A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata 2007. Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
- tájékoztató.  Szociális, környezetvédelmi, a tanuló helyi közösségének javát szolgáló, szervezett keretek között folytatott, anyagi érdektől független,
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Többcélú kistérségi társulások évi költségvetési törvény szerinti támogatásai (2009. február 3.)
Az oktatásigazgatás aktuális kérdései
Győr város szociális ellátórendszerének működtetése az önkormányzati, civil és egyházi szolgáltatók közreműködésével. Páternoszter Piroska főosztályvezető.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
Az intézmény és környezete
1 A többcélú kistérségi társulások működésének feltételei Budaörs Kistérség Többcélú Társulása december 10.
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
1 A KÖZOKTATÁSI ÁGAZATOT ÉRINTŐ JOGSZABÁLYVÁLTOZÁSOK április 2. Hujber Ildikó vezető főtanácsos.
Sásdi Többcélú Kistérségi Társulás SÁSD, június 28.
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
A Magyar Köztársaság kormánya. A középfokú felvételi változásai Arató Gergely államtitkár prezentációja december 9.
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Jogszabályok, jogszabályi változások, szakmai szervezeti finanszírozás jogszabályai, különös tekintettel az intézményintegrációra Dienes Renáta prezentációja.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
2009. február 3. Dienes Renáta Szakmai tanácsadó A évi költségvetési törvény közoktatási normatív hozzájárulásai.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
ORSZÁGOS PEDAGÓGIAI SZAKMAI NAPOK
A 2009/2010. tanév költségvetése, a közoktatást és a kistérségeket érintő normatívák Győr (2009. január 7.)
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.
A nagyvárosi intézményhálózat működtetése
Az új finanszírozási rendszer hatása az intézményfinanszírozásra Drahos Péter – Balogh Miklós.
A KISKŐRÖSI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS ÓVODÁJA, ÁLTALÁNOS ISKOLÁJA, KÖZÉPISKOLÁJA, SZAKISKOLÁJA ÉS KOLLÉGIUMA Kiskőrös.
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
A Lestár Péter Közoktatási Intézmény (Egységes iskola) a Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás fenntartásában Kecskemét, június 10. Hamzáné Lakó.
A szociális és gyermekjóléti feladatellátás kistérségi működtetése központi szemszögből Kecskemét június 10.
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
Állami Számvevőszéki ellenőrzés tapasztalatai Ellenőrzés: szeptember 12 – november 27. KIMVE - Budaörs február 28.
Fehér Kereszt szervezetek képzési és működtetési tapasztalatai.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések támogatása, valamint az integrációs rendszerben részt vevő intézményekben dolgozó pedagógusok anyagi támogatása.
KUTASD A MÚLTAT, ÉLD A JELENT, ÉS TERVEZD A JÖVŐT!
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
2011.évi költségvetés Aranyosiné Borsodi Éva közoktatási szakért ő Tel.:
A magyar önkormányzati rendszer bemutatása OSLO április 22
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Új feladatok, új szakemberek, megújult intézmény a járás területén
Működését meghatározó törvények,rendeletek évi CXC törvény a nemzeti köznevelésről -15/2013-as EMMI rendelet a szakszolgálati intézmények működéséről.
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivata.
Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.)
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
KISTELEPÜLÉSEK ÉS KISISKOLÁK – TÁRSULÁSOK 2. szekció Jankó Krisztina Ph.D jelölt Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Budapest, november 30.
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Pénzügyi Bizottság javaslatai: Terv. egy.* /Ft/
Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal
Közoktatási alapismeretek
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivata
Előadás másolata:

A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem

2 Miről lesz szó? A kistérségi társulások szerepének változása A évben életbe lépő új szabályozás –ÖNHIKI feltételek és iskolafenntartás –Napi tapasztalatok Intézményátszervezés lépései A változások hatása –Előnyök, hátrányok »a fenntartó szemszögéből »a tanulók és a pedagógusok szemszögéből

3 Jogszabályi háttér A közoktatásról szóló évi LXXIX. törvény továbbiakban Ktv. A Magyar Köztársaság évi költségvetéséről szóló évi CXXVII. törvény továbbiakban Ktsv-i tv.

4 Kistérségi társulások szerepének változása Szakmai együttműködés a települések között Többlet-források bevonásának lehetősége Pénzügyi-gazdasági KÉNYSZER Bővebben: Kapornai Judit-Bíró Gyula: 1. A közoktatás fejlesztésének lehetséges irányai kistérségi társulás keretei között / ÚPSZ február / 2. Az intézményi átszervezés lehetőségei a kistérségi társulás keretein belül / ÚPSZ december / A cél megváltozott

5 Létszámhatárok a Közoktatási törvény szerint

6 Átszervezés gazdasági okai ÖNHIKI IGÉNYLÉS FELTÉTELEI: Ktsv-i tv. 6. sz. melléklet és Fő szabály: Óvoda és iskola évfolyam-csoportonként számított kihasználtsága érje el 2007/2008-as tanévtől: 3000 fő alatti társulásban részt nem vevő településnél:

fő feletti társulásban részt nem vevő településnél: Ktsv-i tv. 6. sz. melléklet és

8 ÖNHIKI-hez, 2007/08-as nevelési-, ill. tanévben kistérségi társulás közoktatási feladatellátásában résztvevő önk. Ktsv-i tv. 6. sz. melléklet és

9 Átszervezés pénzügyi ösztönzése ( ig) / Ktsv-i tv. 8. sz. melléklet 2.2. / Intézmény fenntartása: –többcélú kistérségi társulás, (TKT) vagy –intézményi társulás (IT) keretében történik. I.Bejáró gyermekek, tanulók alapján járó támogatás TKT: ,-Ft/fő/év2007-re 12 hónap 2008-ra 8 hónapra időarányosan IT:80.000,-Ft/fő/év2007-re 12 hónapra 2008-ra 8 hónapra időarányosan + 50 % a székhelyen, telephelyen lakó tanulók után

10 Átszervezés pénzügyi ösztönzése ( ig) / Ktsv-i tv. 8. sz. melléklet 2.2. / II.Iskolabusszal utaztatott gyermekek TKT és IT:80.000,-Ft/fő/év2007-re 12 hónap 2008-ra 8 hónapra időarányosan III.TKT által fenntartott egységes iskola 9-13.évfolyamra bejáró tanulók ,-Ft/fő/év2007-re 12 hónap 2008-ra 8 hónapra időarányosan

11 Átszervezés pénzügyi ösztönzése ( ig) / Ktsv-i tv. 8. sz. melléklet 2.2. / IV.Tagintézményi támogatás ,-Ft/fő/év2007-re 12 hónap 2008-ra 8 hónapra időarányosan -ha tagintézményben 1-4. vagy 1-6. évfolyammal működik az oktatás és az előírt létszám teljesül ( 8. sz. melléklet Kieg. szab pont )

12 Átszervezés pénzügyi ösztönzése ( ig) / Ktsv-i tv. 8. sz. melléklet 2.2. / V.Kistelepülési tagintézményi támogatás ,-Ft/fő/év2007-re 4 hónapra 2008-ra 8 hónapra időarányosan 1500 fő alatti települések 1-4. vagy 1-6. évfolyammal működő tagintézménye, ha a kieg. szab ben foglaltaknak nem felel meg.

13 Átszervezés pénzügyi ösztönzése ( ig) / Ktsv-i tv. 8. sz. melléklet 2.2. / VI.Szakszolgálati feladatok támogatása Továbbtanulási, pályaválasztási tanácsadás 2.000,-Ft/fő/év2007-re 12 hónapra 2008-ra 8 hónapra időarányosan Nevelési tanácsadás, gyógypedagógiai tanácsadás, korai fejlesztés és gondozás, fejlesztő felkészítés, logopédia, gyógytestnevelés ,-Ft/fő/év2007-re 12 hónapra 2008-ra 8 hónapra időarányosan

14 Létszámfeltételek az ösztönző normatíva igénybevételéhez I. Társulási normatívához 2007/08. tanév

15 Létszámfeltételek az ösztönző normatíva igénybevételéhez II. Amennyiben az iskola fenntartásáról legalább 5 települési önkormányzat társulásban gondoskodik, és a települések átlagos lakosságszáma nem éri el az 500 főt, valamint az oktatás 1 ellátás helyen történik

16 Létszámfeltételek az ösztönző normatíva igénybevételéhez III. Amennyiben az iskolát nél nagyobb lakosságszámú önkormányzat vagy olyan társulás tartja fenn, amelynek tagja nél nagyobb lakosságszámú önkormányzat

17 Intézményátszervezés lépései I. 1.)Eldönteni, hogy a település a közoktatási feladatellátást milyen módon biztosítja LEHETŐSÉGEK Saját intézmény fenntartása TÁRSULÁSBAN való részvétellel Megállapodás alapján más fenntartóval INTÉZMÉNYFENNTARTÓ TÁRSULÁS Két vagy több önkormányzat állapodik meg. TAGINTÉZMÉNYKÉNT (Ktv.121.§ (1) bek. 36.pont TÖBBCÉLÚ TÁRSULÁS TARTJA fenn az intézményt

18 Intézményátszervezés lépései II. 1.Nyolc évfolyamnál kevesebb évfolyammal működő intézmény tagintézménnyé válás Költségvetési évhez igazodva is végrehajtható (Ktv. 133.§ (3) bek.)

19 Intézményátszervezés lépései III. 2.Ktv. előírásai: 37.§ (5) bek.-az alapító okirat tartalma 88.§ (6) bek.- független szakértőnek (OKÉV jelöli ki) véleményezni kell az átszervezést (aránytalan tanulói, szülői teher) 102.§ (3) bek.- véleményeznie kell az: -alkalmazotti közösségnek -iskolaszéknek -iskolai szülői szervezetnek -diákönkormányzatnak

20 ELŐNYÖK, HÁTRÁNYOK, FÉLELMEK Előnyök: -szakos ellátottság biztosítása -esélyegyenlőség megteremtése -feltételrendszer differenciáltsága csökken -pedagógushelyettesítési rendszer hatékony működtetése -egyenletes szakmai ellátás a térségen belül Hátrányok, félelmek: -a település nem tart fenn intézményt - érzelmi okok -pedagógusok félelme a munkahely elvesztésétől -szülők, pedagógusok félelme a változástól

21 Miről volt szó? -Kistérségi társulás:szakmai együttműködés helyett gazdasági kényszer -ÖNHIKI feltételeknek történő megfelelés, ösztönző normatív támogatás -Néhány szó a hétköznapi élet tapasztalatairól -Intézményátszervezés lépései a Ktv. előírásai szerint

22 Köszönjük a figyelmet! KAPORNAI JUDIT kistérségi, tanügyigazgatási szakértő, intézményi irodavezető Berettyóújfalu Város Polgármesteri Hivatala Telefon: 54/ Mobil: BÍRÓ GYULA igazgató, szaktanácsadó Móricz Zsigmond Általános Iskola Nagyrábé Hajdú-Bihar Megyei Pedagógiai Intézet Telefon: 54/ Mobil: