Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A pedagógus minősítés vezetői feladatai, informatikai rendszerének használata
Forrás: Tóth Mária, OH TÁMOP Szakmai vezető Fűrész Edit OH TÁMOP Szakmai szakértő
2
Előzmények 1989-től megszűnt az egységes elvárás, és ellenőrzési rendszer 2011 évi CXC Köznevelési Törvény legfőbb törekvése: hatékonyabb kiszámíthatóbb egységesebb köznevelési rendszer Pedagógus minősítés hatályba lépése: szeptember 1.
3
Önértékelés – tanfelügyelet - minősítés
Hogyan? – Miért? – Mit? Ki? – Kit? – Mikor? Milyen eredménnyel? Hatékonyabb, eredményesebb oktatási rendszer.
4
Célok A köznevelés rendszerének eredményesebbé tétele
A nevelő oktató munka értékelésében országosan egységes rendszer kialakítása A nevelő oktató munka eredményességének növelése A minőség elismerése és jutalmazása A pedagógusok hivatásbeli továbbfejlődésének ösztönzése A pedagógusok motiválása
5
Fokozatok Kutatótanár Mesterpedagógus Pedagógus II. Pedagógus I.
Gyakornok Pedagógus I. Pedagógus II. Mesterpedagógus Kutatótanár
6
Intézményvezető feladatai a minősítés során 1.
Jelentkeztetés Pedagógus adatainak ellenőrzése a KIR-ben A minősítésre jelentkező pedagógus jelentkezésének, továbbá a minősítési kötelezettség alá eső kollégának (gyakornok) minősítésének rögzítése a KIR erre szolgáló felületén /máj. 10-ig/ Összeállítja és feltölti az OH által elektronikus felületre az intézményi önértékelés pedagógusra vonatkozó részeit, valamint az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés során a látogatott foglalkozásokra vonatkozó megállapításokat és az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés összegző értékelését.
7
Intézményvezető feladatai a minősítés során 2.
Visszajelzés A feladat kijelölésétől számított 5 napon belül A visszajelzés kötelezően kitöltendő részei: Delegált kijelölése →bizottsági tag lehet intézményvezető, vagy vezetői feladatot ellátó pedagógus (szakvizsga már nem feltétel) A látogatás adatainak pontosítása, információk A látogatás elutasítása indoklással: → intézményi ok → a delegált akadályoztatása→ a pedagógus akadályoztatása miatt. (Elutasítás esetén a megfelelő igazolás benyújtása szükséges az OH felé)
8
Intézményvezető feladatai a minősítés során 3.
Látogatások szervezése Látogatások elfogadása, lemondása, újraszervezése Mindhárom bizottsági tag elfogadása szükséges (védés előtti napig bármely szereplő lemondhatja) Újraszervezés legkorábban 35 nappal későbbre Lemondás esetén indoklás, igazolás, nyilatkozat Szimpla és dupla látogatások→két bizottság párhuzamosan Együttes kezelés, elfogadás, lemondás, újraszervezés esetén Módosítás Munkakör, tantárgy, távozás, méltányossági kérelem→ OH értesítése
9
Intézményvezető feladatai a minősítés során 4.
Látogatás előkészítése Felveszi és tartja a kapcsolatot a minősítésben érdekelt bizottság elnökével Kijelöli a minősítésben résztvevő intézményi delegált személyét (amennyiben nem ő vesz részt a minősítésben)
10
Intézményvezető feladatai a minősítés során 5.
Látogatás előkészítése A minősítés zavartalan körülményeinek biztosítása Helyiség szakmai megbeszélésre, egyeztetésre portfólióvédésre Technikai feltételek biztosítása, internet kapcsolat, projektor, szkenner, nyomtató, Személyi feltételek informatikus, technikus
11
Intézményvezető feladatai a minősítés során 6.
A látogatás napjának előkészítése a minősítő bizottság elnökének és az intézmény vezetőjének meg kell állapodni: A minősítés kezdési időpontjáról A foglalkozások előtti megbeszélések helyéről, időtartamáról (15 perc), A minősítendő pedagógus meglátogatandó óráinak/foglalkozásainak fajtájáról a pedagógus portfólió-védésének helyéről idejéről, körülményeiről (60 perc), A védést követő bizottsági tagok egyeztetésének helyéről, idejéről, körülményeiről
12
Intézményvezető feladatai a minősítés során 7.
Az eljárás zárása Az elkészült dokumentumok iktatása Az elkészült dokumentumok, jegyzőkönyvek archiválása Az iktatott eredeti dokumentumok törvényben előírt határideig történő megőrzése Következmény: A minősített pedagógus a minősítést követő naptári év január 1-től magasabb besorolásba kerül
13
Az intézményi delegált feladatai
Felveszi a kapcsolatot a minősítő bizottság elnökével, egyeztet a minősítési eljárás feladatairól A kijelölt látogatás előtt 30 nappal megkezdi a minősítendő pedagógus portfóliójának áttekintését az eljárásrendnek megfelelően a kompetenciák és indikátorok meghatározásai szerint értékeli azt. Kérdéseket fogalmaz meg a portfólió tartalma alapján a pedagógus kompetenciájának bizonyításához, melyet 9 nappal a védés előtt az informatikai felületen rögzít. A portfólió értékelését a védés előtti napon lezárja
14
Az intézményi delegált feladatai
Részt vesz az óra/ foglalkozáslátogatás előtti megbeszélésen Részt vesz az óra/ foglalkozáslátogatáson, és az azt követő szakmai megbeszélésen, értékelésen, ahol véleményt nyilváníthat Részt vesz a pedagógus portfóliójának védésen, a szakmai megbeszélésen Az előzetes értékelés pontszámait a védés alapján módosíthatja Áttekinti és aláírja az eljárásról készült jegyzőkönyvet
15
Az E portfólió előzetes értékelése 1
A portfólió értékelés lépései Ismerkedés A teljes portfólió áttekintése: formai követelmények, dokumentumok megléte összbenyomás kialakítása a pedagógus tevékenységéről Pedagógus profil kialakítása A pedagógus elkötelezettségének, hivatástudatának feltérképezése szakmai életút elkötelezettség,önazonosság Esettanulmány: nevelői attitűd megállapítása
16
Az E portfólió előzetes értékelése 2
Intézményi környezet megismerése Tanulói összetétel, családi háttér, HH, SNI, BTM gyermekek aránya, feltételrendszer, infrastruktúra gyermek-fejlesztési stratégia nevelési/oktatási stratégia egymással összhangban van-e?
17
Az E portfólió előzetes értékelése 3
Dokumentumelemzés A nevelő oktató tevékenység egységes dokumentumainak kompetencia alapú értékelése indikátorok pontozásához információk gyűjtése (0-3 pont) A reflexiók néha többet árulnak el a pedagógus kompetenciájáról mint maga a dokumentum amihez készítette. Ezért egységbe kell kezelni a tervezési és megvalósítási dokumentumokat. Összegző értékelés A pedagógus kompetenciáinak összegző értékelése van-e kompetencia, amihez a dokumentumok nem szolgáltattak kellő információt, kérdések megfogalmazása
18
Felmerülhető problémák
Nem megfelelő dokumentumok Fénykép, videó név megjelenése a feltöltött dokumentumban Nem megfelelő tartalmú dokumentumok Egy dokumentum többszöri feltöltése Megoldás: Az elnök jelzi a problémát a pedagógusnak → →A pedagógus a javított pótlásra szánt dokumentumokat eljuttatja a bizottság elnökének, papír alapon elviszi a védésre → →A javítást, a pótlást az elnök rögzíti a portfólió védési jegyzőkönyvben → →A javító, pótló dokumentumokat a jegyzőkönyv mellékleteként vissza kell tölteni a felületre
19
Felmerülhető problémák
Plágium gyanú kezelése a szakértő a megállapítást követően felszólítja a pedagógust e- mailben a dokumentum cseréjére, javítására a szakértő a hiánypótlás kéréséről értesíti a bizottság tagjait a pedagógus a javított/új dokumentumot elektronikus úton megküldi a szakértőnek a pedagógusnak a védés során van lehetősége a magyarázatra, az adott dokumentummal kapcsolatos saját tevékenység bemutatására a bizottság a portfólió védési jegyzőkönyvben rögzíti a javítás kérés tényét és a döntés eredményét, valamint a javított dokumentumokat mellékletként csatolják a portfólió védési jegyzőkönyvhöz Megtörténik az óra/foglalkozáslátogatás, valamint a portfólió védése. Ha a hiánypótlás elmarad, minden indikátorhoz 0 értéket kell rögzíteni, a minősítés eredménytelen. A szakértők kiemelten figyelnek az értékelés során, hogy megtörténte-e a nem önálló szellemi termék értelmezése, aktualizálása a pedagógus saját munkájára vetítve.
20
„Tanuld meg a játékszabályokat,
aztán már csak játszanod kell a csapatban, persze mindenkinél jobban” (A. Einstein) Virágné Nagy Éva mesterpedagógus Közoktatási szakértő KÖSZOE alelnök
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.