Hajós Katalin Budapest, június 5.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
 A felkereső ifjúsági munka gyűjtőfogalom, amely mindazon megközelítéseket magában foglalja, amelyek során az ifjúságsegítők, a fiatalokkal foglalkozók.
Advertisements

Az információs társadalom helyzete Magyarországon
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Európai állami munkaügyi szervezetek 2020-ban BORBÉLY-PECZE Tibor Bors, PhD. szakmai tanácsadó Nemzeti Munkaügyi Hivatal Zalaegerszeg, május 15.
Miért jobb egy (nem csak) geolokációs mobil kutatási rendszer? 1 HWSW – App!mobile konferencia, MOM Budapest, november 13. Pintér Róbert.
Az „Y generáció” egyeteme
"Tabletek, kispolski, miegymás - Mi is az a Bűvösvölgy?” Média animátor – H95 Bűvösvölgy szeptember Legeza Katalin.
Digitális világ A digitális reklám
Fiatalok a digitális kultúrában - naiv bennszülöttek? VI. Nemzetközi Médiakonferencia Balatonalmádi, szeptember 27.
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
2014. június 28. Hálózati tanulás Hálózatok Internet Web 2.0.
WEB 2 eszközök, közösségi portálok az oktatásban
Statisztikák. Foursquare • 2014 Januári adatok forrás: foursquare.com/about • Több mint 45 millió felhasználó • Több mint 5 milliárd check-in • Több mint.
Jövő hálózati megoldások – Future Internet
A digitális jövő kutatási előrejelzések tükrében
A külföldi továbbképzések módszertana, menedzsmentje, hasznosítása ( BI 2000 és BioGIS 2005 projektek) A Leonardo program mint a szakmai tanár(tovább)képzés.
Educatio Press Magyar Oktatási Hírügynökség. Előzmények, célok:  Az országban több mint 400 ezer felsőoktatási hallgató van.  A felsőoktatási területhez.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
A Kormány és az MLSZ egyaránt elkötelezte magát, a magyar futball reformja mellett, melynek kiemelt része a labdarúgás és az MLSZ társadalmisítása. Az.
LUDUS … latinul “ játék ”. | Mik azok a komoly játékok? A komoly játékok elektronikus alkalmazások, amelyek.
1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.
Az e-banking távlatai 1117 Budapest, Pázmány sétány 1/a / 6827
Dr. Élő Gábor július 9. MKE HKSZ 15. Országos Konferenciája
Civil programok kommunikációja, a CSR-hez való kapcsolódás lehetséges módjai Dr. Győri Zsuzsanna KÖVET Egyesület október 24.
Hunya Márta módszertani szakértő
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Közösségi oldalak üzletszerzésre és reklámozásra.
Online közösségi hálózatok: új eszköz az innováció terjedésének és rendszereinek feltérképezésére új eszköz az innováció terjedésének és rendszereinek.
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Digitális világ – interaktív táblán
Digitális világ MediaSmart Hungary.
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
Magyar Könyvtárosok Egyesülete 42. Vándorgyűlése ajánlásai.
A Safer Internetplus Program célja és területei eContentplus és Safer Internetplus Nemzeti Információs Nap Budapest, április 18. Simor Gabriella,GKM.
Bánkeszi Katalin A számítógép és az Internet hatása az olvasáskultúrára (konferencia) Változó olvasói igények – változó könyvtáros világ.
2010-ben AZ ÉV KÖNYVTÁRA Egyházi Könyvtárak Egyesülése szakmai továbbképzése Veszprém, június 26.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Csepeli György Az internetező ember Sajópálfala
Social Media 2015-ben, üzleti szemmel - avagy merre tart a közösségépítő világ? Kulcsár István Róbert 1.
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Okostelefon felhő Prof. Dr. Gyimóthy Tibor Szegedi Tudományegyetem.
IT ESZKÖZÖK KEZELÉSE. P ROJEKT HÁTTERE, KONTEXTUSA, HELYI IGÉNYEKRE REFLEKTÁLÁS A technikai eszközök megosztják az idősebb és a fiatalabb generációt.
Önálló Élet Európai Hálózata Semmit rólunk nélkülünk! Az Önálló Élet Európai Napja Május 5.
Digitális írástudás fejlesztése korhatár nélkül, okoseszközökön június 25.
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL
A digitális reklám eszközei 1.
Élet az Ságvári Bence eszközökben VIII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 29. A fiatalok internet- és médiahasználati szokásairól.
Áttekintés a mozgóképes tartalomfogyasztás átalakulásáról Magyarországon és a CEE régióban.
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
Hangosabban vagy figyelmesebben ? A fogyasztó és a telekommunikációs üzenetek változása.
EMPLOYER BRANDING KUTATÁS MIT GONDOLNAK AZ ÜGYFELEK, AZ ÚJSÁGÍRÓK ÉS AZ ÜGYNÖKSÉGEK?
E-LEARNING ALKALMAZÁSOK DR. ZÁRDA SAROLTA. AZ ELEKTRONIKUS OKTATÁS KÖVETELMÉNYRENDSZERE JÓL TAGOLT TARTALOM PERCES SZAKASZOK - A TARTALOM A KELLŐ.
FELHŐ ALAPÚ INFORMATIKAI RENDSZEREK VS. LEXIKÁLIS ISMERETEK Networkshop 2016 Konferencia Debrecen Antal Péter, Eszterházy Károly Főiskola,
A HAGYOMÁNYOS TANÁR- KÉP LEBONTÁSA A HÁLÓZATI TANULÁS SORÁN Fodorné Tóth Krisztina PTE
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
Digitális ifjúság Andok Mónika (PPKE) Új utak – a protestáns etika
Digitális világ Rólunk a világnak Írjunk blogot!
A SOCIAL MEDIA HATÁSA A FOGYASZTÓI KULTÚRÁRA
„Tudásátadás – generációk összefogása a családban és a munkahelyen”
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
a PénzügyMinisztérium ÉS A due médiahálózat
A világ sarkából is elérhető könyvtár, a könyvtár sarkából is elérhető világ Winkler Bea.
Előadás másolata:

Hajós Katalin Budapest, 2015. június 5. A média szerepe a generációk közötti tudásátadásban Hajós Katalin Budapest, 2015. június 5.

Változó média A média világa folyamatosan változik, a technológia egyre gyorsabb ütemben alakítja a média környezetet Gutenberg galaxis 15. század Rádio 19. század TV 20.század Computer technológia - internet- social media - ma Változik a média szerepe is Az információs, oktatási, szórakoztató és reklámeszközből a mai társadalom egyik legfontosabb alakítójává vált A különböző kor és társadalmi csoportok, országok eltérő média fogyasztási szokásai fokozatosan kiegyenlítődnek A social media világpolgárrá tesz

Melyik média eszköz, milyen irányok? Európában több időt töltünk online média használatával mint a tradicionális médiaeszközökével A világban átlagosan az internet használók naponta több mint 6 órát neteznek. A gyorsan fejlődő országokban az internet használók többet neteznek A médiához köthető brandek, mint az Apple, Microsoft, Facebook, YouTube a legerősebbek és a legdinamikusabban növekvő üzleti modellekkel működnek A legfejlettebb 50 országban 87 % internet és 55 % az okostelefon penetráció

A hazai digitális fogyasztásunk folyamatosan is növekszik 9 939 470 68% 32% TELJES POPULÁCIÓ VÁROSI VIDÉKI 7 170 086 72% INTERNET HASZNÁLÓK INTERNET PENETRÁCIÓ 4 800 000 48% AKTÍV FACEBOOK FELHASZNÁLÓK FACEBOOK PENETRÁCIÓ 11 580 000 117% AKTÍV MOBIL ELŐFIZETÉSEK MOBIL ELŐFIZETÉSEK PENETRÁCIÓJA 4 200 000 42% OKOSTELEFONOK SZÁMA OKOSTELEFON PENETRÁCIÓ 1 200 000 12% HASZNÁLATBAN LÉVŐ TABLETEK SZÁMA TABLET PENETRÁCIÓ Forrás: We are social snapshot riport 2014 feb, eNET, online kutatás, 2014 jan. TG: 18+ éves internetezők

Most már tényleg mindenki netezik? Majdnem… Penetráció és lefedettség Forrás: We are social - US Census Bureau, InternetWorldStats, Facebook; KSH – Eurostat 2013

Más korcsoport – más médiahasználat A fiatalok általában kevesebb TV-t néznek Valamennyi generáció (kivéve az 55 +) már többet olvassa neten a sajtót Az idősebbek többet rádióznak hagyományos eszközökön

Kik használják rendszeresen a netet? Már nemcsak a fiataloké Forrás: Millward B.-TGI, célcsoport: akik legalább naponta használják a netet

Social media - generációk összekötője Social média a legintenzívebben használt média Összességében online létezésünk több mint 40 %-t a social média eszközeivel töltjük. A TRAME projek számára a Facebook, Skype, Twitter, Linkedin, Instragram, mobile applikációk fontos, de csak támogató eszközök A személyes, élő kapcsolatot semmi nem pótolja!

Új megközelítések Vásárolt média tv, sajtó,kereső hirdetés, facebook hirdetés stb. Szerzett média likes, megosztások, kéretlen cikkek, kommentek Saját média honlap, blog, twitter, FB, rendezvények

Hogyan tehetjük hasznos szövetségessé a médiát? Legyen fontos a mi ügyünk a média számára Tudjunk különböző módon s különböző üzenetekkel szólni az eltérő célcsoportokhoz Jó fotók! Hiteles személyiségek Érdekes történetek, kis és nagy események Legyünk hiteles információforrás, egy-egy szakterület referenciapontja Folyamatos kapcsolattartás a média fontos szereplőivel, újságírókkal, szerkesztőkkel Az MNKSZ több mint 60 média megjelenést ért el 2014-ben

TRAME honlap és facebook

Rendszeres média partnereink: MNKSZ Egyre többször a médiában! Rendszeres média partnereink:

Mester és tanítvány Bár a TRAME projekt és a Self- Narration módszer alapvetően a személyes interakciókra épít, a média segítsége elengedhetetlen, hogy Felhívja a figyelmet a TRAME projektre Módszertani eszközként a tanárok és tanulók megismerjék és alkalmazzák Bemutassák a generációk közötti együttműködésben és tudásátadásban rejlő lehetőségeket az eredményeket Igényt generáljon a tudás megosztására a társadalom különböző csoportja között Az oktatás folyamata lassan elszemélytelenedik, a technológia egyre dominánsabbá válik és mind szélesebb körben terjed a technológiai alapú tudás közvetítés, pl. távoktatás, e- egyetem, e-tesztek stb. A tanár, a mester, a professzor személyisége azonban meghatározó marad minden formális és informális tanulási folyamatban.