Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kárpáti Gábor Innováció Menedzsment Központ, Dunaújvárosi Főiskola Mit is gondoljunk az innovációról?

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kárpáti Gábor Innováció Menedzsment Központ, Dunaújvárosi Főiskola Mit is gondoljunk az innovációról?"— Előadás másolata:

1 Kárpáti Gábor Innováció Menedzsment Központ, Dunaújvárosi Főiskola Mit is gondoljunk az innovációról?

2

3 - a tulajdonos nőnemű ? - az ügyvezető nőnemű? - csak nőket alkalmaz? - a vállalkozás termékét nők veszik igénybe? A vállalkozásokat emberek viszik és a személyiségük a mérvadó, nem a nemük. Szerintem ezért nincs valójában se női vállalkozás, se női innováció. Az viszont teljességgel érthető, ha támogatja egy társadalom, hogy a vállalkozások világában is erősödjön a női egyenjogúság és esélyegyenlőség! Mit is gondoljak a „női” vállalkozásról?

4 Női társadalmi szerepek és a vállalkozás kihívásai? Honnan eredhet a nők esélyegyenlőtlensége a vállalkozások világában? Női tradicionális társadalmi szerepek: -A „Gyermeket Szülő és Nevelő” – a kalandvágyó -A „Háztartást Vezető”- a második műszak -A „Családi Eseményszervező”- Kellemes karácsonyi ünnepeket! Ezen szerepek - kötött napirendet és időrendet, - határtalan figyelmet és - energiát követelnek. Ugyanakkor a vállalkozás kötetlen időfelhasználást és határtalan figyelmet és energiát követel. A megoldás kompromisszumok árán jön létre.

5 A nők az innováció motorjai! Nem megmondtam, hogy bontott csirkét hozzál?! Bontott csirkét, bontott csirkét..!!!

6 Az innováció fogalma Tértől és időtől függően relatív.

7 Az innováció fogalma Mégis mit gondol erről Európa? Az innováció – egy új, vagy egy jelentősen javított -termék (áru vagy szolgáltatás), vagy - eljárás (technológia) - egy új marketing módszer,vagy - egy új szervezeti módszer - az üzleti gyakorlatban, - munkahelyi szervezetben vagy - a külső kapcsolatokban. Ahhoz, hogy a cégek versenyképességében az újdonságot korrekten felmérjék, fogalomként az „új a piacra” elnevezést használják.

8 „Új a piacra”? –Földrajzilag hol van ez a piac? –Milyen -áru -szolgáltatás -technológia jellemzi ezt a piacot? – Milyenek a kínálati és milyenek a keresleti viszonyok? – Hogyan jellemezhető ezen a piacon a kínálati oldal versenye? – Az adott vállalkozás milyen helyzetben van ezen a piacon?

9 A termék innováció és az eljárás innováció fogalma A termék innováció (az áru és szolgáltatás bevezetése), új vagy jelentősen megújított termék, figyelemmel annak -tulajdonságaira -felhasználási céljára. (IPad és Iphone, illetve az AMAZON.com e-book shopja) Az eljárás innováció egy új, vagy jelentősen megújított -termelési vagy (szalma cellulóz használata a gyümölcslevekben) -szállítási módszer (sűrített levegős csőposta)

10 Marketing és szervezeti innováció fogalma A marketing innováció: új marketing módszerek alkalmazása, ami jelentős változással jár - a terméktervezésben, („24 órás” dezodor) - a csomagolásban, (dobozos fürtös paradicsom) - a termékelosztásban, (MLM- rendszerek) - a termék reklámozásában (házfelújító show-k) A szervezeti innováció az új szervezeti módszerek megvalósítását jelenti -a cég üzleti gyakorlatában (anno: mobil szolgáltatók irodái/MATÁV) -a munka szervezésében (on-line ügyfél rendszerek / hétfőn vagyunk 13-14 -ig nyitva) -a külső kapcsolatokban ( üzleti facebook kommunikáció)

11 Köszönöm a figyelmüket!


Letölteni ppt "Kárpáti Gábor Innováció Menedzsment Központ, Dunaújvárosi Főiskola Mit is gondoljunk az innovációról?"

Hasonló előadás


Google Hirdetések