A mese.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A boldog emberek tudják,
Advertisements

„Hiszem, hogy amikor valaki könyvet olvas, a fejében megszületik a saját filmje, arcot teremt a szerepl ő knek, megrendezi a jeleneteket, hallja a hangokat,
Arany János: Toldi összefoglaló
Böngésszünk együtt! Beszédfejlődést segítő gyermekkönyvek
Készítette: Péterfi Csaba Attila
A képkészítő nemcsak rögzíti, de mindig ábrázolja is, amit felvesz…
A tudatos élet alapelvei
Móricz Zs.: Hét krajcár.
ADVENT.
Romantika és realizmus keveredése
BŰN ÉS BŰNHŐDÉS ARANY JÁNOS BALLADÁIBAN
A bibliai lecke előkészítése és tanítása (1-2.)
A humanizmus pedagógiai és lelkigondozói szemlélete Minden gyermekben él a cselekvési vágy és a világ megismerésének igénye, ennélfogva biztosítani kell.
Készítette: a Dalai Láma
A MŰNEMEK ÉS A MŰFAJOK RENDSZEREZÉSE
Novellaelemzési szempontok
REALIZMUS.
Magyar népmese 4. osztály
"Keresd az életben mindig a szépet
A HUNYADIAK KORA.
A humánerőforrás kérdései, változások menedzselése
Ebben a műsorfüzetben a Csicsal csapat nyújtotta programokat ismerheted meg: I. Eu- Ismerkedés az Eu- val II. A projektírás rejtelmei III. WebEu és a.
A GONDOLATTÉRKÉP.
Aki keres, az talál? Igen, talál. Ki ezt, ki azt, de egy szót beütve a google keresőbe (pl.) mindig ugyanazt, hacsak nem kerültek fel új honlapok az adott.
A mesék világa Tudnivalók a mesékről.
A finnek ősi eposza 2/B.
Népköltészet 002.
Történelemfilozófia Típusok.
Mesék bűvöletében Az állatmese
XXX. Jubileumi Országos Tudományos Diákköri Konferencia V. Országos Művészeti Diákköri Konferencia Sopron április
Dráma Irodalmi mű.
Binomiális eloszlás.
Összeállítója: Farkas István
Márciusi Ifjak Petőfi Sándor.
GRAFO-LIFE hatékony segítség a mindennapokban. GRAFO-LIFE A hétköznapokban felmerülő stressz- és krízishelyzetek három csoportba vezethetőek vissza: 1.
Témazáró dolgozat Kiegészítések.
AZ ÖSSZEFÜGGÉS- KEZELÉS
Személyiségteszt.
Az epikus művek elemzésének lehetséges szempontjai
A Csongor és Tünde forrásművei
Oldal váltás kattintásra !
Vallomások Vallomások Az igazat mond, ne csak a valódit!
A postás, aki egy ujjal tudott fütyülni MŰNEME: epika MŰFAJA: novella
Thomas Mann (Lübeck, 1875– Zürich, 1955)
Első zenés bemutatóm magasröptű gondolatokkal és mandalákkal.
Maximális teljesítmény
Pályázatok értékelésének tapasztalatai Hoffmann Miklós független szakértő.
Módszerek 5/5.
A népköltészet A nép közösen alkotott, megőrzött, szájhagyomány útján terjedő költészete. A népköltészeti alkotások szerzője ismeretlen. A szóbeli terjedés.
A rendíthetet-len ólomkatona
Kakukktojás - Kiforgató. tündérboszorkányanyókaördög kunyhóÓperenciás-tengerüveghegykacsalábon forgó vár Fanyűvőgriffmadárhollósárkány borbocskorköpönyegostor.
A labirintus A krétai mondakör
Két művész, kik a színház-és opera történelmében olyan műveket alkottak, melyek a mai világban is helyt állnak bármilyen színpadon: a köztudottan szabadkőműves.
Óvodáskorúak irodalma II. évfolyam óvodapedagógus szakirány.
Komán Bernadett Magyar nyelv és irodalom 5.osztály Készítette:
1. mesék Készítette: Horváth Andrea.
1. Balladák.
Készítette: Szabó Gizella Az álmok nyomában című cikkhez
Kapcsolja be a hangszórókat! Automatikus diatovábbítás.
A „Varázsfuvola” és „Csongor és Tünde” hasonló motívumai
A boldog emberek tudják,
132. óra Néhány nemlineáris függvény és függvény transzformációk
A varázsfuvola és a Csongor és Tünde összehasonlítása
LÍRA – EPIKA - DRÁMA.
óra Néhány nemlineáris függvény és függvény transzformációk
Vörösmarty Mihály : Csongor és Tünde
Út a Vadonba CHRIS MCCANDLES.
Mikszáth Kálmán novellái
Arany János:Toldi -összefoglaló
Az élet himnusza.
Előadás másolata:

A mese

I. A népköltészet formai csoportjai Verses formájú Prózai formájú Népdal népmonda Kiszámolók Mondóka Közmondás szólás Népmese

II. A mese típusai Először állítsd a piros fogalmakat a jobb oldalon helyes betűrendbe! A meghatározásokat párosítsd velük helyesen. Ha ezt jól elvégezted a zöld betűkből egy értelmes szót tudsz kiolvasni!

S - A legtöbbször ostoba emberekről szóló humoros történetek M - Félrevezeti hallgatóját, és valódi mese helyett más történetet ad elő. Tündérmese - Ö H - Cselekményében valós helyszínek, valós szereplőinek történetét olvashatjuk. Tréfás mese - Ő S - A legtöbbször ostoba emberekről szóló humoros történetek Csalimese - P K - Cselekményében a csodálatos események játszanak uralkodó szerepet. Reális mese - E Hősmese - E É - Szereplői állatok. S - A tündérmese olyan változata, amelyben egy központi hős harcnak ábrázolt küzdelemben győzi le ellenfelét. Állatmese - N

III. A mese szerkezete Olvasd el a rövid ismertetőt, majd a következő lapon húzással rendezd megfelelő sorrendbe a szavakat! A piros szavak a baloldali piros keretes sávba kerüljenek, a fekete betűs szavakat a jobb oldalon rendezd a pirosak mellé.

A meséknek jellegzetes szerkezeti tulajdonságát ismerhetjük fel. A mese megismerjük a legfontosabb szereplőket, a kiindulási helyzetet. előkészítő részében A bonyodalomban a szereplők életének rendje felborul, a főhősnek meg kell oldani a gondot. A kibontakozásban a főhős mesei vándorútra indul, s egyre nehezedő próbákat kell kiállnia. Ellenfeleivel folytatott küzdelmében segítők kísérik, varázstárgyakat, csodálatos képességeket szerez és használ a győzelemhez. A történet tetőpontja a legizgalmasabb próba, ahol eldől, hogy a főhős eléri-e a célját. A megoldásban ismét helyre kerülnek a dolgok, a küzdelem díja egyszerre lelki és anyagi jutalom: házasságot köt a legkisebb fiú és gazdaggá válik (fele királyság)

Tetőpont Előkészìtès Megoldàs Bonyodalom Kibontakozás Segítők és akadályozók Egyre nehezedő próbák. Előkészìtès A siker kapujában. A legizgalmasabb pillanat. Varázstárgyak, csodálatos képességek Megoldàs Házasság – szerelmi boldogság Mesei vándorlás indul A hétköznapok rendje felborul. Bonyodalom A főhős és környezetènek, èlethelyzetènek megismerése. Kibontakozás Fele királyság – anyagi biztonság