Jó gyakorlatok egy somogyi faluban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Belvárosi Általános Iskola. „Az igazi teljesítmény az életben való be- válás. A testi és lelki értelemben egész- séges személyiségfejlődés, melynek során.
Advertisements

Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Az iskolai szociálismunka
Gyermekvédelmi munka áttekintése
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
V. Kollégiumi Konferencia március 26. A Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Intézet és a Deák Ferenc Középiskolai Kollégium rendezvénye.
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
A koragyermekkori nevelésről
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Az egyéni fejlesztési terv
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
Megváltozott feladatok a középiskolai kollégiumi nevelésben Egy svédországi tanulmányút tapasztalatai fényében.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Esélyegyenlőség a dokumentumokban és a gyakorlatban Budapest, November 10.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
„A három-ötperces eseményeknek különös varázsa van az életünkben” Bródy János.
"Legyen az esély egyenlő ..."
Albert István Téri Napovi Kisvaszar
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS: JAVASLATAINK ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
I ntegrációs P edagógiai R endszer. INTEGRÁLT NEVELÉS-OKTATÁS: A hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH), eltérő nevelési igényű, gyermekek.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
MÓDSZERTANI KÖZPONT MŰKÖDÉSE A KAPOSVÁRI KISTÉRSÉGBEN
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskola bemutatkozik Gyöngyös
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Készítette: Kovács Ferencné
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Az esélyegyenlőség elvének érvényesülése az oktatáspolitikában EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG Pölöskei Gáborné helyettes.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
 Nógrádmarcal Nógrád megyében, Balassagyarmattól 10 km-re található zsák település  A Cserhát hegység északi nyúlványának szélén, az Ipoly völgyének.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása Társadalmi Megújulás Operatív Program „Fény vagy Te is ragyogj hát” TÁMOP /
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Katolikus óvodák létszámának alakulása a katolikus köznevelés rendszerében a 2016/2017-es nevelési évben Készítette:Grolyóné Szabó Éva és Schillingerné.
Tét - TANULÓI ÉLETÚT TÁMOGATÁSA AZ ÓVODÁTÓL A FELSŐOKTATÁSIG a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében Hujber Tamásné kovács Gabriella Kaposvári Klebelsberg.
Szolnoki Tagintézmény
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Közösen a bántalmazás ellen
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Ponte de Lima- Freixo 3. projekttalálkozó (2017. október )
Előadás másolata:

Jó gyakorlatok egy somogyi faluban PUSZTAKOVÁCSI EGYESÍTETT ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS ÓVODA

PIPITÉR ÓVODA 3 csoport: 31 (zömében hátrányos helyzetű) gyermek Egyenlő bánásmód elvének érvényesülése Legfontosabb: a gyermekek családjával való szorosabb együttműködés, kommunikáció Családlátogatások, nyelvfejlesztő foglalkozások

ÁLTALÁNOS ISKOLA 107 GYEREK: integrált tanulók száma 30% fölötti FEJLESZTŐ PEDAGÓGUS, LOGOPÉDUS, GYÓGYPEDAGÓGUS EGYRE SIKERESEBB KÖZÉPISKOLAI EREDMÉNYEK

PEDAGÓGIAI PROGRAM Tolerancia, a személyiség tisztelete Otthonosság, szeretetteljes attitűd Korszerűség SNI tanulók ellátása Összehang az intézményi és társadalmi elvárások között Egyediséghez való alkalmazkodás: személyiség- és közösségfejlesztés

Cigány népismeret Felső tagozaton Tankönyvi keretek között (Ligeti ) Cél: tanulási kudarcnak kitett tanulók felzárkóztatásának segítése, az otthonosságérzet megteremtése az iskolában

NYELV Készítsünk szótárat azokból a szavakból, amiket csak otthon használtok! Húzzuk alá a szövegben (bármely irodalomi szöveg) azokat a szavakat, melyeket otthon másképp hívtok! Milyen cigány nyelvekről beszélhetünk? Érdeklődj a szüleidtől: beszélnek-e cigányul? Fontos-e ez nekik?

HAGYOMÁNY Mi történik a faluban, ha meghal valaki? Mikor beszélünk a közösségben házasságról? Mivel foglalkoztak a nagyszüleitek? Szerintetek ki a cigány? Hogy nevezik önmagukat és egymást a cigány emberek?

MŰVÉSZET Ismertek cigányokról szóló filmeket? Milyen képet sugallnak ezen alkotások? Közös filmelemzések Kreatív írás feladatok, asszociációs mesefeldolgozások Rajzok, plakátok készítése Gyűjtsünk cigány képzőművészeket, írókat, költőket és zenészeket!