CSILLEBÉRC 2015.November Országos Intenzív Képzés és Továbbképzés
ESZKÖZ A KLUB LÉTSZÁM EMELÉSÉHEZ Készítette: Birloni István Szocioterapeuta. szociálpedagógus
A mentor képességkészlete, személyiség jellemzői Érett, koherens pedagógus-személyiség Értékközpontúság, mintateremtés, adaptivitás(alkalmazkodási képesség) Demokratikus társas kapcsolatépítés Szociális érzékenység, tolerancia, empátia Pedagógiai tapasztalat Magas szintű, biztonságos szakmai tudás Módszertani gazdagság és igényesség
Az egyéni fejlesztési tervek elkészítése, mely tartalmazza a - cselekvés középpontjában álló problémák megnevezését - a cselekvés során elérendő célokat - a tevékenység tartalmát - az ütemezését - a tevékenység során alkalmazott módszereket (egyéni, csoportos) - a tevékenység során alkalmazott eszközöket - a tevékenységet támogató, ill. gátló tényezőket - a tevékenységben közreműködők körét - a tanácsadások gyakoriságát
Hogyan történik? szerteágazó élettapasztalatokkal rendelkező, önismeretben jártas, nyugodt barátként beszélget teljes figyelem és elfogadás mozgósítjuk erőforrásait feltárjuk, hogy az életben felmerült akadályok milyen személyiségfejlődési lehetőségeket rejtenek az adott életterületen jelentkező elakadást a személyisége, élettörténete tükrében látjuk, feltárjuk, hogyan hatnak és befolyásolják egymást a fejlődése során, az érzelmi átdolgozás révén új megoldásmódokat alakíthat ki, amivel sikeresebben boldogul a mindennapi életben felismeri működési mintáit, kondicionáltságát, a bennük rejlő értékeket és a már feleslegessé vált régi metódusokat, s ha úgy dönt, fejlesztheti, átalakíthatja őket életével kapcsolatban magasabb szintű megértése lehet
Technikai részletek: Az egyéni önismeret a mentorral való rendszeres találkozások sorozata. Az első találkozásra es vagy telefonos bejelentkezésed után kerül sor. Az ülések bizalmas légkörben, biztonságos környezetben történnek. Az ott elhangzottakkal kapcsolatban titoktartási kötelezettségünk van, élete részletei, megélései kettőnk között maradnak. Az első beszélgetés végén közösen döntjük el, akarunk és tudunk-e együtt dolgozni. Ezt követően céljainak megfelelően szerződünk, meghatározzuk a találkozások ritmusát és a folyamat előre látható hosszát. Alkalmanként perces ülésekkel dolgozunk. Az életben időről időre korszakváltásokon megyünk át, melyek olykor könnyebben máskor nehezebben mennek.
Fiatalból felnőtté, nőből anyává, férfiból apává, egyedül állóból családossá, vagy családosból elválttá, csapattagból vezetővé, munkavállalóból szabadúszóvá, materialistából belső hittel élővé válhat. Egy új szintre, fejlődési állapotra való berendezkedés hasonlít egy vajúdáshoz, fájdalmakkal, nehézségekkel, kusza gondolatokkal és érzésekkel telített. A döntésekhez, a változáshoz új, az eddigiektől eltérő megoldások, minőségek elsajátítására van szükség és támogató közegre, amely megtart, támogat, biztat, hogy segítse a változás, a meghaladás folyamatát. Az önismeretben tudatosodnak a folyamatai, segít, hogy tisztázza, merről jön és hová tart. A beszélgetések meggyorsítják a vajúdás időszakát illetve támogatják, hogy éretten döntsön és lépjen előre. Lehet, hogy nem tudja pontosan megfogalmazni, mi a probléma. Lehet, hogy szenvelgést, szenvedést él meg. Felismeri, hogy az életében vannak helyzetek, állapotok, amik ismétlődnek. Esetleg megrekedtségnek definiálja azt, amiben van és keresi a kiutat. Amikor a változás, fejlődés mellé teszi le a voksát, akkor jöhet a munka, hogy dolgozzon magával, magáért.
A képzés zárásakor a mentor feladata az együttműködés áttekintése személyenként a kiinduló helyzetet és az elért eredményeket összehasonlítása a projekt során végrehajtott feladatok áttekintése amennyiben az új klubtag igényli a követési programot, kidolgozzák az erre vonatkozó fejlesztési – cselekvési tervet
JÓ MENTORÁLÁST