Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

GC-GRUPPE Épületgépészet felsőfokon… GIENGER Épületgépészet Helyes piaci magatartás nagykereskedő szemszögéből Előadó: Kopjár Szilárd Termékmenedzser.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "GC-GRUPPE Épületgépészet felsőfokon… GIENGER Épületgépészet Helyes piaci magatartás nagykereskedő szemszögéből Előadó: Kopjár Szilárd Termékmenedzser."— Előadás másolata:

1 GC-GRUPPE Épületgépészet felsőfokon… GIENGER Épületgépészet Helyes piaci magatartás nagykereskedő szemszögéből Előadó: Kopjár Szilárd Termékmenedzser

2 1.GC-GRUPPE piaci jelenléte 2.GIENGER üzletpolitikája, értékesítési útvonalak 3.Minőségi termékek bevezetése, értékesítése 4.Üzleti etika avagy erkölcsös magatartás a piacon TÉMÁK

3 GC-GRUPPE termékcsoportjai és saját márkanevei

4 A GC jelenleg 18 országban 1000 eladási ponttal aktív Részletesen: 163 vállalat-cég eladási pont alkalmazott  Manapság 4 országban piacvezető! GC-GRUPPE piaci jelenléte

5 820 GC-lerakat (GC, G.U.T.,EFG) Németországban… szakmai kompetencia több, mint alkalmazott által ebből üzletkötő 65 GC-mérnök üzletkötő a projektek támogatására GC piaci jelenléte Németországban

6 GC európai jelenléte

7 8 országban, több mint alkalmazottal vagyunk jelen 241 lerakattal... és a GC további fejlődési fázisban van Csehország: 78 lerakat, 700 alk. Lengyelo.: 126 Lerakat alkalmazott Magyarország: 22 lerakat, 120 alk. Ukrajna 4 lerakat, 50 alk. Románia 3 lerakat Bulgária 1 lerakat, 10 alk. Oroszország 1 lerakat, 20 alk. Szlovákia: 4 lerakat, 30 alk. GC kelet-európai jelenléte

8 Központok, alapítási év: Pécs – lerakat Budapest – lerakat Veszprém – lerakat GIENGER eladási pontok Magyarországon

9 Piaci szereplők azok, akik termelési vagy fogyasztási tevékenységükkel befolyásolják a piaci folyamatokat. Ezek lehetnek - személyek, fogyasztók - szervezetek és csoportok, vállalatok, intézmények, költségvetési szervezetek Piac első számú szereplője a FOGYASZTÓ, VÉGFELHASZNÁLÓ. De egyben minden piaci szereplő kettős szerepben van jelen a piacon. Egyrészt mindenki vevő: - hiszen a szükségleteinket a piacról szerezzük be Másrészt mindenki eladó: - terméket, szolgáltatást, munkaerőt, mások tőkéjét megtakarításait értékesít. PIAC FELÉPÍTÉSE, ALAPOK

10 GYÁRTÓ Termék & minőség KIVITELEZŐ Tanács & szerelés FELHASZNÁLÓ Elégedettség A piac (GIENGER) alapvető feladata, hogy kapcsolatot teremtsen a fogyasztók és a gyártók között, közbeiktatva az adott termékre szakosodott kivitelezőket és értékesítse a kiválló minőségű termékeket. Ezt az üzletpolitikát a GC-Gruppe már több mint 35 éve képviseli minden országban ahol jelen van az adott piacon. GIENGER ÜZLETPOITIKÁJA 3 lépcsős értékesítési út

11 GIENGER ÜZLETPOITIKÁJA A GIENGER központok közösen és rugalmasan dolgoznak, mindegyik önálló vállalatként intelligens együtt mûködésben. Csaknem mindenütt az Ön személyes szolgálatára áll a piros-sárga jel, ami az igazi partneri kapcsolat jele. Kizárólag ellenõrzött termékek - gyakran kizárólagos értékesítési joggal - rövid szállítási határidõk és aktív támogatásunk a szakemberek részére világosan tükrözik célunkat: a legjobbnak lenni az iparágban. A fogyasztó elégedettségét eközben mindig szem elõtt tartjuk. Ezért csak szakosodott cégen keresztül szállítunk, és javasoljuk a szakember által történõ beszerelést. Csak ez nyújt garanciát a kiváló minõségü termékek tökéletes beszerelésére, hosszútávon, biztonságos működésére. Kompetencia, partneri viszony és az értékesítési útvonal abszolút tisztelete!

12 A minőség valamely termék vagy szolgáltatás olyan tulajdonságainak és jellemzőinek összessége, amelyek alkalmassá teszik kifejezett vagy elvárt igények kielégítésére. A „követelményeknek való megfelelőség” kiterjed: a műszaki minőségre (specifikáció, szabvány), a költségekre (ár, használat, szerviz), a szállítási feltételekre (idő, hely, mennyiség) a vevő, a gyártás és a környezet biztonságára, a viselkedésre (gyorsaság, udvariasság) a vevőszolgálatra (a reklamációk kezelése, tanácsadás). Mindez együtt a teljeskörű minőség! Minőségi termékek a GIENGER csoportnál

13 műszaki minőség (specifikáció, szabvány):CE-0085BL0514, EU/90/396/EWG, DIN EN 677, DIN EN 483, DIN EN 625, DVGW VP 113 költségek (ár, használat, szerviz):Ár/érték arány piaci, szerviz kialakítva szállítási feltételek (idő, hely, mennyiség):Raktáron GC központokban vevő, a gyártás és a környezet biztonsága:több mint 90 éves tapasztalat gyártásban és kereskedelemben 3X „Sehr gut” minősítés, ISO 9001:2000, ISO 14001:1996 viselkedés (gyorsaság, udvariasság)Műszaki támogatás, gyors kiszolgálás vevőszolgálat (a reklamációk kezelése) Kialakítva Európai tervezésű és gyártású termék. Made in Germany Minőségi termékek a GIENGER csoportnál BRÖTJE kondenzációs gázkazánok

14 műszaki minőség (specifikáció, szabvány):Solar Keymark 011-7S1785 F költségek (ár, használat, szerviz):Ár/érték arány piacon a legjobb, szerviz kialakítva szállítási feltételek (idő, hely, mennyiség):Raktáron GC központokban vevő, a gyártás és a környezet biztonsága:több mint 20 éves tapasztalat gyártásban és kereskedelemben Gyártva évente több min 1,5 millió m2, ISO 9001:2008, ISO 14001:2004 viselkedés (gyorsaság, udvariasság):Műszaki támogatás, gyors kiszolgálás vevőszolgálat (a reklamációk kezelése):Kialakítva Európai tervezésű és gyártású termék. Made in Austria. Minőségi termékek a GIENGER csoportnál COSMO FUTURE napkollektorok

15 Az adott szó ereje Az ígéretet így definiálhatjuk: Nyomatékos fogadalom vagy kijelentés, amely valakit valaminek a megcselekvésére kötelez. Ezzel szemben a legtöbb ember a következőket gondolják és mondják: - megteszem, ha hasznom származik belőle - megteszem, ha a törvény kényszerít rá Ma, ha szinte akármiről megegyezel, a szerződést át kell néznie jó pár ügyvédnek, hogy meggyőződhess: nem tartalmaz-e kiskapukat amelyek mentesítik a másik felet a rá háruló ígéret teljesítése alól. Sőt gyakran ma a legjobban fizetett, legsikeresebb ügyvédek azok, akik a legfélreérthetőbb nyelvezetet szerződés formába öntik, hogy a valódi szándék látszata megmaradjon, de azt ne kelljen végrehajtani. Üzleti etika avagy erkölcsös magatartás a piacon

16 Az üzlet rabjai 1. Tünet: Felsőbbrendűség érzése Ilyenek a „self-made” üzletemberek. Sok ember együttes erőfeszítése tehet csupán valakit sikeressé, nem kizárólag csak saját maga. 2. Tünet: Túlhajszoltság Az ilyenek gyakran órát is dolgoznak egy héten és azt hiszik hogy ez szükséges és normális. Ezzel csak saját magukat hajszolják szélsőségekbe és ezt megkövetelik környezetüktől is. Elfogadható 60 munkaóra, hogy még a családi, baráti kötelék is egészségesen megmaradjon. 3. Tünet: Mértéktelen hitelek Üzleti etika avagy erkölcsös magatartás a piacon

17 Az üzlet rabjai 4. Tünet: Szervezetlenség Más szóval: restség. „Aki lustán dolgozik, elszegényedik, de a szorgalmas munka meggazdagít”. Bizonyos mértékig mindannyian szervezetlenek vagyunk. Szervezetlenségünk mértéke gyakran aktuális teendőinktől függ. A szervezettség az üzleti világban nélkülözhetetlen szükséglet, nem pedig alternatíva. Gyártó cégek esetén növekvő kereslet kielégítése esetén a minőségromláshoz vezethet a szervezetlenség. 5. Tünet: A „szedd-meg-magad” mentalítás. Sokan a gyors meggazdagodást látják a vállalkozásokban és abból hamar ki lehet szállni. Azok akik ezt a filozófiát vallják, tönkrement életeket hagynak maguk mögött. Ez a mentalitás mindig a mohóságon alapulnak, és minden mohóság gyökere az „előbb én”-mentalitás. „Semmit ne tegyetek önzésből, se hiú dicsőségvágyból, hanem alázattal különbnek tartsátok egymást a magatoknál” Üzleti etika avagy erkölcsös magatartás a piacon

18 Hat alapvető üzleti követelmény 1. Légy becsületes „Tartsd távol szádtól a csalárdságot és távolítsd el ajkaidról a hamisságot” 2. Légy felelősségre vonható 3. Minőségi termék elfogadható áron Egy cég által kínált termék és szolgáltatás értéke többet mond a nagyközönség számára, mint a vállalat tevékenységének bármely más aspektusa. 4. Tisztelt hitelezőidet Ők azok akik árút vagy pénzt adnak kölcsön, de sokan őket a működő tőke kamatmentes forrásának tekintik. Tisztességtelen az aki úgy rendel meg terméket vagy szolgáltatást, hogy nem áll rendelkezésre a cserébe adandó pénzösszeg. 5. Légy tisztességes alkalmazottaidhoz. Egyenlő mérce 6. Légy becsületes az alkalmazottaidhoz és ügyfeleidhez Üzleti etika avagy erkölcsös magatartás a piacon

19 Példák Közlekedési szabályok betartása.Az igazmondás követelménye a bíróság előtt. Az igazmondás követelménye általában. A reklám élet szabályozása (mi tartozik a Gazdasági Versenyhivatalra, mi a Bíróságra). Ifjúsági és gyermek sajtóban a szeszesital reklámozásának tilalma. Gyermekek felé irányuló reklámban negatív erkölcsi értéket hordozó minta szerepeltetésének kiküszöbölése. csak a jog által szabályozott terület jog mind a jog, mind az erkölcs által szabályozott terület csak az erkölcs által szabályozott terület erkölcs Jog és erkölcs kapcsolata Üzleti etika avagy erkölcsös magatartás a piacon

20 Erkölcs és gazdaság kölcsönhatása 1. Sohasem léteznek egymás nélkül. 2. Kapcsolatuk egyaránt fontos mindkettő számára. 3. Viszonyuk a változó valóságnak megfelelően változó és koronként meghatározott. Hol harmonikusabb, hol ellentmondásosabb. 4. A gazdaság nem normarendszer. Üzleti etika avagy erkölcsös magatartás a piacon

21 Erkölcs és gazdaság kapcsolata különböző vélemények alapján: 1. Gazdasági pozitivizmus: a gazdaság és az erkölcs két külön szféra („a pénznek nincs szaga” „az üzlet az üzlet”) 2. Másik koncepció: a gazdaságot nem szabad az erkölcstől teljesen különválasztani 3. USA és Nyugat-Európa: a gazdaság, a sikeres üzleti tevékenység számára nemhogy nem ártalmas, de szükséges az erkölcsi tényezők figyelembe vétele: vállalati etikai kódexek létrejötte, Európai Üzleti Etikai Hálózat megalapítása Üzleti etika avagy erkölcsös magatartás a piacon

22 A vállalat jó hírneve mind a partnerek, mind a vásárlók körében lényegesen nagyobb érték, mégpedig profitban kifejeződő érték, mint hogyha ez etikátlan termelés, árak, tisztességtelen verseny és egyéb megkérdőjelezhető formák miatt elvész. Üzleti etika avagy erkölcsös magatartás a piacon

23 Mottónk: Aki abbahagyja, hogy törekedjen a jobbra, az abbahagyja azt is, hogy jó legyen. Wer aufhört, besser zu werden, hört auf, gut zu sein. Felhasznált irodalmak: Kardos Lea: Üzleti etika; Jog, erkölcs, gazdaság Larry Burkett: Pénz és üzlet a biblia tükrében GC-GRUPPE céginformációs kiadványa Köszönöm figyelmüket! GC-GRUPPE Épületgépészet felsőfokon… GIENGER Épületgépészet


Letölteni ppt "GC-GRUPPE Épületgépészet felsőfokon… GIENGER Épületgépészet Helyes piaci magatartás nagykereskedő szemszögéből Előadó: Kopjár Szilárd Termékmenedzser."

Hasonló előadás


Google Hirdetések