Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A „Varázsfuvola” és „Csongor és Tünde” hasonló motívumai

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A „Varázsfuvola” és „Csongor és Tünde” hasonló motívumai"— Előadás másolata:

1 A „Varázsfuvola” és „Csongor és Tünde” hasonló motívumai
Készítette: G team

2 Műfaj és stílusjegyek Csongor és Tünde Varázsfuvola
Műfaj: drámai költemény Műfaj: opera Mesés, misztikus elemek Emberi értékek, vágyak megjelenése Szerelem felsőbbrendűsége, epekedő szerelem Boldogságkeresés Csodák, próbatételek Dráma Epikusság Mélyen társadalmi tartalmú Nyelvi gazdagság Fordulatok

3 Szereplők Csongor és Tünde Varázsfuvola Éj királynője Tamino: Pamina:
Éj asszonya: A világ ura Mindenek felet áll Csongor: nemes úr mesebeli lovag, királyfi, aki beleszeret a tündérbe jelképként : az élet értelmét kereső ember, aki a cselekmény során alakítja ki életfelfogását Tünde: nemes kisasszony tündérként és hattyú képében jelenik meg mint mesehős lemond tündérségéről a szerelemért, életfelfogása ettől kezdve már az önfeláldozó felnőtt, érett nőé, feleségé Éj királynője Az erdő uralkodónője Legfőbb hatalom Pszichés erők birtokosa Tamino: Főhős Egy ifjú herceg, aki beleszeretett Paminába Pamina: Éj királynő lánya Tamino szerelme Mindent feláldoz a szerelmükért

4 Próbatételek Mindkét műben próbatételek elé kell állnia főszereplőnknek. Ezek a próbatételek a lélek belsejében zajló folyamatok, amelyek alkalmat adnak a belső éréshez, fejlődéshez. Egy belső út az önmegismerés és önazonosság megtalálása felé. Ezek a próbatételek továbbá a szerelemért folytatott „harcok”. Mindent próbatétel teljesítésével közelebb kerülnek az igaz szerelemhez.

5 A hármas szám Csongor és Tünde Varázsfuvola Három ördögfi:
Kurrah, Berreh, Duzzog Hármas út a polgári világ háromféle kiteljesedési lehetőségét jelképezi. Három vándor: Kalmár Fejedelem Tudós Három ünnepélyes akkorddal kezdődik a nyitány A három hölgy (önző vágyak) A három fiú (erdőben) A három oltárkapu: A mulandó anyagot, az értelmet, és a bölcsességet jeleníti meg. A három záró erény: Egy szabadkőműves páholyban 2 oszlopfő áll: Egy dór (az erő jelképe) Egy korinthoszi ( a szépség jelképe) Egy ión (a bölcsesség jelképe) Mindannyian a lélek háromszori felhívására utalnak. Mindhárom allegorikus szereplő.

6 A kert Csongor és Tünde Varázsfuvola Csongor kertje: Mirigy kertje:
Innen indul el Ide érkezik vissza Mirigy kertje: Csongor itt alszik el Pamina alszik a kertben, amikor Monostatos közeledik hozzá, majd megjelenik az Éj Királynője. Pamina ébredése után az Éj Királynője egy tőrt ad neki, hogy megölje Sarastrót. Monostatos ezt kihallgatja. A Királynő távozása után Monostatost Sarastro megjelenése űzi el. Pamina újra a kertben van, és a csalódás miatt a szerelmében, szándékában áll, hogy az életének a tőrrel véget vessen. A három fiú megváltoztatja az elhatározását. Körkörösség

7 Szerelem A két szereplő (Csongor és Tünde, Tamino és Pamina) az első perctől kezdve szereti egymást, de a történet egyik tanulsága szerint csak az állhatatos, hűséges szeretők nyerhetik el a boldogságot. A fiataloknak próbatételek során kell keresztüljutniuk, hogy szerelmük beteljesedjék. Itt a szerelem egy olyan erőt jelenít meg, amelyek képessé teszik az embert arra, hogy feljuthasson a felismerés egyre magasabb szféráiba. Amilyen mértékben megvan az emberben az a képesség, hogy közelítsen az istenekhez, olyan mértékben válhat a föld mennyországgá. A szerelem, amelyet mindkét alkotás bemutat, egy efféle boldogság megsejtése.

8 Forrásmegjelölés szereploinek-jellemzese varazsfuvola miszterium/ Csapat tagjai: Karsai Gréta Leibinger Anita Papp Veronika Vörös Jennifer


Letölteni ppt "A „Varázsfuvola” és „Csongor és Tünde” hasonló motívumai"

Hasonló előadás


Google Hirdetések