Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Internetezők – internethasználat alakulása,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Internetezők – internethasználat alakulása,"— Előadás másolata:

0 [origo] bemutatkozás

1 Internetezők – internethasználat alakulása, 2005-2009
A teljes (15 évnél idősebb) népesség 27%-a, 2,34 millió fő nem olvas rendszeresen nyomtatott lapokat. A teljes (15 évnél idősebb) népesség 45%-a, 3,83 millió fő legalább hetente internetezik. Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás: Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis, I. félév I. félév

2 Internetezők – internethasználat alakulása, 2005-2009
A éves célcsoport 29%-a, ezer fő nem olvas rendszeresen nyomtatott lapokat. A éves célcsoport 62%-a, ezer fő legalább hetente internetezik. Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás: Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis, I. félév – I. félév

3 Internetezők – affinitás
Online hirdetés: hatékony célzás a fiatal, aktív, városi, diplomás, vezető beosztású és magas státuszú célcsoportok körében Internetezők – affinitás internetezők: legalább hetente internetezők affinitás: a teljes lakosságban képviselt súlyához képest Forrás: Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis, né né.

4 Internet használat a 18-49 éves célcsoport körében
internetezők: legalább hetente internetezők affinitás: a teljes lakosságban képviselt súlyához képest Forrás: Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis, né né.

5 Az [origo] története Mérföldkövek:
1997-ben az akkori MATÁV-ban elindult egy saját tartalmat előállító szolgáltatás Ebből 1998-ban elindult az [origo] 1999 – Alta Vista és Fre megvásárlása 2006 – iwiw megvásárlása 2007 – kommentezés bevezetése Alapításkor megfogalmazott célok: Komplex portál készítése – hírportál, levelezés, keresés Objektív, kiegyensúlyozott, a klasszikus napilapos stílusú hírforrás Minél nagyobb tömeg elérése

6 Tartalmi elemek és szolgáltatások
Tematika Hírek Gazdaság Nők Információ Szórakozás Életmód IT Férfi Szolgáltatás Itthon, Nagyvilág Üzleti negyed Női lapozó Múltkor.hu TV 365 zöld tipp Techbázis Autó Vásárlás 24 óra hírei ün. Állás Babázó Tudomány Filmklub Utazás Szoftverbázis Sport Ingatlanapró Címkeoldalak OzoneNetwork Quart LifeNetwork Digifotó Biztosítás Komment.hu Sztaki.szótár Randi Egészség Aukció Fotó ün. Ingatlan Programajánló Gportal Sorozatjunkie

7 MÁRKAÉRTÉKEK Magas látogatószám Komplexitás Kiegyensúlyozottság Tárgyilagosság Gyors reagálás az eseményekre HÍVÓSZAVAK Objektív hírek Pártsemleges újságírás Reality-check funkció Mind a 4 közlési formát tudja (írás, kép, hang, mozgókép) Széleskörű tematika

8 Origo Adhouse elérés Forrás: Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data, november (15+ belföldi internetező közönség)

9 Közönség összetétel – nem, kor
Jelölés színekkel: a vizsgált Origo termék közönség összetétele Szürkeárnyalatokkal: adott csoport lakosságban képviselt aránya Forrás: Szonda Ipsos-Gfk Hungária Nemzeti MédiaAnalízis (NMA), név. és Szonda Ipsos-Gemius SA gemius/Ipsos Fusion Data (gIA), átlaga Megjegyzés: megoszlás és affinitás adatok a teljes (15 évesnél idősebb, belföldi) népességhez viszonyítva

10 Közönség összetétel – végzettség, településtípus
Jelölés színekkel: a vizsgált Origo termék közönség összetétele Szürkeárnyalatokkal: adott csoport lakosságban képviselt aránya Forrás: Szonda Ipsos-Gfk Hungária Nemzeti MédiaAnalízis (NMA), név. és Szonda Ipsos-Gemius SA gemius/Ipsos Fusion Data (gIA), átlaga Megjegyzés: megoszlás és affinitás adatok a teljes (15 évesnél idősebb, belföldi) népességhez viszonyítva

11 Közönség összetétel – foglalkozás, státusz
Jelölés színekkel: a vizsgált Origo termék közönség összetétele Szürkeárnyalatokkal: adott csoport lakosságban képviselt aránya Forrás: Szonda Ipsos-Gfk Hungária Nemzeti MédiaAnalízis (NMA), név. és Szonda Ipsos-Gemius SA gemius/Ipsos Fusion Data (gIA), átlaga Megjegyzés: megoszlás és affinitás adatok a teljes (15 évesnél idősebb, belföldi) népességhez viszonyítva

12 Közönség összetétel – család, főbevásárló
Jelölés színekkel: a vizsgált Origo termék közönség összetétele Szürkeárnyalatokkal: adott csoport lakosságban képviselt aránya Forrás: Szonda Ipsos-Gfk Hungária Nemzeti MédiaAnalízis (NMA), név. és Szonda Ipsos-Gemius SA gemius/Ipsos Fusion Data (gIA), átlaga Megjegyzés: megoszlás és affinitás adatok a teljes (15 évesnél idősebb, belföldi) népességhez viszonyítva

13 Közönség összetétel – gazdasági aktivitás
Jelölés színekkel: a vizsgált Origo termék közönség összetétele Szürkeárnyalatokkal: adott csoport lakosságban képviselt aránya Forrás: Szonda Ipsos-Gfk Hungária Nemzeti MédiaAnalízis (NMA), név. és Szonda Ipsos-Gemius SA gemius/Ipsos Fusion Data (gIA), átlaga Megjegyzés: megoszlás és affinitás adatok a teljes (15 évesnél idősebb, belföldi) népességhez viszonyítva

14 Elérés és költséghatékonyság
Reach: a célcsoport százalékában (NMA adatok; [origo], index.hu portál szintű napi elérés); CPT: ezer fő elérésének költsége listaáron, alapja offline esetében NMA megjelenésenkénti elérés (RPI), online: gIA átlag napi elérés iwiw.hu, fre .hu, [origo] nyitólap, Index nyitólap Hirdetési formátumok: [origo] 728x90, Fre 468x120, iwiw.hu 728x90, Index 920x110 banner (napi ár), 1/1 színes print, illetve 9x30mp rádió inzert, átlag nap (hétfő-vasárnap), inzert eloszlás: 7-7:15, 8-8:15, 9-9:15, 11-11:15, 12-12:15, 13-13:15, 16-16:15, 17-17:15, 18-18:15 Forrás: Nemzeti MédiaAnalízis (NMA), 2009.I.félév, teljes népesség (8 515 ezer fő) és Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data (gIA), , 15+ belföldi internetező közönség, fő

15 Elérés és költséghatékonyság
Reach: a célcsoport százalékában (NMA adatok; [origo], index.hu portál szintű napi elérés); CPT: ezer fő elérésének költsége listaáron, alapja offline esetében NMA megjelenésenkénti elérés (RPI), online: gIA átlag napi elérés iwiw.hu, fre .hu, [origo] nyitólap, Index nyitólap Hirdetési formátumok: [origo] 728x90, Fre 468x120, iwiw.hu 728x90, Index 920x110 banner (napi ár), 1/1 színes print, illetve 9x30mp rádió inzert, átlag nap (hétfő-vasárnap), inzert eloszlás: 7-7:15, 8-8:15, 9-9:15, 11-11:15, 12-12:15, 13-13:15, 16-16:15, 17-17:15, 18-18:15 Forrás: Nemzeti MédiaAnalízis (NMA), 2009.I.félév, teljes népesség (8 515 ezer fő) és Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data (gIA), , 15+ belföldi internetező közönség, fő

16 Az Adhouse és konkurenseinek exkluzív elérése
Teljes havi elérés a 15+ hazai internetezők körében: 3,87 millió fő Forrás: Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data, november

17 Híroldalak elérése 2 676 2 476 Az [origo] közel 900 ezer
látogatója nem olvas más hír- oldalt. 869 1 806 A híroldalak látogatóinak 27%-a csak az [origo]-n érhető el. 670 2 476 15+ belföldi internetező közönség: (ezer fő) Híroldalak olvasói: (ezer fő) [origo] gportal.hu nélkül Forrás: Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data, október

18 Havi elérés a 15+ célcsoport körében
Elemzés hatóköre: gIA domain-szintű toplista + [origo] és index.hu portál-szintű UV és elérés% (15+ teljes lakosság); NMA print RPI Forrás: Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis, I. fév. és Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data,

19 Havi elérés a 15+ célcsoport körében
Elemzés hatóköre: gIA domain-szintű toplista + [origo] és index.hu portál-szintű UV és elérés% (15+ teljes lakosság); NMA print RPI Forrás: Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis, I. fév. és Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data,

20 Heti elérés a 15+ célcsoport körében
Elemzés hatóköre: gIA domain-szintű toplista + [origo] és index.hu portál-szintű UV és elérés% (15+ teljes lakosság); NMA print RPI Forrás: Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis, I. fév. és Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data,

21 Heti elérés a 15+ célcsoport körében
Elemzés hatóköre: gIA domain-szintű toplista + [origo] és index.hu portál-szintű UV és elérés% (15+ teljes lakosság); NMA print RPI Forrás: Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis, I. fév. és Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data,

22 Napi elérés a 15+ célcsoport körében
Elemzés hatóköre: gIA domain-szintű toplista + [origo] és index.hu portál-szintű UV és elérés% (15+ teljes lakosság); NMA print RPI Forrás: Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis, I. fév. és Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data,

23 Napi elérés a 15+ célcsoport körében
Elemzés hatóköre: gIA domain-szintű toplista + [origo] és index.hu portál-szintű UV és elérés% (15+ teljes lakosság); NMA print RPI Forrás: Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis, I. fév. és Szonda Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data,

24 Hírlevélre feliratkozók száma
Rovat Hirlevél előfizetők száma origo hírek rovat 11 437 RENDKÍVÜLI hírlevél 27 355 Üzleti negyed rovat 10 739 KLIKKBANK 2 407 Sport rovat 39 672 Autó rovat 8 622 F1hirek 5 489 Babázó 13 828 Tudomány rovat 11 275 Filmklub rovat 10 008 Techbázis rovat 15 851 SZOFTVERBAZIS 8 682 Zene rovat 1 649 Utazás rovat 9 209

25 Megjelenési lehetőségek
Display (banner) hirdetés: Az [origo] címlapján és rovataiban lehetőség van leaderboard, doboz, tripla, duplabanner, interstitial, peel-off elhelyezésére.

26 Megjelenési lehetőségek
Képes ajánló: Az [origo] címlapján és rovatoldalain lehetőség van kis kép és rövid pár karakteres szöveg elhelyezésére, amely mutathat a hirdető oldalára, pr-cikkre vagy belső tartalomra.

27 Megjelenési lehetőségek
Mini-display: Az [origo] néhány rovatoldalán el tudunk helyezni 250x125 px méretű gif képet, mely igény szerint PR cikkre, szponzorált rovatra vagy a hirdető oldalára mutathat.

28 Megjelenési lehetőségek
Szöveges link: A legegyszerűbb és egyben legkevésbé tolakodó fajtája az internetes reklámoknak. Mind a címlapon, mind a rovatoldalakon lehetséges. Mivel nem különül el élesen az adott oldalon található többi hivatkozástól (link), a felhasználóban nem mindig tudatosul, hogy hirdetésre kattintott.

29 Megjelenési lehetőségek
Rovatszponzoráció: Affinis [origo] rovatokban a hirdető hangsúlyos szponzori elemekkel jelenik meg: fejléc, lábléc átszínezése, hirdetői image elemek megjelenítése, fix banner vagy tartalmi modul felületek. A megjelenés mellé PR-cikket és támogató felületeket kap a hirdető. A támogató elemek a szponzorált rovatra mutatnak, annak látogatottságát növelik. A látogatottságot és a támogató felületek mennyiséget a szponzori csomag keretében garantáljuk.

30 Megjelenési lehetőségek
Branded content: Bármely [origo] rovatban készítünk hirdetőink számára tematikus alrovatot, benne szerkesztői és pr tartalom, alkalmazások, szakértők, multimédia. A rovat tartalmát a hirdetővel szoros együttműködésben alakítjuk, A megjelenés mellé támogató felületeket kap a hirdető, ezek lehetnek támogató bannerek, displayek, szöveges linkek, tartalmi modulok, e-DM. A támogató elemek a szponzorált rovatra mutatnak, annak látogatottságát növelik. A látogatottságot és a támogató felületek mennyiséget a szponzori csomag keretében garantáljuk.

31 Branded Content A hirdető a márka üzenetét tükröző, a célcsoport számára releváns tartalmat hoz létre, abból a célból, hogy egy elvárt reakciót váltson ki a potenciális fogyasztóból. Márkaélmény  gazdagodik a hirdető által létrehozott tartalommal. Ami ehhez nélkülözhetetlen: Tartalom, média, brand  konvergenciája Tartalomban közölt érték & márkaérték  analógiája Multiplatform megoldások B.E.S.T!

32 Branded Content – Best gondolkodás
Essential Milyen releváns információra van szüksége a célcsoportunknak? Milyen elemekből építsük fel a kampányunkat? Behaviour Milyen hatást akarunk kiváltani a fogyasztóból? Hogyan tudjuk mérni a hatást? Targeted Elég pontosan definiáltuk a célcsoportot? Tudjuk, hogy mi motiválja őket? Tudjuk, hogy mit gondolnak a termékről? Strategic A branded content hozzásegít a marketing célok eléréséhez? Beilleszhető a stratégiánkba?

33 Hagyományos reklám vs.Branded Content
A Jagermeister jó!   Interruption  Kb. 100 féle koktélt készíthetsz belőle, amelyeket biztosan kedvelni fogsz!  Attraction, involvement, engagement!!

34 Branded Content Engagement

35 Interneten eltöltött idő min. közepes tudatosság
Engagement TV&Internet Ismertség Mérlegelés Preferálás Vásárlás + +++ ++ ++ +++ + Internet engagement Interneten eltöltött idő TV engagement min. közepes tudatosság i-com Konferencia Barcelona február 5-7 Mike Hess – OMD Global Worldwide kutatási igazgató

36 Megjelenési lehetőségek
PR-cikk: A4 méretű hirdetői PR-cikk képekkel, videó beágyazási lehetőséggel. A PR-cikk mellé tartalmi modul vagy display megjelenést adunk, amely a PR-cikkre mutat. Lehet cikksorozat is, amikor 3-5 PR cikk jelenik meg egy adott rovatban egy adott témáról. A cikksorozatot nyereményjátékkal is össze lehetne kötni, minden héten újabb cikk kerül beszerkesztésre, az összes cikket el kell olvasni a játékhoz szükséges információk megszerzéséhez. A cikkek egymásból elérhetőek, hogy a játékhoz később csatlakozók is játszhassanak.

37 Megjelenési lehetőségek
PR-témaközpont: Egészség rovathoz hasonló, viszonylag gyorsan elkészíthető, szponzorálható hangsúlyosan pr-cikkekből kialakított önálló "rovatoldal", amely bármelyik tematikába gyorsan beépíthető. A megjelenés mellé tartalmi és médiatámogató felületeket kap a hirdető. A támogató elemek a témaközpontra mutatnak, annak látogatottságát növelik. A látogatottságot és a támogató felületek mennyiséget a szponzori csomag keretében garantáljuk.

38 Miért az [origo]? Komplex portál széles tematikus tartalommal
Tényszerű, objektív tartalom Magas látogatószám, változatos célcsoportok Kiegyensúlyozott, tárgyilagos környezet Változatos megjelenési formák

39 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Internetezők – internethasználat alakulása,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések