különbség a régiók és a célcsoportok tekintetében Forrás: GreenBook Research Industry Trends Report, Winter 2014 Nagyon kicsi Sok Meglehetősen sok Valamekkora Rengeteg

20 20 Mobil kutatási appli- kációk Közösségi média kutatás Innovatív/új metodológiák Online megoldások Valós válaszok mérése Neuro- marketing Innovatív/új metodológiák Mobil kutatási applikációk Online megoldások Közösségi média kutatás Valós válaszok mérése LEHETŐSÉGEK Ügyfél oldali kutatókÜgynökségi oldali kutatók Nagyjából hasonlóan ítélik meg az ügyfelek és az ügynökségek az előremutató trendeket Forrás: GreenBook Research Industry Trends Report, Winter 2014

21 Valamint a veszélyeket is ugyanazokban a tényezőkben látják 21 Forrás: GreenBook Research Industry Trends Report, Winter 2014 VESZÉLYEK Ügyfél oldali kutatókÜgynökségi oldali kutatók DIY survey-k Közösségi média bányászat Online technikák helyettesítik az embert Büdzsé- hiány Egyéb válto- zások Büdzsé- hiány Egyéb válto- zások Közösségi média bányászat DIY survey-k Online technikák helyettesítik az embert

22 Lehetőségek ezek vagy veszélyek az egészségügyi piackutatási iparág számára? 22 Iparági veszélyek vs. lehetőségek A technológia kétélű fegyver: miközben hatékonyabbá, költségtakarékosabbá teszi a munkát, olyan eszközöket ad minden iparági résztvevő számára, amelyek a terület komoditizálódásához, az ügynökségek és ezzel együtt az emberi tapasztalat értékének negligálásához vezethetnek. A kutatóknak arra kell fókuszálniuk, hogy olyan insight-okat szállítsanak, amelyek üzleti növekedést hoznak, így az új technológiákat a saját szolgálatukba állítsák. Forrás: GreenBook Research Industry Trends Report, Winter 2014

23 Az optimisták számára egyéni és közösségi értékei is vannak az innovációknak, míg a pesszimisták rendkívül bizonytalanok 23 Lehetőség a személyes kiteljesedésre, sikerekre és elismerésre. Az identitás épülésének eszköze. Az értékek nem csak individuálisak, kifejezetten a kutatói közösség javát szolgálják az innovációk  nem csak egyes cégek, személyek profitálhatnak belőle, hanem az egész kutatási szakma. Forrás: GreenBook Research Industry Trends Report, Winter 2014 Optimisták által választott képek / szavak A jövőben több esélyünk lehet, hogy úgy érezzük, hogy … KITŰNNI A TÖMEGBŐL INNOVATÍV KÜLÖNLEGES KÜLÖMBÖZŐ KAPCSOLÓDÁS KÖZÖSSÉGI TÁRSASÁGI EGYÜTTMŰKÖDÉS HARMÓNIA ÖSSZETARTOZÁS IDENTITÁS TELJESÍTMÉNY GYŐZELEM JUTALOM ELISMERÉS SIKERES NYERTES A szöveg mérete utal az említés gyakoriságára Pesszimisták által választott képek / szavak A pesszimistákat ezzel szemben éppen a bizonytalanság jellemzi, amit az iparág gyors változásai diktálnak. Kockázatnak kitettnek és sérülékenynek érzik magukat. Félnek a kudarctól, a szakmai „alulmaradástól”. A kihívások okozta stresszre nem a fight, hanem a flight megoldást választják, kiábrándultak és érdektelenek. A szöveg mérete utal az említés gyakoriságára A jövőben több esélyünk lehet, hogy úgy érezzük, hogy … KOCKÁZAT VESZÉLY SÉRÜLÉKENYSÉG SIKERTELEN LEGYŐZÖTT BUKÁS TERMÉKETLEN ÉRDEKTELEN NEM HATÉKONY BIZTONSÁG ELKÖTELEZŐDÉS TELJESÍTMÉNY

24 Kik a pesszimisták és mi vezérli őket? 24 RÚGKAPÁLÓK MEGBÉKLYÓZVA GONDOLTESZÉREZMOND A piackutatás jövője nem az innováció és az enyém sem Használ innovatív technikákat (vonakodva) Fél, sérülékeny és nem érdekli „Csak akkor fogok új technikákat használni, ha kényszeríte- nek rá.” GONDOLTESZÉREZMOND Része akar lenni az innovációnak Nem hagyják, hogy használjon innovatív technikákat Irigy az innovációt vezetőkre „Az innováció a jövő, és én épp most maradok le róla.” RÚGKAPÁLÓK

25 Kik az optimisták és mi vezérli őket? 25 HULLÁMOK HÁTÁN STRATÉGIAI SZEM- SZÖGBŐL GONDOLTESZÉREZMOND A piackutatás jövője az innováció Vezeti és megragadja az innovációt Érdeklődő és motivált az úttörésre „Innováció nélkül a piackutatási insight-ok korlátozott értékűek.” GONDOLTESZÉREZMOND A piackutatás jövőjében fontos elem az innováció Alkalmazza az innovációt a bevált módszerek mellett Magabiztos, megbízható és sikeres a stratégiai beállítódása miatt „Az innováció új esélyeket hoz, kiegészíti a hagyomá- nyos kutatási metódusokat a mélyebb megértés érdekében.”

26 26 Köszönöm a figyelmet! 26 Szerencsés Dóra Egészségügyi üzletágvezető Ipsos Zrt.


Letölteni ppt "Piackutatás régen és ma, valamint 10 év múlva Mi és miért változik? 2014. szeptember."

Hasonló előadás


Google Hirdetések