Egy regionális rádió szerepvállalása B.-A.-Z. megye falvainak kulturális és társadalmi életében.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A m ű v é s z e t e k A művészet a görög tekhné és technika,
Advertisements

Vita az infokommunikációs hálózatok semlegességéről Gálik Mihály Pápai Zoltán Urbán Ágnes.
Mozgókép és médiaismeret
Hirdetésfeladás, vásárlás az interneten, aukciós oldalak.
Dr. Pados László Nemzeti Hírközlési Hatóság Hivatala
2004. április 29.1 A földfelszíni digitális televíziózás (DVB-T) frekvenciagazdálkodási kérdései A digitális televíziózás dr. Kissné Akli Mária Okleveles.
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
Készítők:Almádi László, Bajházi Attila, Burghardt Petra és Tóth Nanett
KUCSERA GÁBOR Szponzori kiajánlása 2006
Interaktív Multimédia Gyurik Pál Veszprémi Egyetem Alkalmazott Gazdaságtan Tanszék Egyetem TV.
Médiagazdaságtan A televíziózás piaca.
A média funkciói.
A törvényekről:  „Alkotmányban”  tájékozódási és a kulturális értékekhez való hozzáférés szabadsága  A tájékoztatás, a média és a (mindenféle) sajtó.
HELLER ÁGNES: FILOZÓFIA MINT LUXUS
Gálik Mihály Kit is érdekel a digitális televíziózás Magyarországon? BKÁE Média és Telekommunikáció Tanszék Média és Telekommunikáció Tanszék.
Széchenyi István Általános Iskola Készítette: Galacz Adri
 A DEC, Intel és Xerox cégek (együtt: DIX) által kidolgozott alapsávú LAN-ra vonatkozó specifikáció.  Az Ethernet hálózatok az ütközések feloldására.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Még ma is – amikor szinte minden családban van számítógép, sokak számára még ismeretlen a digitális írásbeliség, nem képesek bekapcsolni a számítógépet.
AZ ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM KOMMUNIKÁCIÓJA.
Az iWiW platform Szabó Márton Origo Zrt.. Az iWiW számokban 4,3 millió regisztrált felhasználó Napi 1,2 millió egyedi felhasználó Az összes regisztrált.
Sajtódigitalizálás a könyvtárban Czupi Gyula Halis István Városi Könyvtár Nagykanizsa A Magyar Elektronikus Könyvtárért Egyesület rendezvénye június.
A helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása Finta István Ph.D. tudományos munkatárs MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete ÁROP.
A „HÁZASSÁG HETE SZEGEDEN” KOMMUNIKÁCIÓS KAMPÁNYÁNAK ALAPPILLÉREI: KIINDULÓPONT A társadalomban tapasztalható individualizmus propagálását egyfajta intenzív.
Europe Direct Hálózat Magyarország Vedd ki a részed! március 18. Vizsnyiczai Márta Békés Megyei EIP.
Miért szoktunk le a közszolgálati médiáról? Van még alagút és fény? A magyar közmédia küldetése és lehetőségei Budapest, június 16.
A kommunikáció eszközei Balogh Zoltán PTE-TTK IÁTT A televíziós adás-vétel elve.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
Miért nem működik még az okostévé modell?
Rocket team Hajdúszoboszló Engedjék meg, hogy néhány percben bemutassuk a Hajdúszoboszlói Bárdos Lajos Általános Iskolát.
Hálózatok Kialakulásának okai: kommunikációs igény gépek közt,
HÁZI DOLGOZAT SZOLGÁLTATÁSMARKETING IMÁZS PROFIL ELMŰ ÉS AZ E-ON
Rádió szolgáltatás az internet Dánielisz László, Antenna Hungária ZRT.
A Föld lakosságszámát meghatározó tényezők II. A migráció
A tömegkommunikáció.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM MŰSZAKI TUDOMÁNYI KAR JEDLIK ÁNYOS GÉPÉSZ, INFORMATIKAI ÉS VILLAMOSMÉRNÖKI INTÉZET TÁVKÖZLÉSI TANSZÉK 9026 Győr, Egyetem tér 1.
A KOMMUNIKÁCIÓS ESZKÖZÖK FEJLŐDÉSE
A televíziózási szokások változása az infokommunikációs eszközök tükrében.
4. csoport.
Hogyan jött létre az AM-mikro ?
„2007 a médiaszabályzás kezdete” 12. Televízió és hangtechnikai konferencia Budapest, május 2-3. Dr. Sarkady Ildikó MeH, Médiapolitikai Főtanácsadó.
Az Interaktív multimédia Az információs társadalom három fő területének metszete Távközlés, (híradástechnika) Informatika, (számítástechnika) Tartalom-ipar.
Kutatások a digitális átállás társadalmi fogadtatása területén ORTT Alkalmazott Kommunikációtudományi Intézet Hazay István.
Non-profit TV Kereskedelmi Rádió Újság Internetes Hírportál Üzleti TV Rádió Reklámozók és eladók Média Ügynökség Támogatók.
A televíziózás története
Hírek, információk és magas státuszú hallgatók az FM 88,1-en
Rádiós hallgatottság október - december
Kommunikáció.
Médiaszabályozás március 12. Készítette: Dr. Pintér Szilvia
„Még nagyobb, még hatékonyabb…” JUVENTUS MÉDIA I.FÉLÉV
Juventus Rádió Juventus Regionális: budapesti régió 89
Rádió - a kihagyhatatlan médium - „ Bárkit, bárhol elér és bármilyen tevékenység mellett jó hallgatni!”
„HÓFEHÉR OSZTRÁK HÉTVÉGÉK” február 13 - március 23. Promóciós ajánlat az AGIP Hungária Kft. részére
AZ EURÓPA RÁDIÓ MISKOLC TÖRTÉNETE. A TÁRSASÁG CÉLJAI november 23-án kezdte adását szerződést kötött a Magyar Rádióval /Kossuth Rádió Reggeli.
DIGITÁLIS ÁTÁLLÁS A FÖLDFELSZÍNI PLATFORMON Piller András Vezérigazgató Antenna Hungária március 19.
A FALUSI TURIZMUS HÉTVÉGÉJE JÚNIUS Felső-Homokhátság Vidékfejlesztési Egyesület HAZAJÁRÓ HÉTVÉGE.
The leading European entertainment network 2014 SZEPTEMBER 16. SAJTÓREGGELI.
Közönséges, durva és trágár kifejezések a médiában KUTATÁSI GYORSJELENTÉS.
Médiagazdaságtan GSVMG11KNC /II. Televízió.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
A politikai tájékozódás forrásai Magyarországon A médiastruktúra átalakulása előtti és az utána következő állapot Hann Endre előadása a SZEF-Akadémián.
Egy- vagy kétoldali cochlearis implantáció?
A 99,4 SUNSHINE FM BEMUTATÁSA, FELÉPÍTÉSE
Orosz geopolitikai és geoökonómiai érdekek a Duna mentén
A Föld lakosságszámát meghatározó tényezők II. A migráció
Regionális identitás és öntudat: létező jelenség Magyarországon?
A kisközösségi rádiózás szabályozási és műszaki kérdései
Posta Kisérleti Intézet
Híradástechnika I. 7. Wührl Tibor.
A Blaha Lujza téri Népszínház
Előadás másolata:

Egy regionális rádió szerepvállalása B.-A.-Z. megye falvainak kulturális és társadalmi életében

A rádiózás története a kezdetektől napjainkig A rádió tág értelemben véve csak hangot használó tömegkommunikációs médium. Ebben az értelemben beszélhetünk kábelrádióról, internetes rádióról és - a telefonhírmondóról is, mely mind azonos kategóriába tartozik a hagyományos AM/FM vagy a digitális rádióval. A rádió szűk értelemben az elektromágneses hullámok segítségével kisugárzott jelek médiuma. Miután itt elsősorban a tartalom érdekel minket, a használt - sugárzó vagy kábelen közvetítő - módszertől függetlenül minden, rendszeresen nagyobb közönségnek hangzó műsort közvetítő technológiát rádióként kezelünk. Ebben az értelemben az első rádió a budapesten elindított Telefonhírmondó volt. A Telefonhírmondó adása február 15-én indult el.

Első lépések A Telefonhírmondót Puskás Tivadar tervezte, szervezte. Már 1881-ben Párizsban is kísérletezett a “dalműtelefonnal”, de ez csak egyszeri közvetítés volt. A telefonhírmondót Popper István fejlesztette tovább; ő alakította ki a sávos műsorszerkezetet, az esti főműsoridő színházi közvetítéseit is. A világszenzációnak számító intézményt az USA-ban is utánozták, de az ottani verzók rövid idő alatt megbuktak.

Hazai rádiózás A rádió első elnöke Kozma Miklós - egyben MTI elnök - volt. Működése alatt igyekezett a rádiót függetlennek tartani a politikai propagandától. A háború után május elsején indult újra az adás, egyelőre egy budapesti adón és a pesti utcákra kihelyezett hangszórókon keresztül ben indul a második program és a két adó Kossuth és Petőfi nevét veszi fel. (Kossuth Rádió már létezett 1941 óta: 1959-ben indul a máig folytatódó Szabó család, a rádió első szappanoperája ban indul el hivatalosan az URH-n kulturális/komolyzenei műsorokat közvetítő 3. műsor, mely 1986-ban a Bartók rádió nevet veszi föl ban kezdte meg adásait a Magyar Rádióhoz tartozó Danubius rádió (az első magyar kereskedelmi rádió)

Új lehetőség-Kereskedelmi Rádiózás 1989-ben indul az első budapesti helyi kereskedelmi műsor, szintén a Magyar Rádió adása, a Calypso 873. Juventus, bridge 1991-ben szólalt meg először a Tilos Rádió, még kalózként 1993-ban megszűnt a Szabad Európa Rádió sugárzása 1996-ban megszületett a médiatörvény. Létrejötte után már lehetővé vált létrehozni a kereskedelmi rádiókat ban indultak el az első országosan fogható kereskedelmi csatornák: a privatizált Danubius Rádió és az új piaci szereplő, a Sláger Rádió ben indult az első vallásos helyi rádió, az egri Magyar Katolikus Rádió. Ma mintegy 120 helyi rádió működik az országban. Többségük hasonló arculatú általános zenei adó, egy részük egy megyén vagy régión belül hálózatba kapcsolódik. A nagyvárosokban 4-5, a kisvárosokban 1-2 helyi rádió működik. Igazi formátum rádiók ma még alig léteznek, holott valószínűleg ez jelenti a rádiózás jövőjét Magyarországon is. Ma már minden nagyvárosban van közösségi állomás is vége óta van lehetőség 1 km-es vételkörzetű, falusi vagy kisközösségi rádiók indítására. 8.kép

Rádiózás vagy televíziózás A rádió, mint formátum születése A rádiózás hőskorának a II. világháború vetett véget, a TV megjelenése pedig egyenesen “végveszélybe” sodorta. A különféle formátumú rádióknak nem csak a tartalma, zenei stílusa, hanem a hangzása is egyedi. A digitális kor rádiózása- az internet rádió

A rádiók, rádióműsorok fajtái Tartalom alapján Vételkörzet alapján Finanszírozás tekintetében Tulajdonlást tekintve Terjesztési technológia alapján TRIÁLIS MÉDIARENDSZER közszolgálati kereskedelmi Közösségi Kalózrádiók