Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Üzleti tervezés II. Gondolatok a piacról Előadó: Szirmai Péter.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Üzleti tervezés II. Gondolatok a piacról Előadó: Szirmai Péter."— Előadás másolata:

1 Üzleti tervezés II. Gondolatok a piacról Előadó: Szirmai Péter

2 Gondolatok a piacról Piac? Nem! Piacok!

3 Anyag, alkatrész, beszállítói piac
Gondolatok a piacról Piac I. Anyag, alkatrész, beszállítói piac Ma már mindent lehet kapni, de mennyiért? A beszerzési piac gyakori fogyatékosságai: Monopolizáltság Rossz minőség Pontatlanság Nehéz elérhetőség Kulturális nehézségek Speciális részpiacok (a csavargyártó vállalkozás története) Vendéglői árak Pesten és Szegeden

4 A beszállítói piac problémájának sajátos magyar megjelenése
Gondolatok a piacról Piac I. A beszállítói piac problémájának sajátos magyar megjelenése Beszállítói Charta Beszállítói célprogram Beszállítói cluster Beszállítói integráció Beszállítói-kockázati tőketársaság És mégis alacsony szintű a beszállítás Miért?

5 Gondolatok a piacról Piac II. Munkaerőpiac Szakképzés szerepe
Kultúra és intelligencia (munkafegyelem) Renault = Dacia ? A japán csoda titka Mai újabb csodák A munkaerő fontosságának felismerése Széchenyitől Jánossyn át Schulzig

6 Gondolatok a piacról Piac II. Munkaerőpiac A megbízhatóság problémái
Családi vállalkozások fejlődésének, expanziójának korlátai Kitüntetett iparágak (pl. vendéglátás, kereskedelem) A társadalom előrehaladásának feltétele és fokmérője a TETT = Természet X Erkölcs X Tudás X Tehetség (ld. Kopácsi Sándor)

7 Tőkepiac (ideértve a financiális forrásokat általában)
Gondolatok a piacról Piac III. Tőkepiac (ideértve a financiális forrásokat általában) A vállalkozás finanszírozásáról később még szólunk.

8 Gondolatok a piacról Piac IV. Értékesítési piac Piac? Nem! Piacok!
Ez a sokszor emlegetett marketing területe, itt is jogos a kérdés: Piac? Nem! Piacok!

9 Állami, közületi megrendelők
Gondolatok a piacról Értékesítési piacok I. Állami, közületi megrendelők Az udvari szállítás előnyei és hátrányai A közbeszerzés problémái (amiről a doni-magyar hadsereg mesélne) Eljárások a korrupciós fenyegetés ellen Példák a közületi piac veszélyeire

10 Értékesítési piacok II.
Gondolatok a piacról Értékesítési piacok II. Termelői piac (B2B) Termelői piac előnyei és hátrányai (a pecsétnyomó piac esete) Beszállítók és alvállalkozók Kapcsolódások és transzformációk (a majdnem megrendezett EXPO példája)

11 Értékesítési piacok II.
Gondolatok a piacról Értékesítési piacok II. Termelői piac a beszállítói probléma függvényében (a Suzuki esete Magyarországon) Stratégiai szövetségek Együttműködések Az európai piac és lehetséges jövője Szegedi vállalkozások, szegedi vállalkozók lehetőségei, ha megtalálják identitásukat (Mogyorósi Péter története)

12 Gondolatok a piacról Értékesítési piacok III.
Lakossági, fogyasztói piac Ez az, amiről piac néven tanulni szoknak DE: Garay László professzor Identitásgazdaságtan, a kaliforniai ékkő árus esete

13 Gondolatok a piacról A három értékesítési piac összehasonlítása különböző szempontok szerint

14 Gondolatok a piacról Figyelembe veendő szempontok Kormányzat (közület)
Ipari-termelői Lakossági-fogyasztói Várható szállítandó mennyiség Közepes, erős Alacsony, közepes, erős Demográfiai Szervezeti Az adott szervezet típusa, függetlensége, döntéshozatali szabályai, költségvetésének nagysága Termelési volumen, alkalmazott létszám, profitabilitás, döntéshozatali szabályok Életkor, nem, jövedelem nagysága, iskolázottság, családi életciklus stb. Viselkedési (pszichológiai) Döntéshozatal befolyásolhatósága, nyíltsága, az előrelátás mértéke, megbízhatósága Az iparágban betöltött szerep, viszony a beszállítókkal, rájuk utaltság mértéke Életstílus, motiváció, személyiségjegyek, befolyásolhatóság stb.

15 Figyelembe veendő szempontok Lakossági-fogyasztói
Gondolatok a piacról Figyelembe veendő szempontok Kormányzat (közület) Ipari-termelői Lakossági-fogyasztói A piac igényei Cégreferencia, függőség, megbízhatóság, tartós együttműködés Tartósság, megbízhatóság, kísérő szolgáltatások, hatékonyság stb. Minőség/ár arány, megbízhatóság, praktikusság stb. A piac elérése Pályázatok, lobbizás, referenciák Pályázat, lobbizás, személyes ügynöki eladás, referenciák, szakmai hírnév Reklám, hirdetés, jó hírnév, csomagolás, szabatosság, nagy eladási hálózat Elérhető ár Pályázatok által behatárolt Pályázatok által és a partner profittényei által behatárolt A piaci konkurensek által, valamint a vevők fizetőképessége által behatárolt

16 Értékesítési piac mint realitás
Gondolatok a piacról Értékesítési piac mint realitás A piac szegmentációja Gyűjtsünk szegmentációs szempontokat!

17 Gondolatok a piacról A stratégiai marketing szerepe a piac szegmentálásában (a McDonald’s esete a stratégiai marketinggel)

18 Gondolatok a piacról A piac mint a versenytársak által is uralt vadászmező GYELV (SWOT) elemzés a konkurenciáról és magunkról

19 Előadásom SWOT-elemzése
Gondolatok a piacról Előadásom SWOT-elemzése Gyengeségek Erősségek Magyar nyelv magas szintű ismerete Sok üzleti terv tapasztalata Szuggesztív előadó Az előadó néha elalszik az órán Az életben sajnos minden máshogy van Pénzt nem ad, csak ígérget Lehetőségek Veszélyek A hallgatók okosak, egymást majdcsak megtanítják Az élet úgyis rákényszerít! Vannak elérhető irodalmak Egyszer csak jön egy hozzáértő oktató A hallgató beadja a bankba az itt írt tervet

20 Gondolatok a piacról Tudományos piackutatás, iparági- és konkurenciaelemzés, a PESTIS modell Political Economical Social Tecnological International Sociological

21 Piackutatás és marketing, ahogy tanultuk
Gondolatok a piacról Piackutatás és marketing, ahogy tanultuk Marketingkommunikáció 4 P: Product Price Place Promotion +1P: Position


Letölteni ppt "Üzleti tervezés II. Gondolatok a piacról Előadó: Szirmai Péter."

Hasonló előadás


Google Hirdetések