Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

GC-GRUPPE Épületgépészet felsőfokon… GIENGER Épületgépészet Helyes piaci magatartás nagykereskedő szemszögéből Előadó: Kopjár Szilárd Termékmenedzser.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "GC-GRUPPE Épületgépészet felsőfokon… GIENGER Épületgépészet Helyes piaci magatartás nagykereskedő szemszögéből Előadó: Kopjár Szilárd Termékmenedzser."— Előadás másolata:

1 GC-GRUPPE Épületgépészet felsőfokon… GIENGER Épületgépészet www.gienger.hu Helyes piaci magatartás nagykereskedő szemszögéből Előadó: Kopjár Szilárd Termékmenedzser 2012.06.09

2 1.GC-GRUPPE piaci jelenléte 2.GIENGER üzletpolitikája, értékesítési útvonalak 3.Minőségi termékek bevezetése, értékesítése 4.Üzleti etika avagy erkölcsös magatartás a piacon TÉMÁK

3 GC-GRUPPE termékcsoportjai és saját márkanevei

4 A GC jelenleg 18 országban 1000 eladási ponttal aktív Részletesen: 163 vállalat-cég 1.179 eladási pont 15.687 alkalmazott  Manapság 4 országban piacvezető! GC-GRUPPE piaci jelenléte

5 820 GC-lerakat (GC, G.U.T.,EFG) Németországban… szakmai kompetencia több, mint 11 000 alkalmazott által ebből 1.400 üzletkötő 65 GC-mérnök üzletkötő a projektek támogatására GC piaci jelenléte Németországban

6 GC európai jelenléte

7 8 országban, több mint 2 800 alkalmazottal vagyunk jelen 241 lerakattal... és a GC további fejlődési fázisban van Csehország: 78 lerakat, 700 alk. Lengyelo.: 126 Lerakat 1.900 alkalmazott Magyarország: 22 lerakat, 120 alk. Ukrajna 4 lerakat, 50 alk. Románia 3 lerakat Bulgária 1 lerakat, 10 alk. Oroszország 1 lerakat, 20 alk. Szlovákia: 4 lerakat, 30 alk. GC kelet-európai jelenléte

8 Központok, alapítási év: Pécs – 1991 7 lerakat Budapest – 1993 7 lerakat Veszprém – 2006 4 lerakat GIENGER eladási pontok Magyarországon

9 Piaci szereplők azok, akik termelési vagy fogyasztási tevékenységükkel befolyásolják a piaci folyamatokat. Ezek lehetnek - személyek, fogyasztók - szervezetek és csoportok, vállalatok, intézmények, költségvetési szervezetek Piac első számú szereplője a FOGYASZTÓ, VÉGFELHASZNÁLÓ. De egyben minden piaci szereplő kettős szerepben van jelen a piacon. Egyrészt mindenki vevő: - hiszen a szükségleteinket a piacról szerezzük be Másrészt mindenki eladó: - terméket, szolgáltatást, munkaerőt, mások tőkéjét megtakarításait értékesít. PIAC FELÉPÍTÉSE, ALAPOK

10 GYÁRTÓ Termék & minőség KIVITELEZŐ Tanács & szerelés FELHASZNÁLÓ Elégedettség A piac (GIENGER) alapvető feladata, hogy kapcsolatot teremtsen a fogyasztók és a gyártók között, közbeiktatva az adott termékre szakosodott kivitelezőket és értékesítse a kiválló minőségű termékeket. Ezt az üzletpolitikát a GC-Gruppe már több mint 35 éve képviseli minden országban ahol jelen van az adott piacon. GIENGER ÜZLETPOITIKÁJA 3 lépcsős értékesítési út

11 GIENGER ÜZLETPOITIKÁJA A GIENGER központok közösen és rugalmasan dolgoznak, mindegyik önálló vállalatként intelligens együtt mûködésben. Csaknem mindenütt az Ön személyes szolgálatára áll a piros-sárga jel, ami az igazi partneri kapcsolat jele. Kizárólag ellenõrzött termékek - gyakran kizárólagos értékesítési joggal - rövid szállítási határidõk és aktív támogatásunk a szakemberek részére világosan tükrözik célunkat: a legjobbnak lenni az iparágban. A fogyasztó elégedettségét eközben mindig szem elõtt tartjuk. Ezért csak szakosodott cégen keresztül szállítunk, és javasoljuk a szakember által történõ beszerelést. Csak ez nyújt garanciát a kiváló minõségü termékek tökéletes beszerelésére, hosszútávon, biztonságos működésére. Kompetencia, partneri viszony és az értékesítési útvonal abszolút tisztelete!

12 A minőség valamely termék vagy szolgáltatás olyan tulajdonságainak és jellemzőinek összessége, amelyek alkalmassá teszik kifejezett vagy elvárt igények kielégítésére. A „követelményeknek való megfelelőség” kiterjed: a műszaki minőségre (specifikáció, szabvány), a költségekre (ár, használat, szerviz), a szállítási feltételekre (idő, hely, mennyiség) a vevő, a gyártás és a környezet biztonságára, a viselkedésre (gyorsaság, udvariasság) a vevőszolgálatra (a reklamációk kezelése, tanácsadás). Mindez együtt a teljeskörű minőség! Minőségi termékek a GIENGER csoportnál

13 műszaki minőség (specifikáció, szabvány):CE-0085BL0514, EU/90/396/EWG, DIN EN 677, DIN EN 483, DIN EN 625, DVGW VP 113 költségek (ár, használat, szerviz):Ár/érték arány piaci, szerviz kialakítva szállítási feltételek (idő, hely, mennyiség):Raktáron GC központokban vevő, a gyártás és a környezet biztonsága:több mint 90 éves tapasztalat gyártásban és kereskedelemben 3X „Sehr gut” minősítés, ISO 9001:2000, ISO 14001:1996 viselkedés (gyorsaság, udvariasság)Műszaki támogatás, gyors kiszolgálás vevőszolgálat (a reklamációk kezelése) Kialakítva Európai tervezésű és gyártású termék. Made in Germany Minőségi termékek a GIENGER csoportnál BRÖTJE kondenzációs gázkazánok

14 műszaki minőség (specifikáció, szabvány):Solar Keymark 011-7S1785 F költségek (ár, használat, szerviz):Ár/érték arány piacon a legjobb, szerviz kialakítva szállítási feltételek (idő, hely, mennyiség):Raktáron GC központokban vevő, a gyártás és a környezet biztonsága:több mint 20 éves tapasztalat gyártásban és kereskedelemben Gyártva évente több min 1,5 millió m2, ISO 9001:2008, ISO 14001:2004 viselkedés (gyorsaság, udvariasság):Műszaki támogatás, gyors kiszolgálás vevőszolgálat (a reklamációk kezelése):Kialakítva Európai tervezésű és gyártású termék. Made in Austria. Minőségi termékek a GIENGER csoportnál COSMO FUTURE napkollektorok

15 Az adott szó ereje Az ígéretet így definiálhatjuk: Nyomatékos fogadalom vagy kijelentés, amely valakit valaminek a megcselekvésére kötelez. Ezzel szemben a legtöbb ember a következőket gondolják és mondják: - megteszem, ha hasznom származik belőle - megteszem, ha a törvény kényszerít rá Ma, ha szinte akármiről megegyezel, a szerződést át kell néznie jó pár ügyvédnek, hogy meggyőződhess: nem tartalmaz-e kiskapukat amelyek mentesítik a másik felet a rá háruló ígéret teljesítése alól. Sőt gyakran ma a legjobban fizetett, legsikeresebb ügyvédek azok, akik a legfélreérthetőbb nyelvezetet szerződés formába öntik, hogy a valódi szándék látszata megmaradjon, de azt ne kelljen végrehajtani. Üzleti etika avagy erkölcsös magatartás a piacon

16 Az üzlet rabjai 1. Tünet: Felsőbbrendűség érzése Ilyenek a „self-made” üzletemberek. Sok ember együttes erőfeszítése tehet csupán valakit sikeressé, nem kizárólag csak saját maga. 2. Tünet: Túlhajszoltság Az ilyenek gyakran 80-100 órát is dolgoznak egy héten és azt hiszik hogy ez szükséges és normális. Ezzel csak saját magukat hajszolják szélsőségekbe és ezt megkövetelik környezetüktől is. Elfogadható 60 munkaóra, hogy még a családi, baráti kötelék is egészségesen megmaradjon. 3. Tünet: Mértéktelen hitelek Üzleti etika avagy erkölcsös magatartás a piacon

17 Az üzlet rabjai 4. Tünet: Szervezetlenség Más szóval: restség. „Aki lustán dolgozik, elszegényedik, de a szorgalmas munka meggazdagít”. Bizonyos mértékig mindannyian szervezetlenek vagyunk. Szervezetlenségünk mértéke gyakran aktuális teendőinktől függ. A szervezettség az üzleti világban nélkülözhetetlen szükséglet, nem pedig alternatíva. Gyártó cégek esetén növekvő kereslet kielégítése esetén a minőségromláshoz vezethet a szervezetlenség. 5. Tünet: A „szedd-meg-magad” mentalítás. Sokan a gyors meggazdagodást látják a vállalkozásokban és abból hamar ki lehet szállni. Azok akik ezt a filozófiát vallják, tönkrement életeket hagynak maguk mögött. Ez a mentalitás mindig a mohóságon alapulnak, és minden mohóság gyökere az „előbb én”-mentalitás. „Semmit ne tegyetek önzésből, se hiú dicsőségvágyból, hanem alázattal különbnek tartsátok egymást a magatoknál” Üzleti etika avagy erkölcsös magatartás a piacon

18 Hat alapvető üzleti követelmény 1. Légy becsületes „Tartsd távol szádtól a csalárdságot és távolítsd el ajkaidról a hamisságot” 2. Légy felelősségre vonható 3. Minőségi termék elfogadható áron Egy cég által kínált termék és szolgáltatás értéke többet mond a nagyközönség számára, mint a vállalat tevékenységének bármely más aspektusa. 4. Tisztelt hitelezőidet Ők azok akik árút vagy pénzt adnak kölcsön, de sokan őket a működő tőke kamatmentes forrásának tekintik. Tisztességtelen az aki úgy rendel meg terméket vagy szolgáltatást, hogy nem áll rendelkezésre a cserébe adandó pénzösszeg. 5. Légy tisztességes alkalmazottaidhoz. Egyenlő mérce 6. Légy becsületes az alkalmazottaidhoz és ügyfeleidhez Üzleti etika avagy erkölcsös magatartás a piacon

19 Példák Közlekedési szabályok betartása.Az igazmondás követelménye a bíróság előtt. Az igazmondás követelménye általában. A reklám élet szabályozása (mi tartozik a Gazdasági Versenyhivatalra, mi a Bíróságra). Ifjúsági és gyermek sajtóban a szeszesital reklámozásának tilalma. Gyermekek felé irányuló reklámban negatív erkölcsi értéket hordozó minta szerepeltetésének kiküszöbölése. csak a jog által szabályozott terület jog mind a jog, mind az erkölcs által szabályozott terület csak az erkölcs által szabályozott terület erkölcs Jog és erkölcs kapcsolata Üzleti etika avagy erkölcsös magatartás a piacon

20 Erkölcs és gazdaság kölcsönhatása 1. Sohasem léteznek egymás nélkül. 2. Kapcsolatuk egyaránt fontos mindkettő számára. 3. Viszonyuk a változó valóságnak megfelelően változó és koronként meghatározott. Hol harmonikusabb, hol ellentmondásosabb. 4. A gazdaság nem normarendszer. Üzleti etika avagy erkölcsös magatartás a piacon

21 Erkölcs és gazdaság kapcsolata különböző vélemények alapján: 1. Gazdasági pozitivizmus: a gazdaság és az erkölcs két külön szféra („a pénznek nincs szaga” „az üzlet az üzlet”) 2. Másik koncepció: a gazdaságot nem szabad az erkölcstől teljesen különválasztani 3. USA és Nyugat-Európa: a gazdaság, a sikeres üzleti tevékenység számára nemhogy nem ártalmas, de szükséges az erkölcsi tényezők figyelembe vétele: vállalati etikai kódexek létrejötte, Európai Üzleti Etikai Hálózat megalapítása Üzleti etika avagy erkölcsös magatartás a piacon

22 A vállalat jó hírneve mind a partnerek, mind a vásárlók körében lényegesen nagyobb érték, mégpedig profitban kifejeződő érték, mint hogyha ez etikátlan termelés, árak, tisztességtelen verseny és egyéb megkérdőjelezhető formák miatt elvész. Üzleti etika avagy erkölcsös magatartás a piacon

23 Mottónk: Aki abbahagyja, hogy törekedjen a jobbra, az abbahagyja azt is, hogy jó legyen. Wer aufhört, besser zu werden, hört auf, gut zu sein. Felhasznált irodalmak: Kardos Lea: Üzleti etika; Jog, erkölcs, gazdaság Larry Burkett: Pénz és üzlet a biblia tükrében GC-GRUPPE céginformációs kiadványa Köszönöm figyelmüket! GC-GRUPPE Épületgépészet felsőfokon… GIENGER Épületgépészet www.gienger.hu


Letölteni ppt "GC-GRUPPE Épületgépészet felsőfokon… GIENGER Épületgépészet Helyes piaci magatartás nagykereskedő szemszögéből Előadó: Kopjár Szilárd Termékmenedzser."

Hasonló előadás


Google Hirdetések