..

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1. A kommunikáció fogalma, fajtái folyamata
Advertisements

ALKALMAZOTT KOMMUNIKÁCIÓ
REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
A meggyőző kommunikáció
A társadalmi környezet hatása a gyermekek fejlődésére
Média és divat.
GAZDASÁGPSZICHOLÓGIA
A kommunikációról általában
A deviancia összetett fogalma
Picasso: Festival Mondial HUNGART ©
Asszertív magatartás és viselkedés technikák
Nemzetközi tárgyalási technikák
Jenei Ágnes A meggyőző kommunikáció NKE-KTK Kommunikáció előadás 2012
Szociális tanulás formái
A SZEMÉLYPERCEPCIÓ, SZTEREOTIPIÁK, ELŐITÉLETEK
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Az érvelés.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
„OKOS TANÁCS NÉLKÜL AZ ERŐ LEROGY …” HORATIUS
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
A SZOCIALIZÁCIÓ.
Egyéni döntések a szervezetben
Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok
Az emberi tanulás.
BLK:NEM VERBÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ 1 Nem verbális kommunikáció.
Családi kommunikáció - A patológia melegágya -
A TÁRSADALMOSODULÁS LEGFONTOSABB FELTÉTELE A SZILÁRD IDENTITÁS TUDAT, VALAMINT AZ ALKALMAZKODÁSI-, A BEILLESZKEDÉSI-, ÉS A VISELKEDÉSI NORMÁK ELSAJÁTÍTÁSA.
A meggyőző érvelés pszichológiája
Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége Fogyasztóvédelem Szabályozása képzési program Kommunikáció és konfliktuskezelés     Az előadás a három.
MCE Konferencia MMM – Hatékony kommunikáció MCE Konferencia Pécs MMM – A controller hatékony kommunikációja Megérteni Meggyőzni.
KONZULTÁCIÓS TECHNIKÁK
A kommunikáció A FORRÁS v. ADÓ, aki küldi az információt, aki pedig fogadja az a célszemély, a NYELŐ v. VEVŐ. Az üzenet  a kommunikáció tárgya ( amiről.
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
A verbális, nonverbális- és metakommunikáció
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
Kommunikáció 4. Bemutató
MARKETING-KOMMUNIKÁCIÓ
Mindennapi veszteségeink
A szocializáció. A családi és az intézményes szocializáció fő jellegzetességei. Szocializációs zavarok.
Pedagógia – pszichológia
Y generáció Viselkedési jellemzők és változások az Információs Korban.
A kommunikációra alapozó elméletek
M.Tamás Márta Mentálhygiéne M.Tamás Márta
Az alapvető kommunikáció
Időperspektíva a CKIK-ban ( ). Időperspektíva Az embereket saját magukról, a világról és másokkal való kapcsolataikról kialakított képüket egy.
A vezető személyisége – a ma követelményei és a holnap kihívásai.
A pedagógus helye az iskolai szervezetben
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
Vigyázat: minden üzenet!
A Legjobb Barát Hozzáállás
Hozzátartozók és szociális intézmények 2.rész
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
A kommunikációra alapozó elméletek Szociálpszichiátriai iskolák.
METAKOMMUNIKÁCIÓ Vigyázat: minden üzenet!!!. Ismétlés Minden jel, ami önmagán túlmutat, ami önmagánál többre utal. A jelet nem az teszi jellé, aki adja,
A kommunikációs folyamat tényezői és funkciói
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Hatalom és szervezeti politika
Magyar Projektmenedzsment Szövetség
A KOMMUNIKÁCIÓ FUNKCIÓI A SZERVEZETBEN
Kommunikációs technikák
A csoportvélemény esendősége
Szociálpszichológia-2 Attitűd
METAKOMMUNIKÁCIÓ. Ismétlés Minden jel, ami önmagán túlmutat, ami önmagánál többre utal. A jelet nem az teszi jellé, aki adja, hanem az, aki „veszi”.
Kommunikáció típusai.
Hatékony és változatos kommunikációs módszerek
Kommunikációs gyakorlatok Koncz Katalin egyetemi tanár
Szabó Krisztina & Szemere Alexandra
Neveléslélektan Debrecen
Előadás másolata:

.

Meggyőző Kommunikáció Előadó: Pais Tamás Göcsej Alkoholmentes Klub Zalaegerszeg

„Az ostobák, ha új bölcsességet hozol, hibbant agyúnak, oktalannak tartanak; azok pedig, kik sokszínűnek képzelik tudásukat, terhesnek érzik több eszed.” (Euripidész)

„Az egyén tudatos törekvése arra, hogy valamilyen közlemény továbbításával megváltoztassa a másik egyén, vagy egyénekből álló csoport véleményét, attitűdjét, viselkedését.” (Bettinghaus, 1997)

Célja megváltoztatni a másik ember Attitűdjét Véleményét Észlelését Érzelmeit Viselkedését

Meggyőzés tényezői Kommunikátor Üzenet Befogadó

A jó kommunikátor jellemzői Hitelesség Közvetlenség Józan, jogkövető életmód Szakmai felkészültség Saját érdekei ellen is tud érvelni Jó fizikai megjelenés Elfogadás Partneri viszony Elkötelezettség

Üzenet megfeleljen Szituációnak Célnak Partnernek

Verbális meggyőzés Tények, adatok Doromboló szavak Hagyományőrzés (másoknak is sikerült) Vonzalom kialakítása (ha tisztelsz elfogadod amit mondok) Tekintélyelv (mert én azt mondom) Csúsztatás (az emberek elutasítják a józanságot) Metaforák használata Fenyegetés Veszélyeztetettség érzésének keltése Hivatkozás szakértőkre Előnyökhöz jutás ígérete Humor Irónia

Paraverbális meggyőzés Hangsúly Hanglejtés Hangszín Ritmus, szünetek

Non-verbális meggyőzés Testbeszéd Színek Öltözék Hajviselet Tárgyak Illatok Státusz Hatalom Presztízsjelek

Meggyőzhetőség függ a befogadó Önértékelésétől Tapasztalatától Visszacsatolásától Szocializációjától Fizikai állapotától Korától Nemétől

Befogadó reakciója 1. Behódolás, engedelmesség Vonzó kommunikátor, behódolnak neki de csak addig, amíg a szociális mezejükben van.

Befogadó reakciója 2. Azonosulás (identifikáció) Igaznak tartják a kommunikáció tartalmát, megváltoztatják a véleményüket, hagyják magukat meggyőzni.

Befogadó reakciója 3. Belsővé válás (interiorizáció) A kommunikált értékek saját értékükké válnak (szocializáció). Lassan kell haladni, mert ha valaki megkísérli az interiorizált értékeiket gyorsan megváltoztatni, akkor elutasítás, ellenállás lesz a következmény.

Köszönöm a megtisztelő figyelmet!