Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Arany Lollipop 2013 Kategória: BTL-alapú komplex kampány a Bell and Partners Kft. és az OHÜ Nonprofit Kft. Vásárlói program pályázata Készítette: Bell&Partners.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Arany Lollipop 2013 Kategória: BTL-alapú komplex kampány a Bell and Partners Kft. és az OHÜ Nonprofit Kft. Vásárlói program pályázata Készítette: Bell&Partners."— Előadás másolata:

1 Arany Lollipop 2013 Kategória: BTL-alapú komplex kampány a Bell and Partners Kft. és az OHÜ Nonprofit Kft. Vásárlói program pályázata Készítette: Bell&Partners Kommunikációs Ügynökség október

2 HÁTTÉR, ELŐZMÉNYEK Statisztikák alapján a magyarországi lakosság pozitívan áll a szelektív hulladékgyűjtés témaköréhez, azonban (az OGYHT alapján) a keletkező hulladék csupán kb. 5%-a kerül szelektíven újrahasznosításra. Az okok között szerepel a megfelelő ismeretek hiánya, amely végső soron visszavezethető a megfelelő tájékoztatás hiányára. A megoldás a széles körű tájékoztatásban és a vásárlási döntések meghozatalánál, már a megelőzésben rejlik, melynek ez a kampány egy új egyedi, szokatlan mechanizmussal, megjelenéssel Magyarország legnagyobb hipermarket hálózatában megjelent promóció keretén belül hívta fel a figyelmet a 2012-es adventi időszakban, országosan 15 helyszínen, médiakampány támogatással. A kampány arra, hívta fel a figyelmet, hogy néhány környezettudatos vásárlási szempontot betartásával, arra odafigyelve, nagyobb energiaráfordítás nélkül is jelentősen csökkenthető, a háztartások által kibocsátott hulladék mennyisége és így a környezet terhelés is. bevásárló lista készítése saját bevásárló táska, illetve többször használatos bevásárló táskák használata nagykiszerelésű termékek választása utántöltők használata feleslegesen túlcsomagolt termékek helyett az egyszerűbb, hasznosítható csomagolású termékek választása az egyszer használatos csomagoló papír helyett újrahasznosított csomagolópapír, vagy többször használatos ajándéktáska választása hazai és idénytermények választása

3 A kampány és a promóció elvárt hatása: A célcsoport hatékony szemléletformálása, a szelektív hulladékgyűjtéshez és újrahasznosításhoz való viszonyának megváltoztatása, megértetni a környezettudatos életmód fontosságát, érintettség felismertetése az egyénnel, a személyes cselekvés fontosságának felismertetése. Hosszútávon, a környezettudatos szemléletformálással elérni kívánt cél, a háztartások által kibocsátott csomagolási hulladék mennyiség csökkentése. FELADAT

4 CÉL Figyelemfelhívás a környezettudatos vásárlás, életmód, a hulladék megelőzés, újrahasznosítás fontosságára, tévhitek eloszlatása, szemléletformálás. A háztartásokban keletkező csomagolási hulladék mennyiségének csökkentése. MEGVALÓSÍTÁS Magyarország legnagyobb hipermarket hálózatának TOP 30 áruházából 15 helyszínen országos szinten, promóció keretén belül, 4 promóciós napon az adventi időszakban, a promócióhoz kapcsolódó médiakampánnyal. ESZKÖZÖK Társadalmi célú ATL kampány (közterület, rádió, nyomtatott sajtó, online, áruházi újság mellett szórólap terjesztés) ATL kampányt támogató BTL és PR eszközök (weboldal-microsite, facebook, PR) és a 4 promóciós napon országosan 15 helyszínen megvalósított áruházi promóció. CÉLCSOPORT Elsősorban vásárlásokat végző felnőttek, különös tekintettel a családos anyák. CÉL, CÉLCSOPORT

5 ÁRUHÁZI PROMÓCIÓ

6 PROMÓCIÓ: Környezettudatos vásárlás – ZÖLDLISTA áruházi hosztesz promóció PROMÓCIÓ HELYSZÍNEI: országos – 15 TESCO áruház üzletsoron PROMÓCIÓS IDŐPONTOK: december 8. szombat 08:00 – 20:00 (12 óra) december 15. szombat 08:00 – 20:00 (12 óra) december 22. szombat08:00 – 20:00 (12 óra) december 23 vasárnap10:00 – 18:00 (8 óra) SZEMÉLYZET: hosztesz személyzet helyszínenként 4 fő + supervisor felügyelet és ellenőrzés (fotó teljesítésigazolással) 2 fő hűtőmágnes osztás és tájékoztatás a promócióról 2 fő hosztesz pultnál ajándék beváltás és kérdőív töltés PROMÓCIÓ ADATAI

7 A ZÖLDLDLISTA – KÖRNYEZETTUDATOS VÁSÁRLÁS PROMÓCIÓ Téma: Tudatos vásárlás támogató promóció, fő cél: hulladék képződés csökkentése. A promóció célja: A promócióval és a hozzá kapcsolódó média kampánnyal a lakosság figyelmének felhívása a tudatos vásárlás előnyeire, fontosságára és a fogyasztás tudatosabb átgondolására, az impulzusszerű vásárlás elkerülésére és arra, hogy vásárlásokkal a hazai termékeket, gazdákat, gyártókat támogassák. A promóciót médiakampány előzte meg és kísérte, amelyben felhívtuk a lakosság figyelmét arra, hogy karácsonykor gondoljanak a környezetre is és ajándékozzák meg azzal, hogy (környezet)tudatosan döntenek a vásárlásaik során. PROMÓCIÓ

8 PROMÓCIÓS IDŐPONTOK: december 8. szombat 08:00 – 20:00 (12 óra) december 15. szombat 08:00 – 20:00 (12 óra) december 22. szombat08:00 – 20:00 (12 óra) december 23 vasárnap10:00 – 18:00 (8 óra) PROMÓCIÓS HELYSZÍNEK: ORSZÁGSZERTE 15 TESCO HIPERMARKET Váci út Tesco-Budapest, Gács u. 3. Fogarasi út Tesco-Budapest, Pillangó u. 15. Budaörs Tesco-Budaörs, Kinizsi út 1–3. Eger Tesco-Eger, Rákóczi út 100. Miskolc Tesco-Miskolc, Szentpéteri kapu Debrecen Tesco-Debrecen, Kishegyesi út Nyíregyháza Tesco-Nyíregyháza, Pazonyi út 36. Békéscsaba Tesco-Békéscsaba, Szarvasi út 68. Szeged Tesco-Szeged, Rókusi krt Kaposvár Tesco-Kaposvár, Berzsenyi út 13. Pécs Tesco-Pécs, Makay István u. 5. Szombathely Tesco-Szombathely, Zanati u. 70. Győr Tesco-Győr, Királyszék u. 33. Székesfehérvár Tesco-Székesfehérvár, Aszalvölgyi út 1. Tesco Karcag-Karcag, Kisújszállási u. 34. PROMÓCIÓ MECHANIZMUS

9 MECHANIZMUS, FELATATOK: A promóció időtartama: 8: :00 között – utolsó promóciós napon 10:00-18:00 között (érkezés a helyszínre, hosztesz pult felállítása, kérdőívek és a motivációs ajándékok, hűtőmágnesek előkészítése). A promóció alatt fotódokumentáció készítése. Érkezés időzítése – 8:00 kor promóciónak indulnia kell! A hoszteszek a forgalom függvényében átcsoportosíthatóak, ha túl sokan vannak a beváltásnál 1 fő hűtőmágneses hosztesz besegíthet a beváltásnál. Vásárlás előtt megállító hoszteszek – HŰTŐMÁGNESES HOSZTESZEK A vásárlótér bejáratainál álló hoszteszek megszólították a vásárlókat és vásárlónként egy hűtőmágnest adtak nekik. Röviden tájékoztatták őket arról, hogy válasszanak környezettudatosan a termékek közül – a hűtőmágnesen felsorolt környezettudatos szempontok ebben segítségükre voltak – majd arról, hogy a vásárlást követően az üzletsoron felállított ZÖLDLISTA hoszteszpultnál megajándékozzuk őket, annak függvényében, hogy a hűtőmágnesen feltüntetett szempontok közül mennyit teljesítettek. A hűtőmágnesen szereplő tanácsok a környezettudatos vásárláshoz: Tervezett elérés: óraszám helyszínenként 3 promóciós szombati napon 12 óra óraszám helyszínenként 1 vasárnapi napon 8 óra terv: fő - elvárt: fő hűtőmágneses hoszteszek 2 fő helyszínek száma 15 helyszín/promóciós nap kontaktszám: 30 fő/óra/hostess PROMÓCIÓ MECHANIZMUS

10 Üzletsoron ajándék átadó hostessek – AJÁNDÉK BEVÁLTÓ HOSZTESZEK Az üzletsoron álló pultnál hoszteszek várták a vásárlással végzőket és megnézték a kosarukat. Átbeszélték a vásárlókkal, hogy melyik pont miért fontos? Készítsen bevásárló listát! Ha az áruházban is tartja magát a listán szereplő termékekhez, kisebb valószínűséggel vesz meg olyat, amire nincsen szüksége, és ami előbb-utóbb a szemétben végezheti. Használjon időtálló bevásárló táskát! Így nem terheli feleslegesen a környezetet a műanyag bevásárlótáskával. Válasszon nagykiszerelésű termékékeket! Elsősorban tisztító- és mosószereknél javasolt, amiknek a szavatossága sokáig tart. Így sokkal kevesebb hulladék kerül kibocsátásra. Kerülje a feleslegesen túlcsomagolt termékeket! Elsősorban a tálcás kontra kimért húsok, zöldségek és gyümölcsökre kell koncentrálni. Illetve amennyiben utántöltő terméket vásárol, azzal is kevesebb csomagolási hulladékot termel. Részesítse előnyben a hazai és az idényterményeket! Garantáltan frissebb áruhoz juthat így hozzá, mintha az etilénnel érlelt import áruk esetében. Kisebb a szállítás okozta környezetterhelés. Támogatja a magyar ipart. Nem csak termények, termékek esetében is érvényes pl. hazai mosogatószer vs. Csehországban gyártott. A gyorsan hulladékká váló csomagoló papír helyett újrahasznosított csomagolópapírt vagy többször használatos ajándéktáskába rejtse a karácsonyi ajándékokat! Sőt, ha nagyon környezettudatosak szeretnénk lenni, akkor részesítse előnyben a minimál csomagolást. PROMÓCIÓ MECHANIZMUS

11 Üzletsoron ajándék átadó hostessek – AJÁNDÉK BEVÁLTÓ HOSZTESZEK A hoszteszek, megszólították a vásárlót és udvarias köszönést követően, kérték az engedélyét, hogy közösen átnézhessék a bevásárló kosár, kocsi tartalmát. A hostess a KÉRDEZŐÍV TÁBLÁZAT kérdéseit a kosár átnézése közben feltette és feljegyezte a kapott válaszokat az összesítő táblázatban. Ajándékátadás menete: Az ajándékokat promóciós naponként rotálva tettük ki, ezzel is érdekesebbé téve a promóciót, aktivizálva a vásárlókat arra, hogy több vásárlás során is részt vegyenek a promócióban. AJÁNDÉK MINIMUM 3 TELJESÜLÉSE ESETÉN: Amennyiben a vásárló a hűtőmágnesen felsorolt szempontok közül 3 szempontnak megfelelően vásárolt – be tudja mutatni akkor 1 AJÁNDÉKOT VÁLASZTHAT az alábbiak közül: MŰANYAG CERUZAKÉSZLET (4.000 db): UZSONNÁS DOBOZ (4.000 db): GLOBE STRESSZLABDA (1.000 db): PROMÓCIÓ MECHANIZMUS

12 Üzletsoron ajándék átadó hostessek – AJÁNDÉK BEVÁLTÓ HOSZTESZEK AJÁNDÉK 3-NÁL TÖBB KRITÉRIUM TELJESÜLÉSE ESETÉN: Az ajándékokat promóciós naponként rotálva tettük ki, ezzel is érdekesebbé téve a promóciót, aktivizálva a vásárlókat arra, hogy több vásárlás során is részt vegyenek a promócióban. Amennyiben a vásárló a hűtőmágnesen felsorolt szempontokból, 3-nál több szempontnak megfelelően vásárolt – AZ ELSŐ AJÁNDÉK MELLÉ TOVÁBBI EGY AJÁNDÉKOT VÁLASZTHATOTT AZ ALÁBBIAK KÖZÜL: CD TARTÓ (4.000 db):ÜVEG BÖGRE (4.000 db): Tervezett elérés: óraszám helyszínenként 3 promóciós szombati napon 12 óra óraszám helyszínenként 1 vasárnapi napon 8 óra terv: fő - elvárt: fő ajándékbeváltó hoszteszek 2 fő helyszínek száma 15 helyszín/promóciós nap kontaktszám: 5 fő/óra/hostess PROMÓCIÓ MECHANIZMUS

13 ZöldLista – Környezettudatos vásárlás ajándékot ér Kérdőív a vásárlói szokásokról - kérdések Személyes adatok megadása. 1.) A válaszadó neme: a.) férfi b.) nő 2.) Életkora: a.) 20 év alatt b.) év c.) év d.) 60 év felett 3.) Családi állapota : a.) egyedülálló b.) családos KÉRDEZŐÍV KÉRDÉSEK Eldöntendő kérdések.- Csak egy válasz lehetséges. 4.) Milyen gyakran vásárol hipermarketekben? a.) naponta b.) hetente c.) havonta d.) ritkábban 5.) Szokott-e bevásárlólistát készíteni? a.) igen, mindig b.) csak nagyobb bevásárlásokhoz c.) nem szoktam 6.) Milyen táskát/szatyrot használ a bevásárláskor? a.) eldobható műanyag szatyrot b.) tartós táskát vagy kosarat c.) nem használok szatyrot, táskát, kosarat

14 Eldöntendő kérdések - Csak egy válasz lehetséges 7.) Milyen kiszerelésben vásárolja az árukat? a.) kisebb kiszerelésben b.) nagy kiszerelésben c.) előnyben részesítem az utántöltőket 8.) Szokott-e előre csomagolt, nem tartós élelmiszereket (húsokat, felvágottakat, gyümölcsöket) vásárolni? a.) igen, mindig b.) gyakran c.) ritkán d.) nem szoktam 9.) Vásárláskor figyel-e arra, hogy ha lehet, helyi termékeket vegyen? a.) mindig a hazait választom b.) ha a hazai olcsóbb, akkor azt választom c.) ha jól látható a csomagoláson, akkor a hazait választom d.) nem foglalkozom vele, hogy hazai vagy külföldi, amelyik olcsóbb azt veszem meg 10.) Vásárláskor figyel-e arra, hogy szezonális (idény) termékeket vegyen? a.) mindig figyelek rá b.) ha tehetem, figyelek rá c.) nem figyelek rá Több válaszos kérdések: Több válasz is lehetséges 11.) Melyik környezettudatos szempontokat tartotta be a vásárlása során? a.) bevásárlólistát készítettem b.) bevásárlótáskát, kosarat hoztam magammal c.) nagyobb kiszerelésű terméket vásároltam d.) kevésbé csomagolt terméket vagy utántöltőt vásároltam e.) helyi idényterméket vásároltam f.) újrahasználható csomagolású terméket vásároltam 12.) Mely termékeket vásárol szívesen nagy kiszerelésben? a.) mosó- és tisztítószerek, öblítők b.) papíráruk – pl. WC-papír, papírtörlő stb. c.) palackos és/vagy kartonos italok – pl. ásványvíz, üdítő, tej, sör stb. KÉRDEZŐÍV KÉRDÉSEK

15 Több válaszos kérdések: Több válasz is lehetséges 13.) Mely termékeknél használ utántöltőket? a.) tisztítószerek - pl. ablaktisztító, WC-tisztító, mosogatószer, b.) tisztálkodási szerek – pl. folyékony szappan, sampon, tusfürdő c.) étel és italízesítők: pl. kávéízesítő, tejpor, édesítő, fűszer, mustár, ketchup, majonéz stb. d.) instant italok és ételek: pl. instant kávé, kakaópor, kávé italpor, kapucsínó, levespor 14.) Milyen csomagolásban adja át ajándékát idén Karácsonykor? a.) hagyományos karácsonyi dekorációs csomagolópapír b.) újrahasznosított papír c.) ajándéktáska d.) nem csomagolom be 15.) Honnan értesült a ZöldLista kampányról? a.) itt találkoztam vele az áruházban b.) rokontól, baráttól, ismerőstől hallottam róla c.) sajtóhirdetésben láttam d.) rádióban hallottam e.) citylight plakáton láttam f.) járműreklámon láttam g.) online hirdetést láttam h.) szórólapon láttam (Tesco újság) KÉRDEZŐÍV KÉRDÉSEK

16 BRANDINGELT HOSZTESZ PULT, ÉS HOSZTESZ EGYENRUHA PROMÓCIÓS ESZKÖZÖK

17 PROMÓCIÓ FOTÓK

18 PROMÓCIÓ ÉRTÉKELÉS

19 ZÖLDLISTA PROMÓCIÓ ÉRTÉKELÉS, KÉRDEZŐÍVEK ALAPJÁN A kérdőívek feldolgozott adatai alapján 15 TESCO áruházban a 4 promóciós napon összesen 6909 vásárlót sikerül megkérdezni, demográfiai adataikról, fogyasztási szokásaikról és a promócióról. A legaktívabb helyszínek, Szeged, Székesfehérvár, Budapest, Karcag és Debrecen volt. *A megkérdezettek nem minden kérdésre adtak választ, ezért az összes válasz száma az egyes kérdéseknél 1-1,5%-ban eltérhet a promócióban összesen részt vettek számától. ÉRTÉKELÉS

20 ZÖLDLISTA PROMÓCIÓ ÉRTÉKELÉS, KÉRDEZŐÍVEK ALAPJÁN Milyen gyakran vásárol hipermarketekben? A magyar vásárlási szokásoknak megfelelően, általában a heti vásárlásokat intézzük nagy bevásárló központokban (56%), de a kérdőívekből az is kiderül, hogy a megkérdezettek 75%-a hetente minimum egyszer megfordul és vásárol hipermarketben. Szokott-e bevásárló listát készíteni? A kérdésre a válaszadó vásárlók 65%-a azt válaszolta, hogy mindig készít listát, míg 24%-uk a nagy bevásárlások alkalmával. Bíztató, tehát, hogy a megkérdezettek 89%-a tudatosan készül a vásárlásra. *A megkérdezettek nem minden kérdésre adtak választ, ezért az összes válasz száma az egyes kérdéseknél 1-1,5%-ban eltérhet a promócióban összesen részt vettek számától. ÉRTÉKELÉS

21 ZÖLDLISTA PROMÓCIÓ ÉRTÉKELÉS, KÉRDEZŐÍVEK ALAPJÁN Milyen táskát/szatyrot használ a bevásárláskor? A bevásárlásra tartós táskát, kosarat visz magával a válaszadók 70%-a, eldobható zacskót már csak 19% használ, 11% azonban, semmilyen zacskót, táskát nem használ, ami azt jelenti, hogy egy-egy termék megvásárlása esetén is hipermarketbe mennek. Milyen kiszerelésben vásárolja a termékeket? A válaszadók 3/4-e inkább nagyobb kiszerelésű termékeket vásárol hipermarketekben. *A megkérdezettek nem minden kérdésre adtak választ, ezért az összes válasz száma az egyes kérdéseknél 1-1,5%-ban eltérhet a promócióban összesen részt vettek számától. ÉRTÉKELÉS

22 ZÖLDLISTA PROMÓCIÓ ÉRTÉKELÉS, KÉRDEZŐÍVEK ALAPJÁN Szokott-e előre csomagolt, nem tartós élelmiszereket (húsokat, felvágottakat, gyümölcsöket) vásárolni? Az előre csomagolt termékek még mindig nagyon kelendőek, pedig a többszörösen vagy feleslegesen fóliázott áruval nő a csomagolási hulladék mennyisége, a környezet terhelése. A megkérdezettek többsége sajnos mindig, vagy gyakran vásárol előre csomagolt termékeket. Ez összefügghet azzal, hogy sokan heti vásárlásaikat intézik a hipermarketekbe. Az előre csomagolt termékek pedig jobban elállhatnak, könnyebben elhelyezhetőek a mélyhűtőben stb. Vásárláskor figyel-e arra, hogy ha lehet, helyi termékeket vegyen? A megkérdezett fogyasztók előnyben részesítik a hazai termékeket. A válaszadók mintegy 51%-a mindig a helyi árukat választja, 29%-a pedig akkor, ha olcsóbbak. Ez azt mutatja, hogy habár az árérzékenység fontos szempont, mégis vásárolnak helyi termékeket. *A megkérdezettek nem minden kérdésre adtak választ, ezért az összes válasz száma az egyes kérdéseknél 1-1,5%-ban eltérhet a promócióban összesen részt vettek számától. ÉRTÉKELÉS

23 ZÖLDLISTA PROMÓCIÓ ÉRTÉKELÉS, KÉRDEZŐÍVEK ALAPJÁN Vásárláskor figyel-e arra, hogy szezonális (idény) termékeket vegyen? A szezonális termékek vásárlását a megkérdezettek 89%-a tartja fontosnak. Idénytermékeket vásárol, közülük 55% mindig, 34%, ha teheti és mindössze 11%, aki nem figyel ilyesmire. Melyik környezettudatos szempontokat tartotta be a vásárlása során? A megkérdezettek nagy százalékban odafigyeltek és a vásárlás során láthatóan használták a hűtőmágnes környezettudatos vásárlásra ösztönző szempontjait. A tudatosság jól nyomon követhető a lista készítésénél, a táska használatánál és a nagyobb kiszerelésű áruk vásárlásánál, többek között azért is, mert ezekkel közvetlenül tudnak pénzt megtakarítani az emberek. *A megkérdezettek nem minden kérdésre adtak választ, ezért az összes válasz száma az egyes kérdéseknél 1-1,5%-ban eltérhet a promócióban összesen részt vettek számától. ÉRTÉKELÉS

24 ZÖLDLISTA PROMÓCIÓ ÉRTÉKELÉS, KÉRDEZŐÍVEK ALAPJÁN Mely termékeket vásárol szívesen nagy kiszerelésben? A megkérdezettek válaszaiból jól látható, hogy szeretik az emberek a nagy kiszereléseket, főleg a mosó- és tisztítószereknél, valamint a WC papíroknál. Ezt nagyban segítik a hipermarketek folyamatos akciói, amelyek sokszor teszik érdekelté a vásárlókat – az akciós árakkal – a nagy kiszerelés vásárlására. Mely termékeknél használ utántöltőket? A táblázatból is jól látható, hogy a megkérdezettek 64%-a használ tisztító- és 62%-a tisztálkodási szerekből utántöltőket. Az instant ételek, italok és az ízesítők egy picit lemaradtak, de a tendencia ott is bíztató 41%. Többek között azért is, mert a gyártók is egyre több utántöltős élelmiszer terméket hoznak forgalomba. Ezek termék bevezetése a köztudatba, azonban időigényes. *A megkérdezettek nem minden kérdésre adtak választ, ezért az összes válasz száma az egyes kérdéseknél 1-1,5%-ban eltérhet a promócióban összesen részt vettek számától. ÉRTÉKELÉS

25 ZÖLDLISTA PROMÓCIÓ ÉRTÉKELÉS, KÉRDEZŐÍVEK ALAPJÁN Milyen csomagolásban adja át ajándékát idén Karácsonykor? A megkérdezettek többsége ennél a kérdésnél tűnt leginkább úgy, hogy nem mindig tudja összeegyeztetni a környezettudatos vásárlást és az ajándékozást. Bíztató, hogy egyre többen teszik az ajándékot újrahasznosítható papírzacskóba, de még mindig sokan maradnak a hagyományoknál és csomagolnak csomagolópapírba, mert így megszokott, így illendő átadni az ajándékot. Honnan értesült a ZöldLista kampányról? A promócióban résztvevőket megkérdeztük, hogy honnan értesültek a kampányról. A helyszíni, a vásárló közeli megoldások erejét mutatják a válaszok, hiszen a válaszadók 86%-a jelezte, hogy a programmal ott helyben találkozott. *A megkérdezettek nem minden kérdésre adtak választ, ezért az összes válasz száma az egyes kérdéseknél 1-1,5%-ban eltérhet a promócióban összesen részt vettek számától. ÉRTÉKELÉS

26 ZÖLDLISTA PROMÓCIÓ ÉRTÉKELÉS, KÉRDEZŐÍVEK ALAPJÁN Összefoglalás A kérdőívek összesítéséből kitűnik, hogy egyre többen vannak, akik környezettudatosan vásárolnak, többé-kevésbé alkalmazzák a környezetbarát megoldásokat, fortélyokat. Biztató, hogy kutatásban megkérdezett vásárlók 65%-a mindig, 24%-uk pedig a nagy bevásárlások alkalmával bevásárlólistát készít, vagyis tudatosan készülnek a vásárlásra. Eldobható zacskót már csak a vásárlók 19% használ, ami persze annak a következményei is, hogy már a hipermarketekben is fizetni kell a zacskókért. Az előre csomagolt termékek ugyanakkor még mindig nagyon kelendőek, mert a háziasszonyok munkát, időt takarítanak meg azzal, hogy hazaérve ezekkel a termékekkel már külön nem kell foglalkozni, könnyű tárolni azokat akár hűtőben, akár mélyhűtőben. A fogyasztók előnyben részesítik a hazai és idénytermékeket. A válaszadók mintegy 51%-a mindig a helyi árukat választja, 29%-a pedig akkor, ha olcsóbbak. A szezonális termékek még ennél is népszerűbbek. A megkérdezettek 89%-a idénytermékeket vásárol, közülük 55% mindig, 34%, ha teheti. A megkérdezettek válaszaiból kiderül, hogy kedveltek a nagy kiszerelésű termékek és az utántöltők, főleg a tisztító- és tisztálkodási szerek esetében. Az is látható, hogy a környezettudatosság kicsit háttérbe szorul, ha ajándékok csomagolásáról van szó. A legtöbben (42%) még mindig a hagyományos karácsonyi csomagolást használják. Ugyanakkor vannak már, akik keresik az újrapapírból készült csomagolókat (29%) és a többször is felhasználható papírtasakokat (36%). ÉRTÉKELÉS

27 ZÖLDLISTA PROMÓCIÓ ÉRTÉKELÉS, KÉRDEZŐÍVEK ALAPJÁN Összefoglalás Ha összehasonlítjuk, hogy a megkérdezettek arányában, mely városokban alkalmazták leginkább a hűtőmágnesen található információkat, vagyis a vásárlásuk során mennyire voltak tudatosak, hány környezettudatos szempontot tartottak be a vevők, akkor megtudhatjuk, hogy a promóció ideje alatt Budapest, Debrecen, Eger, Győr, Karcag hipermarketekben vásárlók a leginkább környezettudatosak. Az adatokat a 11. számú kérdésből kaptuk. Mivel igen szorosak lettek az eredmények, összegzésként az állapítható meg, hogy minden helyszín, amelynek pontja 4, vagy a feletti, az már elmondhatja magáról, hogy ott környezettudatosak a vásárlók. Ugyanis a 11. kérdés 6 lehetséges környezettudatos szempontjából átlagosan 4 vagy annál több szempontot vettnek figyelembe a vásárláskor. ÉRTÉKELÉS

28 ZÖLDLISTA PROMÓCIÓ ÉRTÉKELÉS, HOSZTESZ ÜGYNÖKSÉG ADATAI ALAPJÁN – HŰTŐMÁGNES FOGYÁS ÉRTÉKELÉS

29 ZÖLDLISTA PROMÓCIÓ ÉRTÉKELÉS, HOSZTESZ ÜGYNÖKSÉG ADATAI ALAPJÁN – ÖSSZES AJÁNDÉK FOGYÁS

30 ZÖLDLISTA PROMÓCIÓ ÉRTÉKELÉS, HOSZTESZ ÜGYNÖKSÉG BESZÁMOLÓI ALAPJÁN Összefoglalás A vásárlók alapvetően örültek a promóciónak, melyben nem kell külön vásárolniuk semmit, ahhoz hogy ajándékot kapjanak. Legtöbbjük örvendetesnek tartotta, hogy a környezetvédelem is bekerült ilyen jelleggel az áruházi promóciók közé. Sajnos a karácsonyi rohanó bevásárlások alkalmával, sokan nagyon rohantak még azt a pár percet sem akarták a beváltásnál eltölteni, de összességében így is sikeres volt a promóció, a megcélzott - elvárt - elérési számok teljesültek. A legnépszerűbb ajándékok: BÖGRE CERUZAKÉSZLET STRESSZLABDA CD TOK a legkevésbé az UZSONNÁSTÁSKA ajándék fogyott – észrevétel ezzel kapcsolatban az jött hogy kicsi. A vásárlók örömmel vennének, más – kevésbé rohanó időszakban – hasonló jellegű promóciót, részt vennének benne.

31 KREATÍVOK

32 Tekintettel arra, hogy a célcsoport demográfiai szempontok alapján összetett médiahasználati és reklámértékelési szokásaikat alapul véve kommunikációnk közvetlen hangvételű edukáló, a szelektív hulladékgyűjtés fontosságát bemutató emocionális alapokon megfogalmazott könnyen érthető és konkrétumközpontú az egyén felelősségét hangsúlyozó. A kreatív az egyén felelősségére épít oly, módon hogy összekapcsolja a hulladék képződés megelőzésével. KREATÍV KONCEPCIÓ

33 A promócióhoz külön logót terveztünk, mely hosszútávon is a program védjegyévé válhat – hagyomány teremtés. ZÖLDLISTA LOGÓ

34 ZÖLDLISTA CITYLIGHT

35 ZÖLDLISTA járműreklám

36 ZÖLDLISTA – rádió spot 30 mp Hang 1.: 35 év körüli nő, Hang 2.: 40 év körüli nő Hang1 – háttérhang újság lapozgatás: - Na lássuk, akciós szaloncukor, akciós csomagolópapír, akciós környezetvédelem… - Hogy miiiii? Hang1 – háttérben karácsonyi zene - Inkább környezetvédelmi akció! - Karácsonykor keletkezik a legtöbb háztartási hulladék. Hang2 – háttérben karácsonyi zene - Tegyünk ellene! -Zöldlista vásárlóprogram. A környezettudatos vásárlás, most ajándékot ér! Országszerte tizenöt TESCO-ban advent szombatjain és aranyvasárnap. - Helyszínek és időpontok: - Készült az Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség megbízásából A spot ide kattintva meghallgatható ZÖLDLISTA RÁDIÓSPOT

37 ZÖLDLISTA sajtóhirdetés

38 ZÖLDLISTA BANNER

39

40

41 ZÖLDLISTA WEBOLDAL

42 ZÖLDLISTA WEBOLDAL

43 ZÖLDLISTA HŰTŐMÁGNES

44 ZÖLDLISTA H.PULT

45 ZÖLDLISTA PÓLÓK ZÖLDLISTA HOSZTESZ PÓLÓ EWWR HOSZTESZ PÓLÓ eleje háta eleje

46 ZÖLDLISTA SZÓRÓLAP ZÖLDLISTA TESCO ÚJSÁG MELLÉ TERJESZTETT SZÓRÓLAP

47 MÉDIA STRATÉGIA

48 a kampány kezdetétől erőteljes kommunikáció a célcsoport lehető legnagyobb hányadának elérése a megfelelő gyakorisággal és hatékonysággal az üzenet eljuttatása mindenki számára, a megfelelő média csatornákon keresztül a célcsoport célzott elérése a megvalósítható legszélesebb elérés érdekében a leghatékonyabb kommunikációs eszközök használatával költséghatékony megvalósítás a gyors elérést a tömegmédiumok használatával oldottuk meg Használt eszközök SajtóRádióOnlineKözterület MÉDIASTRATÉGIA

49  a célcsoport széleskörű elérése  az üzenetek elmélyítése, hangsúlyozása, a promóciós helyszínekre és időpontokra figyelem felhívás, aktivizálás  információ nyújtás  erős média-mix alkalmazása változatos csatornák alkalmazásával, megfelelő gyakorisággal a fenti célok eléréséhez MÉDIASTRATÉGIA CÉLOK

50 HASZNÁLT MÉDIUMOK

51  ORSZÁGOS CITYLIGHT KAMPÁNY – OUTDOOR 227 db plakát országos kihelyezéssel, az érintett TESCO áruházak, vagy az odajutáshoz kapcsolódó csomópontok környezetében  BUDAPESTI JÁRMŰREKLÁM KAMPÁNY Budapesten 21 db BKV Volvo busz járművön oldal és hátfelületek  SAJTÓ Országos Metropol hirdetés ( terjesztett példány, olvasó) Országos Magyar Nemzet ( terjesztett példány, olvasó) Országos Heti Válasz ( terjesztett példány, olvasó) Helyi – Kapos Extra ( terjesztett példány) Helyi – Karcagi Szuperinfó ( terjesztett példány)  RÁDIÓ Calss FM országos lefedettségű rádió spotok Music FM országos lefedettségű rádió spotok Helyi rádiócsatornákban spotok 11 regionális rádóban  ONLINE A célcsoport által nagy látogatottságú portálok a kutatási adatok alapján válogatva MÉDIAMIX

52 MÉDIATERV

53 Média eloszlás

54  MEGVALÓSULT MÉDIA MUTATÓK

55 PR STRATÉGIA

56 Célok: Környezettudatos döntés fontossága a vásárlás során Tudatosodjon a vásárlókban, hogy vásárlásuk, a választásuk milyen mértékben terheli a környezetet A környezettudatos vásárlás lehetőségeinek bemutatása Hulladék képződés csökkentése Célcsoportok: éves főbevásárlást végzők PR eszközök: Kommunikációs stratégia és háttér anyagok készítése Celeb aktivitások szervezése Nyitó sajtóközlemény PR-cikkek Média megjelenések szervezése Közösségi média tartalomgyártás Kérdőív készítése és kiértékelése Záróközlemény Sajtófigyelés, legyűjtés PR STRATÉGIA

57 PR CELEB AKTIVITÁS Celeb választás szempontjai közismert, tapasztalt műsorvezető nő, családanya hiteles, a környezetvédelem és a fenntartható fejlődés iránt elkötelezett közszereplő A kampányra felkért celeb – közismert személy Soma mamagésa, aki az OHÜ szóvivőjével egy tipikus nagybevásárlást végzett a promócióban szereplő egyik áruházban, a vásárlás során minden környezettudatos vásárlási szempontot végig vettek, és bemutatták a környezettudatos szempontokat mellőző elkövetett tipikus „hibákat” és felelős választást.

58 PR MÉDIA MEGJELENÉS RTL-Klub Híradó TV2 Tények RTL-Klub Reggeli csak csajok (Somával) TV2 MOKKA (Somával)ATV Reggeli startHírTv Paletta A videó anyagok kattintásra indulnak. Soma a kampány arcaként, több médiumban is népszerűsítette a programot riportok keretén belül. A többi megjelenésben az OHÜ szóvivője nyilatkozott.

59 PR MÉDIA MEGJELENÉS OZON NETWORK (Somával) Kossuth Rádió 180 perc Class FM hírek A videó és hanganyagok kattintásra indulnak.

60 PR SAJTÓKÖZLEMÉNYEK

61

62 PR SAJTÓMEGJELENÉSEK Hírügynökség OHÜ: egyre többen vásárolnak környezettudatosan mti.hu – RTV Somáék kézzel készítenek ajándékot egymásnak! TV2 – Mokka – – 8:13 (hossza: 7 perc) Beindult a vásárlási roham TV2 - Tények :44 (hossza: 3 perc) Környezettudatosan a jövőért RTL KLUB - Reggeli :28 (hossza: 7 perc) Lehet-e környezettudatosan vásárolni? Magyar ATV :48 (hossza: 3 perc) Soma a felesleges ajándékok ellen RTL KLUB - Híradó :03 (hossza: 2 perc) Zöldlista-program HírTV :32 (hossza: 7 perc) Környezettudatos vásárlás Kossuth Rádió perc :45 (hossza: 5 perc) Nyomtatott megjelenések Nő a tudatosan vásárlók száma Világgazdaság oldal Népszerűbb a tudatosság Kisalföld oldal Tudatos vásárlással a természetért Magyar Nemzet oldal

63 PR SAJTÓMEGJELENÉSEK Online Egyre többen vásárolnak környezettudatosan zipp.hu – Egyre többen vásárolnak környezettudatosan noplaza.hu – Környzettudatos vásárló vagy? idesuss.hu – Egyre többen vásárolnak környezettudatosan fogyasztok.hu hétfő 09:01 Zöldülő bevásárlási szokások greenfo.hu :35.26 Egyre több a zöld vásárló retail.hu :46.42 Nő a tudatosan vásárlók száma vg.hu :01.02 Előnyben a helyi termékek mno.hu :05.10 Környezettudatosan ünnepeltünk! alternativenergia.hu :31.41 Környezettudatosan ünnepeltünk! piacesprofit.hu :03.11 OHÜ: egyre többen vásárolnak környezettudatosan hirado.hu :31.29 "Zöldlista": lassan egyre többen kerülnek rá 168ora.hu :47.03 Spórolhat, ha zölden vásárol fn.hir24.hu :46.41 Egyre népszerűbb a környezettudatos vásárlás orientpress.hu :46.11 Egyre népszerűbb a tartós táska hvg.hu :57.00 Egyre többen vásárolnak környezettudatosan metropol.hu :57.20 Egyre többen vásárolnak környezettudatosan nepszava.hu :16.01 OHÜ: egyre többen vásárolnak környezettudatosan elemzeskozpont.hu :04.57

64 PR SAJTÓMEGJELENÉSEK Online Egyre többen vásárolnak környezettudatosan pecsinapilap.hu :16.17 Egyre többen vásárolnak környezettudatosan siofokinapilap.hu OHÜ: egyre többen vásárolnak környezettudatosan gyorplusz.hu – OHÜ: egyre többen vásárolnak környezettudatosan tozsdeforum.hu :46.04 Egyre többen vásárolnak környezettudatosan napidoktor.hu – Mielőtt megvennéd, gondolj a csomagolásra! csaladokjovojeert.hu – Mielőtt megvennéd, gondolj a csomagolásra! teremtesvedelem.hu – Soma tuti karácsonyi tippjei stop.hu :55.27 Somáék kézzel készítenek ajándékot egymásnak! tv2.hu :07.36 Mielőtt megvennéd, gondolj a csomagolásra! eletforma.hu :35.29 Mielőtt megvennéd, gondolj a csomagolásra! greenfo.hu – Mielőtt megvennéd, gondolj a csomagolásra! magyarorszagon.hu :20 Mielőtt megvennéd, gondolj a csomagolásra! alternativenergia.hu :31.31 "Zöldlista vásárló program" - környezettudatosan az ünnepi szezonban is euroastra.hu :53.49 Mielőtt megvennéd, gondolj a csomagolásra! egerblog.hu –

65 KÖSZÖNJÜK MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!


Letölteni ppt "Arany Lollipop 2013 Kategória: BTL-alapú komplex kampány a Bell and Partners Kft. és az OHÜ Nonprofit Kft. Vásárlói program pályázata Készítette: Bell&Partners."

Hasonló előadás


Google Hirdetések