Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Keszi Erika Zsuzsanna Mobil:

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Keszi Erika Zsuzsanna Mobil:"— Előadás másolata:

1 Keszi Erika Zsuzsanna keszie@gmail.com Mobil:06-30-4303450
KÖNYVTÁRAK A MÉDIÁBAN Keszi Erika Zsuzsanna Mobil:

2 HÍRES EMBEREK ÍRTÁK, MONDTÁK A KÖNYVRŐL, KÖNYVTÁRRÓL ÉS A MÉDIÁRÓL
„Szabadjára engedtek a könyvtárban, s én elindultam az emberi bölcsesség ostromára.” Jean-Paul Sartre „A könyvek nem élettelen papírok, hanem a polcon sorakozó élő elmék. Mindegyik a saját hangján beszél, és mint ahogy egy lejátszóból gombnyomásra felhangzik a zene, levéve és kinyitva egy kötetet, meghalljuk egy térben és időben messze élő társunk hangját, amint értelmünkhöz és szívünkhöz szól.” Gilbert Highet „A világ könyv, mely rólunk szól.” Borges „A papír hatalmasabb lehet bármilyen fegyvernél.” Terry Pratchett „Egy ország annyit ér, amennyit a sajtója.” Albert Camus

3 A MÉDIA

4 A MÉDIA FOGALMA Az információ rögzítésére és közvetítésére használt eszközök összessége Közvetítő közegek összessége Mondanivaló kifejezésére használt fórumok Műsorszolgáltatás televíziózás, rádiózás, internetes tartalomszolgáltatás, távközlés összessége

5 A MÉDIA CSOPORTOSÍTÁSA
Érzékszervekre gyakorolt hatás Újságok TK=A+P1+P2+U) Rádiók TK=A+A1+P1+P2+U Tévék TK=A+AV+P1+P2+U *TK=tömegkommunikáció A= aktualitás A1= auditívás AV=audiovizualitás P1=periodicitás (rendszeres időközönként jelenik meg) P2=publicitás ( közönsége van) U=univerzalitás (társadalmi sokszínűség)

6 A MÉDIA CSOPORTOSÍTÁSA
Publicítás (< >) Rétegek Terület Információ mennyiség Bevethetőség Leállíthatóság

7 A MÉDIA FUNKCIÓI Tájékoztatás Vita, eszmecsere (szaklapok )
Szórakoztatás (kereskedelmi média) Szocializáció/integráció („beszélünk róla”) Kultúra, oktatás (tematikus csatornák, lapok) Mozgósítás („akié a lap, azé a közvélemény”) Rábeszélés Média-mix A célcsoport leghatékonyabb lefedése A bevetett eszközök-hatékony kiegészítése

8 MÉDIAKOMMUNIKÁCIÓ

9 A MÉDIAKOMMUNIKÁCIÓ CÉLJA
Ismertség elérése, növelése. Az olvasók,könyvtárlátogatók,potenciális könyvtárlátogatók tájékoztatása,megnyerése, identitástudat fokozás, kötődés Érdeklődés fenntartása Elégedettség fokozása Pozitív imázs kialakítása, erősítése a nyomtatott és elektronikus sajtó tájékoztatásán keresztül Szakmailag megalapozott válaszadás a sajtó megkeresésekre

10 A MÉDIAKOMMUNIKÁCIÓ IRÁNYAI TERVEZÉSE Közönség Társadalmi nyilvánosság
Média véleményvezérek Protokoll Fenntartók, döntéshozók Szakma Támogatók, potenciális támogatók TERVEZÉSE Következetesség, rendszerszerűség (folyamatos jelenlét / kampányok) Egységes, koherens arculat (arculati elemek, színvilág, áttekinthetőség) Célközönség figyelembe vétele Időterv Kapcsolati háló szerepe

11 PR

12 PR Történetisége Fogalma Források Változások „Az életben
egyetlen állandóság van és az maga a változás.” Fogalma „A bizalomépítés művészete.” Mónus Ágnes „Egy szervezet kommunikációja.” Nagy Alfréd PR=a hírnév menedzselése IPRA „Amit mondasz, amit teszel és amit mások mondanak rólad.”

13 PR legismertebb szlogenje: "A mókus is patkány, csak jobb a sajtója."
A PR TEVÉKENYSÉG PR legismertebb szlogenje: "A mókus is patkány, csak jobb a sajtója."

14 A PR TEVÉKENYSÉG ESZKÖZEI
Sajtókapcsolatok Rendezvények Nyomtatványok Rood show TV rádió produkciók Informatikai eszközök PR filmek

15 „sajtókapcsolat” KAPCSOLAT A MÉDIÁVAL

16 SAJTÓKAPCSOLAT Kapcsolatfelvétel Építsük ki
újságírók megismerése, sajtólista Akkor él, ha ápolják.

17 Általános újságírói címlista
Sajtólista Általános újságírói címlista Szakterület szerinti Média szerinti Főszerkesztői Rovatvezetői Nemzetközi tudósítói Szóvivői

18 Média címlista Új Dunántúli Napló Média megnevezése
Kiadó neve, elérhetősége Kiadóvezető elérhetősége Szerkesztőség Főszerkesztő Megjegyzés Új Dunántúli Napló AS-M Kft. Baranya Megyei Irodája 7627 Pécs, Engel J.u.8. 7601 Pécs, Pf.:134 Tel.: 72/ Fax:72/ Póré László 7627 Pécs, Engel J.u.8. Felelős szerkesztő Nimmerfroh Ferenc

19 Újságírói címlista Milyen címre kéri az infókat? Megjegyzés Új
MÉDIA ÚJSÁGÍRÓ NEVE BEOSZTÁSA Elérhetősége Milyen címre kéri az infókat? Megjegyzés Új Dunántúli Napló Mészáros Endre kulturális rovatvezető 7627 Pécs, Engel J.u.8. 06-30/ színház, POSZT Régió Rádió Kiss Tünde szerkesztő műsorvezető 7621 Pécs, Szent Mór u.1. 06-30/ gyerekek, utazás, ázsia Stb.

20 A sajtókapcsolatok személyi, tárgyi feltételei
szakképzett, média-ismeretekkel is rendelkező pr manager, sajtófőnök, sajtófelelős sajtómonitoring („hogyan vélekedik rólunk a sajtó?”) SWOT analízis a potenciális nyilatkozók (managament) kommunikációs képzése, média-szereplések előkészítése technikai feltételek biztosítása (diktafonnal ellátott mini webkamera, b-roll, fotó, mobil, lap-top stb.)

21 A sajtókapcsolatok formái
Sajtótalálkozók Sajtóutak Sajtóközpont. Sajtóiroda Interjú Sajtótájékoztató (hírérték!) Szóvivői tájékoztató (rendszeres, indokolt) Sajtókonferencia – konferenciához kötődik Sajtó háttérbeszélgetés Sajtóreggeli, ebéd, vacsora Sajtóklub (tartós együttműködés) Írásos anyag (PR cikk) A sajtókapcsolatok formái

22 Sajtótájékoztató szervezése
Naprakész címlista Személyre szóló meghívók,- kontroll Helyszín (személyi, tárgyi feltételek) Háttéranyagok készítése - sajtódosszié A sajtó által kért fotók, adatok, dokumentumok biztosítása A nyilatkozatok megírása, a nyilatkozók felkészítése Egyeztetés az újságírókkal Lebonyolítás Értékelés Sajtóanyag begyűjtése, értékelése, archiválása Belső visszhang Pénzügyi elszámolások Zárójelentés

23 SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ Forgatókönyvek Programterv Technikai forgatókönyv

24 A Dél-Dunántúli Regionális Könyvtár és Tudásközpont
tisztelettel meghívja Önt 2010. október 7-én kor kezdődő SAJTÓTÁJÉKOZTATÓJÁRA Téma: „HÁLÓZZUK BE EURÓPÁT!” KÖNYVTÁRAK AZ EGÉSZ ÉLETEN ÁT TARTÓ TANULÁSÉRT Kiállítás EDUCATIO&KÖNYVTÁR - az épület kiállítótermében - A sajtótájékoztató helyszíne: Dél-Dunántúli Regionális Könyvtár és Tudásközpont Tanácsterem IV. emelet Információ 72/

25 A sajtótájékoztató technikai forgatókönyve

26 PERIODICITÁS PUBLICITÁS
(Háló)Terv Adott eseményhez, programhoz kapcsolódó médiamegjelenések terve Médiaterv Munkaterve alapján készül, havonkénti bontásban. Időtartam Kezdés-befejezés

27 Egyházi média Forrás:Magyar Katolikus Püspöki Konferencia Titkársága www.katolikus.hu
NAPILAP 1 db Magyar Kurír. Katolikus hírportál RÁDIÓK 3 db Magyar Katolikus Rádió Zrt. Mária Rádió Budapest Szent István Rádió, Eger HETILAPOK Keresztény Élet Új ember Mértékadó ORSZÁGOS PERIODIKÁK 10 db A szív Igen Jel Karitász-Szolgáló Szeretet Képmás családmagazin Népek Missziója Táborkereszt Új Ember Magazin Új misszió Zászlónk FOLYÓIRATOK 9 db Communio Folia Theologica Kánonjog Katekhón Magyar Sion Pannonhalmi Szemle Távlatok Teológia Vigilia EGYHÁZMEGYEI LAPOK Esztergom-Budapest Görög Katolikus Szemle Hitvallás Jó Hír Martinus Örömhír Spiritus Sugárút SZEM

28 Egyházi média Forrás:Magyar Katolikus Püspöki Konferencia Titkársága www.katolikus.hu
SZERZETESRENDEK ÁLTAL KIADOTT LAPOK 6 db Bencés Hírlevél Kármel A Lélek Szava Miasszonyunk Híradója Szalézi Értesítő Világposta LELKISÉGI MOZGALMAK ÁLTAL KIADOTT LAPOK 4 db Marana Tha Oázis Új Kalász Új város HELYI ÉS PLÉBÁNIAI LAPOK 53 Db Battonyai Katolikus Krónikától A Várunk-ig. OKTATÁSI INTÉZMÉNYEK KIADVÁNYAI 1 db Ítélet HATÁRON TÚL MEGJELENŐ MAGYAR NYELVŰ LAPOK 11 db Egyházközségi Apostol Életünk Hírvivő Hitélet Krisztus Világossága Keresztény Szó A Lélek Erejével Passerelles – Összekötő Hídak Új hajtás Vasárnap Krisztusi Szolidaritás

29 PERSONÁLIA Vendégünk: Bertók László Kossuth-díjas költő Időpont: 2011
PERSONÁLIA Vendégünk: Bertók László Kossuth-díjas költő Időpont: 2011.december 5. Helyszín: CSGYMVK Várkonyi Nándor Könyvtára (Pécs, Nagy Jenő u.24.) Média megnevezése 2011. 12.03. 12.05. 12.06. 12.10. Dunántúli Napló hír, fotó Pécsi Újság hír cikk Pécsi Hírek Metro Régió Rádió Hír, riport Pécs TV Könyvtári L. lap interjú Verzó Port.hu

30 2012. évi médiaterv Média 2012. I. negyedév Dunántúli Napló
Pécsi Újság Pécsi Hírek Metro Régió Rádió Pécs TV Könyvtári L. lap Verzó Port.hu MTI OS MTV Híradó

31 BENNE VAGYUNK A MÉDIÁBAN

32 Sajtómonitoring Sajtófigyelés MédiaAdatBank
A médium neve, a megjelenés példányszáma Főszerkesztő, rovatvezető neve Lapzárta időpontja Reklámvezető neve, tarifák, hirdetési formák Megjelenési információk, mérési adatok Mellékletek, megjelenési időpontok Megjegyzés

33 Sajtódokumentáció A sajtómegjelenések 1-1példányának
megfelelő szempontok szerinti gyűjtése Forrás megjelölés, oldalszám, rovat, dátum felvezetés az adatbankba Csoportosítás (napilapok, magazinok, stb.) Kereső tartalomjegyzék Publikációösszesítés, prezentáció stb. Gyors keresés, sokszorosíthatóság, kis hely Információgyűjtés magunkról és a szakterületről

34 A sajtóértékelés szempontrendszere
Minőségi szempontok A témáról mennyi volt a negatív, a közömbös (tárgyilagos, tényszerű), a pozitív hangvételű anyag? Milyen az arány? Kik azok az újságírók, akik rendszeresen egyazon hangvételben írnak rólunk? Milyen a megnyilatkozási arány, és milyen hangvételű a szereplésük? Dinamikus szempontok Változott-e a publikáció mennyisége? Megjelenések száma grafikonon A megjelenések havi bontása Változott-e a témakörök szubjektív megítélése? Leggyengébb és legintenzívebb szakasz A változások tartósak, vagy átmenetiek? Lehetséges trendek felállítása Mennyiségi szempontok Mennyi médium, hányszor foglalkozott a témával? A szakmai média hogyan foglalkozott a témával? A szerkesztett és az átvett hírek aránya mekkora? Hány újságíró foglalkozott a témával, kik ők? Alkalomszerűen, vagy visszatérően? Mely médiumok nem foglalkoztak a témával, mi jellemzi azokat?

35 A sajtóelemzés kérdései célirányos, könyvtárat érintő kérdések
Hol van „rés” a kapcsolatban? Az újságírók és a téma viszonya Hogyan ítélik meg a témát? Az újságírói tevékenység megítélése (közömbös, elhatárolódó) Az anyagkészítés módja: saját, MTI OS stb. Média audit célirányos, könyvtárat érintő kérdések Cél az adott médiában milyen hírneve van könyvtárnak; az újságírók hogyan értékelik és tudják-e használni az általunk küldött anyagokat; tudják-e ki a könyvtár pr managere, sajtófelelőse stb. Tevékenység: médiakör/újságírói kör kiválasztása kérdések kidolgozása telefonhívások időzítése (lapindító,lapzárta stb) válaszok elemzése

36 NYILATKOZATI REND A KÖNYVTÁR MÉDIAKAPCSOLATI SZABÁLYZATA
Általános cél A média tájékoztatására jogosultak köre Nyilatkozó (1986. évi Sajtótörvény 11§. d.) „A bölcsesség művészete abban áll, hogy tudjuk, mi fölött kell átsiklanunk.” (William James) Sajtótájékoztató Kríziskommunikáció Interjúszervezés Fázisai: szemlélet, felkészülés, interjú, értékelés

37 A PR ÉS MARKETING NEM ROKONOK - IKERTESTVÉREK
Stratégia és időzítés „A stratégia és az időzítés a Marketing” Himalájája.” Al Ries - Jack Trout

38 Miért? Mit? Mikor? Miképp? Mi módon? Miből? Mennyiért?
7 P - PR Miért? Mit? Mikor? Miképp? Mi módon? Miből? Mennyiért?

39 A JÓ MÉDIAKAPCSOLAT TITKA
Tegyen vagy mondjon bárki bármit - nekem jónak kell lennem. Mint ahogyan az arany, a smaragd, a bíbor is egyre azt hajtogatná: tegyen vagy mondjon bárki bármit, nekem aranynak, smaragdnak, bíbornak kell lennem - meg kell őriznem színeimet. Marcus Aurélius

40 Hamvas Béla: Útravaló „A boldogságot csak az bírja el, aki elosztja. A fény csak abban válik áldássá, aki másnak is ad belőle. Mert amikor bennünket elküldtek, az útrabocsájtó Hatalom így szólt: Rád bízok minden embert külön, kivétel nélkül mindenkit. Segíts, adj enni, adj ruhát, mindenkire vigyázz úgy, mint magadra, és ne hagyd a sötétségben elmerülni! Amit szerzel, amit elérsz, amit tudsz, amit átélsz, osszad meg! Az egész világ a tiéd. Szabad vagy a kövektől az éterig. Ismerd meg, hódítsd meg, senki se tiltja! De jaj neked, ha magadnak tartod! Elbocsátlak téged is, mint mindenkit: felelős vagy minden emberért aki veled él, s el kell számolnod minden fillérrel, amit magadra költesz, minden örömmel, amit magadba zártál, és minden boldog pillanattal, amit magadnak tartottál meg. Most eredj, és élj, mert a világ a tiéd!"

41 „Fújjon mindig hátad mögül a szél
„Fújjon mindig hátad mögül a szél. S míg újra találkozunk, hordozzon tenyerén az Isten.” (kelta-ír köszöntő)

42 protokoll és rendezvényszervező
Köszönöm a figyelmet! Keszi Erika Zsuzsanna protokoll és rendezvényszervező


Letölteni ppt "Keszi Erika Zsuzsanna Mobil:"

Hasonló előadás


Google Hirdetések