CSILLEBÉRC 2015.November 19-21 Országos Intenzív Képzés és Továbbképzés.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
Advertisements

A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Szociális munka a börtönben
Munka-magánélet egyensúlya- a vállalkozás, mint lehetséges megoldás
Önkéntesség Miért is jó a Nyíregyházi Főiskola diákjaként önkéntes munkát vállalni és miért különösen jó ez egy Tanodában? Készítette: Hajdu Zsolt és Dudás.
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
A Barátság.
Fejlesztő célú szaktanácsadás
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
Az állást kereső kerületi lakosoknak nyújtott szolgáltatások a Baross utcai munkaügyi kirendeltségen és a Kesztyűgyári állásbörzéken Szakmai gyakorlat.
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Közösségfejlesztés és közösségi munka
Önismeret Horváth Renáta.
Büntetés-végrehajtási
Motivációs kérdezés technikája
7. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
A szociális munka elméletek – IV. Humanisztikus és egzisztenciális elméletek Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd, 1991, old.
Mi a COACHING? A COACHING angol eredetű szó, amely edzést jelent. Az üzleti életbe kb. 20 évvel ezelőtt került be, gyökerei a sport pszichológiából eredeztethetők.
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
„OKOS TANÁCS NÉLKÜL AZ ERŐ LEROGY …” HORATIUS
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
A tanácsadó és a mentor szerepe
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
A pályaválasztási szakemberek kompetenciái
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
TÁMOP /A Tanulás, képzés, önfejlesztés Az elmúlt időszak fejlődési üteme, amely az élet minden területét jellemzi, elengedhetetlenné.
Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
Resztoratív módszerek az iskolában
Az alapvető művelődési igények meghatározói
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
CODEX – „Coordinated Development and Knowledge Exchange on Spatial Planning Methodology” A CODEX projekt fő célkitűzéseinek valamint kulcstevékenységeinek.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Egy gyermek története Gyermek pszichológiai vizsgálat és pszichoterápiás munka a Budaörsi Nevelési Tanácsadóban Készítette: Cz. Szabó Melinda, pszichológus.
Jelen és jövő A Budaörsi Nevelési Tanácsadóban. Mi történik a Nevelési Tanácsadóban? Vizsgálunk Szakvéleményt írunk Terápiát végzünk, gyógyítunk (rajz,
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Az út………….. Gondolatok az executive coach képzés módszertana mentén
GRAFO-LIFE hatékony segítség a mindennapokban. GRAFO-LIFE A hétköznapokban felmerülő stressz- és krízishelyzetek három csoportba vezethetőek vissza: 1.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Támogató szolgáltatások női aspektusai Illés Tímea.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
Érzelmi intelligencia
„NŐ AZ ESÉLY” TÁMOP B-2- 12/ , 0012.
AZ MNKSZ RÉSZVÉTELE A „TRAME” PROJEKTBEN AZ EU / GRUNDTVIG FELNŐTTOKTATÁSI PROGRAM KERETÉBEN ( ) TAPASZTALATOK ÉS EREDMÉNYEK KONFERENCIA A self-narration.
TAMOP A-11/ Hogyan? - Másképp „Esélyek ?!” Mentori Tapasztalatok.
Munkatársak alkalmasságának vizsgálata „Szolgálni, mint a fény”
CSILLEBÉRC 2015.November Országos Intenzív Képzés és Továbbképzés.
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
TEHETSÉG MENTORÁLÁS A PEDAGÓGIA MAGASABB SZINTJÉN HUJBER TAMÁSNÉ KOVÁCS GABRIELLA KAPOSVÁRI KLEBELSBERG KÖZÉPISKOLAI KOLLÉGIUM.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja.
A felnőttek bevonásának fejlesztése a kora gyermekkori oktatásba Chris Pascal, prof. és Tony Bertram, prof.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
ALKOHOLIZMUS ELLENI MEGYEI EGYESÜLETEK ÉS KLUBOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE, MAGYAR KÉKKERESZT EGYESÜLET, KATOLIKUS ALKOHOLISTAMENTŐ SZOLGÁLAT HÁLÓZAT ÉPÍTÉSE.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
A pályaorientációs konzultáció. A pályaorientáció fogalma: A pályaorientáció egy olyan folyamat, amely az igénybevevő egyéni igényeinek figyelembevételével.
„NŐ az esély” TÁMOP B-2-12/
Tervezési folyamat.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
Szupervízió A szupervízió a változás generátora 3. Szint Gondolati
Előadás címe: Tudom, változnom kell!!!
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
Az AE Szövetség szervezet fejlesztése
Országos Intenzív Képzés
Előadás másolata:

CSILLEBÉRC 2015.November Országos Intenzív Képzés és Továbbképzés

ESZKÖZ A KLUB LÉTSZÁM EMELÉSÉHEZ Készítette: Birloni István Szocioterapeuta. szociálpedagógus

A mentor képességkészlete, személyiség jellemzői  Érett, koherens pedagógus-személyiség  Értékközpontúság, mintateremtés, adaptivitás(alkalmazkodási képesség)  Demokratikus társas kapcsolatépítés  Szociális érzékenység, tolerancia, empátia  Pedagógiai tapasztalat  Magas szintű, biztonságos szakmai tudás  Módszertani gazdagság és igényesség

Az egyéni fejlesztési tervek elkészítése, mely tartalmazza a  - cselekvés középpontjában álló problémák megnevezését  - a cselekvés során elérendő célokat  - a tevékenység tartalmát  - az ütemezését  - a tevékenység során alkalmazott módszereket (egyéni, csoportos)  - a tevékenység során alkalmazott eszközöket  - a tevékenységet támogató, ill. gátló tényezőket  - a tevékenységben közreműködők körét  - a tanácsadások gyakoriságát

Hogyan történik?  szerteágazó élettapasztalatokkal rendelkező, önismeretben jártas, nyugodt barátként beszélget  teljes figyelem és elfogadás  mozgósítjuk erőforrásait  feltárjuk, hogy az életben felmerült akadályok milyen személyiségfejlődési lehetőségeket rejtenek  az adott életterületen jelentkező elakadást a személyisége, élettörténete tükrében látjuk, feltárjuk, hogyan hatnak és befolyásolják egymást  a fejlődése során, az érzelmi átdolgozás révén új megoldásmódokat alakíthat ki, amivel sikeresebben boldogul a mindennapi életben  felismeri működési mintáit, kondicionáltságát, a bennük rejlő értékeket és a már feleslegessé vált régi metódusokat, s ha úgy dönt, fejlesztheti, átalakíthatja őket  életével kapcsolatban magasabb szintű megértése lehet

Technikai részletek: Az egyéni önismeret a mentorral való rendszeres találkozások sorozata. Az első találkozásra es vagy telefonos bejelentkezésed után kerül sor. Az ülések bizalmas légkörben, biztonságos környezetben történnek. Az ott elhangzottakkal kapcsolatban titoktartási kötelezettségünk van, élete részletei, megélései kettőnk között maradnak. Az első beszélgetés végén közösen döntjük el, akarunk és tudunk-e együtt dolgozni. Ezt követően céljainak megfelelően szerződünk, meghatározzuk a találkozások ritmusát és a folyamat előre látható hosszát. Alkalmanként perces ülésekkel dolgozunk. Az életben időről időre korszakváltásokon megyünk át, melyek olykor könnyebben máskor nehezebben mennek.

Fiatalból felnőtté, nőből anyává, férfiból apává, egyedül állóból családossá, vagy családosból elválttá, csapattagból vezetővé, munkavállalóból szabadúszóvá, materialistából belső hittel élővé válhat. Egy új szintre, fejlődési állapotra való berendezkedés hasonlít egy vajúdáshoz, fájdalmakkal, nehézségekkel, kusza gondolatokkal és érzésekkel telített. A döntésekhez, a változáshoz új, az eddigiektől eltérő megoldások, minőségek elsajátítására van szükség és támogató közegre, amely megtart, támogat, biztat, hogy segítse a változás, a meghaladás folyamatát. Az önismeretben tudatosodnak a folyamatai, segít, hogy tisztázza, merről jön és hová tart. A beszélgetések meggyorsítják a vajúdás időszakát illetve támogatják, hogy éretten döntsön és lépjen előre. Lehet, hogy nem tudja pontosan megfogalmazni, mi a probléma. Lehet, hogy szenvelgést, szenvedést él meg. Felismeri, hogy az életében vannak helyzetek, állapotok, amik ismétlődnek. Esetleg megrekedtségnek definiálja azt, amiben van és keresi a kiutat. Amikor a változás, fejlődés mellé teszi le a voksát, akkor jöhet a munka, hogy dolgozzon magával, magáért.

A képzés zárásakor a mentor feladata  az együttműködés áttekintése személyenként  a kiinduló helyzetet és az elért eredményeket összehasonlítása  a projekt során végrehajtott feladatok áttekintése  amennyiben az új klubtag igényli a követési programot, kidolgozzák az erre vonatkozó fejlesztési – cselekvési tervet

JÓ MENTORÁLÁST