.
Meggyőző Kommunikáció Előadó: Pais Tamás Göcsej Alkoholmentes Klub Zalaegerszeg
„Az ostobák, ha új bölcsességet hozol, hibbant agyúnak, oktalannak tartanak; azok pedig, kik sokszínűnek képzelik tudásukat, terhesnek érzik több eszed.” (Euripidész)
„Az egyén tudatos törekvése arra, hogy valamilyen közlemény továbbításával megváltoztassa a másik egyén, vagy egyénekből álló csoport véleményét, attitűdjét, viselkedését.” (Bettinghaus, 1997)
Célja megváltoztatni a másik ember Attitűdjét Véleményét Észlelését Érzelmeit Viselkedését
Meggyőzés tényezői Kommunikátor Üzenet Befogadó
A jó kommunikátor jellemzői Hitelesség Közvetlenség Józan, jogkövető életmód Szakmai felkészültség Saját érdekei ellen is tud érvelni Jó fizikai megjelenés Elfogadás Partneri viszony Elkötelezettség
Üzenet megfeleljen Szituációnak Célnak Partnernek
Verbális meggyőzés Tények, adatok Doromboló szavak Hagyományőrzés (másoknak is sikerült) Vonzalom kialakítása (ha tisztelsz elfogadod amit mondok) Tekintélyelv (mert én azt mondom) Csúsztatás (az emberek elutasítják a józanságot) Metaforák használata Fenyegetés Veszélyeztetettség érzésének keltése Hivatkozás szakértőkre Előnyökhöz jutás ígérete Humor Irónia
Paraverbális meggyőzés Hangsúly Hanglejtés Hangszín Ritmus, szünetek
Non-verbális meggyőzés Testbeszéd Színek Öltözék Hajviselet Tárgyak Illatok Státusz Hatalom Presztízsjelek
Meggyőzhetőség függ a befogadó Önértékelésétől Tapasztalatától Visszacsatolásától Szocializációjától Fizikai állapotától Korától Nemétől
Befogadó reakciója 1. Behódolás, engedelmesség Vonzó kommunikátor, behódolnak neki de csak addig, amíg a szociális mezejükben van.
Befogadó reakciója 2. Azonosulás (identifikáció) Igaznak tartják a kommunikáció tartalmát, megváltoztatják a véleményüket, hagyják magukat meggyőzni.
Befogadó reakciója 3. Belsővé válás (interiorizáció) A kommunikált értékek saját értékükké válnak (szocializáció). Lassan kell haladni, mert ha valaki megkísérli az interiorizált értékeiket gyorsan megváltoztatni, akkor elutasítás, ellenállás lesz a következmény.
Köszönöm a megtisztelő figyelmet!