Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Szent László Középiskola Szekszárd
2
Szent László Középiskola
Szakképzések: szakács, pincér, cukrász, vendéglős Kompetencia: ismeret + készség, képesség, jártasság NAT, kerettanterv
3
9-10. évf. szakiskolai képzés mérési statisztikája
Komm A Komm B Probl. m. Szab. köv. 9.M 41,2 51,2 20,8 40,9 9.N 43,4 49,4 28,3 46,7 Orsz. átlag 34,5 40,7 20,7 36,2 10.M 47,7 59,9 25 54,3 10.N 59,7 63,4 30,3 57,1 48,6 58,4 24,7 52,7 A mérésben részt vett: javító pedagógusok 4 fő osztályfőnökök 4 fő magyar-történelem mk 4 fő matek munkaközösség 4 fő nyelvi munkaközösség 4 fő
4
Kompetencia mérések hasznosítói
szülők munkaközösségek osztályfőnökök diákok szaktanárok
5
Komp. mérés hasznosítói: munkaközösségek
A bemeneti mérés hatásai: Tankönyvrendelés Módszerek kiválasztása Motiválás SZFP-s feladatlapok, letölthető dokumentumok beépítése Módszertani képzések előnybe részesítése
6
Komp. mérés hasznosítói: osztályfőnökök
Osztályfőnöki tanmenetek felülvizsgálata, módosítása Kommunikációs készség fejlesztése Szoc. kompetencia fejlesztése Osztályfőnöki óra: mérés eredményeinek elemzése
7
Kompetencia mérések hasznosítói: szaktanárok
idegen nyelv anyanyelv, történelem matematika egyéb tantárgy Bemeneti mérés hatásai: Tanmenet összeállítás Módszerek kiválasztása Felzárkóztatás
8
Komp. mérés hasznosítói: diákok
Összehasonlító elemzés elvégzése A 9. év eleji, a 10. év eleji, a 10. év végi mérés alapján. Hosszútávú cél Önkorrekció, önfejlesztés kialakítása Fejlesztő folyamatokhoz való mind tudatosabb viszony kialakítása
9
Komp. mérés hasznosítói: szülők
Tájékoztatás a bemeneti mérés eredményéről Fejlesztési javaslatok Együttműködési lehetőségek
10
Mérés - feladatlapok Pozitívumok:
Feladatsorok megfelelnek a tanulók életkori sajátosságainak Feladatlapok alkalmasak a tanulói tudás életben való felhasználásának mérésére Mindennapi élethez kötött feladatok Negatívumok: Időbeli korlátok Nem egyértelmű, célzott utasítások Hibás (néhol) javítókulcs
11
Jövőkép 2000 Európai Tanács Lisszaboni memorandum
2 legfontosabb ajánlás: „ - hatékony oktatási és tanulási módszereket kell kifejleszteni, - mindenki számára lehetővé kell tenni a megfelelő ismeret és készségek elsajátítását illetve felfrissítését bármely életszakaszban.”
12
Mi fog változni a rendszeres kompetencia mérés által?
az iskola hangulata tanárok motiváltsága tananyag szerkezete alkalmazott pedagógiai módszerek tanulók terhelése szülő-iskola-diákok kapcsolata tanulók közötti kapcsolat
13
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.