Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Ránk ömlik a rózsaszín m ű anyag? A hagyományos és az elektromos játékipar hasonlóságairól és különbségeiről.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Ránk ömlik a rózsaszín m ű anyag? A hagyományos és az elektromos játékipar hasonlóságairól és különbségeiről."— Előadás másolata:

1 Ránk ömlik a rózsaszín m ű anyag? A hagyományos és az elektromos játékipar hasonlóságairól és különbségeiről

2 Feltevések Feltevések – egy aggódó felnőtt gondolatai a mai játékokról A hagyományos játékokat kiszorítják a videojátékok Az er ő szakos játékok el ő térbe kerülnek A játékboltok kínálata silány - a társasjátékok háttérbe szorulása - a m ű anyag, nem fejleszt ő elemek túlsúlya - a filmek, videojátékok megjelenése a hagyományos játékok között

3 A hagyományos gyermekjátékokat kiszorítják a videojátékok? A kutatás: kilenc fókuszcsoport 3., 7., és 11. osztályos diákok körében és három óvodásokkal Harmadik osztályosok: hagyományos és videojátékokat egyforma arányban említették (nem reprezentatív!) Óvodások: hagyományos játékok vannak el ő térben, de a tablet is nagyon népszer ű

4 A hagyományos gyermekjátékokat kiszorítják a videojátékok? „Szoktam LEGO-zni, Nerfezni - azzal a játékpisztollyal játszani -, nyáron fürdeni és számítógépezni és tabletezni.” -„Én csak itt, az informatikaórán, amikor lehet, akkor szoktam játszani számítógépen, otthon nem. -Én se nagyon. Igazándiból én inkább a szabadtéri játékokat szeretem, mint a bentit.” „Én olyan játékot játszom, hogy beírom a googlebe, hogy free.com és akkor kiad vagy 100 játékot és azzal szoktam játszani és a tableten is szoktam játszani meg néha zenét is hallgatok. Azon játszom például a temple runt, a traffic racet, meg még van nagyon sok, de ezeket szeretem.”

5 A hagyományos gyermekjátékokat kiszorítják a videojátékok? Az online-offline játékfejlesztések aránya megfordul Imaginarizáció – Nem csak a játékkínálatra hat az online világ Technika fejl ő dése  a videojátékok egyre inkább a feln ő tteknek szólnak

6 Az erőszakos játékok kerülnek előtérbe? A felnőtteknek készülő játékokra részben igaz – a gyerekeknek készülőkre kevésbé Megfigyeléseink alapján a hagyományos játékoknál nem látható ez a folyamat De mit gondol minderről egy gyerek?

7 A játékboltok kínálata silány? A társasjátékok háttérbe szorulása Épp ellenkez ő leg! – Kevés energia befektetéssel is nagy kínálatot találunk Épp ellenkez ő leg! – Kevés energia befektetéssel is nagy kínálatot találunk Boltmegfigyelés – Fejleszt ő játékokra szakosodott és hagyományos üzleteket is magában foglalt Boltmegfigyelés – Fejleszt ő játékokra szakosodott és hagyományos üzleteket is magában foglalt Forgalmazói és szakért ő i interjúk tapasztalatai Forgalmazói és szakért ő i interjúk tapasztalatai Érdekesség: a társasjátékos szubkultúra Magyarországon Érdekesség: a társasjátékos szubkultúra Magyarországon

8

9 A játékboltok kínálata silány? Filmek, videojátékok megjelenése a hagyományos játékok között „A különböz ő iparágak médiajelenségeket, médiaszemélyiségeket használnak fel arra, hogy vonzóbbá tegyék arculatukat és kínálatukat, és ezzel növeljék piacukat.” „A különböz ő iparágak médiajelenségeket, médiaszemélyiségeket használnak fel arra, hogy vonzóbbá tegyék arculatukat és kínálatukat, és ezzel növeljék piacukat.” „A mediatizáció egy fontos lehet ő ség arra, hogy társas és kulturális cselekvéseket árucikk-alakba foglaljunk, és ezen keresztül kereskedelmi célokra használjuk ki ő ket.” „A mediatizáció egy fontos lehet ő ség arra, hogy társas és kulturális cselekvéseket árucikk-alakba foglaljunk, és ezen keresztül kereskedelmi célokra használjuk ki ő ket.” „Az USA-ban a ’60-as évekt ő l kezdtek el együttm ű ködni a reklámügynökségek, a TV-m ű sor készít ő k és a játékgyártól.” „Az USA-ban a ’60-as évekt ő l kezdtek el együttm ű ködni a reklámügynökségek, a TV-m ű sor készít ő k és a játékgyártól.”

10 A játékboltok kínálata silány? Filmek, videojátékok megjelenése a hagyományos játékok között Nagyon jellemz ő folyamat – számtalan ilyen játék, használati tárgy készül A külön ilyen típusú játékokra szakosodott boltok megjelenése

11

12 A játékboltok kínálata silány? A műanyag, nem fejlesztő játékok túlsúlya? Attól függ, hol keresünk! – Nem mindegy, milyen típusú üzletet keresünk fel „És a játék-kínálat hogyan alakul? A kínálat tulajdonképpen bizonyos szempontból jól, mert a képességfejlesztő játékoknak van egy megszaladása, tehát, ugye, amit én Amszterdamból meg Rómából nagy nehezen gyűjtögettem össze, a hetvenes-nyolcvanas években, kilencvenes évek közepétől már itt vannak azok a remek játékok, amik, mondjuk, a nürnbergi győztes játékok és mindenféle cég be tudott törni, és hozzák a jobbnál jobb játékokat. Ugyanakkor meg, ha bemegy az ember egy gagyibb játékkereskedésbe, ahol erre nem nagyon figyelnek oda, hogy válogatott játékrendszer legyen, és akkor így ránk ömlik a rózsaszín műanyag száz négyzetméteren.” (Páli Judit, gyermekpszichológus)

13 Tehát? Aki keres, az talál – Minden játéktípusból nagyon széles a kínálat Aki keres, az talál – Minden játéktípusból nagyon széles a kínálat Hogy mit vásárlunk, szinte csak t ő lünk függ: Hogy mit vásárlunk, szinte csak t ő lünk függ: b ő séges kínálat, fejleszt ő -nem fejleszt ő játékok hasonló ára

14 Köszönjük a figyelmet! Nagy Bálint balint.nagy.tnv@gmail.com Steinsits Rita steinsits.rita@gmail.com


Letölteni ppt "Ránk ömlik a rózsaszín m ű anyag? A hagyományos és az elektromos játékipar hasonlóságairól és különbségeiről."

Hasonló előadás


Google Hirdetések