Az Oktatási Hivatal új szervezeti felépítése, feladatainak bővülése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Urbán Ferenc Ábel: A KIR megújítási lehetőségei
Advertisements

Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az OH TÁMOP fejlesztései
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
III. Nemzeti Köznevelési Konferencia
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
A szaktanácsadás támogató szerepe
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
A magyar köznevelési fenntartórendszer legfőbb kihívásai
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
szerepe a köznevelésben
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
KRE TFK Nyári Akadémia, Nagykőrös
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás támogató szerepe Dr. Szabó Mária Budapest február 27.
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
A szaktanácsadó segítő szerepe
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az OFI szerepe pedagógiai szakmai szolgáltatások megújításában Hancock Márta Budapest február.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
Középtávú szakképzési koncepció Borsod-Abaúj- Zemplén Megyében Egységes szerkezetű TISZK-ek létrehozásának lehetősége Előadó: Dr. Simon Csaba Ph. D. mb.
Intézményfenntartás a köznevelésben, új irányok
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Tanfelügyelet és intézményi önértékelés – a megújuló külső és belső értékelési rendszer (TÁMOP-3.1.8)
TÁMOP KÖZNEVELÉSI REFORMOK OPERATÍV MEGVALÓSÍTÁSA
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
Az Oktatási Hivatal által koordinált állami köznevelési feladatok a 2016/2017-es tanévben Brassói Sándor Köznevelési elnökhelyettes.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
A SZAKTANÁCSADÁS IRÁNYÍTÁSA ÉS KOORDINÁLÁSA Brassói Sándor Oktatási Hivatal köznevelési elnökhelyettes.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Egységes elvek szerint szervezett pedagógiai-szakmai szolgáltatások
AZ OKTATÁSI HIVATAL ÉS A SZAKÉRTŐK EGYÜTTMŰKÖDÉSE
Az Oktatási Hivatal főbb feladatai a 2017/2018. tanév során
EGY PESSZIMISTA MINDEN LEHETŐSÉGBEN LÁTJA A NEHÉZSÉGET, EGY OPTIMISTA MINDEN NEHÉZSÉGBEN MEGLÁTJA A LEHETŐSÉGET Dr. GLOVICZKI ZOLTÁN SONKÁD, június.
Barcsák Marianna KPSZTI
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
Az Oktatási Hivatal főbb feladatai a 2017/2018. tanév során
Az Oktatási Hivatal főbb feladatai a 2017/2018. tanév során
A Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018.tanév során Fejér megyében Galambos Zsuzsanna főosztályvezető.
A Szolnoki Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018. tanév során Szabó Róza főosztályvezető Oktatási Hivatal.
főosztályvezető-helyettes
Az Oktatási Hivatal főbb feladatai a 2017/2018. tanév során
Tóth Ferenc főosztályvezető szeptember 5. Szombathely
KPSZTI pedagógiai-szakmai szolgáltató
Brassói Sándor Oktatási Hivatal
Tapasztalatok és változások a Tanfelügyeletben
Előadás másolata:

Az Oktatási Hivatal új szervezeti felépítése, feladatainak bővülése

Az Országgyűlés és a Kormány döntései kijelölték az intézményi átszervezések irányát (Nkt., Nftv., 209/2015. (VII. 23.) Korm. rendelet) Az EMMI háttérintézmények szervezeti átalakítása: a szakmai párhuzamosságok megszüntetése a feladatellátásban az intézményi szakmai profilok letisztítása, átláthatóbb működés megteremtése egységesen magas szakmai színvonalú, minőségi szolgáltatások biztosítása, ügyfélbarát megoldások bevezetése a köznevelési és felsőoktatási szereplők igényeinek és szükségleteinek megfelelő szakmai támogatáshoz jussanak az uniós források felhasználása az új támogatási ciklusban célszerűbbé váljon

EMMI háttérintézményi és kormányhivatali feladatok integrálása az Oktatási Hivatalba KLIK-ből 1. pedagógiai szakmai szolgáltatásokat ellátó intézmények és szakemberek OFI-ból pedagógiai szakmai szolgáltatások teljes körének országos ellátása és ennek koordinációja szaktanácsadói névjegyzék vezetése tantárgygondozói feladatok országos és helyi szervezése nemzetiségi köznevelési feladatok és versenyek szervezése 5. közösségi szolgálat EDUCATIO Nkft.-ből az összes ellátott feladat átadása 2015.december 31-ig és az Educatio Nkft. megszűnése Kormányhivatalokból pedagógusok minősítési eljárásával kapcsolatos feladatok országos tanulmányi versenyek szervezésének támogatása országos mérések szervezésének támogatása

Az Oktatási Hivatal köznevelési feladatellátásának változása Pedagógiai szakmai szolgáltatások ellátására 16 új szervezeti egység (OH-POK) Pedagógiai-szakmai Szolgáltatások Koordinációs Főosztálya Békéscsabai Pedagógiai Oktatási Központ Budapesti Pedagógiai Oktatási Központ Debreceni Pedagógiai Oktatási Központ Egri Pedagógiai Oktatási Központ Győri Pedagógiai Oktatási Központ Kaposvári Pedagógiai Oktatási Központ Miskolci Pedagógiai Oktatási Központ Nemzetiségi Pedagógiai Oktatási Központ (országos illetékesség) Nyíregyházi Pedagógiai Oktatási Központ Pécsi Pedagógiai Oktatási Központ Salgótarjáni Pedagógiai Oktatási Központ Szegedi Pedagógiai Oktatási Központ Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási Központ Szolnoki Pedagógiai Oktatási Központ Zalaegerszegi Pedagógiai Oktatási Központ

A pedagógiai oktatási központok (OH-POK) a Hivatal önálló szervezeti egységei, amelyek ellátják a Hivatal pedagógiai-szakmai szolgáltatásokkal kapcsolatos helyi feladatait: a műveltségterületi és tantárgygondozói hálózat működtetését szaktanácsadói kirendelést a pedagógiai tájékoztatási tevékenységet tanügy-igazgatási tájékoztatási tevékenységet a pedagógiai-értékelési feladatokat a továbbképzési, szakmai konferenciák, tájékoztatók szervezését a tanulmányi versenyek szervezését a tanuló tájékoztatást, tanácsadást a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók támogatásához kapcsolódó rendszerszintű támogatást a nemzetiségi pedagógiai-szakmai szolgáltatásokat

Az OH-POK-ok működésének kapcsolati hálója Oktatási Hivatal/Köznevelési szakterületi koordináció Pedagógiai-szakmai Szolgáltatások Koordinációs Főosztály Köznevelési Programok Főosztálya Tanügy-igazgatási Főosztály Pedagógiai Oktatási Központok (15) Köznevelési intézményfenntartók Köznevelési intézmények Szaktanácsadók

A pedagógiai szakmai szolgáltatások Hivatal általi ellátásának fontosabb elvei országosan egységesebb elvek mentén valósuljon meg a szakmai irányítás, a koordináció, a működtetés és az intézményekben folyó szakmai munka a szaktanácsadók és szakértők feladatellátásának helyi és országos szervezése átláthatóvá váljon, igazodjon a köznevelés-irányítás országos céljaihoz és az intézményi igényekhez egyaránt a mesterpedagógusok foglalkoztatása jobban igazodjon a helyi és az országos elvárásokhoz, igényekhez a nemzetiségi pedagógiai szakmai szolgáltatások jobban elérhessék ezeket az intézményeket nem állami fenntartású intézmények támogatása a fenntartókkal történő egyeztetések mentén - nem csak - felkérésre valósulhasson meg intézményi igényfelmérésre épülő fejlesztések valósulhassanak meg

A 2015 júniusi országos pedagógiai szakmai szolgáltatási igényfelmérés összesített eredménye (30.816 igény)

A pedagógiai szakmai szolgáltatások rendszerszintű biztosítása A Hivatal országos hatáskörrel egységes elvek szerinti standardokat és folyamatleírásokat fejleszt ki és azok alapján működteti az állami fenntartású köznevelési intézmények számára a pedagógiai szakmai szolgáltatások teljes körét a köznevelési közfeladat-ellátás keretei között fejleszti és működteti a pedagógiai szolgáltatások ellátáshoz szükséges tájékoztató és folyamat-támogató informatikai rendszereket működteti és fejleszti az országos pedagógiai mérések rendszerét működteti és fejleszti a szaktanácsadás országos rendszerét szervezi a műveltségterületi, tantárgyi- és tantárgygondozói rendszert akkreditált és nem akkreditált továbbképzéseket dolgoz vagy dolgoztat ki és valósít meg a tanulmányi versenyeket, pedagógiai tájékoztatást egységes eljárásrend alapján szervezi

A pedagógus előmeneteli rendszer és a tanfelügyeleti eljárás 2015. november végéig a 2015. évi eljárásokat még az OH-PI szervezi a 2016. évi pedagógus előmeneteli rendszerrel és tanfelügyeleti eljárásokkal kapcsolatos feladatokat már az OH törzshivatal és az OH-POK-ok szervezik 2015. augusztus 24-től a 2016. évi eljárásokkal kapcsolatos kérdésekre már az OH-POK-ok adják a válaszokat 2015. november végén a tanfelügyeleti eljárásokkal kapcsolatos információk közvetítése megtörténik 2015. decembertől a TAMOP 3.1.5. lezárásával az OH törzshivatal átveszi a pedagógus előmeneteli rendszerrel és tanfelügyelettel kapcsolatos feladatokat 2015. szeptembertől minden, a szaktanácsadókkal kapcsolatos feladatot az OH lát el, az OFI kapcsolódó európai uniós projektjei is kifutnak

Az Oktatási Hivatal felsőoktatási feladatellátásának változása A Hivatal új szervezete átveszi a Diplomás Pályakövetési Rendszer működtetésének feladatait, ennek kapcsán elemző kapacitásokat épít ki ellátja a magyar állami ösztöndíjas képzés feltételei teljesítésének nyilvántartásával kapcsolatos feladatokat, kezel már jelenleg is mintegy 70 mrd Ft értékű kötelezettséget, ami évről évre bővül majd teljes egészében átveszi majd a felsőoktatási felvételi eljárással kapcsolatos informatikai és szakmai feladatokat megújítja a működési engedélyezési és ellenőrzési eljárásait meg kell újítania, el kell látnia a felsőoktatási szakmai gyakorlóhelyek és duális képzések, illetve képzőhelyek nyilvántartását, ellenőrzését működteti majd a bevezetendő felsőoktatási kompetenciamérések rendszerét az EKKR országos központjaként működik, erősíti nemzetközi kompetenciáit számos projekt fenntartási kötelezettségét látja majd el, így a Sulinet és a Tankönyvtár programok működtetéséért is felel majd

Köszönöm a megtisztelő figyelmet, mindenkinek eredményes, sikeres tanévet kívánok!