Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

M ASZKOK MÖGÖTT A gyermekpszichodráma módszerének bemutatása Készítette: Kovács Ágota.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "M ASZKOK MÖGÖTT A gyermekpszichodráma módszerének bemutatása Készítette: Kovács Ágota."— Előadás másolata:

1 M ASZKOK MÖGÖTT A gyermekpszichodráma módszerének bemutatása Készítette: Kovács Ágota

2 Terápiás technika Szerepek eljátszása A csoport mint terápiás tér

3 Hatása szimbolikus kifejezési mód: rajz, mese probléma távolítása „mintha”-játék

4 K IKNEK JAVASOLT ? Akiknek a kétszemélyes terápiás kapcsolat túl szoros, nehézséget okoz Magatartászavarok Pszichoszomatikus zavarok Pszichoszociális problematika 1. Diagnosztika 2. Kiválasztás, illesztés 3. Csoportalakítás

5 A PSZICHODRÁMA CSOPORT SAJÁTOSSÁGAI Életkor: 6-18 év Mérete: 5-7 fő Két vezető, ideális esetben egy nő és egy férfi Időtartam: perc, életkortól függően Gyakoriság: heti egy alkalom Hossza: egy félév vagy egy teljes tanév lehet Csoportszerkezet: inkább zárt csoportok Próbaidő

6 H OGYAN ÉPÜL FEL EGY ALKALOM ? Bevezető kör Ráhangolódás Beöltözés Történet-játszás Kilépés a szerepekből Zárókör

7 A CSOPORTVEZETŐK SZEREPE Narrátor Negatív figurák eljátszása Segítő, facilitátor működés: a gyermek segítése abban, hogy választott szerepét meg tudja valósítani Megfigyelő-szerep Szülőkkel való kapcsolattartás, konzultáció

8 ESETBEMUTATÁS: GÁBOR o Az óvodában nincs barátja, peremhelyzetű o Általában felnőtt társaságot keres vagy magányos an játszik o Nagyon értelmes, de gazdag képzeletvilágát és gondolatait sokszor még a felnőttek is nehezen követik o Az új, bizonytalan helyzetek megviselik

9 K EZDETEK : AZ ELSŐ NÉGY ALKALOM Körbe-körbe járkált, hangosan mesélte véget nem érő történeteit Kedvelt motívuma a kincsőrző szerepe „A kincseket senki se találja meg!” A levezető körben nem ült le közénk, nem evett a közös gyümölcsből sem

10 F ORDULÓPONT Farsangi bál az óvodában Fokozott igény feszültségei kijátszására: A csillagszemű macska és a vízi szörny

11 S ZÖVETSÉG G ÁBOR ÉS A KISLÁNY KÖZÖTT A kislány „fordítja” Gábor ötleteit, történeteit a többieknek Gábor meséiben ezt a kislányt teszi meg főszereplőnek, akit ő védelmez „A kincshez csak a hercegnő férhet hozzá!”

12 Ú JABB VÁLTOZÁS Gábor elkezdett figyelni a többi gyerekre, egyre többet maradt a háttérben és engedett teret a többieknek O Gábor otthonról édességet hozott a gyerekeknek, amit együtt ettünk meg

13 A Z UTOLSÓ TÖRTÉNET „Mindegyik gyerek kincskereső, akik egy nagy közös barlangban laknak. Rengeteg kincset találnak felfedező útjaikon, amiket mind hazavisznek és együtt nézegetik meg őket.”

14 A CSOPORT HATÁSA Gábor kezdetben zárt világába nem engedett be mást, saját kincseit védte, óvta a külvilágtól Először egy kislányt fogadott bizalmába Empatikus készsége sokat fejlődött Az egyéni kincs a csoport közös kincse lett Gábor az óvodában is egyre több barátot szerzett

15 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "M ASZKOK MÖGÖTT A gyermekpszichodráma módszerének bemutatása Készítette: Kovács Ágota."

Hasonló előadás


Google Hirdetések